Archief - Zonnepanelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKend54l

Legacy Member
derjean zei:
https://www.youtube.com/watch?v=aoIOlxtF8zc&feature=youtu.be

Ze raden eerder dit systeem af denk ik.
Mijn dak is niet plat maar heeft toch een hellingsgraad. Dus zijn die balasttegels misschien ook niet de beste oplossing omdat dit zou kunnen gaan schuiven.

Best toch eens laten bekijken of met ballast niet mogelijk is.
Die covers die je post is een mooi systeem, maar is wel zeer gevoelig voor het indringen van vocht.
Allez bij het minste dat de plaatser dit niet goed doet heb je wel vodden.

Persoonlijk zou ik enkel daarvoor gaan als er geen andere manier is zal ik zeggen
emoji14.png

desolation

Legacy Member
Los daarvan zou ik dat ook nooit zonder extra ballast gebruiken. Die panelen pakken veel wind nu en dan trekt dat constant op die paar draadstangen aan uw dakconstructie. Gij liever als ik hoor.
Plus dat het risico hier gigantisch zou zijn om de ventilatiebuizen te perforeren.

SIO

Legacy Member
nog slechter: nieuwbouwwoningen: 18-20cm PUR, dan nog 5 hellingsbeton, je mag al staven van +25cm nemen om in de draagstruktuur effectief te verankeren en dan inderdaad hopen dat er geen leiding (ventilatie nja maar ook verlichting etc) loopt..

Polle32

Legacy Member
Offerte ontvangen voor 14 sunpower panelen van 325 wp (4550 kWh) en Huawei sun 2000l omvormer, voor een totaal van net geen 5.500 all in (6% btw)...

MrKend54l

Legacy Member
SIO zei:
nog slechter: nieuwbouwwoningen: 18-20cm PUR, dan nog 5 hellingsbeton, je mag al staven van +25cm nemen om in de draagstruktuur effectief te verankeren en dan inderdaad hopen dat er geen leiding (ventilatie nja maar ook verlichting etc) loopt..
Bedoel je niet PIR?
Maar je hebt een punt. Maar zoals ik het hier zie zit dit puur op de hellingschape vast.

desolation

Legacy Member
iets waar serieuze krachten komen elke anderhalve meter verankeren met 1 bout in 5cm chape... il faut le faire

Musk

Legacy Member
Als ge dan draadstangen door uwe dakisolatie zit te vlammen, zijn dat dan geen koudebruggen eigenlijk? Of is dat verwaarloosbaar?

desolation

Legacy Member
Hangt ervanaf welk systeem ge gebruikt. Fischer heeft daar een compleet geisoleerd systeem voor, de Thermax.

Polle32

Legacy Member
Polle32 zei:
Offerte ontvangen voor 14 sunpower panelen van 325 wp (4550 kWh) en Huawei sun 2000l omvormer, voor een totaal van net geen 5.500 all in (6% btw)...

Ga hier morgen wss op ingaan, lijkt me een correct aanbod.

lasportiva

Legacy Member
Iemand een goede site/addres voor pv? Ik ben toch zwaar aan het twijfelen om er dit jaar zelf te leggen. Ze laten lagen aan 6% btw zal wss duurder uitkomen of ze zelf leggen aan 21%.

Avilowca

Legacy Member
lasportiva zei:
Iemand een goede site/addres voor pv? Ik ben toch zwaar aan het twijfelen om er dit jaar zelf te leggen. Ze laten lagen aan 6% btw zal wss duurder uitkomen of ze zelf leggen aan 21%.

Als het is voor ze te laten leggen zal het ver te laat zijn dit jaar denk ik, niet?

Nineshots

Legacy Member
Avilowca zei:
Als het is voor ze te laten leggen zal het ver te laat zijn dit jaar denk ik, niet?

Je hebt nog tijd, ik dacht dat ze nu bijna tot november vol zouden zitten.

Frado2005

Legacy Member
Voor mensen die hun SMA aangemeld hebben op die sunny portal: hoe bepaal je die PV System Power? Ik heb dit nu op 2,6 gezet maar geen idee of dat juist is. Ik heb een SMA SB 2.5-1VL-40 omvormer

Japser

Legacy Member
@Caracalla

Wat is jou mening over mijn vraag die ik hier eerder stelde.

In 2021 ga ik een nieuwbouw zetten. Er is plaats genoeg op het dak voor panelen en kan ze ook in elke richting zetten dat ik wil. Vermits je dan zoveel mogelijk zelfconsumptie moet doen, is het dan niet beter van deze in een Oost - West opstelling te plaatsen?

Of is Oost - Zuid - West het beste?
OF toch gewoon alles zuid.

StarSeeker

Legacy Member
Zelfs met terugdraaiende teller denk ik dat oost-west het beste is ifv lagere prosumententarief.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan