Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nahrtent

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Vanwaar dit sentiment? Geloof je in de bitcoin of niet? Als ge er in geloofd is the sky the limit maar als ge er niet in geloofd dan is het nu idd zottigheid.

Is het zo zwart/wit dan? Ik geloof best in bitcoin, blockchain, decentrale consensus blablabla al wat je wilt, maar niet noodzakelijk in die mate dat ik geloof dat de prijs ervan gerechtvaardigd is en niet vooral is opgeblazen door de hype. Ik heb er zelf, maar dat is in de eerste plaats omdat ik denk (hoop) te kunnen cashen op middellange termijn, niet uit geloof in het product zelf.

Algorithm

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Vanwaar dit sentiment? Geloof je in de bitcoin of niet? Als ge er in geloofd is the sky the limit maar als ge er niet in geloofd dan is het nu idd zottigheid.

ik geloof nog in cryptocurrency ja, absoluut, en ik geloof ook nog altijd dat we early adaptors zijn op deze moment :)

maar het zijn sinds juni 2017 zotte tijden geweest tot nu

Anoniem0

Legacy Member
dacuba zei:
Vergeet niet dat 0-100 en 100-1000 veel zotter was dan 1000-10 000 en 10 000 - 100 000.

Mja ik denk een market cap van 1.000.000.000.000 toch wel implicaties zou hebben. Das value x 5... Niet onlogisch als je vorige stijgingen bekijkt trouwens. Het is nu al een x4 sinds september.
Maar ik denk toch wel ergens dat de investeringen zullen zakken naarmate de marketcap hoger komt te staan.

Nahrtent

Legacy Member
dacuba zei:
Ik volg u in het financiële, maar zijt ge niet het minste gefascineerd door wat de technologie aan verandering gaat meebrengen? Ik kan mij urenlang bezighouden met de technologiscche impact van blockchains alleen al.

Ik vind het zeker interessant om over na te denken, maar dan louter conceptueel en niet tot in de technische details. Een beetje zoals ik het idee van hersentransplantaties interessant vind, bijvoorbeeld, maar ik daarom geen chirurg wil zijn. :unsure:

Daarom ook dat ik zo terughoudend ben om op alts te speculeren, dan moet ik veel meer 'studeren' om een beetje een onderbouwde gok te wagen, of ik kan natuurlijk gewoon mee shillenn en geshilled worden. :p

Anoniem0

Legacy Member
dacuba zei:
Market cap reflecteert niet per sé de hoeveelheid geld die erin stroomt, fyi.

Waarom denk je dat? Iedereen lijkt te vergeten dat je hier met een gigantisch netwerkeffect zit, en dat zelfs 1 biljoen verwaarloosbaar is met de belofte van crypto in de toekomst.

Akkoord. Maar een injectie van een miljoen aan kapitaal in een lage marketcap coin gaat de wijzertjes meer doen bewegen dan een hoge marketcap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Market cap reflecteert niet per sé de hoeveelheid geld die erin stroomt, fyi.

Waarom denk je dat? Iedereen lijkt te vergeten dat je hier met een gigantisch netwerkeffect zit, en dat zelfs 1 biljoen verwaarloosbaar is met de belofte van crypto in de toekomst. .


1 biljoen.. verwaarloosbaar? Hmm
Das meer dan het GDP van heel het internet.
Ik beschouw mezelf als een "believer", maar er zijn grenzen aan wat realistisch is.

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Als je gedecentraliseerde systemen écht in de toekomst ziet, is één biljoen nog maar een begin. Wie weet hoe groot de nieuwe Amazon's, Apple's en Facebook's zullen zijn, los van het percentage fiat dat vervangen wordt door crypto, en de miljarden mensen die toegang krijgen tot souverein bankieren. Niet dat ik verwacht dat het gebeurt, maar dat is waar sommigen op dit moment hard aan werken.

Gedecentraliseerd is niet altijd of voor alles beter dan centrale oplossingen. Het is altijd een trade off, of het nu is in snelheid, schaalbaarheid, of kostprijs. Een decentrale consensus bijhouden is haast per definitie omslachtiger en complexer dan een database entry. In het beste geval, vele 1000-en keren (of zo veel als er nodes zijn) complexer/duurder dan een centrale database, want elke node is een database. Daar staan natuurlijk andere en substantiele voordelen tegenover, maar de vraag is waar dergelijke systemen zinvol zijn en wat dat waard is. Ik denk dat niemand daar echt een antwoord op heeft vandaag, maar zomaar stellen dan 1 biljoenn ie, heel de internet economie van vandaag, "niks voorstelt", is toch wel heel kort door de bocht.

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
BTC raast trouwens maar door.. 12,700$ nu. Wie wacht nog op de dip van 6000$? :D

Ik!
Al wie denkt dat $6000 niet meer kan of zal gebeuren zit nog niet lang in bitcoin. Da's amper een drop van 50%

Soeplepel

Legacy Member
Ik ben aan't hopen op nen drop zodat ik wat meer kan investeren.. Momenteel bijna het dubbele opgebracht sinds ik heb geinvesteerd, maar dat was maar een kleine 10 euro lol :D

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Bitcoin is nu al de zesde grootste munt ter wereld, in acht jaar, en dan spreken we over een paar miljoen gebruikers.

Wat natuurlijk het probleem is. De huidige prijs is al heel erg gebaseerd op toekomst beloften.

Waar/hoe haal jij trouwens die cijfers van "het gdp van het internet"?

Google :)
https://internetassociation.org/121015econreport/

Ik heb de website niet bij de hand hier, maar daar maken ze een oplijsting van de volatiliteit van bitcoin, die hoe langer hoe meer afneemt.

Ja, maar de vraag is maar of dat dat enkel een observatie is, of ook voorspellende waarde heeft.. De prijs gaat ook keihard omhoog, maar ik denk niet dat iemand hier daar een polynomiaal door trekt om de waarde over 5 jaar te schatten.

P4man

Legacy Member
En dit nog even:
dacuba zei:
Daar is inderdaad geen antwoord op. Maar pakweg de miljarden mensen toegang geven tot bankieren, hoeveel is zoiets waard?

Maar waarom zou dat enkel met een decentrale crypto kunnen? Als je een smartphone en internet hebt, is het niet moeilijker om een paypal account of iets dergelijks te openen. En ik ben er nog niet eens van overtuigd dat het met crypto kan. Vandaag in elk geval nog niet.

tonightwedance

Legacy Member
P4man zei:
En dit nog even:


Maar waarom zou dat enkel met een decentrale crypto kunnen? Als je een smartphone en internet hebt, is het niet moeilijker om een paypal account of iets dergelijks te openen. En ik ben er nog niet eens van overtuigd dat het met crypto kan. Vandaag in elk geval nog niet.

Value stable tokens gelinkt aan een fiat munt moeten het mogelijk maken. Maar dan wel gereguleerd en niet zoals usdtether. Kzie het wel nog gebeuren... Een aantal blockchains die value stable tokens mogen "issuen" van de centrale bank.

P4man

Legacy Member
tonightwedance zei:
Een aantal blockchains die value stable tokens mogen "issuen" van de centrale bank.

En hoe is dat fundamenteel verschillend van internet bankieren of paypal?

tonightwedance

Legacy Member
P4man zei:
En hoe is dat fundamenteel verschillend van internet bankieren of paypal?

Omdat een blockchain geen overhead heeft. Tkost geen geld om te runnen. Hoeveel geld is er wel niet nodig om een service zoals paypal of internetbankieren te runnen voor 3 miljard mensen zonder bank? Nu ja, dit is maar 1 vd voordelen... De andere kent ge wel...

Zatoshi

Legacy Member
tonightwedance zei:
Omdat een blockchain geen overhead heeft. Tkost geen geld om te runnen. Hoeveel geld is er wel niet nodig om een service zoals paypal of internetbankieren te runnen voor 3 miljard mensen zonder bank? Nu ja, dit is maar 1 vd voordelen... De andere kent ge wel...

Hoeveel denk je dat je mining revenue in Bitcoin nu is?
1800 BTC per dag aan de huidige blockreward x €11.000 = €19,8 miljoen per dag of 8,5 miljard dollar per jaar
En dat is dan nog exclusief tx kosten!

Paypal "cost of goods sold" = 5 miljard vorig boekjaar
Dat is dus inclusief de hele overhead

P4man

Legacy Member
tonightwedance zei:
Omdat een blockchain geen overhead heeft.

I beg to differ.
Decentrale blockchains van vandaag hebben een gigantische overhead. De nodes, de mining, de bandbreedte om elke transactie van een ieder ooit naar elke node te sturen en door iedereen te laten verifieren.
Centrale, permissioned blockchains hebben beduidend minder overhead, maar nog altijd op zijn minst vergelijkbaar met klassieke systemen.
Om een centraal, Paypal achtig systeem te kunnen doen draaien heb je in principe niet veel meer nodig dan 1 goeie database server. Een 5 jaar oude oracle server kan miljoenen transacties per seconden verwerken.

Nu ja, dit is maar 1 vd voordelen... De andere kent ge wel...

Ja, maar ik ben niet overtuigd dat ze veel bijbrengen voor de "unbanked" van vandaag.

M°°nblade

Legacy Member
P4man zei:
Ja, maar de vraag is maar of dat dat enkel een observatie is, of ook voorspellende waarde heeft.. De prijs gaat ook keihard omhoog, maar ik denk niet dat iemand hier daar een polynomiaal door trekt om de waarde over 5 jaar te schatten.
Exact, ik snap ook wel dat de volatiliteit omlaag zal gaan, maar om nu te zeggen dat dit betekent dat deze klim (van $5.500 naar intussen $13.200 :crazy: ) geen correctie zal krijgen is serieus optimisme.
En we zien dat altijd in deze fase van een rally wanneer mensen aan ATH blijven inkopen uit FOMO. Mensen willen dan niet horen dat er straks een correctie kan komen wat betekent dat hun koopbeslissing een slecht moment was.
En omgekeerd zullen mensen die uitgecashed hebben ook niet willen geloven dat er geen correctie zal komen want dat betekent voor hen dan weer dat ze de boot gemist hebben en hoger moeten inkopen.

Ik heb in ieder geval de helft aan $11.000 verkocht en kijk de kat uit de boom. Dat er zich maar op het einde van deze rally een plateau vormt, en daarna 'misschien' een correctie. Ik heb geduld en kijk verder wel wanneer ik de andere helft er terug insteek. Maar dat zal zeker niet nu zijn (ook al is dat psychologisch zeer verleidelijk).

[Nostradamusmode] Ik time het einde van deze rally rond 11 december. [/Nostradamusmode]

desolation

Legacy Member
Die gigantische groei nu is louter het gevolg van publieke markmanipulatie. Ineens komt bitcoin overal in het nieuws, om de 5 botten is er een artikel over, er komen buy options op de normale markten om te speculeren op BTC, etc...
Pump&dump is misschien een overdreven term om er op te plakken, maar het is gigantisch gepushed sinds de "klassieke" financiele markten er interesse in hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan