Archief - De GROTE HDTV voor xbox 360 Thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nijntje

Legacy Member
Arista, de games zullen uiteraard speelbaar zijn op gewone televisietoestellen.
Echter, om van de haarscherpe kwaliteit te genieten, zoals je ze in screenshots ziet, zul je toch een HDTV toestel dienen aan te schaffen.

Dit laat veel hogere resoluties toe dan een standaard CRT of LCD toestel.

devil

Legacy Member
Nijntje zei:
Leuk scherm en proficiat met de aankoop.
Persoonlijk verkies ik echter toch Samsung omwille van de kleurweergave.
Heb nogal wat problemen gehad met Benq's in het verleden ook :)

ik heb aan het twijfelen geweest tussen die samsung en dien benq.
ik ben toen eens gaan kijken een winkel waar ze beiden stonden en nog naast elkaar ook.

die samsung geeft idd mooier kleurkes ja, en heeft een mooier uitzicht.
maar die benq vond ik dan weer beter omdat die een beeld van 94 cm heeft en de resolutie hoger licht .
dien heeft wel wa minder contrast waarde . maar echt een supper groot verschil is dat niet.

en daar bij moest dien benq nu toch nog serieus tegen vallen in mijn ogen verkoop ik die wel en koop ik mijne samung.

Fizzl3

Legacy Member
Nijntje zei:
Beste Ik kan die leveren tegen 1444,95 euro.
Is dus 254 euro goedkoper dan vandenborre.

Komt op factuur & met volledige fabrieksgarantie.

Je hebt wel smaak ;)
Samsung heeft sublieme LCD TV's en design is uitermate strak.

Is ongeveer dezelfde prijs als in Media Markt. Ik ga die namelijk vrijdag gaan bestellen.

Nijntje

Legacy Member
Ben benieuwd over prijs in Mediamarket.
Denk dat je voor het prijsverschil het niet gaat moeten laten want service en RMA bij mediamarkt ZUIGT :p

Is ni moeilijk om zo goeie prijzen te gooien ;)

Fizzl3

Legacy Member
Had je juist een PM gestuurd. LCD kost 1474 euro bij Media Markt. Service bij Media Markt is eigenlijk wel dik in orde. Zowel ik als kennisen hebben steeds makkelijk kunnen ruilen als we problemen hadden bij een product.

xbox

Legacy Member
héél die hd overschakeling is balen vind ik.... alsof het nog niet genoeg kost allemaal

xbox

Legacy Member
Ik begin zelfs al te denken dat op een gewone tv ik weer met ne gewonen xbox ga spelen... :sop:

xbox

Legacy Member
PuSsYcAt DoLlS zei:
lol :p tja sparen é :)
wij hebben hier 4 tv's staan waarvan 2 serieus dure al en ik ben ni van plan om voor mennen xbox nen hd-tv te kopen zo zot ga ik nog ni doen

j3T

Legacy Member
Ik vroeg mij af, hdtv's; kunnen dat enkel lcd/plasma tv's zijn of ook gewone tv's?

Gamer 01

Legacy Member
Gamer 01 zei:
Als je nu kijkt op die sites, er staat toch nooit bij of het 720i of 720p is ofzo? Hoe weet je dat een tv i of p weergeeft?

Kan iemand hierop antwoorden?

fixer187

Legacy Member
xbox zei:
héél die hd overschakeling is balen vind ik.... alsof het nog niet genoeg kost allemaal

that is evolution, mijn beste :p

j3T zei:
Ik vroeg mij af, hdtv's; kunnen dat enkel lcd/plasma tv's zijn of ook gewone tv's?

plasma, lcd en projectie en nog enkele nieuwe technologieën die binnenkort op de markt komen...geen gewone tv's

mushr00m

Legacy Member
Quote: Originally Posted by j3T Ik vroeg mij af, hdtv's; kunnen dat enkel lcd/plasma tv's zijn of ook gewone tv's?

plasma, lcd en projectie en nog enkele nieuwe technologieën die binnenkort op de markt komen...geen gewone tv's

Samsung heeft een slim crt die ook hdready is. Dus ja, gewone tv's kunnen ook HD weergeven.

Wij hebben ons dit weekend een le-32t van samsung aangeschaft omdat onze 15 jaar oude grundig de geest aan het geven was. Ik kan niet wachten tot ik er de 360 kan op aansluiten.

Nijntje

Legacy Member
Die CRT's kunnen gewoon HD TV ontvangen en 'verkleinen' het formaat naar hetgeen zij kunnen weergeven. De kwaliteit is zoiezo een stuk minder.

Geef mij maar een sexy LCDtje in men living dan :)

hey69

Legacy Member
Gamer 01 zei:
Kan iemand hierop antwoorden?

er bestaat niet zoiets als 720I .

I = Interlaced (zoals alle gewone tv's werken, 2 halve beeldjes die elke keer omwisselen. 50 keer per seconde, of 100 keer per seconde (100hz TV)

LCD schermen en plasma schermen (of het nu een hdtv of een computermonitor is) werken ALTIJD in Progressief scan

Dit betekent dat er 25 keer 1 VOL beeld per seconde op je scherm word getoverd.

dus geen 50 halve beeldjes die snelsnel afwisselen maar 25 volle beelden die gekanneerd worden op je scherm.

nu :
je hebt 720P => komt neer op een resolutie van 1280x720 resolutie.
Progressief.(of zelfs ook 1368x760 tegenwoordig in de europese lcd schermen want 480p 720p 1080i stammen af van amerika)


vergelijk het maar als je een pc met resolutie zet op 1280x720 op je monitor

480i = is gewoon de 640x480 signaal die bijvoorbeeld door je coaxkabel van je kabeltelevisie komt of playstation2 en andere consoles
480P= is idem in resolutie maar stuurd het beeld in progressief uit
bijvoorbeeld: de Meeste betaalbare PLASMA TV's hebben eigelijk geen hoge resolutie: 90% van het geval heeft gewoon 840x480 in prgressief.
dit is eigelijk 640x480 maar dan in breedbeeld.

Als je al een xbox360 wilt kopen en echt in high dev wilt spelen, is het toch wel aan geraden om een scherm te kopen die minstens 720P aankan
dus 1280x720 resolutie (de meeste LCD's kunnen dat of je moet al ettelijke duizenden neertellen voor een highend plasma scherm)

Waarom ziet gewone TV signaal er soms belabberd uit op een plasma of lcd?
wel, deze schermen hebben een speciale chip in zich (om het simpel te stellen) die ervoor zorgt dat INTERLACED word omgevord naar PROGRESIEF.
sommige chips in sommige merken zijn van lage kwaliteit en daarom ziet het er soms niet echt strak uit. per slot van rekening voeren ze een algoritme uit om het beeld die opgebouwd is van oneven lijnen en even lijnen aan mekaar te plakken. ) (zelfde principe met de VIDEO-IN aansluiting van sommige pc kaarten, die hebben dan software om de boel om te rekenen naar de progresiefe mode van je monitor)
Heb een vriend die zone megaduur samsung plasma gekocht heeft van boven de 3000euro , maar als hij een xbox op aansluit via gewone scart ziet het er echt wel mega K*t uit.

HOE DIT ALLEMAAL AANSLUITEN

COMPONENT KABELS => HIGHDEV TV
VGA KABEL => HIGHDEV TV
VGA KABEL=DVI OMVORMER => HIGHDEV TV


NIET RGBSCART OF SVIDEO en zeker NIET de composiet kabeltjes gebruiiken (rood wit geel) deze sturen altijd 480i uit


als ge nog vragen hebt, laat maar weten


En ja er is een wereld van verschil tussen een LCDTV die 1280x720 resolutie heeft en een 100hz tv.voor degene die het vroeg


and now back to work :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan