Archief - Gamer Girls topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
souldoubt zei:
Meisjes/vrouwen die serieus gamen hebben een even groot aanbod als mannen die serieus gamen. Ik weet niet waarom iedereen denkt dat wij nood hebben aan een andere soort games.



Laat het uit aub!!! Gewoon niet iedereen heeft dezelfde interesses, sommige vrouwen gaan liever shoppen en wijntjes drinken, andere gamen liever. Gamen is inderdaad wel iets dat eerder aan mannen gelinkt wordt, maar er zijn toch massaal veel mannen die niet gamen ook.
Misschien moet je het helemaal niet in het geslacht zoeken, maar ergens anders.

Dit dus, volledig met eens.

Daarnet nog eens de mening van mijn vriendin gevraagd over TERA, aangezien er wel wat mensen zijn die vinden dat het vrouwonvriendelijk is, etc. Maar zij zegt ook gewoon: ' mensen die aanstoot nemen aan wat borsten en skimpy outfits hebben dringend nood aan een leven' >.>

en zij speelt vooral Resident Evil games, final fantasy, Silent Hill, wow, guild wars, random rpgs op playstation en PC, etc Ik kan ze eerlijk gezegd niet aan op dat vlak :p

En qua samen gamen.. we zijn nu samen de guild wars 1 campaigns aan het doorspelen. Dat is *veel* leuker dan het alleen te doen.

Marginal0

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
[/QUOTE]

Ze gaat uren in de wind stinken zolang ze die xbox-controller blijft vasthouden. :p


As far as hardcore gamers go: Mensen zien het concept hardcore nog altijd verkeerd, beetje frusterend eigenlijk. Het staat voor mensen die het grootste deel van hun vrije tijd vullen met gaming, of dat nu met 'casual' games is (zou nogal pervers zijn maar goed, het is mogelijk i guess) om met de traditionele hardcore games (die veel tijd vergen om er goed in te worden of 100% completion te krijgen). Dat valt uiteraard VAAK samen met gamers die supergoed zijn in de meeste games die ze spelen, maar niet noodzakelijkerwijs. Je hebt nog altijd losers die erin sucken, of het gewoon voor de 'fun' doen zonder moeite te steken in training of iets dergelijks.

Account3of7

Legacy Member
Ik speel ook al sinds mijn tiende games, maar als mijn broers er niet waren geweest, speelde ik wellicht veel minder. De laatste jaren speel ik ook wel veel meer doordat het zo goedkoop is geworden op Steam. (ivm 50euro/game vroeger in de winkel)

Michster

Legacy Member
souldoubt zei:
Meisjes/vrouwen die serieus gamen hebben een even groot aanbod als mannen die serieus gamen. Ik weet niet waarom iedereen denkt dat wij nood hebben aan een andere soort games.



Laat het uit aub!!! Gewoon niet iedereen heeft dezelfde interesses, sommige vrouwen gaan liever shoppen en wijntjes drinken, andere gamen liever. Gamen is inderdaad wel iets dat eerder aan mannen gelinkt wordt, maar er zijn toch massaal veel mannen die niet gamen ook.
Misschien moet je het helemaal niet in het geslacht zoeken, maar ergens anders.

Eindelijk iemand zonder oogkleppen. Dergelijke stereotypen steeds voor ogen houden zorgt er alleen maar voor dat een medium moeilijker evolueert.

En die eeuwige discussie rond de definitie van "hardcore gamer". Hier is een vraagje: zou je oprecht in een openbare, sociale situatie met trots verkondigen dat je een "HARDCORE GAMER" bent? :p

Ok, ik speel ook al games sinds ik 6 of zo was en er was zeker een tijd dat ik beschaamtelijk veel tijd eraan opdeed, maar nooit heb ik hierover opgeschept. Het is leuk dat je een hobby hebt waarover je met velen kan praten, maar die "lichte" arrogantie die er zo vaak mee gepaard gaat zou anno 2012 stilletjes aan mogen vervagen imho.

Nog iets: waarom jezelf de benaming "gamer" geven? Ik lees enorm veel boeken, maar niemand noemt mij een "boeker"(booker). Ik kijk ook veel films, maar niemand zal me een filmer/movier noemen...

Wordt het niet eens tijd dat we gewoon genoegen kunnen nemen met het zinnetje "ik speel graag games, al dan niet af en toe".

Vrouwen die gamen(al dan niet "hardcore") zijn overigens al lang geen zeldzaamheid meer, maar mede dankzij mensen zoals sommigen hier - die de stereotypen graag in stand houden/eren - blijven ze liever "verborgen".


Want hoeveel vrouwen denk je dat door de stereotypen die WIJ in stand houden, graag toegeven aan niet-gamende vriendinnen dat ze games spelen? En dan zijn er nog de eeuwige kinderen die de eerste vrouwelijke persoon die ze tegenkomen in een online spel onmiddellijk volspammen met haat-PM's of vulgaire opmerkingen...

Dragonfly

Legacy Member
Wow, wa nen hoop vooroordelen & verwachtingen omtrent de definitie v/d term 'gamergirl' o.O

Nu ja, wie zijn nu de gamergirls hie & wa spelen jullie?

Ikzelf hou enorm v retro -> 8/16-bit games (heb thuis nog nen NES staan & speel de overige games op nen arcade emulator :)

Mijn liefde blijft wel bij RPG's (ja, de FF series zitten daar uiteraard bij), ma kan mij eveneens uitleven bij first person shooters, fighters of obscure cultgames.

PC gaming doe ik nog zelden wegens tijdsgebrek (ik durf mezelf wel es verliezen in'n mmorpg) & speel de laatste tijd voornamelijk PS2 games.

Verder bezie ik't eerder als'n uit de hand gelopen hobby & verdrink momenteel mijn verzameling figurines, shirts, de meest gekke merchandise, games, controllers, ...

& alsk't allemaal wa beu ben, dan speel ik weer voor'n tijdje Magic, schilder m'n Warhammer Gobbo army of speel'n spelletje Heroquest ^^

Amorisa

Legacy Member
Bij mij is 't altijd zo geweest dat ik geïnteresseerd was in zaken waar de meeste meisjes niet in geïnteresseerd waren.. Ik speelde liever met Lego, Playmobil en racewagentjes, dan met Barbies en poppen.
Rond mijn 5e dan mijn eerste console gekregen : Nintendo64, wat ik trouwens nog steeds zalig (en epic ofcourse) vind om op te spelen. Ook de gameboy was het toen vooral.
Op mijn elfde trok dan vooral de Playstation2 mijn aandacht voor spelletjes zoals Tomb Raider en San Andreas. Ik werd dan ook volleeedig zot van Runescape, dat 't niet meer gezond was eigenlijk..
En pak van mijn 14e tot nu nog steeds, vooral FPS games, zoals Counter-Strike 1.6 en Source, Day of Defeat:Source, BF3, ... Op Minecraft kan ik me ook uren bezig houden.

Ik schaam me absoluut niet dat ik als meisje game. Alleen loop ik er gelijk minder graag mee te koop omdat veel mensen direct denken dat je het doet voor aandacht, en het eigenlijk niet echt meent. De reacties zijn ook altijd heel uiteenlopend.

Ik zie het als een erg grote interesse en hobby. In sommige momenten van mijn leven toch ook wel eens een verslaving, spijtig genoeg vooral tijdens de examens..

SavaB

Legacy Member
Preske zei:
Nochtans is het makkelijk. Hardcore gamers zijn gamers die keigoed zijn in elk spel die ge hen voorschoteld, die het kunnen uitspelen op de allerhardste moeilijkheid, die alle geheimen, technieken, combo's e.d. vanbuiten kennen.

Ge zijt GEEN hardcore gamer als ge maar één enkel spel obsessief speelt (zoals bv wow, cs:s, COD, MW, etc...) voor uren en uren aan een stuk.

Kim Klijsters is dan ook geen èchte hardcore sportster: die is enkel goed in tennis, en doet niet veel anders. Net zoals Tia Hellebout, die doet ook enkel aan atletiek. En spreek me niet over voetballers, dat zijn nu ècht geen hardcore sportmensen, die houden het ook constant maar bij één spel.

oh, wait... :D

Preske

Legacy Member
SavaB zei:
Kim Klijsters is dan ook geen èchte hardcore sportster: die is enkel goed in tennis, en doet niet veel anders. Net zoals Tia Hellebout, die doet ook enkel aan atletiek. En spreek me niet over voetballers, dat zijn nu ècht geen hardcore sportmensen, die houden het ook constant maar bij één spel.

oh, wait... :D

:ironic:

Twee volledig verschillende dingen

Bart Religion

Legacy Member
Michster zei:
Nog iets: waarom jezelf de benaming "gamer" geven? Ik lees enorm veel boeken, maar niemand noemt mij een "boeker"(booker).

Ze gebruiken daar dan ook het woord "lezer" voor :p

Een booker organiseert reizen ofzo

The_Cat

Legacy Member
Amorisa zei:
Bij mij is 't altijd zo geweest dat ik geïnteresseerd was in zaken waar de meeste meisjes niet in geïnteresseerd waren.. Ik speelde liever met Lego, Playmobil en racewagentjes, dan met Barbies en poppen.
Rond mijn 5e dan mijn eerste console gekregen : Nintendo64, wat ik trouwens nog steeds zalig (en epic ofcourse) vind om op te spelen. Ook de gameboy was het toen vooral.
Op mijn elfde trok dan vooral de Playstation2 mijn aandacht voor spelletjes zoals Tomb Raider en San Andreas. Ik werd dan ook volleeedig zot van Runescape, dat 't niet meer gezond was eigenlijk..
En pak van mijn 14e tot nu nog steeds, vooral FPS games, zoals Counter-Strike 1.6 en Source, Day of Defeat:Source, BF3, ... Op Minecraft kan ik me ook uren bezig houden.

Ik schaam me absoluut niet dat ik als meisje game. Alleen loop ik er gelijk minder graag mee te koop omdat veel mensen direct denken dat je het doet voor aandacht, en het eigenlijk niet echt meent. De reacties zijn ook altijd heel uiteenlopend.

Ik zie het als een erg grote interesse en hobby. In sommige momenten van mijn leven toch ook wel eens een verslaving, spijtig genoeg vooral tijdens de examens..

Het is creepy hoe hard dat dit verhaal gelijk loopt met dat van mij xD ik speelde ook liever met de autotjes en playmobil dan met barbiepoppen.
En ik ging veel liever voetballen of klimmen in de bomen dan vadertje/moedertje te spelen. Enkel mijn eerste game was een gameboy met alleway. En daarna op pc gaan gamen met civilization en splinter cell en ook teveel tijd gespendeerd aan runescape xD

Dragonfly

Legacy Member
Heb hie nog'n doos ouwe playmobil, matchboxjes & LEGO liggen v in m'n kinderjaren ^^

Ik denk dat dit iet typerend is voor heel wat vrouwelijke gamers :)

lantaarnpaal

Legacy Member
Dragonfly zei:
Heb hie nog'n doos ouwe playmobil, matchboxjes & LEGO liggen v in m'n kinderjaren ^^

Ik denk dat dit iet typerend is voor heel wat vrouwelijke gamers :)


:offtopic: Waarom hebt gij Boku No Pico bekeken :wtf::wtf::wtf::wtf: ? (op uw animelist)

Dragonfly

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
:offtopic: Waarom hebt gij Boku No Pico bekeken :wtf::wtf::wtf::wtf: ? (op uw animelist)

Ik had daar ooit comment op verwacht :D
Feit da je weet waar't over gaat, zegt ook genoeg :evil:
Wel, kheb hie nen 1,5 terra aan anime liggen & laat ons zeggen da 100 gig erv zulke 'rommel' is.
Allee, ieder z'n meug, ma't shotacon genre blijft me toch'n weird gegeven.
Ma ik dacht, alsk't nooit gezien heb, kan ik er ook ni over oordelen...

VV@rl()rd

Legacy Member
Michster zei:
Nog iets: waarom jezelf de benaming "gamer" geven? Ik lees enorm veel boeken, maar niemand noemt mij een "boeker"(booker). Ik kijk ook veel films, maar niemand zal me een filmer/movier noemen...

Nu zit ik toch wel met een vraag na ik dit van u gelezen heb, het is niet bedoeld voor te bashen of kritiek uit te lokken maar goed:

Ik ga akkoord dat de term "gamer" een belachelijk iets is, maar waarom noem je uzelf dan "brony" samen met tal van andere mensen die naar MLP kijken. Is dat niet terug een stigma op jezelf plakken nadat je in deze post duidelijk maakt dat dit belachelijk is.

Nogmaals, dit is niet bedoeld voor te flamen maar ik vind dit gewoon vreemd.

The_Cat zei:
Het is creepy hoe hard dat dit verhaal gelijk loopt met dat van mij xD ik speelde ook liever met de autotjes en playmobil dan met barbiepoppen.
En ik ging veel liever voetballen of klimmen in de bomen dan vadertje/moedertje te spelen. Enkel mijn eerste game was een gameboy met alleway. En daarna op pc gaan gamen met civilization en splinter cell en ook teveel tijd gespendeerd aan runescape xD

Zo creepy of toevallig is dat niet hoor :p, het is gewoon als stereotype gezien dat meisjes met poppen enz. spelen, maar hierdoor zijn er ook een grote groep meisjes die juist het tegenovergestelde doen. Zulke verhalen hoor je keer op keer hoor :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan