Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

opengrid

Legacy Member
dacuba zei:
Same. :D
"2-3 jaar bijhouden" - makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik stel voor da we onze keys allemaal ondergronds in mijn tuin bewaren, ik zal jullie binnen 3 jaar wel iets laten weten. :)

P4man

Legacy Member
Whit zei:
Langer gaat ook als ik me niet vergis.

Met een klein risico:

It is not advised to lock up bitcoins into the far future because it takes on risk of the bitcoin network changing. For example, if there were an ECDSA or RIPEMD160 algorithm break that made any coins spendable with a few months of CPU time, the network might need to to prohibit moving old unspent coins after some transition, but long locktimed coins could not make such a transition.
OP_CheckSequenceVerify allows locking for at most 65535 blocks (about 455 days) or for at most 65535*512 seconds (about 388 days). OP_CheckLockTimeVerify could be used to lock up coins for several centuries.

P4man

Legacy Member
Paradijsappel, dit is een goeie video voor nieuwkomers, of zelfs "anciens":

[video]https://youtu.be/HaJ1hvon0E0[/video]

Kan je die toevoegen op pagina 1 ?

MunChyyyy

Legacy Member
Coinbase wilt mijn betalingen niet aannemen. Geweigerd door de bank. Iemand dit probleem al gehad?

*Edit*
Nu lukt het wel

P4man

Legacy Member
Ik vermoed dat sommige banken "je beschermen" en betalingen naar bitcoin exchanges blokkeren.
Het is niet omdat het "jouw" bankrekening is, dat het ook jouw geld is. Het geld is van de bank, en de bank beslist uiteindelijk wat er met dat geld gebeurt; je hebt enkel een vordering op de bank .
Je kan ze altijd eens bellen en smeken om toestemming om geld te sturen naar coinbase, maar dit is een mooie illustratie waarom mensen als ik denken dat bitcoin zo'n belangrijke uitvinding is. Decentraal, permissieloos geld. Je eigen bank zijn.

Chronic

Legacy Member
wat denken jullie? Best even BC verkopen en hopen op dip volgende dagen om terug in te kopen?
Heb mn BC's hoog ingekocht, nu verkopen zou break even zijn...Kans dat deze onder 12 k zakt in volgende dagen lijkt me toch enigzins real...

P4man

Legacy Member
Als je de kans niet minstens als "real" inschat dat bitcoin in de komende jaren minstens een veelvoud waard zal zijn dan vandaag, waarom ben je er dan ingestapt? Toch niet voor 10% hoop ik.
Als het ooit richting nul gaat, maakt het niet uit op welk niveau je bent ingestapt, enkel voor hoeveel. En als het maar een fractie van zijn potentieel bereikt over de komende 5 a 10 jaar, dan is je huidige instap een "once in a lifetime" opportuniteit. MAW, laat het toch dippen, de komende weken kan en zal het wellicht een beetje alle kanten uitgaan.
Niks van aantrekken.

MadisonAv

Legacy Member
dacuba zei:
Wel, de reden waarom ik het vroeg is als volgt: als je <1000€ te besteden hebt, zou ik een account bij Coinbase maken en een aantal aankopen doen. Kijk hoe het werkt, lees je in over de verschillende coins die ze aanbieden (BTC/ETH/LTC) en speel er wat mee. Als je meer wilt beleggen, ga dan voor een hardware wallet zoals de Nano S (daarom). En wees blij: je bent er (nog altijd) vroeg bij.

Zeggen dat men er vroeg bij is, wanneer BTC op 1 jaar tijd x20 is gegaan en het onderwerp nr 1 is geworden bij jan modaal op het werk en familiefeestjes (coinbase nr 1 Appstore)... Gevaarlijk.
Vroeg in de ontwikkeling en het gebruik van de onderliggende blockchain tech voor allerhande toepassingen, akkoord. Maar qua waardeontwikkeling van de coins?
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat BTC niet meer x2,3,4 kan gaan(of terug naar 5K, wie zal het zeggen).

Castil

Legacy Member
MadisonAv zei:
Zeggen dat men er vroeg bij is, wanneer BTC op 1 jaar tijd x20 is gegaan en het onderwerp nr 1 is geworden bij jan modaal op het werk en familiefeestjes (coinbase nr 1 Appstore)... Gevaarlijk.
Vroeg in de ontwikkeling en het gebruik van de onderliggende blockchain tech voor allerhande toepassingen, akkoord. Maar qua waardeontwikkeling van de coins?
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat BTC niet meer x2,3,4 kan gaan(of terug naar 5K, wie zal het zeggen).
Iedereen heeft het er inderdaad over, maar wie koopt effectief? 30 man opt werk praat er elke dag over, enkel ik heb er...

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

zarathustra

Legacy Member
den_jonas zei:
Iedereen heeft het er inderdaad over, maar wie koopt effectief? 30 man opt werk praat er elke dag over, enkel ik heb er...

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Hangt er wat vanaf wat soort werk je hebt zeker? Ieder technisch persoon op mijn werk heeft er ( al dan niet lang) en is ethereum aan het minen. De meeste klanten die ik gesproken heb in de laatste week hadden er ook al maanden.

M°°nblade

Legacy Member
den_jonas zei:
Iedereen heeft het er inderdaad over, maar wie koopt effectief? 30 man opt werk praat er elke dag over, enkel ik heb er...
Of de rest houdt hun aankopen wijslijk voor zich.
Als ze mij nu een jaar later op het werk vragen hoe het met mijn bitcoins gaat zeg ik ook dat ik die allemaal verkocht heb.
Wat nut hebben die mensen eraan om te weten dat je bitcoins hebt? Bedelen om geld wanneer ze 100.000€ waard zijn?

Castil

Legacy Member
zarathustra zei:
Hangt er wat vanaf wat soort werk je hebt zeker? Ieder technisch persoon op mijn werk heeft er ( al dan niet lang) en is ethereum aan het minen. De meeste klanten die ik gesproken heb in de laatste week hadden er ook al maanden.
Is inderdaad geen technisch werk, maar wanneer iedereen met it achtergrond er heeft, is het nog steeds niet mainstream.

Valt het op te zoeken hoeveel mensen er bitcoin hebben?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Castil

Legacy Member
M°°nblade zei:
Of de rest houdt hun aankopen wijslijk voor zich.
Als ze mij nu een jaar later op het werk vragen hoe het met mijn bitcoins gaat zeg ik ook dat ik die allemaal verkocht heb.
Wat nut hebben die mensen eraan om te weten dat je bitcoins hebt? Bedelen om geld wanneer ze 100.000€ waard zijn?
Ook waar, maar denk het in dit geval niet, elke dag krijg ik wel 1 of andere krantenartikel via mail welk zegt dat bitcoin een scam,.. is.

Maar inderdaad,moesten ze binnenkort nog is x2, x3 gaan vertel ik ze ook dat ze reeds verkocht zijn.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan