P4man
Legacy Member
DwightSchrute zei:Opletten met die bitcoins. Ben enthousiast over Blockchain .
Lol. "Blockchain" is het minst interessante aspect vanbitcoin. Het is gewoon een mode woord voor een type database. Ik vind al die consortium en private blockchains bijna hilarisch, 99% daarvan kan je beter doen met een Oracle of NoSQL db.
maar de meesten weten niet waarin ze investeren.
Ik ben vrij zeker dat jij in die categorie zou vallen als je er in zou investeren.
Hint: wat bitcoin uniek maakt is de compleet decentrale consensus. Niks of niemand, geen mens, bedrijf of overheid kan bepalen wat de consensus is; er is dus geen mogelijkheid om je toegang tot het bitcoin netwerk te ontzeggen, je kan het gebruik niet tegenhouden of restricties opleggen, je kan niemand tegen houden van te innoveren, je kan niet frauderen, stelen of in beslag nemen, .. het is compleet open, peer 2 peer. DAT is de grote innovatie, and die staat voor mij op een gelijkaardig niveau als de ontwikkeling van het internet zelf. En consortium blockchains? Tsja, dat zijn dan de intranets. Gelijkaardige technologie, maar compleet onbelangrijk en onvergelijkbaar voor de rest.
De bitcoin koers stijgt de voorbije weken en opeens is de interesse immens. Iedereen wil bitcoins.
Vergeet niet dat er achter een bitcoin in principe geen waarde zit.
Oh, niet dit nog eens.
Zucht. Straks ook weer tulpenbollen, ponzi schema, drugs en witwassen....
Het feit dat de apps (blijkbaar) opeens een tijdje niet meer kunnen werken zou me iets te stressvol zijn en getuigt ook van weinig betrouwbaarheid imo
Het feit dat jij denkt dat ( centrale) beurzen of apps (welke?) hetzelfde is als bitcoin getuigt dat je geen idee hebt waarover je spreekt. Bitcoin werkt al 8 jaar 24/7/365, bijna 300 miljoen transacties, zonder downtime zonder ooit gehackt te zijn.


.
.