Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SteakFriet

Legacy Member
Gisteren dag thuiswerk dus vandaag terug op de vloer. 3 man heeft mij op een uur al aangesproken. Hey bitcoin -15% en -20% ff he, ziede wel oe da zakt.. *zcuht*.. What a morons

P4man

Legacy Member
Musk zei:
Gisteren m'n slechtste trade ooit gedaan. 0.09 BTC verloren. Klinkt nog cava, maar kan echt een pak geld zijn op lange termijn :p

Bij deze alles terug in cold storage en ga gewoon terug holden. Veel minder stress en de market juist timen lukt me niet. Ik zal die 0.09BTC maar beschouwen als leergeld :)

Bitcoin <> fiat timen heb ik al lang opgegeven.
Maar altcoins <> BTC of ETH lukt soms wel.

Wat de huidige correctie betreft; $10k is een psychologische grens en ik heb de indruk dat veel early adopters nu willen uitcashen, toch minstens voor een groot stuk, en natuurlijk liefst op een piek(je). Tegelijk staat een hele horde nieuwe investeerders klaar die liefst ook nog eens op een dip(je) willen instappen. Hoe die twee zich tot elkaar verhouden is koffie dik kijken, maar ik denk dat we een hele tijd zenuwachtige trades en hoog volume zullen zien rond het huidig niveau.

M°°nblade

Legacy Member
paradijsappel zei:
Ik was gisteren of eergisteren wel positief verrast door je systematische manier waarop je winst neemt, maar dit kan ik daar toch moeilijk met rijmen. Voor je gehele kapitaal is het toch de bedoeling dat je er zo veel mogelijk aan verdient rekening houdende met je risicoprofiel? Als 3% opzwelt tot 30% dan is wat meer diversificatie wel op zijn plaats denk ik.
Oh maar daar ben ik het mee eens. Ik zeg niet dat ik die 30% volledig in bitcoins laat. Ik verdeel dat onder aandelen, fondsen, en als het heel goed gaat op termijn nog wat verhuurvastgoed erbij. Diversifieren is belangrijk, maar ik blijf het kapitaal dat ik gebruik om te investeren in deze beleggingsproducten 'risicokapitaal' noemen.

Zatoshi zei:
Het idee van een percentage kiezen is een balans tussen bepaalde assetklasses.

Ik kies voor crypto 5% en tel ze onder 'cash'
Cash is 50% van totaal bij mij, aandelen 40%, obligaties 10%

Door naar die 5% te herbalanceren bekom je een aantal gunstige effecten:
- bijkopen wanneer de prijzen zakken
- verkopen wanneer de prijzen stijgen
- constante unbiased reality check
- als je totaal kapitaal stijgt doordat je geld kan sparen of doordat je aandelen het bijvoorbeeld goed doen dan bouw je bij herbalanceren naar alle assetklasses op

Dus ik vind je uitleg van 3% kan ik missen dus als dat groeit naar 30% is het ook goed omdat aan te houden totaal verkeerd.
Het hangt er allemaal vanaf onder welke noemer je het plaatst. Ik zal mijn 'cash' reservebuffer op mijn spaarboekje nooit onder dezelfde noemer plaatsen als mijn crypto's omdat het doel en het risicoprofiel daarvan totaal verschillend is. Ik hou die twee strikt gescheiden.

Mijn balans zit wel totaal anders dan die van jou.
Ik zal bv. nooit met 45% cash reserve buffer zitten en dat veel sneller verdelen onder andere assetklasses. Ja, je kan daarmee opportuniteiten maximaal benutten wanneer de beurs in brand staat, maar je reduceert er ook je groeipotentieel mee omdat je slechts met een klein aandeel van je kapitaal 'in' de markten zit.
En groei is voor mij het belangrijkste om tot financial independence te komen.

fordjah

Legacy Member
Senbrox zei:
Gisteren dag thuiswerk dus vandaag terug op de vloer. 3 man heeft mij op een uur al aangesproken. Hey bitcoin -15% en -20% ff he, ziede wel oe da zakt.. *zcuht*.. What a morons

Of mensen die denken dat ik een mongool ben omdat ik niet wil verkopen. En leute dat ze hebben als er eens 2000 dollar correctie is.
Ik heb 2 jaar geleden btc aangekocht.
Zulder hebben geen bitcoins, en ik heb een paar 1000 dollar winst. Wie is hier de mongool jong :unsure:

Frado2005

Legacy Member
Ik heb het wat gehad met Kraken en hun instabiele website.. Waar kan ik nog terecht met redelijke fees? Stortingen/afhalen liefst via overschrijving ( of SEPA) in euro. Bitstamp? Gdax?
Koop nu voornamelijk btc, bch, eth en xrp aan. Maar als de eerste 2 er al zijn ben ik content.
Had Kraken gekozen wegens de lage fees maar sinds eind augustus loopt die site barslecht.
Coinbase is dan weer zeer duur?

ResX

Legacy Member
fordjah zei:
Of mensen die denken dat ik een mongool ben omdat ik niet wil verkopen. En leute dat ze hebben als er eens 2000 dollar correctie is.
Ik heb 2 jaar geleden btc aangekocht.
Zulder hebben geen bitcoins, en ik heb een paar 1000 dollar winst. Wie is hier de mongool jong :unsure:
En wanneer zou wel uw verkooppunt zijn? 15 000 dollar? Tot hoever zie je dat nog gaan?

P4man

Legacy Member
Frado2005 zei:
Ik heb het wat gehad met Kraken en hun instabiele website.. Waar kan ik nog terecht met redelijke fees? Stortingen/afhalen liefst via overschrijving ( of SEPA) in euro. Bitstamp? Gdax?
Koop nu voornamelijk btc, bch, eth en xrp aan. Maar als de eerste 2 er al zijn ben ik content.
Had Kraken gekozen wegens de lage fees maar sinds eind augustus loopt die site barslecht.
Coinbase is dan weer zeer duur?

Kraken heeft gezegd in December een massieve upgrade van hun servers te doen. Ik kijk het nog even aan, veel traden doe ik er toch niet.
En credit where credit is due; een kennis van mij heeft er een account geopenend, tier 3 verificatie duurde 1 dag. Die van mij duurde 3 weken destijds.
Hun servers kunnen dan misschien niet meer volgen, hun support staff is blijkbaar toch al geupgrade.

M°°nblade

Legacy Member
ResX zei:
En wanneer ga je in financial indepence zitten? 45jaar? 50? 55?
Dat kan je eigenlijk pas op het moment zelf zeggen wanneer je adhv. je opgebouwde kapitaal, het rendement dat je uit je assets kan halen en je uitgave patroon van dan beslist dat loon uit arbeid niet meer nodig is.

Mijn target voor kapitaalopbouw was 1005k tegen mijn 65ste maar dankzij cryptocurrency en een jaarrendement van 212% (2017) loop ik voor op schema en zou ik tegen dan aan 1067k zitten.

Zatoshi

Legacy Member
M°°nblade zei:
Dat kan je eigenlijk pas op het moment zelf zeggen wanneer je adhv. je opgebouwde kapitaal, het rendement dat je uit je assets kan halen en je uitgave patroon van dan beslist dat loon uit arbeid niet meer nodig is.

Mijn target voor kapitaalopbouw was 1005k tegen mijn 65ste maar dankzij cryptocurrency en een jaarrendement van 212% (2017) loop ik voor op schema en zou ik tegen dan aan 1067k zitten.

Let op met jezelf rijk te rekenen met rendementen uit boerenjaren, door de compounding ga je een onrealistisch verwachtingspatroon krijgen en de kans is imo dan ook groter dat je bij een crash gedesillusioneerd wordt en verkeerde beslissingen neemt.
Ik zou aanraden om toch naar een gebalanceerde assetklasse verdeling te gaan.

Zelf zit ik op 7 jaar beurstransacties aan een geannualiseerd nettorendement van 18%, dat lijkt me gewoon niet houdbaar, als ik dat doorreken kan ik vandaag al in pensioen en ben nog geen 40.
Lange termijn hoop ik op een rendement van 8 à 10% dus als er een beurscrash komt en mijn lange termijn rendement convergeert daarnaartoe moet ik niet panikeren.

Musk

Legacy Member
EvilSwordfish zei:
What did you do?

Impuls verkocht op de bodem. Ingekocht voor het slapen gaan uit vrees voor de trein te missen. Bleek uiteindelijk een fake-out, maar kocht liever in met verlies dan volledig in fiat te zitten.

't was zo een Spur of the moment ding, iets wat niet mag gebeuren als je zit te traden :)

Nu, tot nu toe was het de juiste keuze om terug in te kopen, want we staan nog steeds hoger dan m'n laatste inkooppunt.

SteakFriet

Legacy Member
fordjah zei:
Of mensen die denken dat ik een mongool ben omdat ik niet wil verkopen. En leute dat ze hebben als er eens 2000 dollar correctie is.
Ik heb 2 jaar geleden btc aangekocht.
Zulder hebben geen bitcoins, en ik heb een paar 1000 dollar winst. Wie is hier de mongool jong :unsure:
Mensen die er niet zijn ingestapt willen echt hard dat het faalt, ik vind dat triest. Ik gun ieder zijn geluk, we leven in een rare maatschappij.

Bonaventura

Legacy Member
Musk zei:
Impuls verkocht op de bodem. Ingekocht voor het slapen gaan uit vrees voor de trein te missen. Bleek uiteindelijk een fake-out, maar kocht liever in met verlies dan volledig in fiat te zitten.

't was zo een Spur of the moment ding, iets wat niet mag gebeuren als je zit te traden :)

Nu, tot nu toe was het de juiste keuze om terug in te kopen, want we staan nog steeds hoger dan m'n laatste inkooppunt.

Dat was eergisteren hé? Toen je zei dat het als toeschouwer maar niets is ...

Musk

Legacy Member
Bonaventura zei:
Dat was eergisteren hé? Toen je zei dat het als toeschouwer maar niets is ...

Nee, daarvoor had ik uiteindelijk lager ingekocht, daar had ik zo'n 0.02 mee verdient.. waar ik nu over sprak was gisteren.

Anyways, no more trading for me, ik ben te emotioneel :)

fordjah

Legacy Member
Op 2k had ik ook al wat verkocht. Gouden zaak gedaan dacht ik toen. :lol:

fordjah

Legacy Member
ResX zei:
En wanneer zou wel uw verkooppunt zijn? 15 000 dollar? Tot hoever zie je dat nog gaan?

Geen idee eigenlijk. Op 15000 dollar zou ik er wel eens over nadenken. En op 20k nog eens :unsure:
Maar kga nooit alles verkopen denk ik.
Elke dip koop ik trouwens gewoon een klein bedrag btc bij :$

borgus

Legacy Member
Deze keer zit ik er bij, fly my bitcoins, fly. Gekocht in het dipke, dus laat nu maar efkes doen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan