Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Musk zei:Gisteren m'n slechtste trade ooit gedaan. 0.09 BTC verloren. Klinkt nog cava, maar kan echt een pak geld zijn op lange termijn
Bij deze alles terug in cold storage en ga gewoon terug holden. Veel minder stress en de market juist timen lukt me niet. Ik zal die 0.09BTC maar beschouwen als leergeld![]()
Oh maar daar ben ik het mee eens. Ik zeg niet dat ik die 30% volledig in bitcoins laat. Ik verdeel dat onder aandelen, fondsen, en als het heel goed gaat op termijn nog wat verhuurvastgoed erbij. Diversifieren is belangrijk, maar ik blijf het kapitaal dat ik gebruik om te investeren in deze beleggingsproducten 'risicokapitaal' noemen.paradijsappel zei:Ik was gisteren of eergisteren wel positief verrast door je systematische manier waarop je winst neemt, maar dit kan ik daar toch moeilijk met rijmen. Voor je gehele kapitaal is het toch de bedoeling dat je er zo veel mogelijk aan verdient rekening houdende met je risicoprofiel? Als 3% opzwelt tot 30% dan is wat meer diversificatie wel op zijn plaats denk ik.
Het hangt er allemaal vanaf onder welke noemer je het plaatst. Ik zal mijn 'cash' reservebuffer op mijn spaarboekje nooit onder dezelfde noemer plaatsen als mijn crypto's omdat het doel en het risicoprofiel daarvan totaal verschillend is. Ik hou die twee strikt gescheiden.Zatoshi zei:Het idee van een percentage kiezen is een balans tussen bepaalde assetklasses.
Ik kies voor crypto 5% en tel ze onder 'cash'
Cash is 50% van totaal bij mij, aandelen 40%, obligaties 10%
Door naar die 5% te herbalanceren bekom je een aantal gunstige effecten:
- bijkopen wanneer de prijzen zakken
- verkopen wanneer de prijzen stijgen
- constante unbiased reality check
- als je totaal kapitaal stijgt doordat je geld kan sparen of doordat je aandelen het bijvoorbeeld goed doen dan bouw je bij herbalanceren naar alle assetklasses op
Dus ik vind je uitleg van 3% kan ik missen dus als dat groeit naar 30% is het ook goed omdat aan te houden totaal verkeerd.
Senbrox zei:Gisteren dag thuiswerk dus vandaag terug op de vloer. 3 man heeft mij op een uur al aangesproken. Hey bitcoin -15% en -20% ff he, ziede wel oe da zakt.. *zcuht*.. What a morons

En wanneer zou wel uw verkooppunt zijn? 15 000 dollar? Tot hoever zie je dat nog gaan?fordjah zei:Of mensen die denken dat ik een mongool ben omdat ik niet wil verkopen. En leute dat ze hebben als er eens 2000 dollar correctie is.
Ik heb 2 jaar geleden btc aangekocht.
Zulder hebben geen bitcoins, en ik heb een paar 1000 dollar winst. Wie is hier de mongool jong![]()
Frado2005 zei:Ik heb het wat gehad met Kraken en hun instabiele website.. Waar kan ik nog terecht met redelijke fees? Stortingen/afhalen liefst via overschrijving ( of SEPA) in euro. Bitstamp? Gdax?
Koop nu voornamelijk btc, bch, eth en xrp aan. Maar als de eerste 2 er al zijn ben ik content.
Had Kraken gekozen wegens de lage fees maar sinds eind augustus loopt die site barslecht.
Coinbase is dan weer zeer duur?
Dat kan je eigenlijk pas op het moment zelf zeggen wanneer je adhv. je opgebouwde kapitaal, het rendement dat je uit je assets kan halen en je uitgave patroon van dan beslist dat loon uit arbeid niet meer nodig is.ResX zei:En wanneer ga je in financial indepence zitten? 45jaar? 50? 55?
M°°nblade zei:Dat kan je eigenlijk pas op het moment zelf zeggen wanneer je adhv. je opgebouwde kapitaal, het rendement dat je uit je assets kan halen en je uitgave patroon van dan beslist dat loon uit arbeid niet meer nodig is.
Mijn target voor kapitaalopbouw was 1005k tegen mijn 65ste maar dankzij cryptocurrency en een jaarrendement van 212% (2017) loop ik voor op schema en zou ik tegen dan aan 1067k zitten.
EvilSwordfish zei:What did you do?

Mensen die er niet zijn ingestapt willen echt hard dat het faalt, ik vind dat triest. Ik gun ieder zijn geluk, we leven in een rare maatschappij.fordjah zei:Of mensen die denken dat ik een mongool ben omdat ik niet wil verkopen. En leute dat ze hebben als er eens 2000 dollar correctie is.
Ik heb 2 jaar geleden btc aangekocht.
Zulder hebben geen bitcoins, en ik heb een paar 1000 dollar winst. Wie is hier de mongool jong![]()
Musk zei:Impuls verkocht op de bodem. Ingekocht voor het slapen gaan uit vrees voor de trein te missen. Bleek uiteindelijk een fake-out, maar kocht liever in met verlies dan volledig in fiat te zitten.
't was zo een Spur of the moment ding, iets wat niet mag gebeuren als je zit te traden
Nu, tot nu toe was het de juiste keuze om terug in te kopen, want we staan nog steeds hoger dan m'n laatste inkooppunt.
Bonaventura zei:Dat was eergisteren hé? Toen je zei dat het als toeschouwer maar niets is ...

ResX zei:En wanneer zou wel uw verkooppunt zijn? 15 000 dollar? Tot hoever zie je dat nog gaan?

