Archief - Gamer Girls topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kennaah

Legacy Member
pinoken zei:
Ik wil niet zeggen dat casual gamers geen gamers zijn maar die nemen het hele gebeuren wel een tikkeltje minder serieus, er zijn mensen die voor hun plezier elke week eens gaan schaatsen, dat maakt van hen nog geen kunstschaatsers of ijshockeyspelers.

Maar het onderscheid tussen kunstschaatser en ijshockeyspeler tegen over iemand die wekelijks een keertje gaat schaatsen is overduidelijk. De lijn tussen wat iemand "hardcore" gamer maakt is dat niet. Dus u vergelijking gaat niet op.

pinoken

Legacy Member
Tja die grenzen zijn inderdaad voor iedereen anders. Je kan er geen criteria op plakken maar ik denk dat als je wat mensen bij elkaar haalt het vrij duidelijk zal zijn wie hardcore gamer is en wie niet (zij het naar eigen normen).

Preske

Legacy Member
Abed zei:
Ik was niet zeker, daarom dat ik ook 'als ik het goed begrijp' schreef hé. ;-) Naar mijn gevoel zijn veel Wii- en DS-games ook casual games en in dat opzicht kan je eigenlijk perfect een tweedeling maken tussen casual en hardcore games. Hardcore games zijn dan de games waar wij als regelmatige bezoekers van gamewebsites ons mee bezig houden. Mensen die enkel games als Just Dance 3 en Dr. Kawashima's Brain Training spelen ga je hier niet vaak zien.

neen neen neen neen neen. Stop met in 2 vakjes te denken.

De wereld is niet zwart-wit. Er zijn enorm veel soorten grijs. Zo ook met games en game(ste)rs.

Abed zei:
Haha ja, daar heb je een punt. Iedereen neemt het woord hardcore gamer zomaar in de mond maar het proberen definiëren is best nog moeilijk. Iedereen zal wel een beetje een andere definitie ervan hebben.

Nochtans is het makkelijk. Hardcore gamers zijn gamers die keigoed zijn in elk spel die ge hen voorschoteld, die het kunnen uitspelen op de allerhardste moeilijkheid, die alle geheimen, technieken, combo's e.d. vanbuiten kennen.

Ge zijt GEEN hardcore gamer als ge maar één enkel spel obsessief speelt (zoals bv wow, cs:s, COD, MW, etc...) voor uren en uren aan een stuk.

KiPpIe

Legacy Member
Preske zei:
Nochtans is het makkelijk. Hardcore gamers zijn gamers die keigoed zijn in elk spel die ge hen voorschoteld, die het kunnen uitspelen op de allerhardste moeilijkheid, die alle geheimen, technieken, combo's e.d. vanbuiten kennen.

goh, daar vind ik toch wel dat ge een beetje overdrijft.
Zijn tonnen supermoeilijke games die niet elke gamer die ik als "hardcore" aanzie zou kunnen uitspelen op de hoogste moeilijkheidsgraad (bv de Touhou reeks).

Hoe dan ook, genoeg gezeverd over al dan niet hardcore gamen, terug naar de wijven!

Preske

Legacy Member
KiPpIe zei:
goh, daar vind ik toch wel dat ge een beetje overdrijft.
Zijn tonnen supermoeilijke games die niet elke gamer die ik als "hardcore" aanzie zou kunnen uitspelen op de hoogste moeilijkheidsgraad (bv de Touhou reeks).

Hoe dan ook, genoeg gezeverd over al dan niet hardcore gamen, terug naar de wijven!

alez dan tis goed

"bijna elk spel"

iKitty

Legacy Member
Preske zei:
Ge zijt GEEN hardcore gamer als ge maar één enkel spel obsessief speelt (zoals bv wow, cs:s, COD, MW, etc...) voor uren en uren aan een stuk.

Dus ik die het ene na het andere spel obsessief speel tot ik er 'goed' in word ben geen hardcore gamer?


ok :sad:

microtje

Legacy Member
Preske zei:
Ge zijt GEEN hardcore gamer als ge maar één enkel spel obsessief speelt (zoals bv wow, cs:s, COD, MW, etc...) voor uren en uren aan een stuk.
vindt ik nu toch ni,je hebt mensen die van het ene spel naar het andere springen,zijn dit hardcore gamers?
of je hebt ook mensen die bf constant spelen omdat het leuk is en er beter willen in worden en hun skils bijschaven,zijn dit hardcore gamers?
voor mij is iemand die 1 bepaald spel blijft spelen om er beter en beter in te worden en hun technieken bij te schaven meer hardcore dan iemand dat een spel uitspeelt,deze aan de kant legt en een nieuw gaat kopen.

zoals eerder gezegd er is een lijn tussen de verschillende soorten gamers maar deze zijn dus en liggen voor iedereen anders.

een vrouw die zichzelf gamer noemt en dan afkomt met een facebook spel denk ik ook zoiets van wtf maar zo heeft iedereen zijn eigen mening en verschilt deze bij ieder beetje bij beetje.

Preske

Legacy Member
iKitty zei:
Dus ik die het ene na het andere spel obsessief speel tot ik er 'goed' in word ben geen hardcore gamer?


ok :sad:

ik had het op die dat zich maar op één enkel game focussen :p

edit: ik ken uw game-gewoontes ondertussen wel en beetje en ik vind dat gij echt wel een gamester zijt :p

pinoken

Legacy Member
microtje zei:
vindt ik nu toch ni,je hebt mensen die van het ene spel naar het andere springen,zijn dit hardcore gamers?
of je hebt ook mensen die bf constant spelen omdat het leuk is en er beter willen in worden en hun skils bijschaven,zijn dit hardcore gamers?
voor mij is iemand die 1 bepaald spel blijft spelen om er beter en beter in te worden en hun technieken bij te schaven meer hardcore dan iemand dat een spel uitspeelt,deze aan de kant legt en een nieuw gaat kopen.

zoals eerder gezegd er is een lijn tussen de verschillende soorten gamers maar deze zijn dus en liggen voor iedereen anders.

een vrouw die zichzelf gamer noemt en dan afkomt met een facebook spel denk ik ook zoiets van wtf maar zo heeft iedereen zijn eigen mening en verschilt deze bij ieder beetje bij beetje.

Dat is misschien een mening maar wel een die zo waardeloos is als wat. Ik kan ook elke dag 30 minuten dansen en zingen en dan claimen dat ik een hemelse stem heb en geweldig kan dansen, omdat ik dat zelf vind is het nog niet zo. Om dat kracht bij te zetten.

Persoonlijk ken ik geen meisjes die echt gamen, ja ik ken 2 meisjes die af en toe de Sims spelen maar dat valt niet onder mijn definitie van gamester. Ik ben onlangs naar Sugarlan v6.0 geweest en daar heb ik ook amper vrouwen/meisjes gezien, je kon ze op 1 hand tellen (ik heb niet iedereen gezien natuurlijk maar toch heb ik veel rondgewandelt en met veel mensen gepraat dus als er meer geweest zouden zijn had ik dat wel gemerkt).

u4ea

Legacy Member
iKitty zei:
Dus ik die het ene na het andere spel obsessief speel tot ik er 'goed' in word ben geen hardcore gamer?


ok :sad:

Obsessief is er al, nu nog het goed worden e. ;)

f33db4ck

Legacy Member
Heb net wat plaats gemaakt voor een pc in de keuken, zo kan mijn vriendin ook wat gamen

KiPpIe

Legacy Member
Hawk zei:
Waren "girl gamers" geen mythe?

Het is een verschijnsel zoals aliens.
Veel mensen beweren dat ze er ooit al gezien hebben, maar die worden meestal niet serieus genomen en kunnen enkel wazige foto's tonen van de bewuste voorvallen.
Hoe dan ook is er geen bewijs dat ze effectief bestaan, maar ook geen bewijs dat ze niet bestaan.

lantaarnpaal

Legacy Member
Zr3et.jpg

crystalgames

Legacy Member
ik heb het geluk dat mijn vrouwtje ook van gamen houd.
wij spelen samen de spelletjes uit.
onder andere saints row3, battleefield3 en mw3 maar ook race en voetbal spelletjes
speelt ze mee

Smokingnoob

Legacy Member
Preske zei:
Nochtans is het makkelijk. Hardcore gamers zijn gamers die keigoed zijn in elk spel die ge hen voorschoteld, die het kunnen uitspelen op de allerhardste moeilijkheid, die alle geheimen, technieken, combo's e.d. vanbuiten kennen.

Ge zijt GEEN hardcore gamer als ge maar één enkel spel obsessief speelt (zoals bv wow, cs:s, COD, MW, etc...) voor uren en uren aan een stuk.

Zo denk ik er eigenlijk ook over.. Nen echte gamer, speelt elk spel tegen iedereen, gewoon voor de fun, voor te winnen. :p
Heb in mijn vriendenkring mensen die alleen spel " x " spelen, enorm veel, maar andere games dan weer niet aanraken..
(ikzelf speel elk spel dat iemand tegen mij wilt spelen, winnen of verliezen)

KiPpIe zei:
Het is een verschijnsel zoals aliens.
Veel mensen beweren dat ze er ooit al gezien hebben, maar die worden meestal niet serieus genomen en kunnen enkel wazige foto's tonen van de bewuste voorvallen.
Hoe dan ook is er geen bewijs dat ze effectief bestaan, maar ook geen bewijs dat ze niet bestaan.

:applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan