Archief - I Am Legend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fergison

Legacy Member
Lint zei:
Are you kidding me? In een film die bijna gedragen wordt door 1 man, zijn de acteerprestaties net HET belangrijkste lijkt mij :s.


De trailer gaf dat dus wel weg ...
[/LIST]

Je hebt mij misbegrepen.
Ik bedoel dat ik het raar vind dat sommige mensen toch altijd vinden dat het niet goed geacteerd is terwijl 90% vind van wel of toch niet dat het hem stoorde. Dus ik vind dat er soms te veel gezeurd wordt over acteren (wat begrijpelijk is moest het werkelijk slecht zijn).



Wel dat er anderen waren maar niet dat er gemuteerden waren! Ge kunt zoveel maken van een trailerke met flashkes van 1 seconde en dan de zin "he is not alone" of wat dat zinneke ook was.

pieta

Legacy Member
@visual
En nog iets, als het virus niet zou kunnen overleven in de koude van de bergen, waarom dan wel in de koude van de winter in NY? But whatevah...
het virus kan niet overleven, ma de darkseekers wel, dus na de winter zit het virus terug in de lucht he. ander zou het ook nutteloos zijn om rond da doprke in vermont een jaap van een muur te bouwen.

film was ok, vond hem nie geweldig ma toch zeker de moeite om te zien...
ik had ook graag wa meer dingen gezien vanaf dat het virus zich begon te verspreiden...vb hoe robert op het begin alles bijeenzoekt, zijn huis klaarmaakt, hoe hij op het begin overleeft...

Squealer

Legacy Member
vb hoe robert op het begin alles bijeenzoekt, zijn huis klaarmaakt, hoe hij op het begin overleeft...

Wat zou daar nu interessant aan zijn? Zien hoe hij zijn huis barricadeert? Zien vanwaar hij die mustang gehaald heeft? Hoe hij 3 jaar lang overleefd heeft, net zoals hij die laatste paar dagen in de film overleefd heeft?

Kvind dat juist goed aan die film. De setting is 2012, af en toe een flashback naar hoe het allemaal begon, en daartussen gewoon niets. Da maakt het spannender en mysterieuzer, ipv die typisch lineaire films die beginnen als alles koek en ei is en eindigt als alles terug koek en ei is, ofwel fubar. Nee, nu vliegt ge direct in het fubar stuk en hebt ge zo een gevoel van "holy shit what happened? Wtf? Damn... Man man." Geeft ruimte voor fantasie, maakt het verhaal meer beangstigend. Ge kunt er achteraf nog keer over nadenken, ipv da ge alles mooi binnengelepeld krijgt...

V!$u4L

Legacy Member
pieta zei:
het virus kan niet overleven, ma de darkseekers wel, dus na de winter zit het virus terug in de lucht he. ander zou het ook nutteloos zijn om rond da doprke in vermont een jaap van een muur te bouwen.
Ok, daar kan ik mee in volgen... Was trouwens al vergeten dat ik dat vroeg.

pieta zei:
.vb hoe robert op het begin alles bijeenzoekt, zijn huis klaarmaakt, hoe hij op het begin overleeft...
Ik zie Home Alone taferelen door m'n hoofd gaan...

Fergison

Legacy Member
-P|b-SqUeaLeR zei:
Wat zou daar nu interessant aan zijn? Zien hoe hij zijn huis barricadeert? Zien vanwaar hij die mustang gehaald heeft? Hoe hij 3 jaar lang overleefd heeft, net zoals hij die laatste paar dagen in de film overleefd heeft?

Kvind dat juist goed aan die film. De setting is 2012, af en toe een flashback naar hoe het allemaal begon, en daartussen gewoon niets. Da maakt het spannender en mysterieuzer, ipv die typisch lineaire films die beginnen als alles koek en ei is en eindigt als alles terug koek en ei is, ofwel fubar. Nee, nu vliegt ge direct in het fubar stuk en hebt ge zo een gevoel van "holy shit what happened? Wtf? Damn... Man man." Geeft ruimte voor fantasie, maakt het verhaal meer beangstigend. Ge kunt er achteraf nog keer over nadenken, ipv da ge alles mooi binnengelepeld krijgt...

Hij sprak toch niet van lineair?

Squealer

Legacy Member
Waarom daar 5 alinea's aan hangen als het ook kan gezegd worden in 1 ;) KBen geen review aant schrijven é Gavin ;)

Nu we daar toch over bezig zijn, heb wel genoten van úw review op de eerste pagina :)

Gavin

Legacy Member
-P|b-SqUeaLeR zei:
Waarom daar 5 alinea's aan hangen als het ook kan gezegd worden in 1 ;) KBen geen review aant schrijven é Gavin ;)
Ik weet het, maar ik moest terugdenken aan de Saving Private Ryan tijd..de film gezien hebben en dan als kleine debbers de hele week tegen alles wat tegenstak "Fubar" roepen..

Merci trouwens.

GeTa

Legacy Member
Eén van de betere films die ik laatste tijd gezien heb.
Die setting vind ik zo interessant en zou ik uren naar kunnen kijken.
Den band dat hij met zijn hond heeft is gewoon prachtig.
Dat 90 % van de bevolking sterft da doet mij zo niets, dat dienen hond sterft dat deed mij wel iets.
Mensen die het einde slecht vonden die kan ik niet begrijpen btw. Moet het dan altyd een volledig happy ending zijn?
Meer informatie over de kolonie in Vermont en hoe ze het anti-virus gebruiken zou overbodig zijn vind ik.
Als je heel de film aan het hoofdpersonage hangt en die dan sterft dan wordt het tijd om de film te eindigen.
Film krijgt een dikke 9,5 van mij. Over deze film ga ik nog lang nadenken.

Wesdude

Legacy Member
g3t4 zei:
Eén van de betere films die ik laatste tijd gezien heb.
Die setting vind ik zo interessant en zou ik uren naar kunnen kijken.
Den band dat hij met zijn hond heeft is gewoon prachtig.
Dat 90 % van de bevolking sterft da doet mij zo niets, dat dienen hond sterft dat deed mij wel iets.
Film krijgt een dikke 9,5 van mij. Over deze film ga ik nog lang nadenken.

Net hetzelfde als wat ik er van vind.

Ben alles behalve een filmkenner, als ik naar een film kijk, volg ik gewoon. Ik ga niet zitten nadenken over wat er allemaal mis is (toch niet de eerste keer dat ik hem kijk). En ik vond het verhaal wel goed, vond Will Smith zeer goed en die hond was gewoon formidabel. Eén van de beste films die ik al gezien heb.

Alola

Legacy Member
Voor wie wil weten waarom het boek I am Legend heet (en waarom de film dus totaal anders was):
Vroeger waren vampiers een legende, maar Robert is de laatste mens en hij sterft ook, dus nu wordt de mens de legende.

Daarnaast leren de vampieren zelf met behulp van capsules overdag leven, waardoor de vampiervrouw die in het boek bij hem gaat leven, niet meteen door de mand valt. Ook zijn er twee soorten vampieren hierdoor: degenen die overdag kunnen leven, zijn eigenlijk beschaafd, maar willen de 'darkseekers' en Robert weg - omdat hij al zoveel van hun soort gedood heeft.

0m3g4

Legacy Member
ik vond het best een genietbare film. Enkel de CG vampires hadden voor mijn part ingeruild mogen worden voor real life acteurs, 28 weeks later toont aan dat dit perfect mogelijk is, en had een hogere graad van geloofwaardigheid aan het geheel van de film gegeven. Desondanks heb ik er toch van genoten.

7/10

Tah_b00nz0r

Legacy Member
strakke film! zeker 8/10 maar hij kon nog beter want voor mij mochten er ook wel wat dingen iets verder uitgediept worden zoals ja iets over de gemuteerde, verleden, tot stand komen van de mutering ofzo.

het einde was ook maar zo zo

Lamsednav

Legacy Member
8,5/10

Goede film met een schitterende Will Smith alweer, film per film wordt hij beter.

Wover

Legacy Member
7.5/10 hier.

Sterke acteerprestaties, zeer goed uitgewerkte emoties. Ik zat echt helemaal "in de film" :).

Voor het einde heb ik een half puntje afgetrokken omdat het nogal abrupt is.

Andere minpunten: iets te karig uitgewerkte "mutanten", je merkte dat er mutanten waren die de leiding namen, maar dat werd niet verder uitgewerkt. Misschien had dat de film ook iets te langdradig gemaakt, nu was hij echt perfect van lengte.

Sterke film, niet de standaard hack & slash wat ledematen van zombies - film.

Maraud

Legacy Member
Mijn gedacht van een paar dingen:

-Die vrouw heeft het allemaal overleefd door dat ze op een boot van het Rode Kruis zat, zegt ze zelfs letterlijk.
Persoonlijk zou ik ook op de dichtsbijzijnde boot kruipen...
- Dat fel licht was gewoon een magnesiumstaaf, iedereen die dit ooit ontstoken heeft weet wat voor fel licht dit maakt. En hoewel dit licht de Dark Seekers niet schaadt, zal het bij hen wel de associatie met zonlicht oproepen en dus een aanvankelijke schrikreactie...
- Elektriciteit enzovoort wordt duidelijk in het begin getoond, generators anyone?
- Er werd ( naar mijn mening toch ) duidelijk een krantenartikel getoond waarin vermeld staat dat geïnfecteerde honden reeds bij schemerduister naar buiten komen.
- Die ene Dark Seeker is gewoon een alfa-mannetje, en mss onderschat Neville hun algemene intelligentie een beetje...


I.v.m. die val

Volgens mij is het de val van die ene Dark Seeker:
-als je goed kijkt zie je dat Neville soms iets op de grond giet , vooral voor zijn deur. Waarschijnlijk is dit bleekwater of iets anders dat zijn geur verwijdert of maskeert. Na hun aanvankelijke confrontaties in het gebouw en Neville's zelfmoordpoging kent deze Neville's geur en speurt s'nachts de stad af waar ze nog voorkomt. Hier komt de pop in het spel, deze zal door hun regelmatig contact ruiken naar Neville. De DS verplaatst hem en stelt zelf de val op (hier niet 100% zeker van maar ze tonen wel heel goed dat het volgens preces hetzelfde systeem werkt als bij het gebouw,=> monkey see, monkey do)
De DS is dus slim genoeg een val op te zetten maar niet om in de toekomst te kijken en rekening mee houden dat indien Neville niet bewusteloos was, gemakkelijk zou kunnen ontsnappen (wat klopt, abstractievermogen is een stap verder dan causaliteitsredeneren)
De honden zouden mss gemakkelijkover die streep zonlivht kunnen springen, maar ze associeren het met gevaar. Mijn hond springt ook niet over een afgrond van een meter breed, hoewel hij dit gemakkelijk zou kunnen...

Voor de rest relatief goede film, maar bepaalde dingen zouden wat beter mogen uitgelegd worden (anders zouden we hier nniet zitten discussieren)
Sterke prestatie van Smith die volgens meer en meer groeit in de sterkte van zijn rollen, zie Ali en The Pursuit....
Ietwat flauw einde, de oorspronkelijke interpretatie van I Am Legend was beter.

Er hadden zich bij de vampiers namelijk twee groepen ontwikkeld, zij die deels een beschaving ontwikkeld hadden en s'nachts als mensen uitzagen en zij die gewoon beesten waren...
Aangezien Neville alleen overdag joeg op de vampiers zag hij geen verschil tussen de twee groepen. Net zoals vampiers in de legendes dus s'nachts mensen doden, werd hij de mens die overdag vampiers doodde... (gewoon de boel dus omgedraaid)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan