Archief - Gamer Girls topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Abed

Legacy Member
Preske zei:
Ik weiger meiskes die "casual games" (a.k.a. facebookgames, Ios/andriond games)spelen gamesters te noemen.
Ja ok, dat is jouw keuze, maar het is een begin hé. Ze spelen die games waarschijnlijk omdat ze toegankelijker zijn dan hardcore games, als ze beseffen dat ze aan het gamen zijn gaan ze misschien ook eens een stapje verder proberen gaan. Maar die stap zullen ze enkel zetten als er voldoende interessante hardcore games voor hen worden gemaakt en ze niet worden tegengehouden door de vooroordelen waarover ik het had.

Ullewupper

Legacy Member
Preske zei:
Ik moet er u trouwens op wijzen dat sommige onderzoeken aantonen dat 45% van de onderzoeken uitgevonden cijfers bevat.

Uit recent onderzoek is gebleken dat slechts 62,7 % van deze onderzoeken effectief betrouwbaar zijn.

Preske

Legacy Member
Abed zei:
Ja ok, dat is jouw keuze, maar het is een begin hé. Ze spelen die games waarschijnlijk omdat ze toegankelijker zijn dan hardcore games, als ze beseffen dat ze aan het gamen zijn gaan ze misschien ook eens een stapje verder proberen gaan. Maar die stap zullen ze enkel zetten als er voldoende interessante hardcore games voor hen worden gemaakt en ze niet worden tegengehouden door de vooroordelen waarover ik het had.

Wat verstaat ge eigenlijk onder hardcore games?

Abed

Legacy Member
Preske zei:
Wat verstaat ge eigenlijk onder hardcore games?
Het tegenovergestelde van casual games. Games die veel tijd van je vragen en waar je moeite moet doen om alles onder te knie te krijgen.

Dus games die meisjes moeten spelen om zich gamer te mogen noemen volgens jou als ik het goed heb begrepen.

Tamriel

Legacy Member
Wat is het toch leuk om Left 4 Dead te spelen met 3 meisjes die dan ruzie maken over wie Zoey mag zijn xD

Maar ja ik ken er wel een aantal, en dan heb'k het niet over de angry birds gamer chicks, maar gamer girls die mij met gemak inmaken xD

KiPpIe

Legacy Member
Tamriel zei:
Wat is het toch leuk om Left 4 Dead te spelen met 3 meisjes die dan ruzie maken over wie Zoey mag zijn xD

Maar ja ik ken er wel een aantal, en dan heb'k het niet over de angry birds gamer chicks, maar gamer girls die mij met gemak inmaken xD

Wat een noobs. Iedereen wil toch altijd Francis zijn?

LaBuenaVida

Legacy Member
Thehe, leuk topic :D
Gamer girls zijn eigenlijk zeldzaam (in België dan toch :p)

Maar dees jaar zitten er twee die-hard gamer girls (geen farmville shizzle) in m'n klas and I like :D

cpt nice

Legacy Member
T begrip hardcore gamer is inderdaad wat vaag. Men vriendin speelt veel van die fb-zever, maar ook RPG's en shooters maar niet online. Is dat hardcore gamen? Voor sommigen wel, voor anderen waarschijnlijk niet.

Tamriel

Legacy Member
'tis een relatief begrip :D
bij mij is er gewoon het verschil tussen casual gamer en hardcore gamer :p
fb-games telt voor mij niet echt als gamen maar dat hangt natuurlijk af van persoon tot persoon

pinoken

Legacy Member
Abed zei:
Ja ok, dat is jouw keuze, maar het is een begin hé. Ze spelen die games waarschijnlijk omdat ze toegankelijker zijn dan hardcore games, als ze beseffen dat ze aan het gamen zijn gaan ze misschien ook eens een stapje verder proberen gaan. Maar die stap zullen ze enkel zetten als er voldoende interessante hardcore games voor hen worden gemaakt en ze niet worden tegengehouden door de vooroordelen waarover ik het had.

Er is een grote waaier aan hardcore games, als ze er geen spelen zijn ze geen gamesters in mijn ogen. Zo kan je van iedereen die zelfs maar angry birds speelt zeggen dat hij een gamer is maar dat de juiste hardcore games voor haar nog niet gemaakt zijn. Als het aanbod nu al niet ruim genoeg is weet ik niet wat die mensen dan wel zal aanzetten om ineens hardcore te gaan gamen.

't Gaat er bij mij vooral om of ze de gaming industrie serieus neemt of niet, er zijn er die veel spelen maar het louter als een ontspanning zien zonder er verder over na te denken, dat zijn casual gamers. Gaming is voor mij natuurlijk ook louter ontspannend maar ik blijf up -to-date over zo veel mogelijk en ik beschouw gamen serieuzer als de gemiddelde mens (die het kinderachtig tijdverdrijf vind). Doet iemand van het vrouwelijk geslacht dit, dan noem ik haar een gamester. :)

Gamer zijn is meer dan een schijfke in uw Pc/console steken, gamer zijn wilt zeggen dat je uw hobby serieus neemt. Zoals een voetballer zijn sport (gene profvoetballer he, iemand van een jeugdploeg/lokaal clubje :p).

KiPpIe

Legacy Member
nite zei:
Ik heb toch het liefste Coach!

Het ging hier wel over L4D, niet over L4D2.
Natuurlijk wilt iedereen coach zijn in L4D2, dat is een vaststaand feit.

Preske

Legacy Member
Abed zei:
Het tegenovergestelde van casual games. Games die veel tijd van je vragen en waar je moeite moet doen om alles onder te knie te krijgen.

Dus games die meisjes moeten spelen om zich gamer te mogen noemen volgens jou als ik het goed heb begrepen.

Ik heb nooit gezegd dat ik alleen meisjes die "hardcore games" spelen gamesters zal noemen. Ik heb gezegd dat meisjes die (enkel) facebook/mobiele spelletjes spelen geen gamesters zijn. GROOT verschil. Er is een hele waaier aan spelletjes en genres tussen "casual games" en "hardcore games".

Dat is wel een hele zwart-wit visie die jij hebt hoor als jij enkel in termen van "casual" en "hardcore" denkt. En dan zit je ook nog eens dingen uit hun context te rukken. Denk je daar veel punten mee te verdienen?

souldoubt

Legacy Member
Abed zei:
Het tegenovergestelde van casual games. Games die veel tijd van je vragen en waar je moeite moet doen om alles onder te knie te krijgen.

Slechts 2% van de games van deze generatie dus :ironic:

Al dat "hardcore games" gezeik altijd, het is gewoon zoals Pinoken zegt:

pinoken zei:
't Gaat er bij mij vooral om of ze de gaming industrie serieus neemt of niet, er zijn er die veel spelen maar het louter als een ontspanning zien zonder er verder over na te denken, dat zijn casual gamers. Gaming is voor mij natuurlijk ook louter ontspannend maar ik blijf up -to-date over zo veel mogelijk en ik beschouw gamen serieuzer als de gemiddelde mens (die het kinderachtig tijdverdrijf vind). Doet iemand van het vrouwelijk geslacht dit, dan noem ik haar een gamester. :)

:niceone:

Abed

Legacy Member
pinoken zei:
Er is een grote waaier aan hardcore games, als ze er geen spelen zijn ze geen gamesters in mijn ogen. Zo kan je van iedereen die zelfs maar angry birds speelt zeggen dat hij een gamer is maar dat de juiste hardcore games voor haar nog niet gemaakt zijn. Als het aanbod nu al niet ruim genoeg is weet ik niet wat die mensen dan wel zal aanzetten om ineens hardcore te gaan gamen.

't Gaat er bij mij vooral om of ze de gaming industrie serieus neemt of niet, er zijn er die veel spelen maar het louter als een ontspanning zien zonder er verder over na te denken, dat zijn casual gamers. Gaming is voor mij natuurlijk ook louter ontspannend maar ik blijf up -to-date over zo veel mogelijk en ik beschouw gamen serieuzer als de gemiddelde mens (die het kinderachtig tijdverdrijf vind). Doet iemand van het vrouwelijk geslacht dit, dan noem ik haar een gamester. :)

Gamer zijn is meer dan een schijfke in uw Pc/console steken, gamer zijn wilt zeggen dat je uw hobby serieus neemt. Zoals een voetballer zijn sport (gene profvoetballer he, iemand van een jeugdploeg/lokaal clubje :p).
Het aanbod is ruim genoeg, maar voor meisjes (en vooral vrouwen) is het gewoon te klein denk ik. Toch zeker in vergelijking met de vijf shooters die we elke maand naar ons hoofd geslingerd krijgen. Als je eens een volledig vrouwelijk ontwikkelingsteam samenstelt ga je volgens mij compleet andere games krijgen dan games die momenteel de norm lijken te zijn.

Waarschijnlijk zijn er zelfs veel meisjes die gewoon niet weten dat er games bestaan zoals Journey, als Portal, gewoon omdat het in de mainstream media bijna altijd over gewelddadige games gaat en ze uit zichzelf geen moeite gaan doen om al die dingen uit te vissen.

En ja, inderdaad, de gamesindustrie serieus nemen en betrokken zijn maakt ook een deel uit van het 'hardcore gamer zijn'. Maar om casual gamers dan weer geen gamers te noemen vind ik een brug te ver. Het is gewoon een andere soort gamer, een 'gamer light'.

souldoubt zei:
Slechts 2% van de games van deze generatie dus :ironic:
Haha ja, daar heb je een punt. Iedereen neemt het woord hardcore gamer zomaar in de mond maar het proberen definiëren is best nog moeilijk. Iedereen zal wel een beetje een andere definitie ervan hebben.

Preske zei:
Ik heb nooit gezegd dat ik alleen meisjes die "hardcore games" spelen gamesters zal noemen. Ik heb gezegd dat meisjes die (enkel) facebook/mobiele spelletjes spelen geen gamesters zijn. GROOT verschil. Er is een hele waaier aan spelletjes en genres tussen "casual games" en "hardcore games".

Dat is wel een hele zwart-wit visie die jij hebt hoor als jij enkel in termen van "casual" en "hardcore" denkt. En dan zit je ook nog eens dingen uit hun context te rukken. Denk je daar veel punten mee te verdienen?
Ik was niet zeker, daarom dat ik ook 'als ik het goed begrijp' schreef hé. ;-) Naar mijn gevoel zijn veel Wii- en DS-games ook casual games en in dat opzicht kan je eigenlijk perfect een tweedeling maken tussen casual en hardcore games. Hardcore games zijn dan de games waar wij als regelmatige bezoekers van gamewebsites ons mee bezig houden. Mensen die enkel games als Just Dance 3 en Dr. Kawashima's Brain Training spelen ga je hier niet vaak zien.

souldoubt

Legacy Member
Abed zei:
Het aanbod is ruim genoeg, maar voor meisjes (en vooral vrouwen) is het gewoon te klein denk ik.

Meisjes/vrouwen die serieus gamen hebben een even groot aanbod als mannen die serieus gamen. Ik weet niet waarom iedereen denkt dat wij nood hebben aan een andere soort games.

Abed zei:
Als je eens een volledig vrouwelijk ontwikkelingsteam samenstelt ga je volgens mij compleet andere games krijgen dan games die momenteel de norm lijken te zijn.

Laat het uit aub!!! Gewoon niet iedereen heeft dezelfde interesses, sommige vrouwen gaan liever shoppen en wijntjes drinken, andere gamen liever. Gamen is inderdaad wel iets dat eerder aan mannen gelinkt wordt, maar er zijn toch massaal veel mannen die niet gamen ook.
Misschien moet je het helemaal niet in het geslacht zoeken, maar ergens anders.

pinoken

Legacy Member
Abed zei:
En ja, inderdaad, de gamesindustrie serieus nemen en betrokken zijn maakt ook een deel uit van het 'hardcore gamer zijn'. Maar om casual gamers dan weer geen gamers te noemen vind ik een brug te ver. Het is gewoon een andere soort gamer, een 'gamer light'.

Ik wil niet zeggen dat casual gamers geen gamers zijn maar die nemen het hele gebeuren wel een tikkeltje minder serieus, er zijn mensen die voor hun plezier elke week eens gaan schaatsen, dat maakt van hen nog geen kunstschaatsers of ijshockeyspelers.

Abed zei:
Het aanbod is ruim genoeg, maar voor meisjes (en vooral vrouwen) is het gewoon te klein denk ik. Toch zeker in vergelijking met de vijf shooters die we elke maand naar ons hoofd geslingerd krijgen. Als je eens een volledig vrouwelijk ontwikkelingsteam samenstelt ga je volgens mij compleet andere games krijgen dan games die momenteel de norm lijken te zijn.

God bespaar ons een hardcore versie van nintendogs en K3. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan