Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

P4man

Legacy Member
DwightSchrute zei:
Opletten met die bitcoins. Ben enthousiast over Blockchain .

Lol. "Blockchain" is het minst interessante aspect vanbitcoin. Het is gewoon een mode woord voor een type database. Ik vind al die consortium en private blockchains bijna hilarisch, 99% daarvan kan je beter doen met een Oracle of NoSQL db.

maar de meesten weten niet waarin ze investeren.

Ik ben vrij zeker dat jij in die categorie zou vallen als je er in zou investeren.
Hint: wat bitcoin uniek maakt is de compleet decentrale consensus. Niks of niemand, geen mens, bedrijf of overheid kan bepalen wat de consensus is; er is dus geen mogelijkheid om je toegang tot het bitcoin netwerk te ontzeggen, je kan het gebruik niet tegenhouden of restricties opleggen, je kan niemand tegen houden van te innoveren, je kan niet frauderen, stelen of in beslag nemen, .. het is compleet open, peer 2 peer. DAT is de grote innovatie, and die staat voor mij op een gelijkaardig niveau als de ontwikkeling van het internet zelf. En consortium blockchains? Tsja, dat zijn dan de intranets. Gelijkaardige technologie, maar compleet onbelangrijk en onvergelijkbaar voor de rest.

De bitcoin koers stijgt de voorbije weken en opeens is de interesse immens. Iedereen wil bitcoins.
Vergeet niet dat er achter een bitcoin in principe geen waarde zit.

Oh, niet dit nog eens.
Zucht. Straks ook weer tulpenbollen, ponzi schema, drugs en witwassen....

Het feit dat de apps (blijkbaar) opeens een tijdje niet meer kunnen werken zou me iets te stressvol zijn en getuigt ook van weinig betrouwbaarheid imo

Het feit dat jij denkt dat ( centrale) beurzen of apps (welke?) hetzelfde is als bitcoin getuigt dat je geen idee hebt waarover je spreekt. Bitcoin werkt al 8 jaar 24/7/365, bijna 300 miljoen transacties, zonder downtime zonder ooit gehackt te zijn.

Musk

Legacy Member
P4man, ik bewonder je gedrevenheid om de classic anti-bitcoin praat te weerleggen. Doing your part! :)

EvilSwordfish

Legacy Member
Das jaloezie dat spreekt. Mensen die niet geloven in de toekomst of zelfs in de investering en nu denken van "fuck had ik maar..."

Ik zit sinds augustus terug erin. Ik heb e jaren geleden een tiental gehad die ik verkocht heb voor tien euro per. Nu doet dat pijn wetende dat het ondertussen mij een huis had kunnen opbrengen maar aan de andere kant. Ik was toen super happy dat dat een beetje heeft opgebracht.

Tis leuk om wat mee te spelen. Leuk om de ontwikkelingen te zien. En de mensen die me in augustus hebben gezegd dat ik men geld weg aan het smijten was. Komen nu op hun woorden terug.

Toekomst is rooskleurig. Stiekem hoop ik op een super daling dat ik een volledige btc kan maken van men huidige zonder al men alts te moeten verkopen. Maar we zien wel

W!mpix

Legacy Member
P4man zei:
Ik ben vrij zeker dat jij in die categorie zou vallen als je er in zou investeren.
Hint: wat bitcoin uniek maakt is de compleet decentrale consensus. Niks of niemand, geen mens, bedrijf of overheid kan bepalen wat de consensus is; er is dus geen mogelijk om je toegang tot het bitcoin netwerk te onzeggen, je kan het gebruik niet tegenhouden of restricties opleggen, je kan niemand tegen houden van te innoveren, je kan niet frauderen, stelen of in beslag nemen, .. het is compleet open, peer 2 peer. DAT is de grote innovatie, and die staat voor mij op een gelijkaardig niveau als de ontwikkeling van het internet zelf. En consortium blockchains? Tsja, dat zijn dan de intranets. Gelijkaardige technology, compleet onbelangrijk en onvergelijkbaar voor de rest.

Absoluut moddervet. Maar past die waardestijging dan ook in de uitleg, wetende dat 90% van de mensen die er geld in aan het steken zijn geen bal begrijpen van de achterliggende techniek / motivatie en gewoon meer dollars/ euro's willen?

Een bitcoin op 1 dollar is voor mij qua techniek precies even waardevol als een bitcoin op 1000 dollar? :help:

P4man

Legacy Member
W!mpix zei:
Absoluut moddervet. Maar past die waardestijging dan ook in de uitleg, wetende dat 90% van de mensen die er geld in aan het steken zijn geen bal begrijpen van de achterliggende techniek / motivatie en gewoon meer dollars/ euro's willen?

Ik weet niet of die 90% klopt, en nog veel minder of dat overeenstemt met hoeveelheid geld die ze er instoppen en nog hebben. Ik denk dat heel veel bitcoins in handen zijn van early adopters die wel weten wat bitcoin is. Nu als je kijkt naar waarderingen van tokens die alles behalve permissieloos of open zijn, zoals Ripple of zelfs Dash, dan heb je wel een punt. Ik denk dat veel van bitcoins huidige waardering eerder komt door naamsbekendheid, misschien bewezen veiligheid, maar minder door intrinsieke kwaliteiten of openheid.

Maar op lange termijn maakt dat niet uit. Open blockchains zullen floreren, omdat er geen barrieres zijn of kunnen zijn. Net zoals het internet onstopbaar was.
Geen accounts moeten aanvragen, geen ID controle, geen beperking op leeftijd, land, credietwaardigheid, religie, whatever. Je moet zelfs geen mens zijn om bitcoins te kunnen hebben, aanvaarden of verzenden. Letterlijk een AI kan in principe perfect bitcoins bezitten. Probeer een AI maar eens een bank of paypal account te laten openen ;).
Niemand die je transacties kan tegenhouden of terugdraaien. Iedereen kan het gebruiken, en innoveren. Het enige dat je moet vertrouwen is wiskunde.

Gesloten blockchains daarentegen gaan wel controle uitoefenen, barrières opleggen, tarieven heffen, censureren, mogelijk frauderen .. ofwel uit eigenbelang, ofwel omdat sommige overheden ze er toe zullen verplichten; om terrorisme tegen te gaan, of witwas praktijken, sancties tegen Iran, wikileaks, om de bevolking te beschermen, kapitaal controles, .. En daarom gaan ze uiteindelijk verliezen. Een beetje als compuserve en Microsoft network (MSN toen het nog MSN was) die opboxten tegen een open internet.

Een bitcoin op 1 dollar is voor mij qua techniek precies even waardevol als een bitcoin op 1000 dollar? :help:

Het gaat niet zo zeer over de technologie. Bitcoin is technologisch echt niet baanbrekend. Merkle trees, SHA hash, POW,.. dat kennen we al decennia. Het is de geniale combinatie ervan die een radicaal nieuw concept vormt. En ja, dat werkt even goed met een waarde van 1 dollar per BTC (hoewel, niet even veilig dan). Maar je hebt bitcoins nodig om het netwerk te kunnen gebruiken. En de waarde van netwerken schaalt over het algemeen kwadratisch met het aantal gebruikers.

Als je je ergens zorgen over moet maken, dan is dat vandaag de overgrote meerderheid van "gebruikers" wellicht enkel investeerders zijn die dan ook nog eens een exchange gebruiken. Maar dat helpt de waarde omhoog, en dat maakt het netwerk veiliger (hoge waarde= meer PoW) en zorgt voor incentives voor use cases voor de gebruikers van morgen. Ondertussen mag de prijs alle kanten opgaan, daar lig ik niet al te hard van wakker.

tonightwedance

Legacy Member
DwightSchrute zei:
Opletten met die bitcoins. Ben enthousiast over Blockchain maar de meesten weten niet waarin ze investeren.

De bitcoin koers stijgt de voorbije weken en opeens is de interesse immens. Iedereen wil bitcoins.
Vergeet niet dat er achter een bitcoin in principe geen waarde zit.

Ik blijf eraf en raad zelf aan maar max 3% van je vermogen erin te steken. Het feit dat de apps (blijkbaar) opeens een tijdje niet meer kunnen werken zou me iets te stressvol zijn en getuigt ook van weinig betrouwbaarheid imo.

Mensen die hun mening uiten over iets waar ze zelf geen snars van verstaan, ik zal het nooit begrijpen.

Anoniem13

Legacy Member
Maar we kunnen dat wel wat vriendelijker uitleggen. Ik maak me daar ook schuldig aan hoor, maar een onderwerp waar enkel ja-knikkers welkom zijn is niet echt waar we naartoe willen. Ik ga de beginpost verder aanvullen met veelgestelde vragen en de antwoorden daarop (met wat input van jullie), zodat we gewoon daarnaar kunnen verwijzen.

EvilSwordfish

Legacy Member
paradijsappel zei:
Maar we kunnen dat wel wat vriendelijker uitleggen. Ik maak me daar ook schuldig aan hoor, maar een onderwerp waar enkel ja-knikkers welkom zijn is niet echt waar we naartoe willen. Ik ga de beginpost verder aanvullen met veelgestelde vragen en de antwoorden daarop (met wat input van jullie), zodat we gewoon daarnaar kunnen verwijzen.

"Zie pagina 1"
"Maar, dan moet ik terug naar daar"
"zie pagina 1"

M°°nblade

Legacy Member
paradijsappel zei:
Maar we kunnen dat wel wat vriendelijker uitleggen. Ik maak me daar ook schuldig aan hoor, maar een onderwerp waar enkel ja-knikkers welkom zijn is niet echt waar we naartoe willen. Ik ga de beginpost verder aanvullen met veelgestelde vragen en de antwoorden daarop (met wat input van jullie), zodat we gewoon daarnaar kunnen verwijzen.
True. je moet mensen niet meteen anti-bitcoin beginnen labelen hoe afgezaagd dat sommige argumenten soms ook klinken.

Je legt ze uit dat er meer informatie voorhande is dan wat ze in het VTM nieuw erover horen en zo een betere mening erover kunnen vormen dan 'de bankiers zeggen ons dat het pure oplichterij is'.

Niet meer dan 3% van je geld erinsteken is ook zo'n raar argument. Ik denk niet dat hier iemand zit die initieel de helft van zijn kapitaal erin gestoken heeft. Maar als die 3% 1000% inwaarde stijgt is dat gauw 30%

P4man

Legacy Member
M°°nblade zei:
Niet meer dan 3% van je geld erinsteken is ook zo'n raar argument. Ik denk niet dat hier iemand zit die initieel de helft van zijn kapitaal erin gestoken heeft. Maar als die 3% 1000% inwaarde stijgt is dat gauw 30%

Zo raar is dat toch niet. Als je er maar 3% in steekt, kan je maar 3% verliezen. Ook als die 3% later 30% wordt, en eventueel later terug zakt tot nul. Tenminste zolang je die winst maar niet bekijkt als deel van je kapitaal. Als je dat wel doet, moet je overwegen om dat deel terug af te bouwen, maw, winst te nemen.

Of 3% nu het "juiste" percentage is, das een ander verhaal. Ik zou het eerder uitdrukken als een percentage van wat je mag verwachten te verdienen of sparen gedurende de rest van je leven. BV als je een student bent van 20 jaar met 1000 euro spaargeld, zou ik VEEL meer dan 3% riskeren. Makkelijk 50% of meer. Zelfs als je alles verliest gaat dat nog geen echte impact hebben op je verdere leven. Als je aan het rentenieren bent, tja, dan is 50% riskeren wellicht idioot, en 3% misschien geen slechte maatstaf.

W!mpix

Legacy Member
M°°nblade zei:
True. je moet mensen niet meteen anti-bitcoin beginnen labelen hoe afgezaagd dat sommige argumenten soms ook klinken.

Je legt ze uit dat er meer informatie voorhande is dan wat ze in het VTM nieuw erover horen en zo een betere mening erover kunnen vormen dan 'de bankiers zeggen ons dat het pure oplichterij is'.

Niet meer dan 3% van je geld erinsteken is ook zo'n raar argument. Ik denk niet dat hier iemand zit die initieel de helft van zijn kapitaal erin gestoken heeft. Maar als die 3% 1000% inwaarde stijgt is dat gauw 30%

Niet meer dan 3% is thans niet zo'n gekke richtlijn. Zeker niet indien DwightSchrute lange termijn investeringen nastreeft, en zich vooral baseert op macro-economische trends / fundamentele bedrijfswaarden wanneer hij zijn investeringen maakt. Dan wordt bitcoin toch ineens eerder een interessante randspeculatie, gezien het feit dat volgens mij de waardering an sich weinig te maken heeft met de awesome achterliggende (combinatie van) technologie.

P4man zei:
Ik weet niet of die 90% klopt, en nog veel minder of dat overeenstemt met hoeveelheid geld die ze er instoppen en nog hebben. Ik denk dat heel veel bitcoins in handen zijn van early adopters die wel weten wat bitcoin is. Nu als je kijkt naar waarderingen van tokens die alles behalve permissieloos of open zijn, zoals Ripple of zelfs Dash, dan heb je wel een punt. Ik denk dat veel van bitcoins huidige waardering eerder komt door naamsbekendheid, misschien bewezen veiligheid, maar minder door intrinsieke kwaliteiten of openheid.

Het gaat niet zo zeer over de technologie. Bitcoin is technologisch echt niet baanbrekend. Merkle trees, SHA hash, POW,.. dat kennen we al decennia. Het is de geniale combinatie ervan die een radicaal nieuw concept vormt. En ja, dat werkt even goed met een waarde van 1 dollar per BTC (hoewel, niet even veilig dan). Maar je hebt bitcoins nodig om het netwerk te kunnen gebruiken. En de waarde van netwerken schaalt over het algemeen kwadratisch met het aantal gebruikers.

Als je je ergens zorgen over moet maken, dan is dat vandaag de overgrote meerderheid van "gebruikers" wellicht enkel investeerders zijn die dan ook nog eens een exchange gebruiken. Maar dat helpt de waarde omhoog, en dat maakt het netwerk veiliger (hoge waarde= meer PoW) en zorgt voor incentives voor use cases voor de gebruikers van morgen. Ondertussen mag de prijs alle kanten opgaan, daar lig ik niet al te hard van wakker.

Laat ons even stellen dat ik even optimistisch ben over de toekomst van Bitcoin als jij, wat nog grotendeels klopt. Dan is mijn punt dat volgens mij Bitcoin op 1k nog altijd veilig is. Ik ben niet overtuigd dat er bij Bitcoin een kwadratisch netwerkeffect is vergelijkbaar met bvb Facebook. Mijn bitcoins worden niet dubbel zoveel meer waard als mijn vriendin ook bitcoins koopt, zelfs al kan ik er dan in theorie iets meer mee doen. Terwijl mijn vriendin wel een zeer waardevolle toevoeging is aan mijn netwerk. Het opent opportuniteiten, maar vergelijken met een kwadratisch netwerkeffect gaat me net een brug te ver.

Je zegt "Ondertussen mag de prijs alle kanten opgaan, daar lig ik niet al te hard van wakker.". Ok, maar er worden hier wel steenharde investeringsadviezen geformuleerd, en de mensen die voorzichtigheid adviseren worden terzijde geschoven wegens "niets van de technologie begrijpend". Volgens mij maakt de (momenteel opgeblazen) waardering van bitcoin net wél uit, aangezien de toekomstige waardering beslist over de ROI van alle mensen die overwegen nu in te stappen. En die waardering staat volgens mij los van de onderliggende (combinatie van) technologie.

P4man zei:
Zo raar is dat toch niet. Als je er maar 3% in steekt, kan je maar 3% verliezen. Ook als die 3% later 30% wordt, en eventueel later terug zakt tot nul. Tenminste zolang je die winst maar niet bekijkt als deel van je kapitaal. Als je dat wel doet, moet je overwegen om dat deel terug af te bouwen, maw, winst te nemen.

Of 3% nu het "juiste" percentage is, das een ander verhaal. Ik zou het eerder uitdrukken als een percentage van wat je mag verwachten te verdienen of sparen gedurende de rest van je leven. BV als je een student bent van 20 jaar met 1000 euro spaargeld, zou ik VEEL meer dan 3% riskeren. Makkelijk 50% of meer. Zelfs als je alles verliest gaat dat nog geen echte impact hebben op je verdere leven. Als je aan het rentenieren bent, tja, dan is 50% riskeren wellicht idioot, en 3% misschien geen slechte maatstaf.

Nog even hierop inpikken. Als je als student 1000 euro lange termijn belegt in een gediversifieerde portefeuille (en je zou dit jaarlijks doen om conjunctuurrisico vd beurs te minimaliseren), dan heb je bij je pensioen een mooi bedrag bijeengespaard. Waarbij die eerste 1000 euro waarschijnlijk de meest waardevolle wordt. Bedragen op jonge leeftijd maken net wel veel uit, gezien de lange termijn waarop je van de (gecumuleerde) return kan genieten.

P4man

Legacy Member
W!mpix zei:
Laat ons even stellen dat ik even optimistisch ben over de toekomst van Bitcoin als jij, wat nog grotendeels klopt. Dan is mijn punt dat volgens mij Bitcoin op 1k nog altijd veilig is. Ik ben niet overtuigd dat er bij Bitcoin een kwadratisch netwerkeffect is vergelijkbaar met bvb Facebook. Mijn bitcoins worden niet dubbel zoveel meer waard als mijn vriendin ook bitcoins koopt, zelfs al kan ik er dan in theorie iets meer mee doen. Terwijl mijn vriendin wel een zeer waardevolle toevoeging is aan mijn netwerk. Het opent opportuniteiten, maar vergelijken met een kwadratisch netwerkeffect gaat me net een brug te ver.

Tsja, je mag wat dat betreft geloven wat je wil, maar bitcoin is als betalings of settlement netwerk maar zo nuttig, en dus zo 'intrinsiek' waardevol als er gebruikers en toepassingen voor zijn. En die relatie volgt over het algemeen Metcalfe's law

de mensen die voorzichtigheid adviseren worden terzijde geschoven wegens "niets van de technologie begrijpend".

Als dat advies gebaseerd is op een fundamenteel onbegrip, zoals denken dat Blockfolio's overbelasting duidt op onveiligheid van bitcoin, dan ja, mag en moet je die meningen terzijde schuiven, ongeacht of ze nu voorzichtigheid of het omgekeerde adviseren. Iemand die er niks van snapt en hodlen predikt en lambo's voorspelt, moet je evengoed negeren.

Volgens mij maakt de (momenteel opgeblazen) waardering van bitcoin net wél uit, aangezien de toekomstige waardering beslist over de ROI van alle mensen die overwegen nu in te stappen. En die waardering staat volgens mij los van de onderliggende (combinatie van) technologie.

Dat het een effect heeft op de ROI van iemand die vandaag instapt is nogal evident. Wat ik bedoel is dat de huidige waardering weinig tot geen effect gaat hebben op de lange termijn ontwikkeling. Een zware prijs correctie gaat bitcoin niet tegenhouden. We hebben al minstens 10 zware crashes gehad, en ik twijfel er niet aan dat er nog veel zullen volgen. Maar de dot com bubble heeft ook het internet niet tegengehouden.

Nog even hierop inpikken. Als je als student 1000 euro lange termijn belegt in een gediversifieerde portefeuille (en je zou dit jaarlijks doen om conjunctuurrisico vd beurs te minimaliseren), dan heb je bij je pensioen een mooi bedrag bijeengespaard. Waarbij die eerste 1000 euro waarschijnlijk de meest waardevolle wordt. Bedragen op jonge leeftijd maken net wel veel uit, gezien de lange termijn waarop je van de (gecumuleerde) return kan genieten.

Daar moet ik toch mee lachen. Als je er in slaagt om op lange termijn de reële inflatie bij te houden, dan mag je al gelukkig zijn. Beurzen doen het de laatste jaren goed, maar dat is ook maar omdat de rente zo ongeveer nul is, dat kan niet blijven duren. Als de eurozone en ons financieel systeem de komende 40 jaar overleeft, wat ik sterk betwijfel, dan kan je met een belegging van 1000 euro vandaag op je pensioendag wellicht een leuk afscheidsfeestje geven. Dat zal het wel zowat zijn. Een dergelijke investering in crypto vandaag kan life changing zijn, en die kans is meer dan reëel.

falc.be

Legacy Member
Hoe zit dit fiscaal eigenlijk in elkaar ?
stel iemand heeft een paar 10000 euro winst gemaakt, moet dit aangegeven worden ?, hoeveel % ?

ElvisP

Legacy Member
paradijsappel zei:
Maar we kunnen dat wel wat vriendelijker uitleggen. Ik maak me daar ook schuldig aan hoor, maar een onderwerp waar enkel ja-knikkers welkom zijn is niet echt waar we naartoe willen. Ik ga de beginpost verder aanvullen met veelgestelde vragen en de antwoorden daarop (met wat input van jullie), zodat we gewoon daarnaar kunnen verwijzen.
Denk dat veel af hangt van de manier waarop de initiële post gebeurt. In dit geval kwam zijn post misschien wat over als "ik zal het hier eens gaan uitleggen en die mannekes wat tips geven en waarschuwen", maar dan in dezelfde post wordt duidelijk dat hij zelf niet helemaal mee is (of toch niet in die mate om zo'n soort post te doen). Da's anders dan iemand die zich daar zelf al van bewust is en "bescheiden" blijft, om het zo te noemen.

Mowb

Legacy Member
falc.be zei:
Hoe zit dit fiscaal eigenlijk in elkaar ?
stel iemand heeft een paar 10000 euro winst gemaakt, moet dit aangegeven worden ?, hoeveel % ?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik geloof dat er in 2015 nog steeds geen regeling voor was maar dat dit in de toekomst kan veranderen en dit met terugwerkende kracht. Maar ik weet niet wat er van waar is. Als ik dit voorleg aan mijn boekhouder gaat hij 9/10 ook niet weten waar ik het over heb :p.

Mij lijkt het enkel mogelijk om hier belastingen op te gaan betalen wanneer je crypto naar fiat zou omzetten. En dan nog! Crypto's zouden in principe in dezelfde stal als aandelen kunnen gezet worden qua fiscaliteit op dit moment. Langs de andere kant, als je speculeert op daling en stijging van dollar tov euro en hier winst op maakt moet je toch ook geen belastingen betalen ?

Musk

Legacy Member
Mowb zei:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik geloof dat er in 2015 nog steeds geen regeling voor was maar dat dit in de toekomst kan veranderen en dit met terugwerkende kracht. Maar ik weet niet wat er van waar is. Als ik dit voorleg aan mijn boekhouder gaat hij 9/10 ook niet weten waar ik het over heb :p.

Mij lijkt het enkel mogelijk om hier belastingen op te gaan betalen wanneer je crypto naar fiat zou omzetten. En dan nog! Crypto's zouden in principe in dezelfde stal als aandelen kunnen gezet worden qua fiscaliteit op dit moment. Langs de andere kant, als je speculeert op daling en stijging van dollar tov euro en hier winst op maakt moet je toch ook geen belastingen betalen ?

Met terugwerkende kracht lijkt me wat ver gezocht hé.

DogFacedGod

Legacy Member
Mowb zei:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik geloof dat er in 2015 nog steeds geen regeling voor was maar dat dit in de toekomst kan veranderen en dit met terugwerkende kracht. Maar ik weet niet wat er van waar is. Als ik dit voorleg aan mijn boekhouder gaat hij 9/10 ook niet weten waar ik het over heb :p.

Mij lijkt het enkel mogelijk om hier belastingen op te gaan betalen wanneer je crypto naar fiat zou omzetten. En dan nog! Crypto's zouden in principe in dezelfde stal als aandelen kunnen gezet worden qua fiscaliteit op dit moment. Langs de andere kant, als je speculeert op daling en stijging van dollar tov euro en hier winst op maakt moet je toch ook geen belastingen betalen ?

Winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occasioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, met uitzondering echter van normale verrichtingen van beheer van een privé- vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen, zijn diverse inkomsten die belastbaar zijn op grond van art. 90, 1°, WIB 92, onverminderd de toepassing van art. 90, 8°, WIB 92( eerwaarden op ongebouwde onroerende goederen) en art. 90, 9°, WIB 92(meerwaarden op belangrijke deelnemingen).

Discussie is: wanneer is het niet meer 'een normale verrichtin'g

Mowb

Legacy Member
DogFacedGod zei:
Winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occasioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, met uitzondering echter van normale verrichtingen van beheer van een privé- vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen, zijn diverse inkomsten die belastbaar zijn op grond van art. 90, 1°, WIB 92, onverminderd de toepassing van art. 90, 8°, WIB 92( eerwaarden op ongebouwde onroerende goederen) en art. 90, 9°, WIB 92(meerwaarden op belangrijke deelnemingen).

Discussie is: wanneer is het niet meer 'een normale verrichtin'g

Zijn er hier geen boekhouders of specialisten in fiscaal recht aanwezig? :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan