Archief - Gamer Girls topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cpt nice

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
ik wil er een die rome total war kan spelen

^ Mijn vriendin doet dat :p Helaas niet de campaign, dat krijg ik niet verkocht aan haar xD Maar de gevechten wel :D

FransMoleMan

Legacy Member
Amaryliss zei:
En by the way: Ik ben werkelijk nog geen énkel knappe man tegen gekomen die gamed hoor ;)

Meisjes vallen niet op uiterlijk, maar op gaming skillzz... :baard:

-=]*Triple-X*[=-;16080564 zei:
Check de zusjes Van Brabander: Charlotte & Camille :love: en herzie u mening vandaag nog! :woohoo:

Ja jong, Counterstrike, alsof dat in aanmerking komt als game... :sop:

Lorim

Legacy Member
FransMoleMan zei:
Ja jong, Counterstrike, alsof dat in aanmerking komt als game... :sop:


6w29.jpg

Bart Religion

Legacy Member
Curtis_ssk zei:
Ik werk in DL Zottegem en daar is een meisje van ong 22 jaar die gamed en
ze mag er zeker wezen ! Mond viel ook open van verbazing toen ze me vertelde dat ze Wow speelt

DL?

Droomland?

Bart Religion

Legacy Member
De Luchtbal kan ook nog ^^

offtopic: Lidl ftw trouwens, merkproducten aan goedkope prijzen ^^

mIrReN

Legacy Member
BubbaKush zei:
Hoe zou dat komen.... :lol:

Niet doordat ik wijf zeg want al m'n exen hadden er toch geen problemen mee, enkel een bende zielepoten die verkeerde semantiek aan woorden hangen, mij niet gelaten dergelijke ben ik liever kwijt dan rijk ;)

Abed

Legacy Member
Hello!

Ik ben momenteel bezig met een literatuurstudie voor school over meisjes en games. Tijdens mijn opzoekingswerk stuitte ik toevallig op deze topic en ik heb speciaal een account aangemaakt omdat ik hier toch wel het één en ander over kan vertellen.

picasso123 zei:
Wel spijtig dat weinig vrouwen interesse tonen in games.
Heb eigenlijk geen idee waarom dat zo is :unsure:
The_Cat zei:
Sowieso hebt ge meer mannelijke gamers dan vrouwelijke omdat de meeste games niet bedoeld zijn voor een vrouwelijk publiek. Maar ge hebt evenveel mannen die meedoen met uw trend dan vrouwen.
Wat The Cat hier zegt klopt volledig! Eén van de dingen die je steeds terugvindt in talrijke studies is dat meisjes andere gamevoorkeuren hebben dan jongens. Jongens hebben graag geweld en competitiviteit in hun games terwijl meisjes meer te vinden zijn voor uitgebreide verhaallijnen, sociale interacties, constructieve feedback in plaats van destructieve, puzzels, enz. Dat is waarom je meisjes makkelijker RPG's, puzzelgames en gezelschapsspelletjes gaat zien spelen: dergelijke games bevatten de elementen die meisjes leuk vinden. Het probleem is dat het merendeel van de games duidelijk vooral een mannelijk doelpubliek probeert te bereiken aangezien games ontstaan zijn binnen een mannenwereld en ook nog steeds voornamelijk door mannen ontwikkeld worden.

Vrouwelijke gamepersonages zijn bovendien bijna altijd stereotypes. Het zijn ofwel overdreven knappe lustobjecten, ofwel prinsessen die gered moeten worden. Uiteraard hebben meisjes dat ook niet zo graag.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je hebt een kleine minderheid meisjes die wel graag games voor jongens spelen, denk bijvoorbeeld aan Charlotte van Brabander. Zij is iemand die enorm graag competitieve games speelt, maar ergens is dat ook weer een bijproduct van het feit dat gamen voornamelijk een mannenwereld is. Ik heb de indruk dat ze jongens graag inmaakt in games om te bewijzen dat meisjes het ook kunnen, dat ze ook recht hebben om te gamen.

lantaarnpaal zei:
Meisjes durven trouwens nooit toe te geven dat ze gamen heb ik de indruk :unsure: (irl he)
Inderdaad, want als er nog iets is dat meisjes tegenhoudt dan is het wel het vooroordeel dat gamen tijdsverspilling is, iets voor jongens. Daardoor durven meisjes die graag gamen het minder makkelijk toe te geven aan hun vriendinnen en zoeken ze sneller hun toevlucht tot het internet. Maar daar worden ze dan weer overspoeld met commentaar van jongens à la:
Preske zei:
... waardoor ze zelfs op het internet niet meer durven zeggen dat ze een meisje zijn. Persoonlijk begrijp ik dergelijke reacties niet echt, het is toch juist leuk dat meer meisjes geïnteresseerd raken in onze hobby? Waarom zou je ze dan willen afschrikken met zo'n comments?


Gelukkig is er de laatste decennia het één en ander aan het veranderen. Kijk maar naar dit forum, er zijn best wel wat gamende meisjes aanwezig terwijl dat tien jaar geleden quasi ondenkbaar zou zijn. Sommige onderzoeken beweren zelfs dat meer dan 40% van alle gamers in Amerika al meisjes zijn. Het is vooral de Wii en het ontstaan van casual games waaraan we dat te danken hebben, maar ik denk dat we nog wat minder moeten denken in termen van 'games voor meisjes' en 'games voor jongens'. Het probleem van Wii-games is dat ze vaak ook nogal een kinderlijk karakter hebben. Het is perfect mogelijk om neutrale, volwassen games te maken zoals RPG's waar je zelf een personage kunt samenstellen en niet hoeft te vechten als je dat niet wil, of games met een vaste hoofdrolspeler, maar dan eentje zonder stereotypes. Chell van Portal is daar een heel goed voorbeeld van denk ik.

Ik hoop dat we in de toekomst wat meer dergelijke games te zien gaan krijgen en als dan ook nog eens alle vooroordelen weggewerkt zijn kunnen we lekker allemaal ongegeneerd met elkaar over games praten, of we nu jongen of meisje zijn! :applause:

Preske

Legacy Member
Abed zei:
Sommige onderzoeken beweren zelfs dat meer dan 40% van alle gamers in Amerika al meisjes zijn. Het is vooral de Wii en het ontstaan van casual games waaraan we dat te danken hebben.

Ik weiger meiskes die "casual games" (a.k.a. facebookgames, Ios/andriond games)spelen gamesters te noemen.

Ik moet er u trouwens op wijzen dat sommige onderzoeken aantonen dat 45% van de onderzoeken uitgevonden cijfers bevat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan