Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaximumOfBass

Legacy Member
Wat is de beste RSS feed reader voor mac? Of welke raden jullie het meeste aan qua uiterlijk, gebruiksgemak, etc?

Edit: liefst ook gratis :p

raymand

Legacy Member
ik gebruik feedly, op iPhone en desktop beschikbaar. Desktop is wel de website waarin je moet inloggen

Elynn

Legacy Member
Ik heb niet alles gelezen. Ik hoop dat mijn vraag er niet bij staat.

Ik heb een 15 maanden oude Ipad (vierde generatie). Ik ben op het gemak aan het surfen op internet tot ik plots een dof geluid hoor.. Een spontane barst in het scherm! :( Het is niet voelbaar als je er met een vlakke vinger over wrijft. Met de nagel voel je hem (meer dan 15cm lang) wel. Gebeurt dit wel vaker? Ik ben nu heel erg teleurgesteld omdat ik vorig jaar 800 euro betaalde.. Het zou toch niet mogen dat er een spontane barst ontstaat..

Sovereign

Legacy Member
Elynn zei:
Ik heb niet alles gelezen. Ik hoop dat mijn vraag er niet bij staat.

Ik heb een 15 maanden oude Ipad (vierde generatie). Ik ben op het gemak aan het surfen op internet tot ik plots een dof geluid hoor.. Een spontane barst in het scherm! :( Het is niet voelbaar als je er met een vlakke vinger over wrijft. Met de nagel voel je hem (meer dan 15cm lang) wel. Gebeurt dit wel vaker? Ik ben nu heel erg teleurgesteld omdat ik vorig jaar 800 euro betaalde.. Het zou toch niet mogen dat er een spontane barst ontstaat..

Eerste keer dat ik zoiets hoor eerlijk gezegd. Toevallig niet eerst laten vallen? Of iemand in huis die er minder voorzichtig mee omspringt als jij niet in de buurt bent? Je kan altijd proberen om het te laten herstellen onder de garantie, maar zo'n verhaal klinkt opzich niet erg geloofwaardig, lijkt me ook erg moeilijk te bewijzen.

Preacher92

Legacy Member
Iemand ervaring met apple support telefonisch? Ik heb zonet een afspraak gemaakt om mij op zondag te bellen. Mijn iPhone 5 zijn volume + knop werkt niet en hoopte dit onder garantie te kunnen regelen via apple. Via hun warranty check was deze nog tot 25 september in garantie. Iemand ervaring?

Elynn

Legacy Member
Ik ben de enige die de ipad gebruikt (geen huisdieren en woon helemaal alleen). Hij is nog nooit gevallen.. Ik vrees dat het inderdaad geen zin heeft om garantie te proberen. Men zal me toch niet geloven :s Ik ben enigzins opgelucht dat het niet normaal is, maar de teleurstelling is er niet minder door..

Preacher92

Legacy Member
Elynn zei:
Ik ben de enige die de ipad gebruikt (geen huisdieren en woon helemaal alleen). Hij is nog nooit gevallen.. Ik vrees dat het inderdaad geen zin heeft om garantie te proberen. Men zal me toch niet geloven :s Ik ben enigzins opgelucht dat het niet normaal is, maar de teleurstelling is er niet minder door..

Ge kunt altijd proberen he, ik heb ooit eens een ipod touch binnengebracht met een gebroken scherm die gevallen was en toch een nieuwe gekregen van apple :) Was wel via Switch en al enkele jaren geleden.

Sovereign

Legacy Member
Elynn zei:
Ik ben de enige die de ipad gebruikt (geen huisdieren en woon helemaal alleen). Hij is nog nooit gevallen.. Ik vrees dat het inderdaad geen zin heeft om garantie te proberen. Men zal me toch niet geloven :s Ik ben enigzins opgelucht dat het niet normaal is, maar de teleurstelling is er niet minder door..

Ik zou toch het toestel toch zeker binnen doen, vertel gewoon uw verhaal en zie maar, wat heb je te verliezen? :)

Elynn

Legacy Member
Oei! Ik zie het.. Dit is helemaal niet fijn. Ik ga straks naar de winkel. Ik hoop dat ze me geloven.. En anders ga ik even naar Switch winkel (daar kocht ik de ipad niet, maar hebben ze misschien al gelijkaardige klachten gehoord).

JorisL

Legacy Member
Ik ben van plan om na de examens (eind juni) een iPad Air te kopen. Ik ben student en ik pendel elke dag. Dus ik zou hem ook op de trein en tijdens de les gebruiken. Dit brengt twee dingen met zich mee.. Ik wil hem dus optimaal beschermen. De iPad zou tussen mijn boeken in mijn rugzak moeten. En voor de les heb ik een toetsenbord nodig dat vlot en soepel typt.

1) Wat kan ik best kopen om hem te beschermen? Biedt een sleeve de maximale bescherming? Iemand concrete tips? Maar als ik een sleeve zou kopen, moet ik dan weer zorgen voor een extra stand.. En een case/cover is ook wel handig voor op de trein en dergelijke, waar de iPad toch in minder veilige situaties komt.

2) Welk toetsenbord kunnen jullie aanraden? Een keyboard cover zegt me weinig omdat je dan altijd dat keyboard aan je iPad hebt hangen. Het toetsenbord zou ook in mijn rugzak moeten, dus eentje met een hoes is dus wel mooi meegenomen.

Bedankt :)

camino

Legacy Member
JorisL zei:
Ik ben van plan om na de examens (eind juni) een iPad Air te kopen. Ik ben student en ik pendel elke dag. Dus ik zou hem ook op de trein en tijdens de les gebruiken. Dit brengt twee dingen met zich mee.. Ik wil hem dus optimaal beschermen. De iPad zou tussen mijn boeken in mijn rugzak moeten. En voor de les heb ik een toetsenbord nodig dat vlot en soepel typt.

1) Wat kan ik best kopen om hem te beschermen? Biedt een sleeve de maximale bescherming? Iemand concrete tips? Maar als ik een sleeve zou kopen, moet ik dan weer zorgen voor een extra stand.. En een case/cover is ook wel handig voor op de trein en dergelijke, waar de iPad toch in minder veilige situaties komt.

2) Welk toetsenbord kunnen jullie aanraden? Een keyboard cover zegt me weinig omdat je dan altijd dat keyboard aan je iPad hebt hangen. Het toetsenbord zou ook in mijn rugzak moeten, dus eentje met een hoes is dus wel mooi meegenomen.

Bedankt :)

Is het zoiets?

Ik heb deze gekocht aan 50 euro en zeer tevreden van;

bol.com | Quilted Cover/Stand iPad Air Blktop,Belkin | Elektronica

100% beschermd ben je nooit ze, ik doe het vooral zodat mijn achter en voorkant beschermd word en ook de zijkanten, deze hoes is toch voor ong 90% beschermd en het is een mooie ook, ook als kickstand gebruiken is heel goed. Ik had veel hoezen afgekeken en voor mij persoonlijk kwam deze hoes er het beste uit.

Alleen een sleeve is vort ze,ppff, ge hebt idd dan nog een kickstand nodig, mijn hoes heeft alles in 1.

camino

Legacy Member
JorisL zei:
Oke, die Belkin cover ziet er idd wel mooi uit. Reviews die ik vind zijn ook allemaal positief, dus die staat al hoog op het verlanglijstje.

Kan dat nu dat die hier maar 15 euro kost? :p

Belkin Quilted Verve Tab Folio mit Standfunktion und: Amazon.de: Computer & Zubehör

Aan de zijkanten waar je de iPad in klikt daar zie ik dat dat toch iets anders is gedaan.
En ik weet niet hoe het bij die hoes zit maar bij mij heb je zo van die gleuven zodat ge u iPad kan laten ondersteunen als je die schuin zet, zodat je pad niet wegsiert.
Ik durf het niet zeggen of dat bij deze ook zo is.

Hier zie je mijn foto's van de hoes;

https://www.beyondgaming.be/archive/apple.131/ipad-air-ipad-mini-retina.939757

Sovereign

Legacy Member
renaat13 zei:
Iemand die een goede case kan aanraden voor de Macbook Pro Retina 13"? Heb nu een harde (goedkope) plastic case gekocht maar na een aantal keer aan en af doen beginnen de bevestigingspunten al af te breken... Nu had ik zoiets Speck 13" SmartShell Case for MacBook Pro with Retina Display - Apple Store (U.S.)

Ik gebruik de mijne naakt in combinatie met deze: Amazon.com: Thule Gauntlet TAS-113 13.3" MacBook Pro and Retina Display Sleeve (Black): Computers & Accessories

Je kan hem er ook in laten zitten, werkt prima.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan