Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
zo hadden we gezien dat hij nog in de buurt van die winkel was. Maar op haar gsm staat "zoek mijn iphone" niet geinstalleerd.
Hebben we erna geinstalleerd op de ipad air.
Moet dus blijkbaar niet op de gsm zelf staan?

Zorba

Legacy Member
Zolang Find my iPhone geactiveerd is in de instellingen kan je hem via de app die jij noemt op elk ander device, of www.icloud.com vinden (via je Apple ID).

TitaTovenaartje

Legacy Member
Find my iphone stond niet op de iphone.. Of het moet er standaard al ergens inzitten.
Maar ja, eind goed al goed

Zorba

Legacy Member
Zoals ik al zei: de app op zich moet niet op de iPhone staan! Zolang het geactiveerd staat in Instellingen - iCloud kan je hem vinden via je Apple ID (app of icloud.com)

WilliaM

Legacy Member
Mijn Iphone 5S scherm springt af en toe eens aan zonder dat er een nieuwe notification binnekomt, enig idee waarom?

mazonemayu

Legacy Member
heb het volgende geconstateerd: ik heb dus n spreadsheet in mijn documenten zitten & als ik dat open met numbers (erop dubbelklik) en er iets aan verander + opsla, blijft dat enkel op mijne mac zo & verandert dat NIET in iCloud.

als ik echter EERST numbers opendoe, en dan op die sheet klik en er DAN iets aan verander + opsla, staat het WEL in iCloud...vind ik niet écht logisch

waarom werkt manier 1 niet? (of doe ik iets verkeerds?)

Fransz

Legacy Member
Ik wil bepaalde bestanden met een bepaald programma steeds openen. Je kan dit instellen via rechtermuisklik, enz... maar dit werkt niet. Hij onthoudt mijn keuze niet. Ik kies nochtans voor de checkbox 'steeds dit programma gebruiken'

Mijn mac wordt ook trager en trager, binnen een jaar is deze zo traag als mijn windows :(

Affinity

Legacy Member
Ik heb 2 maand geleden een iPhone 5S gekocht bij Mobistar Centre, nu heb ik hier al eens verteld dat die homeknop los kwam , dat is vanzelf weer opgelost, maar nu begint mijn scherm los te komen...

Hoe gaat dat nu in zijn werk? Moet ik die binnesteken en ben ik die 2 weken kwijt, of krijg ik meteen een refurb of een nieuwe?

Ik heb eigenlijk weinig zin om 2 weken zonder fucking iPhone te zitten door een productiefout die al jaren meegaat....

Ik probeer al hele tijd 3 mobistar centre's te bereiken maar nergens nemen ze op.

En ook: die refurbs, zijn die dan in 100% nieuwstaat? Mijne lijkt alsof hij net uit een doosje komt, dus verwacht ik dat die refurb minstens dezelfde staat heeft natuurlijk... voor dat geld mag ik wel wat eisen hebben zeker?



edit: net mobistar eeklo kunnne bereiken en volgens die mevrouw aan de telefoon sturen ze hem op, dat duurt 2 weken, en gaan ze ofwel een nieuw scherm plaatsen ofwel een nieuw toestel geven... Ik zei: "nieuw" dus een refurb? En ze zei: nee een splinternieuw, want voor de 5S hebben we nog geen refurbs, enkel voor 4 en 4S is dat......

kan iemand bevestigen? kgeloof er gelijk geen reet van

vdmglenn

Legacy Member
Ik denk dat je wel een nieuwe zal krijgen hoor. De refurbished iPhones kunnen af en toe wat gebruikssporen vertonen op het midframe oid. Probeer gewoon garantie te krijgen dat je een nieuw toestel wil zodat je eventueel een refurbished zou kunnen weigeren. Trouwens, wat zijn die iPhone 5S'en brakke toestellen. Mijn homeknop deed ook raar maar is ook vanzelf opgelost. Nu is het de antenne die bij mij defect is: soms ben ik een paar uur onbereikbaar en kan ik enkel via 3G iMessage gebruiken. Ik hoop dus ook op een nieuw toestel :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Affinity

Legacy Member
Oei da steekt tegen....

Ik heb gebeld met Apple en wss maandag komt een koerier m'n iPhone halen, ik ben hem maximum 5 werkdagen kwijt, dus hopelijk tegen vrijdag terug :)

Kans zit erin dat het een nieuwe (of refurb, hangt af van de voorraad zeiden ze) wordt.



Home knop heb ik ook gehad dat hij loskwam, vanzelf over gegaan :crazy:

camino

Legacy Member
Vraagske aan de mac kenners; Ik heb zo'n 2 programmakes zoals tomtom en steam dat alsk mijne macbook openzet dat dat mee open gaat, hoe kan ik dat afzetten want je weet als dat mee opengaat dan duurd het altijd wel ietsje langer dat je macbook word opgestart, alleen weetk dus niet hoe ik dat moet uitzetten? Dat als ik het dan toch nodig heb ik uiteraard zelf oplaad.

Furo

Legacy Member
Ik heb zo'n Amerikaans account aangemaakt op iTunes voor meer films en tv-series te kunnen zien, aangezien het Belgisch aanbod niets voorstelt.
En nu was ik aan het denken om een apple TV te kopen. Maar kan ik dit gewoon gebruiken zonder iets speciaal te doen?

Zorba

Legacy Member
Je geen probleem. Ik heb ook een US account voor Netflix en werkt perfect :)

camino

Legacy Member
Baauer zei:
Naar systeemvoorkeuren --> gebruikers --> inloggen

Super man, thx... ik had der al gekeken ze maar er staat zoveel, ik zou het zelf nie gevonden hebben.

Preacher92

Legacy Member
Furo zei:
Super, thx voor de snelle respons.

Tnadeel is dan dat je US itunes cards moet kopen voor tegoed in de itunes store, tenzij je credit card gebruikt natuurlijk

Camino: no problemo :)

Affinity

Legacy Member
Ale hopelijk vandaag halen ze mijn iPhone af... "maximum 5 werkdagen" zal hij weg zijn , dus kans zit er dik in dat ik hem al donderdag of vrijdag terug kan hebben :) aangezien dat maximum altijd wat overdreven is

Ik kon kiezen:

1) Gratis afhalen - maximum 5 dagen kwijt - hersteld of nieuw(of refurb) toestel terug (afhankelijk van hun voorraad).
2) 29 euro betalen en 800 euro "borg" - direct nieuw/refurb (afhankelijk van hun voorraad) ontvangen - mijn eigen toestel achteraf opsturen (ook gratis afhaling thuis)


Keuze 1 is dus infeite beter, al dat het mij wel raar zal doen enkele dagen zonder iPhone... Dat is voor het eerst sinds 5 jaar :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan