Archief - De altcoins cryptocurrency thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bosic

Legacy Member
P4man zei:
Opsplitsen in kleinere bedragen helpt absoluut niets, banken houden de totalen bij. Banken bepalen zelf wat ze een ongewone transactie, or reeks transacties noemen. Mijn bank belt me als ik €10K overschrijf uit het buitenland, en dan zeg ik gewoon hoe of wat. De bank moet die informatie niet overmaken aan de fiscus,


Jawel! De bank is verplicht elke verdachte transactie te melden. Maar ze zullen in jouw geval geoordeeld hebben dat het niet verdacht was. Hebben ze echt gebeld?
In jaarcijfers werd trouwens bekend gemaakt dat banken ondanks deze verplichting nauwelijks meldingen doen. Het gaat echt over minder dan 100 gevallen op miljoenen transacties. Ik neem aan dat het dan niet over 10k gaat. Sommigen zijn echt rijk en goochelen met transacties van 100k alsof het niets is.

Rabobank.be zou ik wel proberen te vermijden. Het staat zelfs in hun algemene voorwaarden:

AV Nieuw Art 37: de bank aanvaardt geen gelden afkomstig uit transacties met virtuele munteenheden wegens de risico's die aan deze verbonden zijn.

M°°nblade

Legacy Member
Whit zei:
Banken hebben algoritmes om verdachte transacties te flaggen. Er wordt vaak niet enkel gekeken naar één enkele transactie.
Ik weet maar wat mijn bank mij zegt. Zolang ik onder de 2000€ per transactie blijf, worden die niet geflagged en worden er ook geen vragen gesteld. Ik heb het uiteraard niet tot het uiterste gedreven maar voor bedragen als pakweg 10-20k op 1 maand heeft dat geen problemen opgeleverd.

da_flux

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ik weet maar wat mijn bank mij zegt. Zolang ik onder de 2000€ per transactie blijf, worden die niet geflagged en worden er ook geen vragen gesteld. Ik heb het uiteraard niet tot het uiterste gedreven maar voor bedragen als pakweg 10-20k op 1 maand heeft dat geen problemen opgeleverd.

Amaai 20k per maand precies al veel verdiend met crypto :)

Welke coins voornamelijk?

M°°nblade

Legacy Member
Dat was niet met coins maar iets anders. Mijn crypto winsten staan nog steeds op de exchanges. Als je kijkt hoe zowel BTC, ETH als tal van alt coins in het verleden gestormd hebben, je had dat soort winsten met een dozijn om het even verschillende alt coins kunnen halen door het het juiste moment te kopen en te verkopen. Maar dat is in het verleden.

Moest ik nu grote bedragen crypto's winst willen plaatsen op mijn zicht/spaarrekeningen, ik zou dat dan via mijn aandelenportefeuille doorsluizen om de dingen wat troebelder te maken.

t0tec

Legacy Member
Vorige maand beetje bij beetje ingestapt, alles zwaar in't rood nu. Zuur om nu naar de markt te kijken maar gewoon niet verkopen en ik kijk wel binnen x aantal maanden wat het is geworden.

Japser

Legacy Member
Hoe komt dat bijna alle altcoins in negatief staan?
De bubbel gebarsten?

P4man

Legacy Member
M°°nblade zei:
ik zou dat dan via mijn aandelenportefeuille doorsluizen om de dingen wat troebelder te maken.

Elke beurs die ik ken laat enkel toe om fiat over te schrijven van en naar een bankrekening op jouw naam. Vergeet dat dus maar.

Unpro

Legacy Member
Japser zei:
Hoe komt dat bijna alle altcoins in negatief staan?
De bubbel gebarsten?
1 augustus komt eraan dus veel mensen die uitcashen en afwachten wat er gaat gebeuren met Bitcoin, dat + panic sellers. :p

Slikkah

Legacy Member
t0tec zei:
Vorige maand beetje bij beetje ingestapt, alles zwaar in't rood nu. Zuur om nu naar de markt te kijken maar gewoon niet verkopen en ik kijk wel binnen x aantal maanden wat het is geworden.

Gewoon alles netjes vasthouden, ze gaan heus wel terug omhoog, wellicht al vrij snel in de periode na 1/8, door de panic sellers kunnen anderen nu weer goedkoper wat kopen,
laat ze maar doen, doe zelf gewoon wat research, heel veel lezen & bekijken en nog veel meer proberen te begrijpen, maar vooral niet Panic Sellen zoals er velen doen nu.
Dit digitale coinsysteem is vrij zeker de toekomst en het gaat vroeg of laat volledig doorbreken imo...
@ ETH; hij stond eigenlijk al vrij hoog laatst ( bijna tegen de $400 ) , misschien wel TE hoog en mss wat te snel op korte tijd, maar deze gaat zeker terug stijgen,
het is de vraag of hij ooit nog zo hoog komt te staan, dat weet niemand, maar zeg nooit nooit, wie had gedacht pakweg 5j geleden dat de Bitcoin 2.5K zou staan ? Ik denk dat ze eens goed gelachen hadden als iemand dat toen durfde te voorspellen ;)

Het is een bezigheid op zich, wat rekenen, kennis vergaren... Hou het leuk en u vooral niet ( al dan niet impulsief ) financiëel pijn doen door dure gokjes te wagen op korte termijn...

bosic

Legacy Member
Slikkah zei:
Gewoon alles netjes vasthouden, ze gaan heus wel terug omhoog, wellicht al vrij snel in de periode na 1/8, door de panic sellers kunnen anderen nu weer goedkoper wat kopen,

Het ligt eraan wat hij gekocht heeft. Als je top 10 van coin op coinmarketcap.com bekijkt van enkele jaren geleden, dan zijn er coins die niet meer bestaan.

Djouls

Legacy Member
P4man zei:
Ik kwam dit tegen op reddit, in geval je nog altijd mocht twijfelen:
https://www.reddit.com/r/CryptoCurr...efully_extensive_genesis_mining_math_looking/

thx voor de info, had zelf ook al extra research gekomen en tot dezelfde conclusie gekomen.
Ik blijf bij mijn buy and HODL strat ;-)

ik ga van deze coins nog bijkopen nu de prijzen gezakt zijn:

-antshares
-neo
-iota
-bat
-Ripple
-waves
-ark

Ben gisteren ook naar blockchain brussels geweest voor een uiteenzetting van Monero,
ga er binnenkort ook een 10tal van kopen.

P4man

Legacy Member
Djouls zei:
ik ga van deze coins nog bijkopen nu de prijzen gezakt zijn:

-antshares
snap ik

-neo
is hetzelfde als antshares, rebranding.

-iota
snap ik

-bat
snap ik

-Ripple
Je bent gek.

-waves
-ark

Ken ik niet goed genoeg.
Monero snap ik ook wel.

M°°nblade

Legacy Member
Musk zei:
Kheb een buy order van 10 ETH aan €50 geopend, you never know :p
Hehehe, zo diep denk ik nu ook weer niet dat het zal komen.

ETH is intussen terug wat hersteld. Nu 215$. Bear trap? Ik blijf er nog steeds met mijn fikken van af.

Djouls

Legacy Member
P4man zei:
-Ripple
Je bent gek.

care to share?

https://ripple.com/insights/nine-things-need-know-xrp/

https://www.wealthdaily.com/resources/3-reasons-to-invest-in-ripple/94


+ POC deze week van bank of England

https://ripple.com/insights/results-of-the-bank-of-englandripple-proof-of-concept-published-today/

Hoe ik het bekijk is dat als Ripple ( bedrijf) zijn Interledger Protocol aan banken kan slijten,
kan dit global acceptance van ripple als coin faciliteren.
Het blijft een gok en een longshot maar ik zou het mijn eigen niet vergeven om hier niet op te wedden.

Steek er ook niet overdreven veel geld in, maar wil er zeker 500 staan hebben en jaar of 4-5 wachten.

ter vergelijking:

Gisteren naar Monero meeting geweest en hun voornaamste doel is transacties mogelijk maken waarbij je oorsprong ,grootte en bestemming
van de transactie niet kan achterhalen. ( vandaag al mogelijk via https://xmr.to/ )

Dit is in mijn ogen iets waar vroeg of laat regeringen/ bankwaakhonden over zullen vallen want het maakt witw* wel heel gemakkelijk.
En zie wat monero 'waard' is.
Ripple wilt juist samenwerken met banken wat in mijn ogen meer kans heeft op slagen op grote schaal.

P4man

Legacy Member
Ripple != XRP

Hoe ik het bekijk is dat als Ripple ( bedrijf) zijn Interledger Protocol aan banken kan slijten,

Interledger protocol. Daar zeg je het. ILP is compleet token agnostisch. MAW, geen XRP.
ILP is ook deel van het hyperledger framework, en daar zie ik veel meer toekomst in. Hyperledger is ook token agnostisch (en in tegenstelling tot Ripple consensus protocol, ondersteunt het smart contracts, locale consensus en dus schaalbaarheid etc).

Er is geen geloofwaardige use case voor XRP, (behalve voor de founders die er 60 miljard van hebben) en geen enkel teken van adoptie.

Selderijstok

Legacy Member
Ik zie ook maar weinig toekomst hierin, allemaal mooi op papier, zoals alle coins bijna. Uiteindelijk zijn we nu gewoon aan het gokken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan