Gamer 01 zei:
Kan iemand hierop antwoorden?
er bestaat niet zoiets als 720I .
I = Interlaced (zoals alle gewone tv's werken, 2 halve beeldjes die elke keer omwisselen. 50 keer per seconde, of 100 keer per seconde (100hz TV)
LCD schermen en plasma schermen (of het nu een hdtv of een computermonitor is) werken ALTIJD in Progressief scan
Dit betekent dat er 25 keer 1 VOL beeld per seconde op je scherm word getoverd.
dus geen 50 halve beeldjes die snelsnel afwisselen maar 25 volle beelden die gekanneerd worden op je scherm.
nu :
je hebt 720P => komt neer op een resolutie van 1280x720 resolutie.
Progressief.(of zelfs ook 1368x760 tegenwoordig in de europese lcd schermen want 480p 720p 1080i stammen af van amerika)
vergelijk het maar als je een pc met resolutie zet op 1280x720 op je monitor
480i = is gewoon de 640x480 signaal die bijvoorbeeld door je coaxkabel van je kabeltelevisie komt of playstation2 en andere consoles
480P= is idem in resolutie maar stuurd het beeld in progressief uit
bijvoorbeeld: de Meeste betaalbare PLASMA TV's hebben eigelijk geen hoge resolutie: 90% van het geval heeft gewoon 840x480 in prgressief.
dit is eigelijk 640x480 maar dan in breedbeeld.
Als je al een xbox360 wilt kopen en echt in high dev wilt spelen, is het toch wel aan geraden om een scherm te kopen die minstens 720P aankan
dus 1280x720 resolutie (de meeste LCD's kunnen dat of je moet al ettelijke duizenden neertellen voor een highend plasma scherm)
Waarom ziet gewone TV signaal er soms belabberd uit op een plasma of lcd?
wel, deze schermen hebben een speciale chip in zich (om het simpel te stellen) die ervoor zorgt dat INTERLACED word omgevord naar PROGRESIEF.
sommige chips in sommige merken zijn van lage kwaliteit en daarom ziet het er soms niet echt strak uit. per slot van rekening voeren ze een algoritme uit om het beeld die opgebouwd is van oneven lijnen en even lijnen aan mekaar te plakken. ) (zelfde principe met de VIDEO-IN aansluiting van sommige pc kaarten, die hebben dan software om de boel om te rekenen naar de progresiefe mode van je monitor)
Heb een vriend die zone megaduur samsung plasma gekocht heeft van boven de 3000euro , maar als hij een xbox op aansluit via gewone scart ziet het er echt wel mega K*t uit.
HOE DIT ALLEMAAL AANSLUITEN
COMPONENT KABELS => HIGHDEV TV
VGA KABEL => HIGHDEV TV
VGA KABEL=DVI OMVORMER => HIGHDEV TV
NIET RGBSCART OF SVIDEO en zeker NIET de composiet kabeltjes gebruiiken (rood wit geel) deze sturen altijd 480i uit
als ge nog vragen hebt, laat maar weten
En ja er is een wereld van verschil tussen een LCDTV die 1280x720 resolutie heeft en een 100hz tv.voor degene die het vroeg
and now back to work
