Ervan gehoord hebben != mainstream
Bitcoin duikt al jaren op in het nieuws, al zeker sinds 2013. Mensen in mijn omgeving hebben er al sinds 2012 over gehoord. En nog weet bijna niemand ervan van wat het is, en bijna niemand heeft er. Zeg maar niemand van al de mensen die ik ken, behalve diegenen die er van mij gekregen hebben, of die ik via bitcoin heb leren kennen. En dan is er nog een groot verschil tussen een paar mBTC hebben om er eens mee te experimenteren, en bitcoin vertrouwen en/of echt gebruiken als een belegging zoals goud en aandelen. Wat dat betreft staan we nog nergens.
Probleem is dat het telkens in het nieuws komt als het gigantisch piekt, en bijna niemand durft instappen omdat het een bubbel is of lijkt. Of ze doen het wel en verliezen 25% op een paar dagen en schrijven het af. Of het komt in het nieuws omdat er een beurs gehackt is of de prijs crasht en mensen wordt verteld dat het een enorm risico is.
Het zal volgens mij nog vele jaren af en toe in het nieuws moeten komen vooraleer mensen beginnen te denken "tiens, bestaat dat nog altijd? Zeggen ze niet al jaren dat dat een bubbel is ?", en misschien er eens echt naar beginnen kijken.