Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muska

Legacy Member
MacBook Pro, medio 2012, Mac OSX Mavericks 10.9.2

Vraag: wat is het normale 'geluidsniveau' dat je MB produceert bij normaal gebruik in normale omstandigheden? Merk sinds een week een zacht, blazend geluid (wsl de fans) en zou kunnen zweren dat hij vroeger stiller was. Qua CPU gebruik en temperatuur stel ik in eerste instantie niets abnormaal vast. Misschien wat stof op de fans? Zal mijn MB na gebruik dan maar weer telkens opbergen in zijn hoes, om erger eventueel te voorkomen.

mazonemayu

Legacy Member
Muska zei:
Zal mijn MB na gebruik dan maar weer telkens opbergen in zijn hoes, om erger eventueel te voorkomen.

dat heeft vrij weinig zin, aangzien er ook geen stof kan ingezogen worden als em afstaat :p

Muska

Legacy Member
Touché :)

On-topic: is het normaal dat er een constant zacht gezoem is, niet irritant storend maar wel aanwezig (zit wel steeds in een rustige omgeving, daarmee dat het mss opvalt)?

Affinity

Legacy Member
Ale ze zijn de mijne komen halen daarnet..... Hopelijk snel weer miljaar! Vandaag opt werk zonder iphone..... Zot worden gewoon :)

Preacher92

Legacy Member
Affinity zei:
Ale ze zijn de mijne komen halen daarnet..... Hopelijk snel weer miljaar! Vandaag opt werk zonder iphone..... Zot worden gewoon :)

Welcome to the stone-age :p

renaat13

Legacy Member
Nog mensen die bij het afspelen van youtube filmpjes op bepaalde fora volgende pagina krijgen die zichzelf opent: https://<object%20width=

iemand tips?

Affinity

Legacy Member
Stap 2 Service
25 juni 2014 : Service voltooid


Stap 3 Retournering
25 juni 2014 : In afwachting van productvervanging



Lol zo snel :D ze hebben hem sinds deze middag pas ontvangen en tis al gedaan :)

"Productvervanging" .... dat wil dus zeggen ander toestel?

Affinity

Legacy Member
nieuwe update:
Stap 3 Retournering
26 juni 2014 : Vervangend product verzonden


Maandag zijn ze hem komen halen, morgen heb ik hem dus al terug xD

Affinity

Legacy Member
Brussels, Belgium 06/26/2014 7:06 A.M. Import Scan
06/26/2014 6:31 A.M. Import Scan
06/26/2014 4:53 A.M. Arrival Scan
Koeln, Germany 06/26/2014 2:04 A.M. Departure Scan
06/26/2014 12:09 A.M. Origin Scan
Netherlands 06/25/2014 2:47 P.M. Order Processed: Ready for UPS


Komt vanuit Keulen ofzo? xD damn stiekem hoop ik dat het een NIEUW toestel is, maar het zal wellicht wel een refurb zijn....
Hoe kan ik dat herkennen? Refurbs zitten niet in plastiekverpakking wss? Of zelfs niet in een doos?

Eikel Father

Legacy Member
Affinity zei:
Hoe kan ik dat herkennen? Refurbs zitten niet in plastiekverpakking wss? Of zelfs niet in een doos?

Die zitten niet in het standaard Apple Doosje maar in een neutraal wit als ik mij niet vergis.

Affinity

Legacy Member
Eikel Father zei:
Die zitten niet in het standaard Apple Doosje maar in een neutraal wit als ik mij niet vergis.

Final update: GSM is er al sinds een uurtje :p is dus 2,5 dagen weggeweest :)

Mijn ma zei dat het in een wit platter doosje zat, er zit wel een brief bij dat het toestel dus vervangen werd en dat het ofwel een nieuwe is ofwel een toestel dat voldoet aan de kwaliteitsvoorwaarden om als nieuw aanschouwd te worden....

Preacher92

Legacy Member
Dat is inderdaad zeker niet slecht! Hoe heb je dit nu feitelijk geregeld? Gewoon gebeld naar apple zelf?
En heb je zelf voor een doos moeten zorgen enzo? Of hebben ze dat allemaal mee?

Eikel Father

Legacy Member
Baauer zei:
Dat is inderdaad zeker niet slecht! Hoe heb je dit nu feitelijk geregeld? Gewoon gebeld naar apple zelf?
En heb je zelf voor een doos moeten zorgen enzo? Of hebben ze dat allemaal mee?

Apple swapt 90% van alle toestellen gewoon om in hun eerste jaar. Gewoon contact opnemen met Apple(NL, BE doet lastig) of Apple je laten bellen. Zij regelens dan een ophaling en levering. Of je kan een afspraak maken in een Apple store (NL of DE) en daar kan je een instant swap krijgen.

Affinity

Legacy Member
Baauer zei:
Dat is inderdaad zeker niet slecht! Hoe heb je dit nu feitelijk geregeld? Gewoon gebeld naar apple zelf?
En heb je zelf voor een doos moeten zorgen enzo? Of hebben ze dat allemaal mee?

Contact opnemen met Apple Support via de website , daar kan je gewoon een telefoongesprek "aanvragen" .... plots werd ik gebeld door een bandje dat afspeelde en dan moest ik op "1" duwen om met een medewerker te praten... Even wachten en dan kreeg ik iemand aan de lijn, dat was wel vanuit nederland aangezien het steeds hollanders waren :p

Je hebt 2 opties voor "reparatieaanvraag".

Optie 1:
Je krijgt na het telefoongesprek een link toegemaild dat je brengt naar een website waar je een veilige betaling kan uitvoeren met je VISA kaart, dat is 29 euro kosten en 799 euro borg. Als je dat betaalt hebt komt de volgende dag (of 2 dagen) iemand van UPC koerier dienst je een nieuwe iPhone brengen. Daarna heb je een week tijd ofzoiets om je oude "kapotte" iPhone op te sturen en dan krijg je de borg terug. De 29 euro heb je dan effectief betaald.

Optie 2:
Een koerier komt je iPhone ophalen, je geeft ENKEL je iPhone af ZONDER accessoires. Die heeft een speciale doos bij dat hij vouwt voor je neus en daar je GSM veilig inpakt. Die neemt hij dus mee en vanaf dan kan je online ook je iPhone "tracken", zoals ik hier telkens gepost heb. Hierbij had je de KANS dat het een nieuwe zou zijn (hoogstwss een refurb). Bij optie 1 was het zoiezo een gloednieuwe.


Ik zit nu wel beetje met zenuwen opt werk. Bij mijn 5S ben ik echt een freak geweest, die is enkele maanden oud en daar zie je geen stipje op of geen mini krasje zelfs... Ik hoor dat "refurbs" zoiezo al een nieuwe behuizing krijgen, of dat klopt betwijfel ik, maar ik ga het in ieder geval volledig en grondig inspecteren dat er echt 0,0 schade aan is....

Dat die onderdelen gebruikt geweest zijn maakt in principe geen zak uit zolang ze maar werken en zolang de behuizing/scherm dus als nieuw is.

Als ik hem geactiveerd heb kan ik ook nagaan wanneer hij gemaakt is, ben eens benieuwd... alhoewel ik dat misschien ook aan de software kan zien, refurbs zullen zoiezo de laatste software hebben... in de winkel is dat wss nog 7.0.4 ofzo

Affinity

Legacy Member
Zeker doen!

Trouwens ik zal dus nooit kunnen nagaan of het een nieuwe of een refurb is blijkbaar :)

Veel mensen geloven het sprookje dat je aan het Serial Number kan zien of het een nieuwe of refurb is, maar dat is geen waar.

Hij zit in een wit neutraal doosje, en het blad erbij zegt dat het ofwel een nieuwe ofwel een refurb is. Ik zal het dus nooit weten. Ik heb net enkele threads opgezocht over mensen die een swap gedaan hebben en 1 persoon zei daar dat Apple hem ooit zei dat ze onmogelijk kunnen nagaan of het een nieuwe of refurb is als hij in een "wit neutraal" doosje zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan