Archief - De GROTE HDTV voor xbox 360 Thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hey69

Legacy Member
j3T zei:
Ik vroeg mij af, hdtv's; kunnen dat enkel lcd/plasma tv's zijn of ook gewone tv's?

In europa is geen enkele CRT HDTV. in amerika is dat de gewoonste zaak van de wereld... LET WEL , de aantal beeldpunten van deze zozegde crt hdtv zijn altijd kleiner dan ze in werkelijkheid zouden laten zien

1280x720p is eigelijk 958x640 of zoiets.. maaar kom veel strakker dan gewone 480i uitzendingen.
hier in belgie mischien zoals een vorige poster zei dat samsung zone slimcrt begint te verkopen die ook een hdtv input heeft.

LET OP: hdtv input hebben is nie persé volle 720p LATEN ZIEN


i

Tae

Legacy Member
En dan hoor ik mensen zeggen dat een pc duur is als alles op het hoogste wilt spelen, maar die consoles vragen ook al dat je andere apparatuur mee update zoals je tv die vervangen "moet" worden voor een HD tv, wil je het beste eruit halen. Waarschijnlijk zullen die die hard gamers ook nog een dolby surround setje erop willen aansluiten etc.

Dan zijn we ook al heel veel geld kwijt he.

Nijntje

Legacy Member
hey69 zei:
er bestaat niet zoiets als 720I .

I = Interlaced (zoals alle gewone tv's werken, 2 halve beeldjes die elke keer omwisselen. 50 keer per seconde, of 100 keer per seconde (100hz TV)

LCD schermen en plasma schermen (of het nu een hdtv of een computermonitor is) werken ALTIJD in Progressief scan

Dit betekent dat er 25 keer 1 VOL beeld per seconde op je scherm word getoverd.

dus geen 50 halve beeldjes die snelsnel afwisselen maar 25 volle beelden die gekanneerd worden op je scherm.

nu :
je hebt 720P => komt neer op een resolutie van 1280x720 resolutie.
Progressief.(of zelfs ook 1368x760 tegenwoordig in de europese lcd schermen want 480p 720p 1080i stammen af van amerika)


vergelijk het maar als je een pc met resolutie zet op 1280x720 op je monitor

480i = is gewoon de 640x480 signaal die bijvoorbeeld door je coaxkabel van je kabeltelevisie komt of playstation2 en andere consoles
480P= is idem in resolutie maar stuurd het beeld in progressief uit
bijvoorbeeld: de Meeste betaalbare PLASMA TV's hebben eigelijk geen hoge resolutie: 90% van het geval heeft gewoon 840x480 in prgressief.
dit is eigelijk 640x480 maar dan in breedbeeld.

Als je al een xbox360 wilt kopen en echt in high dev wilt spelen, is het toch wel aan geraden om een scherm te kopen die minstens 720P aankan
dus 1280x720 resolutie (de meeste LCD's kunnen dat of je moet al ettelijke duizenden neertellen voor een highend plasma scherm)

Waarom ziet gewone TV signaal er soms belabberd uit op een plasma of lcd?
wel, deze schermen hebben een speciale chip in zich (om het simpel te stellen) die ervoor zorgt dat INTERLACED word omgevord naar PROGRESIEF.
sommige chips in sommige merken zijn van lage kwaliteit en daarom ziet het er soms niet echt strak uit. per slot van rekening voeren ze een algoritme uit om het beeld die opgebouwd is van oneven lijnen en even lijnen aan mekaar te plakken. ) (zelfde principe met de VIDEO-IN aansluiting van sommige pc kaarten, die hebben dan software om de boel om te rekenen naar de progresiefe mode van je monitor)
Heb een vriend die zone megaduur samsung plasma gekocht heeft van boven de 3000euro , maar als hij een xbox op aansluit via gewone scart ziet het er echt wel mega K*t uit.

HOE DIT ALLEMAAL AANSLUITEN

COMPONENT KABELS => HIGHDEV TV
VGA KABEL => HIGHDEV TV
VGA KABEL=DVI OMVORMER => HIGHDEV TV


NIET RGBSCART OF SVIDEO en zeker NIET de composiet kabeltjes gebruiiken (rood wit geel) deze sturen altijd 480i uit


als ge nog vragen hebt, laat maar weten


En ja er is een wereld van verschil tussen een LCDTV die 1280x720 resolutie heeft en een 100hz tv.voor degene die het vroeg


and now back to work :)

Mooie uitleg. Verkoper? :p

Zou het zelf niet beter kunnen :)

Als mensen hier LCDtjes willen, dan kan ik wel mini inkoopactie op poten zetten? Gaat wel niet veel afgaan (betwijfel dat er 5 lcd's verkocht worden ;) ) maar als we samen kopen kan er wel iets afgaan. Kan ik voor zorgen.
Prijzen van enkel schermen zijn vrijwel altijd al onder die van media markt dus mss interessant?

hey69

Legacy Member
nee, gewoon enthousiaste console freak :)
heb al aan genoeg discusies deelgenomen op beyond3d.com . heel leerrijk

lowscore

Legacy Member
Tae zei:
En dan hoor ik mensen zeggen dat een pc duur is als alles op het hoogste wilt spelen, maar die consoles vragen ook al dat je andere apparatuur mee update zoals je tv die vervangen "moet" worden voor een HD tv, wil je het beste eruit halen. Waarschijnlijk zullen die die hard gamers ook nog een dolby surround setje erop willen aansluiten etc.

Dan zijn we ook al heel veel geld kwijt he.

Tja, je "moet" niets. Xbox360 is perfect speelbaar en genietbaar op SDTVs. Maar, je kan er niet omheen dat die resolutie nu eenmaal klein is, en dat ontwikkelaars er niet meer detail in kunnen proppen. Alle verbeterde lichteffecten enzo, gaan mooi zichtbaar zijn op SDTV. Maar wat textures betreft is de resolutie van SDTV een beperkende factor. Speel maar eens een PC spel met het hoogste detail aan textures op een 1024x700 resolutie. En switch dan naar 640x480 (als nog mogelijk :p) of 800x600. Diezelfde textures zien er ineens een heel pak minder gedetailleerd uit hoewel het kluit dezelfde zijn.

En ja, surround sound is echt wel een enorme verrijking wat betreft spelbeleving, dat was al voor deze generatie.;)

Lowscore

hey69

Legacy Member
ja jij en 90% van alle andere mensen in in de benelux.. :)

als je goekoop wilt hdtv'en met je xbox360, koop de xbox360VGA kabel die ze apart gaan verkopen.
je kan de xbox360 op 1280x1024 zetten zodat mensen met een 17 en 19 inch TFT scherm (en eigelijk iedereen met een pc monitor ) ook van high resolution kunnen gamen.
de xbox upscaled de output resolutie dan van 1280x720 naar 1280x1024

Katros

Legacy Member
Tae zei:
En dan hoor ik mensen zeggen dat een pc duur is als alles op het hoogste wilt spelen, maar die consoles vragen ook al dat je andere apparatuur mee update zoals je tv die vervangen "moet" worden voor een HD tv, wil je het beste eruit halen. Waarschijnlijk zullen die die hard gamers ook nog een dolby surround setje erop willen aansluiten etc.

Dan zijn we ook al heel veel geld kwijt he.


Ja, op die moment ben je wel veel geld kwijt maar je moet ook rekenen dat je er zeker een 4 - 5 jaar mee kan doen eh :) als je een pc koopt moet je elk jaar veel geld neertelle om aan die gfx te kunnen spelen. En die tv gaat ook al heel lang mee eh :)

DJ TriB

Legacy Member
hey69 zei:
ja jij en 90% van alle andere mensen in in de benelux.. :)

als je goekoop wilt hdtv'en met je xbox360, koop de xbox360VGA kabel die ze apart gaan verkopen.
je kan de xbox360 op 1280x1024 zetten zodat mensen met een 17 en 19 inch TFT scherm (en eigelijk iedereen met een pc monitor ) ook van high resolution kunnen gamen.
de xbox upscaled de output resolutie dan van 1280x720 naar 1280x1024
dees snap ik wel ni goe ze?? dus gewoon zo ne kabel kopen en je kan op ne gewone tv al mooier scherm krijgen ofwa??

b3rNd

Legacy Member
Geld dit alleen voor TFT Schermen? die HDTV Kwaliteit dan.... niet voor CRT? :(

fixer187

Legacy Member
contrast ratio is wat aan de lage kant en geen info over de time delay en colour range...

nickske

Legacy Member
Hoe sluit je een hdtv cable eigenlijk aan als je wil gebruik maken van je versterker voor je home cinema? Plug je die ook in in je hdtv en via de audio out poort naar je versterker? Ik denk persoonlijk dat je met de gesplitste audio kabels niet toekomt om rechtstreeks naar je versterker te gaan.

Poepoei

Legacy Member
Nijntje zei:
Mooie uitleg. Verkoper? :p

Ge zou nog verbazen over hoe stom sommige verkopers zijn, echt...
(No offence @ verkopers, maar sommigen, man man)

Ik kom den Eldi binnen en ik vraag achter nen optische kabel. Da verkoopsterke kijkt mij aan alsof ik Chinees ben aan't praten, dat werkt in een electronica-zaak, en weet niet wat een optische kabel is... Dan zeg ik: 'Da's zo'n kabelke voor de surround.' "Ah, een Scart-kabel bedoelt ge?" Moraal van het verhaal: Verkoopsterkes in de Eldi hebben het niet zo begrepen op Dolby Digital, die zijn Pro-Pro-Logic.

In de FRS heb ik ook al zoiets voorgehad, ik wilde menne DS gaan omruilen omdat die dode pixels had, ik moest de maandag terugkomen, want dan was 'de baas' daar, en zij kenden daar niks van".

(Noot: Met deze post heb ik niet de bedoeling vrouwonvriendelijk over te komen, dat deze voorbeelden toevallig vrouwen viseren, is puur toeval. Mijn punt is dat SOMMIGE verkopers gewoon de moeite niet willen doen om te wéten wat ze verkopen, in de pc-zaak hier in de buurt, werkt een vrouw van 60 ofzo, die exact weet waar alles staat, en zelfs als je met de vaagste uitleg komt voor wat je moet hebben, weet ze wat je bedoelt. Dát is een verkoopster)


Ontopic: HDTV lijkt me wel leuk, maar zo'n tv is toch wel duur, ik denk dat
ik het nog een tijdje ga volhouden met een gewone tv, wachten tot d'n huidige het begeeft/ tot de HDTV's in prijs zakken.

@nickske: Ben niet zeker, maar ik denk dat dat ongeveer zal zijn als met die Advanced Scart cable voor de Xbox, dat je ook met een optische kabel naar je versterker kan... (in de X360 handleiding die de FCC heeft gepubliceerd staat dat je digitale audio kan gebruiken voor je versterker, ik neem dus aan dat dat met een optische kabel zal zijn...)

W3sl3y

Legacy Member
Als je een trailer/videoclip of zoiets download in HD via xbox live is deze dan ook afspeelbaar op een "gewone" tv?

KlAzOiD

Legacy Member

nickske

Legacy Member
Response time moet zeker lager zijn dan 16ms.
12ms is heel goed

Weet iemand in welke winkel de SAMSUNG LE32R51 het goedkoopst staat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan