Archief - De altcoins cryptocurrency thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IrisH

Legacy Member
Laser zei:
Coinbase heeft een garantie als ze ze zoude hacken. Staat in de voorwaarden. 80% staat offline bij coinbase. 20% online.

Aankopen op Coinbase, doorsturen naar Bittrex of cold wallet.

Djouls

Legacy Member
Voor zij die hun coins willen tracken in real time , deze is tot nu mijn favoriet https://altpocket.io

via API key van bittrex worden alle orders opgehaald, dus geen manueel werk.

Ze werken er nog volop aan:

"Next week our focus is investments, new exchanges and so on, Bitfinex being one of them."

Heel handig om snel te hoe altcoins portfolio het doet

Laser

Legacy Member
Djouls zei:
Voor zij die hun coins willen tracken in real time , deze is tot nu mijn favoriet https://altpocket.io

via API key van bittrex worden alle orders opgehaald, dus geen manueel werk.

Ze werken er nog volop aan:

"Next week our focus is investments, new exchanges and so on, Bitfinex being one of them."

Heel handig om snel te hoe altcoins portfolio het doet

Wat doet die app exact?

Djouls

Legacy Member
als je API van exchange toevoegt ( read only), kan deze site alle orders (koop en verkoop) van uw exchange ophalen
en u via hun dashboard uw portefeuille tonen en aangezien deze rekening houdt met de huidige prijzen, kan je snel zien hoe
elke coin in jouw portefeuille het doet.

P4man

Legacy Member
Ben al mijn ANS aan het verkopen; hoe meer ik er over lees, hoe minder ik er in geloof. Het consensus protocol is fundamenteel onveilig (momenteel enkel 'veilig' omdat de devs 50% van alle ANS hebben), en naar verluid is er ook geen enkel mechanisme in het protocol om te voorkomen dat er een oneindig aantal ANS gemaakt worden door iemand met de juiste private key. Vandaag dus de devs. Morgen misschien ook een hacker.

P4man

Legacy Member
dggie zei:
In wat zit jij eigenlijk nog wel? :)

Niet veel meer behalve BTC. Heb nog wat LTC en Monero die ik gekocht had als "hedge" igv BTC split, en een beetje IOTA

P4man

Legacy Member
Wilde die ans omzetten in IOTA. Wat een gedoe lol. Op bittrex ANS > BTC. BTC wallet is daar niet beschikbaar wegens BIP gedoe. Dus BTC -> LTC. LTC naar bitfinex. Daar is geen IOTA/LTC pair, dus moet ik eerst LTC > BTC en dan BTC > IOTA. En maar fees betalen!

En ja, ik had beter ether genomen, mja.

Milanello

Legacy Member
Iemand tips voor een beginner? Eventueel wat leesmateriaal op het internet of sites die ik kan volgen?

P4man

Legacy Member
dggie zei:
Iemand ICONOMI (ICN) al eens van dichterbij bekeken?

Je moet niet heel dicht kijken om te zien dat dit een probleem gaat zijn qua regelgeving ivm ongeregistreerde effecten. In EU ken ik de wetgeving hieromtrent niet, maar in de US is dit gegarandeerd problematisch. De vraag is niet of, maar wanneer de SEC daar actie tegen gaat ondernemen (want ze doen niets om de verkoop in de US tegen te gaan, een geen KYC), en de invloed daarvan op de prijs.

Verder is het volgens mij een prima bellenmachine. Beleggen in tokens die beleggen in andere tokens die belegen in tokens,... Net als die 'hedge funds' vroeger op BTC beurzen, zoals Usagi die met effect A aandelen kocht in B, en met B aandelen in A. Dat soort toestanden.

Djouls

Legacy Member
P4man zei:
Je moet niet heel dicht kijken om te zien dat dit een probleem gaat zijn qua regelgeving ivm ongeregistreerde effecten. In EU ken ik de wetgeving hieromtrent niet, maar in de US is dit gegarandeerd problematisch. De vraag is niet of, maar wanneer de SEC daar actie tegen gaat ondernemen (want ze doen niets om de verkoop in de US tegen te gaan, een geen KYC), en de invloed daarvan op de prijs.

Verder is het volgens mij een prima bellenmachine. Beleggen in tokens die beleggen in andere tokens die belegen in tokens,... Net als die 'hedge funds' vroeger op BTC beurzen, zoals Usagi die met effect A aandelen kocht in B, en met B aandelen in A. Dat soort toestanden.

Bah, eerlijk gezegd zijn al die coins bellenmachines eh, 99.8% van het cryptogeld is pure speculatie.
Derbij, de vraag naar legalitet is een gegeven waar heel weinig investeerders zich zorgen over maken blijkbaar.
Toen ik de vraag stelde aan de spreker op Monero meeting, kreeg ik ook maar een vaag antwoord. ( " it has other use than moneylaundring") Nochtans stond hij een coin te hypen
die volledige anonimiteit garandeert , van afzender tot verkrijger en grootte van de transactie. Alle wetgevende initiatieven gaan juist in tegen dat principe.
Hell, in Belgie kan je zelfs geen auto meer cash kopen bij een professionele verkoper...

Wat er wel zeker is, is dat cryptos aankopen momenteel bijna specialistenwerk is (welke exchange, welke soort wallet,..), kijk maar naar de vragen van
mensen die nieuw zijn het cryptowereld in deze topic.

Dus als Iconomi er iet of wat in slaagt om een soort van superexchange te zijn die simpel te gebruiken valt voor leken en fiat aanvaardt, kan de waarde ervan zeker
omhoog schieten, in de rug geduwd door al het speculatieve geld (inclu dat van mij)dat er hoogstwss in zal worden gepompt.
Kort gezegd, de dag dat je zondag bij de bakker de bakkersvrouw iconomi hoort zeggen tegen uw buurvrouw, dan ga je heel content zijn dat je zulke tokens in jouw bezit hebt.

Anyway, met de publieke launch op 01aug in mind, ga ik deze week toch een gokske wagen en hopen op de hype eerste dagen om nice profit te maken.
Vraag mij niet hoe een coin 5.5 usd haalt pre-launch, maar nu kan ik het kopen aan 3.28 en hopelijk verkopen als het aanslaat eerste dagen na platform launch.

Ik hoop eigenlijk op een EOS scenario die bij launch op kraken aan 1.07 stond om twee dagen later naar 5.40 te stijgen, om daarna terug te zakken naar de uiteindelijke 1.66 van vandaag.

P4man

Legacy Member
Djouls zei:
Bah, eerlijk gezegd zijn al die coins bellenmachines eh, 99.8% van het cryptogeld is pure speculatie.

Dat bedoel ik niet met bellenmachine. Je mag zeggen of denken dat een bepaalde crypto in zeepbel is, maar ze maakt er daarom nog geen.
Iconomi gaat dat wellicht wel doen, net zoals op GLBSE en BTC-TC vroeger.

Derbij, de vraag naar legalitet is een gegeven waar heel weinig investeerders zich zorgen over maken blijkbaar.
Toen ik de vraag stelde aan de spreker op Monero meeting,

Ik maak me geen zorgen over cryptografisch geld, zoals bitcoin of monero. Dat is lang duidelijk dat dat op zich niet illegaal is, al kan het voor illegale doeleinden gebruikt worden.
Iconomi is een heel ander verhaal. Daar betaal je een fonds beheerder om jouw geld te investeren. Dat heeft weinig met bitcoin of "geld" te maken, en heel veel meer met hefboomfondsen. Ik denk niet dat iedereen in Belgie zomaar een fonds mag starten waar iedereen in mag investeren, en dan zelf een % opstrijken. Of dat fonds nu investeert in aandelen, goud, obligaties of crypto's zal wellicht geen zak uitmaken.

Faun

Legacy Member
Vandaag wat Golem ingeslaan. Zie ik wel potentieel hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan