bosic
Legacy Member
P4man zei:Opsplitsen in kleinere bedragen helpt absoluut niets, banken houden de totalen bij. Banken bepalen zelf wat ze een ongewone transactie, or reeks transacties noemen. Mijn bank belt me als ik €10K overschrijf uit het buitenland, en dan zeg ik gewoon hoe of wat. De bank moet die informatie niet overmaken aan de fiscus,
Jawel! De bank is verplicht elke verdachte transactie te melden. Maar ze zullen in jouw geval geoordeeld hebben dat het niet verdacht was. Hebben ze echt gebeld?
In jaarcijfers werd trouwens bekend gemaakt dat banken ondanks deze verplichting nauwelijks meldingen doen. Het gaat echt over minder dan 100 gevallen op miljoenen transacties. Ik neem aan dat het dan niet over 10k gaat. Sommigen zijn echt rijk en goochelen met transacties van 100k alsof het niets is.
Rabobank.be zou ik wel proberen te vermijden. Het staat zelfs in hun algemene voorwaarden:
AV Nieuw Art 37: de bank aanvaardt geen gelden afkomstig uit transacties met virtuele munteenheden wegens de risico's die aan deze verbonden zijn.


