Archief - I Am Legend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bLaZeR

Legacy Member
dom einde imo, waarom kan em niet naar die safe zone gaan en daar een cure zoeken? En dan op het laatste een cure vinden in die darkseeker vrouw :s
Smith zelf acteert goed. Maar de rest van de film laat serieuze en sommige vragen onbeantwoord.

6/10

D-Three

Legacy Member
Lifeless zei:
Is het iemand ook opgevallen, in het begin van de film, als hij zo rondrijdt met zijn mustang. Er hangt zo ergens een billboard, met daarop het logo van Superman boven dat van Batman op een poster. Zou dat een hint zijn naar de justice league film ofzo? Is dat van dezelfde uitgevers?

Edit: http://www.themovieblog.com/2007/12/batman-vs-superman-poster-from-i-am-legend
Yep, gezien. Het kwam zelfs behoorlijk lang in beeld, vond ik en ik probeerde dan ook te zien wat de release-date was op dat bord :D Ik denk dat er 2010 op stond. Maar ik had net daar voor nog een reclamebord gezien voor "legally blonde" dus ik weet niet of we dit erg serieus moeten nemen.

nielseke zei:
Voor zo'ne wetenschapper die al 4 jaar bezig is met een remedie te zoeken (en weet dat hij zelf immuun is) en niet even stilstaat dat hij dus eventueel wel eens de sleutel tot de remedie bezit...
1: Het is nog niet eens 3 jaar.
2: Voor zover ik weet zocht hij toch wel in zijn eigen bloed.
3: Je weet toch dat het niet zijn eigen bloed was waar hij een staal van nam op het einde van de film?

Tah_b00nz0r zei:
nu da ik nog eens over dat einde denk... wat moet er nu juist gedaan worden met da staaltje bloed. ik weet dat de oplossing daarin zit ma wat moeten ze daar dan mee doen juist?

dit injecteren ofzo bij iemand als die besmet zou raken of ja kweet ni :s ik snap het ni echt goed toch ni :p
1: Neville zoekt een antivirus en maakt tal van varianten.
2: Hij test het op ratten en één variant van het antivirus lijkt te werken.
3: Hij test het antivirus op een mutant maar dit lijkt niet te lukken.
4: Door de mutant af te koelen met ijs lukt de test uit het voorgaande punt plots wel!
5: Hij tapt bloed af van de half genezen mutant (want hij kon niet meer zomaar zijn labo binnen wandelen aangezien het vol met mutanten stond, remember??) en geeft het staaltje met bloed aan de vrouw.
6: Wat moeten ze dan doen met het bloed? Denk eens? Bloedworst van maken?? Neen! Geloof het of niet maar aangezien de mutant ingespoten geweest is met het antivirus, zit dat antivirus dus in het bloed van de mutant. Nogmaals; aangezien de mutant ingespoten geweest is met het antivirus, zit dat antivirus dus in het bloed van de mutant.
7: Ze moeten nog steeds geen bloedworst maken maar dat bloed dus onderzoeken en eventueel het antivirus of wat er ook in zit er uit halen. Hoe ze het onderzoeken en hoe ze de mutanten er mee behandelen maakt geen ene reet uit aangezien de film daar niet over gaat!

Bl@z3R zei:
dom einde imo, waarom kan em niet naar die safe zone gaan en daar een cure zoeken? En dan op het laatste een cure vinden in die darkseeker vrouw :s
Smith zelf acteert goed. Maar de rest van de film laat serieuze en sommige vragen onbeantwoord.
Zoals hij al zei in de film tegen die vrouw: hij gelooft niet dat er een safe zone is. Of misschien wil hij het niet geloven. Uiteindelijk is het een man die alles verloren heeft wat hij lief had; hij heeft zijn gezin voor zijn ogen zien verongelukken en bijna alles wat hij ooit gekend heeft is weg. Het enige wat hem rest is zijn hond en zijn belofte aan zijn gezien om op "ground zero" te blijven en een geneesmiddel te vinden. Zo ver vind ik het niet gezocht. En hij "vindt" echt geen cure in die darkseerker. Wat er in zit is zijn eigen antivirus.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
aha mja in feite gaat de film daar niet over idd maar er zijn gewoon veel zaken die ge nog graag wilt weten al heeft dat idd dan ni echt met HET onderwerp vant verhaal te maken ja :p

0m3g4

Legacy Member
Fergison zei:
Dartammo ofwa :D gij moogt de sequel maken keirl!

bah you know what I mean, ammo in de trend van poison darts of verdovingspijlen... gewoon wat AK47's volproppen met cures =)

boogje

Legacy Member
Bon, ik heb de film ook bekeken, en na een stel irritante domme breezers achteraan was het een aangename, doch "by the book" ervaring.

Ik zal het kort houden: I am legend is zeker een goede film, en ik dank God dat Hollywood iets origineels maakt voor één keer in x aantal jaar, maar soms kreeg ik wel een lichtbruin vermoeden dat ze in de handleiding "Hoe maak ik een Hollywood film" iéts te veel hebben gelezen.

Vooral het gevecht in het huis irriteerde me mateloos, wat in schril contrast staat met de meesterlijk gecreëerde suspense en sfeer van de eerste ontmoeting met de darkseekers : spelen met het licht én geluid, zo moet het! Dat gevecht in het huis echter was weer typisch Hollywood : Darkseeker slaagt Will Smith op zijn smoel, schreeuwt eens luid in de lucht (Waarom moeten ze dat nu doen? Maak hem dan af ffs...) en tijdens die kreet zal Smith uiteraard een schroevendraaier, paraplu, de machine uit back to the future en weet ik wat nog allemaal vinden en oh hemel (!!!!), Will verslaagt de Darkseeker! Komaan, erg flauw hoor. Er waren nog enkele details die me irriteerden, (Net op het moment dat hij gaat sterven komt Superwoman er aan, na 1002 (?) dagen met zoveel UV-licht dat je er spontaan kanker van krijgt <.< ) maar dat beschouw ik dan als mierenneuken. Bon, ik blijf erbij: de Darkseekers moesten niet zo expliciet in beeld komen voor mij.

De rest was goed, of soms uitstekend: sfeerschepping, acteren, Sam, de psychologische gevolgen van eenzaamheid (Hey, Fred!), de emotionele scènes ( die er véél, véél meer mochten zijn. ). De flashbacks mochten ze echter laten wegvallen.


Het einde (allé, het stuk waar Smith sterft.) vond ik wel goed, maar eigenlijk sloeg het op niets. Waarom kruipt ie ook niet gezellig bij de rest en gooit die geen grenade naar de darkseekers? ( er was een gat in het plexiglas waar ie de grenade makkelijk kon door heen gooien en daarna dus bij de rest kon kruipen, maar bon..). Het échte finale einde zoog gewoonweg apekloten, meer moet je daar niet achter zoeken. Maar dat is dan persoonlijke smaak zeker? Het perfecte einde voor mij zou zijn dat de genezing van het virus niet blijkt te werken en dat de 3 sterven door darkseekerS/ophanging (zelfmoord dus)

Ook stoorde me het gedrag van de Darkseekers : de ene keer zo instinctief (begin van de film), de andere keer bijna puur menselijk ( een leider, de darkseeker die 2 honden loslaat..). Ik bedoel: kies nu toch! En ik persoonlijk zou voor de simpele, bijna hersendode Darkseekers gaan.

Echter, al mijn kritiek is muggenzifterij, buiten dat van die gevechten imo, dat moest anders. Voor de rest was alles tip top in orde.

7/10

Anoniem09

Legacy Member
Vandaag gezien en het is wel een goede film maar veel dingen worden niet uitgelegd, dit is niet altijd negatief, maar ik heb liever wat meer duidelijkheid..

@ hierboven, over het einde waarom smith 'zelfmoord' pleegt. Hij zei heel duidelijk tegen de vrouw "They won't stop". Dus ik denk dat hij wel doorhad dat ze in een paar minuten door dat glas zouden geraken en uiteindelijk na wat werk (en intelligentie) ook die safe zouden kunnen kraken of kapot maken.

Over die val, is volgens mij speciaal door de makers 'opengelaten' zodat iedereen erover kan discusieren. Ik dacht eigenlijk, dat hij die pop daar zelf gezet had, kwestie van zijn dagen wat boeiender te maken, net zoals die poppen in de winkel waar hij mee praat. En ook dat hij een oude val van hem vergeten was. But then again, als ik dat hier allemaal lees, hij doet indd wel vrij histerisch tegen die pop en begint daarop te knallen enzo. En dat die leider van die DS daar toevallig is op die plaats..

boogje

Legacy Member
@ hierboven, over het einde waarom smith 'zelfmoord' pleegt. Hij zei heel duidelijk tegen de vrouw "They won't stop". Dus ik denk dat hij wel doorhad dat ze in een paar minuten door dat glas zouden geraken en uiteindelijk na wat werk (en intelligentie) ook die safe zouden kunnen kraken of kapot maken.

Like I said :
Hij kon ook gewoon een grenade gooien en dekking zoeken.

over de val :

No way dat ( wat je ook mag zeggen als argument) een darkseeker een pop oppakt, niet vernietigt, maar rustig en precies ergens neerplaatst. Dat zou voor mij net hetzelfde zijn dat de Alien uit Alien ( ^^ ) een potje aan het schaken is. Het past gewoonweg niet in heel de context. Dat hij echter zijn eigen val vergeet, is veel logischer. Die pop is echter een mysterie, maar echt no way dat een Darkseeker dat oppakt en tactisch neerplaatst. Ik bedoel: zie je dat al voor u? :'-)

NeoGeo

Legacy Member
2/10

Ik heb me echt verveeld tijdens het bekijken van deze film. Waarschijnlijk ligt het aan mij, en begin ik al die Hollywoodnonsens gewoon beu te worden en concentreer ik me vanaf nu maar beter enkel op meer artistieke films. Maar goed, wars van alle inconsistenties en ongeloofwaardige elementen moeten we toch toegeven dat er met deze film iets mis is. De boodschap die er achter zit, die christelijke bullshit, dat doorzichtig snertverhaaltje, is van zéér bedenkelijk allooi. Ofwel maak je à la Die Hard 4 een quasi perfecte actiefilm, ofwel ga je voor een iets meer diepzinnige film die de mensen echt doet nadenken. Maar een 'gebalanceerde' film - die laveert tussen suspense en nonsense (net zoals Children of Men) en die alle filmfreaks aan het kwijlen brengt doordat ze er ellenlange discussies over kunnen voeren - biedt vaak op geen van beide vlakken voldoening.

Als ik wil nadenken, als ik over filosofische en theologische thema's wil reflecteren, dan bekijk ik geen fucking actiefilm! Dan lees ik een boek, of bekijk ik een intelligent gemaakte film, gedraaid voor meerwaardezoekers in plaats van een popcornpubliek.

Het enige positieve aan I Am Legend is de review van Gavin. Ik heb er meer van genoten dan van de film zelf!

Dat Amerikaans gekloot werkt me trouwens zeer érg op de zenuwen. Als je Europese films gewoon bent stoort dat echt énorm. Als ik de woorden 'light' en 'darkness' nog maar eventjes hoor in een film knap ik al af op het immense gebrek aan niveau. Ik moet bijna walgen van die onzin.

Macresco

Legacy Member
boogje zei:
Like I said :
Hij kon ook gewoon een grenade gooien en dekking zoeken.

Hij pleegt zelfmoord omdat hij toch niks meer heeft om voor te leven. Zijn vrouw en kind zijn dood. Hij heeft een geneesmiddel gevonden en de mensheid kan verder. Hij zelf zal waarschijnlijk niet meer willen leven.

boogje

Legacy Member
Kan kloppen, maar vind ik wel een cheap antwoord imo. Hij zou elk lekker ding kunnen bespringen in the safe zone dat het niet meer mooi is. ^^

@NeoGeo: Children of men =/= I am legend. Children of men is geen actiefilmpje hoor...

Denmilitair

Legacy Member
boogje zei:
over de val :

No way dat ( wat je ook mag zeggen als argument) een darkseeker een pop oppakt, niet vernietigt, maar rustig en precies ergens neerplaatst. Dat zou voor mij net hetzelfde zijn dat de Alien uit Alien ( ^^ ) een potje aan het schaken is. Het past gewoonweg niet in heel de context. Dat hij echter zijn eigen val vergeet, is veel logischer. Die pop is echter een mysterie, maar echt no way dat een Darkseeker dat oppakt en tactisch neerplaatst. Ik bedoel: zie je dat al voor u? :'-)
en em is ook wel redelijk freaky op da moment em begint te schreeuwen tegen die pop en derop te schieten alsof em denkt dat die leeft terwijl nen normale mens gewoon tot daar stapt om na die pop kijkt

kpijs ook wel dat de makers die van-wie-is-de-val vraag opzettelijk opengelaten hebben en ik vind da persoonlijk wel tof, voer genoeg voor discussie!!

boogje

Legacy Member
Denmilitair :
en em is ook wel redelijk freaky op da moment em begint te schreeuwen tegen die pop en derop te schieten alsof em denkt dat die leeft terwijl nen normale mens gewoon tot daar stapt om na die pop kijkt

Inderdaad, hij is gek ( uiteraard, zo lang alleen..) geworden en weet niet meer dat hij die val had gezet (Kan even goed een jaar geleden zijn dat die val werd geplaatst.) Dat die darkseeker hem zat "op te wachten" en dat je daardoor kan concluderen dat de darkseeker hem had geplaatst vind ik toch wel vanuit een verkeerd standpunt bekeken. De val werd geplaatst ( door Will) nabij een gebouw waar het vanbinnen donker is om een DS te vangen, natuurlijk dat tegen lichtschemering een DS hem zou hebben opgemerkt, heeft niets te maken met "zat hem op te wachten."

Ook moet je gewoonweg het hele verhaal op zich zien, niet alleen wat ze laten zien. Zie jij al een groepje Darkseekers ontzettend beheerst de val plaatsen ( het touw moet précies en op een speciale manier geplaatst zijn, de auto moet net zo geplaatst zijn dat hij van de brug valt, de pop moet opgepakt worden, daar net aan dat gebouw geplaatst worden etc.etc...) Vergeet niet dat Darkseekers een hartslag hebben van 200 en 40+ graden Celsius lichaamstemperatuur hebben. Die hun hersenen koken gewoonweg, zijn gek. Die zijn niet in staat om nog maar een beetje denkvermogen te gebruiken naast wat instincten ( Hen volgen tot bij hun huis, een leider in de groep...)

Wesdude

Legacy Member
De val is geen jaren geleden gezet want Fred stond een dag ervoor nog aan de videotheek.

boogje

Legacy Member
Wesdude zei:
De val is geen jaren geleden gezet want Fred stond een dag ervoor nog aan de videotheek.

Er is niet perse een connectie tussen de val zetten (!!) en Fred die daar stond.

Wesdude

Legacy Member
Hmm inderdaad.

Misschien heeft die darkseeker alpha male de Fred gewoon op een val van Neville gezet en is de val dus eigenlijk door beide gemaakt.

boogje

Legacy Member
dat is de meest waarschijnlijke, aangezien een DS de val echt niet zou kunnen zetten volgens mij, en Smith toch niet zo gek kan zijn dat hij een pop heeft verplaatst en daarna speelt alsof Fred zichzelf heeft verplaatst. Hoewel ik een DS nog niet echt iets zie doen buiten kwijlen, rondhuppelen en doden, maar dat ligt dan aan de film die ons eigenlijk nooit een vaststaand beeld geeft van de Darkseekers.

Boddah

Legacy Member
boogje zei:
Echter, al mijn kritiek is muggenzifterij, buiten dat van die gevechten imo, dat moest anders. Voor de rest was alles tip top in orde, en voor mij de film van 2007.

Ik noem dat anders geen muggezifterij, maar belangrijke opmerkingen die een volledige film naar de klote kunnen doen. Zoals dat ook hier het geval is. Al jouw opmerkingen heb ik ook gemaakt tijdens het bekijken van de film.

Dé dooddoener voor mij was toen Smith zogezegd niet kon lopen, maar nét op tijd toch op zijn been springt en begint te hinken. Dan was het over & out voor mij.

Dat je het dan nog de film van 2007 kunt noemen is me een raadsel. Alles wat wordt opgesomd in de eindejaarslijstjes topic is beter.

Squealer

Legacy Member
Dé dooddoener voor mij was toen Smith zogezegd niet kon lopen, maar nét op tijd toch op zijn been springt en begint te hinken. Dan was het over & out voor mij.

Khad daar zelfs niet eens op gelet tbh ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan