Musk
Legacy Member
Whit zei:Toch even extra ruimte voorzien voor Koen De Leus, hoofdeconoom bij BNPP Fortis met een master in handelswetenschappen:
"De bitcoin? Blijf eraf." 01/12/17 - Expert - KanaalZ.be
Hij is aan het debatteren tegen een onbestaand iemand (of, zoals de host zegt: "die voorstanders", wat ontzettend veralgemenend is), tegen mensen die claimen dat crypto een poging is om het geldsysteem weer gezond te krijgen, in feite tegen een virtueel onbestaand idee. Dit was initieel misschien zo (cf. alles wat Satoshi ooit geschreven heeft: Satoshi Nakamoto Institute) en sommige vocale ideologisten blijven dit beweren, maar de marktparticipanten beslissen uiteindelijk wat het 'doel' is, of waarvoor bitcoins gebruikt worden.
Bij zijn derde punt m.b.t. vaste geldhoeveelheid, refereert hij naar twee dingen om te bepalen dat er geen vaste geldhoeveelheid is:
- Het aantal altcoins die bestaan;
- Hard forks (bv. Bcash, Bitcoin Gold).
Hij negeert hier gladjes het netwerkeffect. Je kan zoveel altcoins lanceren of hard forks doen als je wil, dat wil niet zeggen dat die nieuwe coins ook maar enige waarde hebben of zullen behouden.
Dan heb je nog het constant refereren naar een zeepbel. Een zeepbel is pas een zeepbal wanneer die uiteen spat, waarna er nadien geen totaal geen waarde of gebruik meer is.
De andere punten ga ik buiten beschouwing laten, maar claimen dat de hele maatschappij baat heeft bij geldcreatie vanuit een centrale bank, vind ik toch ietwat overdreven![]()
Klinkt voor mij als de zoveelste dude die bang heeft van alles wat nieuw is en/of in z'n gat gebeten is dat hij zoveel geld heeft misgelopen. Vrij triestige gast lijkt me.

.
vele die hier BTC gekocht hebben en er profijt uitslaan, doen zich ook meer als nen expert voor. We zijn allemaal wel wikipedia sletten, niemand weet hoe de toekomst er zal uitzien