M°°nblade zei:
Tegen dan kan je misschien rechtstreeks in bitcoins een huis kopen bij de notaris.
Net zoals je vandaag rechtstreeks een huis kan kopen met goud, aandelen of cash geld?
Vergeet het. Je mag niet eens meer een auto kopen met vormen van cash (geld briefjes, goud, whatever).
Je zal verplicht worden die bitcoins eerst om te zetten in euro's op je rekening, je zal dan belast worden op je speculatieve woekerwinsten en met de overschot mag je dan je huis betalen.
Zoals ik al een paar keer heb gezegd, vandaag is het nog onzeker of je bitcoin winsten moet aangeven en erop belast zal worden. Ik verwed een volle bitcoin dat onze politici geld ruiken en over hoogstens een paar jaar, zal die onduidelijkheid weg zijn, en cypto winst per definitie zal vallen onder speculatieve beleggingen die forst belast zal worden. Belastingen op beurs winsten, daar zijn banken en bedrijven tegen, en die hebben zowat alles te zeggen. Maar wie gaat er tegen belasting op crypto winst zijn?
Ik vermoed zelfs heel sterk dat dat met terugwerkende kracht duidelijk gemaakt zal worden; ie een circulaire waarin crypto als een speculatieve investering bestempeld wordt, en iedereen op die winsten belastingen had moeten betalen. En als je dan bovenop de belasting niet ook nog eens een boete krijgt, omdat het misschien niet helemaal duidelijk was, dan heb je wellicht "geluk".