Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
NeeSenseo zei:Het was gestegen naar 10K. Binnen een uur gezakt naar 9500. Dus ik dacht, het zal meer zakken dus verkocht ik. Helaas pindakaas, sindsdien bleef het maar stijgen..
Is die segwit 2x nu door gegaan of niet?
P4man zei:I beg to differ.
Decentrale blockchains van vandaag hebben een gigantische overhead. De nodes, de mining, de bandbreedte om elke transactie van een ieder ooit naar elke node te sturen en door iedereen te laten verifieren.
Centrale, permissioned blockchains hebben beduidend minder overhead, maar nog altijd op zijn minst vergelijkbaar met klassieke systemen.
Om een centraal, Paypal achtig systeem te kunnen doen draaien heb je in principe niet veel meer nodig dan 1 goeie database server. Een 5 jaar oude oracle server kan miljoenen transacties per seconden verwerken.
Ja, maar ik ben niet overtuigd dat ze veel bijbrengen voor de "unbanked" van vandaag.

tonightwedance zei:Sorry kmoest mijn antwoord beetje verduidelijken. PoS blockchains hebben weinig overhead. PoW is uiteraard waanzin. Met pos word eigenlijk gewoon bestaande computerkracht en computercapaciteit (naargelang de blockchain goed schaalt naar miljlenen gebruikers natuurlijk) aangesproken, met een minimale kost.
Daartegenover staat een gigantische verbetering in veiligheid ivg met uw 5 jaar oude oracle server. Geen centraal punt van failure etc etc.
dacuba zei:Omdat Paypal een private onderneming is. Als je in een land woont waar je bvb geen kredietkaart (of identiteitsbewijs) kan voorleggen, kan je niet terecht bij Paypal. Om nog maar te zwijgen over het confisqueren van fondsen.
dacuba zei:Bij elke gecentraliseerde financiële dienstverlening hang je af van een private onderneming die niet enkel je fondsen kan blokkeren, maar beslist wat er met jouw geld (niet) gebeurt. (Zoals er nu banken zijn die het niet toestaan om naar crypto exchanges te overschrijven) Crypto kan je daarentegen met een gsm van 20$ beheren, wat binnen nu en een aantal jaar makkelijker te krijgen gaat zijn (en goedkoper) dan een paspoort. Het geeft uw geld dezelfde vrijheid die informatie dankzij het internet kreeg.
Je mag echt niet vergeten dat wij in het Westen een heel hoge standaard gewend zijn, die voor het grootste deel van de wereld niet geldt. En ja, ik denk dat crypto (bitcoin) op dit moment de eerste échte globale munt is die voor iedereen aan te kopen is, zonder tussenkomst van een overheid.
Dát potentieel alleen al is enorm. Voorbeeld in casu: ik zat vorige maand in Canada. Als ik daar gewerkt had (zelfstandige) moest ik een exchange rate incalculeren, een aantal weken tot de betaling van een Canadese bank op de mijne staat, met nog eventueel een blokkering van fondsen omdat het van een onbekende afzender komt. In crypto zou dat in ettelijke seconden/minuten op mijn rekening staan. Als jij morgen 100€ naar een Derde Wereldland wil sturen heb je hetzelfde probleem, maar dan mét gigantische transactiekosten.
Leopold1964 zei:Vrijdag besloten om te wachten op een drop... Dik miskeken precies. Denken jullie dat er nog een drop aankomt of nu gewoon kopen?
Leopold1964 zei:Denken jullie dat er nog een drop aankomt of nu gewoon kopen?
dacuba zei:Ik denk dat we langs elkaar door discussiëren. Het heeft niets met foute overschrijvingen naar Wikileaks te maken, maar met de toegang ertoe. Die mensen kúnnen zelfs geen bankrekening aanmaken, laat staan er souverein over beheersen. Een overheid kan zomaar beslissen dat er geen transfers naar buitenlandse valuta's meer mogen plaatsvinden of print ongelimiteerd bij (ergo Venezuela nu, Argentinië, Zimbabwe, ..) waardoor je inwoners de facto van hun vrijheid berooft.
Ik heb geen idee wat die Roger Ver's standpunten voor de rest zijn. Ik denk ook niet dat banking the unbanked dé prioriteit is, maar ik vind het weldgelijk fascinerend om na te denken over de implicaties van de technologie.
Zoals jij en ik dat daar zouden doen: op de zwarte markt. Net zoals wereldwijd mensen op de zwarte markt miljoenen (miljarden?) dollars/euro's/yen per jaar kopen om handel te drijven.

Zowat álle problemen die crypto oplost zijn in eerste instantie regelgevende problemen, of problemen die ontstaan uit (foute/verouderde) regelgeving. Decentralisatie werkt vrijheid in de hand, of het van politiek (Zwitserland) tot technologie (drukpers) of financiën (crypto) gaat, en ik ben oprecht benieuwd hoe we hier over tien jaar op terugkijken.![]()
.Musk zei:GVD khad gewoon binnen kunnen zijn.
.P4man zei:We hadden allemaal binnen kunnen zijn (*). Hadden we maar bitcoins gemined in 2009. Of een pizza betaald in , 2010? Of de juiste lotto cijfers ingevuld.
En je had net zo goed je huis kunnen kwijtspelen als bitcoin anders had uitgedraaid. Enkel achteraf lijkt het allemaal voorspelbaar, ..
(*) natuurlijk, hadden we dat echt allemaal gedaan, dan was natuurlijk niemand binnen.

Nocto zei:Weet er iemand toevallig een platform om Bitcoin aan te kopen in USD ( vanaf een dollar zichtrekening op een Belgische bank) ?
Achterliggende reden is dat ik van de werkgever regelmatig aandelen (RSU's) krijg , wanneer ik die nu verkoop laat ik dat bedrag door de broker in de US overmaken naar een usd rekening hier in België. Maar aangezien de USD altijd maar daalt tov de Euro zou ik durven overwegen van hier telkens voor korte termijn een omweg via BTC te maken...
Voor te traden met Euro gebruik ik nu voornamelijk coinbase en Btcdirect, maar daar ik blijkbaar niets met usd doen ?