Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M°°nblade

Legacy Member
Whit zei:
Radioplus - directe link naar de aflevering van vandaag.

Vanaf 01:23:56
Helaas enkel herhalingen van bestaande argumenten waarom bitcoin een zeepbel is.

Ach ja, indianen snapten in de 17de eeuw ook niet de onderliggende waarde van goud. Die ruilden dat tegen glaswerk en potten.

Anoniem0

Legacy Member
Whit zei:
"Bitcoin steunt op berekeningen... Het is euhm... Het is euhm... Het is niets... Nogmaals, als je handig bent, je kunt geld maken met niets..." Misschien moet hij van zijn uitspraken ook geld maken.

Dan geeft hij kritiek commodity futures omdat er gespeeld zou worden met het inkomen van de boeren... Ah ja, en de banken zijn plots nu goed gereguleerd. Ik vraag me toch af hoe zo iemand als econoom beschouwd kan worden.

De presentator heeft het dan over het ontbreken van een fysieke tegenwaarde bij Bitcoin. Hoe achterlijk kan je zijn? Ik zou durven stellen dat Bitcoin fysieker is dan de euro, aangezien er voor bitcoins een bepaalde hoeveelheid elektriciteit opgeofferd moet worden, terwijl de euro's die hij verdient op systematische wijze worden bijgedrukt.

En om het af te maken zegt onze econoom dan: het geld dat bijgedrukt wordt zoekt hogere rendementen, zonder te beseffen dat dat het gevolg is van regulatie, waarvoor hij zo'n hardon heeft.

???

Is hier iemand die (iemand kent die) hem kent? Ik wil hem gerust eens les geven.

ik heb zo wel het gevoel dat er een angst heerst bij de traditionele bankiers..
Bij een grotere adoptie van 'de bitcoin' denk ik wel dat er machtsverschuiving gaat plaatsvinden.

alhoewel
Bitcoin Ethereum: IMF Head Says Cryptocurrency Could Be the Future | Fortune

Anoniem0

Legacy Member
Whit zei:
Ik zie vooral een luider wordende stem van de banklobby om BTC te reguleren naarmate de prijs stijgt.

maar is het einddoel van IMF toch niet naar digitaal geld te gaan? of dat nu een cryptocurrency is of een eigen afkooksel.
Die trend is toch al langer zichtbaar. De grotere coupures gaan eruit omdat ze zogezegd witwaspraktijken, criminaliteit etc 'vergemakkelijken'.
Ik denk wel stiekem dat het een natte droom is van het IMF om alles te digitaliseren en zo een beter zicht te hebben op de geldstromen.

M°°nblade

Legacy Member
dacuba zei:
De professor niet, de presentator (Lode Roels) heeft mij eens geïnterviewd. :D

Maar of je tijd wil steken in zo'n mensen is nog maar de vraag. Laat het voor wat het is. Zelfs Stiglitz snapt het niet helemaal.
'Is het wel ethisch om geld te verdienen met een product waar niets achter schuilt'

The fuck heeft dit met ethiek te maken?

Castil

Legacy Member
M°°nblade zei:
'Is het wel ethisch om geld te verdienen met een product waar niets achter schuilt'

The fuck heeft dit met ethiek te maken?
Was het geen professor emeritus ethiek trouwens ipv econoom?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Five-seveN

Legacy Member
M°°nblade zei:
'Is het wel ethisch om geld te verdienen met een product waar niets achter schuilt'

The fuck heeft dit met ethiek te maken?

Lol hoe ethisch zijn al die gelddrukkerijen dan.

P4man

Legacy Member
witten zei:
maar is het einddoel van IMF toch niet naar digitaal geld te gaan? of dat nu een cryptocurrency is of een eigen afkooksel.
.

Ouch Witten, jij zou beter moeten weten ondertussen. De overgrote meerderheid van ons geld is al lang digitaal. Dat is natuurlijk niet wat bitcoin uniek maakt. Het unieke is dat je geen bank, geen centrale bank en geen enkele autoriteit nodig hebt. Decentrale consensus, dat is de grote innovatie, en natuurlijk ook de grote bedreiging voor het bestaande systeem.
Net zoals een decentraal, permissieloos internet eens talloze bedrijfsectoren, en tot op zeker hoogte ook overheden bedreigde.

k995

Legacy Member
M°°nblade zei:
'Is het wel ethisch om geld te verdienen met een product waar niets achter schuilt'

The fuck heeft dit met ethiek te maken?

De hele bankensector draait winst die komt uit geld maken van niks zonder enige echte toegevoegde waarde voor de economie.

dacuba zei:
Nog iets wat me wel erg opviel: die professor zette de ECB op gelijke hoogte met de Federal Reserve.
Dat gaat er bij mij echt niet in. De ECB is een Europese instelling (één van de zeven). De Fed is geen instelling zoals de ECB maar eerder zoiets als Febelfin: niet/beperkt-governmentair waarvan de leden de raad van bestuur samenstellen. Maar dan met een veel grotere impact, natuurlijk.

Grotendeels hetzelfde hoor, centrale banken van europa "bezitten" de ECB net zoals de federal reserve "bezit " is van ene twaalftal VS banken. De leden van de raden van bestuur worden door de politiek of er sterk beïnvloed door gekozen.

:unsure:

Legacy Member
Voila, al mijn originele inzet er terug uitgehaald. Nu heb ik 870 euries om mee te spelen zonder mij slecht te voelen

k995

Legacy Member
Whit zei:
Hoe bedoel je?

Grootste deel van wat met crypto coins verdient word is door speculatie of miners/nodes to verdienen op diegen die speculeren.

Investeringsbanken of de investeringstak van bepaalde banken is waar de meeste banken hun geld verdienen en die doen niks anders, speculeren met allerhande producten die weinig bijdragen aan de echte economie .

Spector

Legacy Member
Ik volg de bitcoin nu al eventjes...maar niet voor het echt publiek werd. Het is iets wat alleen maar blijft stijgen zo te zien. Big money's kan ik er niet tegenaan gooien...daarvoor ben ik té leek in de IT-wereld en vooral in heel het bitcoin verhaal. Nu voor het kleinere geld lijkt het mij de moeite waard. Maar is het het risico waard als je er naar mijn weten nog te weinig van weet? Moet ik het zien als een bubbel die ooit eens zal barsten? Of is het effectief een investering voor de toekomst? Ik denk bv na over €50-€100. Is dit de moeite waard?

I know dat deze vraag wss al enkele malen gevallen is, maar ik lees nooit een deftig antwoord van iemand die het aan een leek wil vertellen :-).

:unsure:

Legacy Member
Whit zei:
Dat ge nu grotere risico's gaat nemen met uw 'gratis' geld, terwijl die 870 EUR evenzeer deel uitmaakt van uw kapitaal.

nee ik ga mogelijke verliezen gewoon beter kunnen relativeren. Die 870 EUR blijft gewoon in bitcoin steken voor de moment :p

M°°nblade

Legacy Member
Whit zei:
Hoe bedoel je?
Ondergewaardeerde producten kopen en overgewaardeerde producten verkopen is geen creatie van welvaart. Het is een verschuiving van welvaart naar jezelf.

hey69

Legacy Member
Mijn toekomstvisie :
Als er teveel geld mee gemoeidgaat worden gaan sommige landen eventueel een verbod willen brengen
Of er gaat worden geregulariseerd op een of andere manier.. (gelijk china) wat eventueel kan leiden naar een bubble pop. Of juist niet heb geen glazen bol :D

P4man

Legacy Member
hey69 zei:
Mijn toekomstvisie :
Als er teveel geld mee gemoeidgaat worden gaan sommige landen eventueel een verbod willen brengen

Sommigen landen zeker. Andere net het omgekeerde. Japan, Zwitserland, Singapore staan er verrassend positief tegenover.
En mensen in landen met een falende munt trekken zich van een verbod niks aan (venezuela, zimbabwe, argentinie, misschien straks Griekenland, spanje,... ?). Ik weet zelfs niet hoeveel mensen in welvarende landen er zich veel van aan zouden trekken, hebben we bittorrent al uitgeroeid?
Voor Noord Korea is het een oplossing, en ik wacht stilletjes op Iran om gas te verkopen voor bitcoin, en zo oa de swift boycotts te omzeilen en de VS in het oog te poken. Misschien zijn dit wel de eerste stappen:
https://news.bitcoin.com/iranian-government-bitcoin-use/

Stimpy

Legacy Member
Spector zei:
Ik denk bv na over €50-€100. Is dit de moeite waard?

niet echt, stel dat de bitcoin van 15000 naar 150000 euro zou gaan win je 500 tot 1000 euro.

Waarom zou je voor zo weinig geld instappen :/ wat is je doel dan? 20 euro verdienen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan