Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulreaper

Legacy Member
hmm,ga dit spel eventjes aan de kant laten liggen,hetgeen ik er van lees,doe me de wenkbrauwen fronsen.En dat bedoel ik niet positief...

downset

Legacy Member
spikie zei:
hebt ge de code die achteraan op u manual staat ingevoerd in SE account management system?

op de website is geen account management te zien, ik zie de game op mijn "gameshelf", maar der zijn geen opties, ik dacht eerst dat de site niet goed werkte, maar heb intussen alle mogelijke internet browsers getest en ik zie overal hetzelfde, enkel de foto van het doosje van het spel, die foto lijkt aan klikbaar maar der gebeurt niks als je dat doet.

Als ik de handleiding lees moet ik die code ingeven als ik in de launcher van het spel inlog, maar daar herkent hij dus mijn login en ww niet.

tinbie

Legacy Member
downset zei:
op de website is geen account management te zien, ik zie de game op mijn "gameshelf", maar der zijn geen opties, ik dacht eerst dat de site niet goed werkte, maar heb intussen alle mogelijke internet browsers getest en ik zie overal hetzelfde, enkel de foto van het doosje van het spel, die foto lijkt aan klikbaar maar der gebeurt niks als je dat doet.

Als ik de handleiding lees moet ik die code ingeven als ik in de launcher van het spel inlog, maar daar herkent hij dus mijn login en ww niet.

Nopes daar ben je mis, de code hoef je in te geven op de website van square-enix.
(de code achteraan op het boekje).
Ik denk bij het onderdeel "Services&Options". Probeer eens.

downset

Legacy Member
Dat is het probleem, ik kan enkel inloggen op de website. De launcher van de game toont geen opties tot je bent ingelogd. En ik kan dus niet inloggen hij herkent mijn username en ww niet. (dit werkt wel op de site dus)

Genkenaar

Legacy Member
downset zei:
Dat is het probleem, ik kan enkel inloggen op de website. De launcher van de game toont geen opties tot je bent ingelogd. En ik kan dus niet inloggen hij herkent mijn username en ww niet. (dit werkt wel op de site dus)

Maar gij zegt de "Members" website, bedoelt ge dan deze?
SQUARE ENIX MEMBERS

Want dat is niet de website waar ge uw game key moet registreren he, het is hier dat ge het moet doen:
https://secure.square-enix.com/account/

EDIT: en zoals Wiffy al zei, de code op de rug van uw game manual is de game key, die ander op dat papierke is maar een Members key, voor die Members website waar ik totaal het nut niet van weet.

downset

Legacy Member
Ok dat was het. Bedankt voor de duidelijke info!

Beetje raar om een aparte member website te hebben zonder duidelijk doel waar je login ook SE-id noemt.

Probleem opgelost. Morgenvroeg begin ik eraan! Nogmaals bedankt .

Metteh

Legacy Member
als ge da spel gaat halen zit daar dan altijd gametime bij ? en hoe kunde gametime adden ? alleen via visa of ook via gamecard of overschrijving ofzo ?

Genkenaar

Legacy Member
murder inc zei:
als ge da spel gaat halen zit daar dan altijd gametime bij ? en hoe kunde gametime adden ? alleen via visa of ook via gamecard of overschrijving ofzo ?

Ik heb mijn gametime kunnen adden zonder enige betalingsgegevens moeten in te geven, ge moet gewoon uw game key ingeven, dan moet ge kiezen om met Crysta te betalen, ge neemt default account (9,99 euro) en 1 character (3 euro), daarna accepteert ge dat en krijgt ge daarna zoiets van "12,99 - 12,99 free trial" en kunt ge beginnen met spelen zonder enige visa of gamecard of niks.

Had dit al op een eerdere pagina beschreven, is best cool, eerste pay2play mmorpg voor mij waar dit mogelijk is.
Kan misschien ook zijn dat dit alleen voor CE gebruikers was of misschien hebben ze het nu al aangepast en inderdaad, elke box krijgt 30 gratis dagen.

spikie

Legacy Member
downset zei:
op de website is geen account management te zien, ik zie de game op mijn "gameshelf", maar der zijn geen opties, ik dacht eerst dat de site niet goed werkte, maar heb intussen alle mogelijke internet browsers getest en ik zie overal hetzelfde, enkel de foto van het doosje van het spel, die foto lijkt aan klikbaar maar der gebeurt niks als je dat doet.

Als ik de handleiding lees moet ik die code ingeven als ik in de launcher van het spel inlog, maar daar herkent hij dus mijn login en ww niet.
das een andere site, gij moet op https://secure.square-enix.com/ zijn

nighth@wk

Legacy Member
Gisteravond om 18u30 beginnen patch.
Nu 7.15 's ochtends, zit die klotepatcher aan 54.6% va file: D2010.09.19.0000[1/2]

Upload speed: 10 kb
download speed: 0.0 kb

Is dit bij iedereen zo'n probleem? En wat kun je eraan doen.

Systeem is zwaar genoeg en gebruik windows 7.

tinbie

Legacy Member
nighth@wk zei:
Gisteravond om 18u30 beginnen patch.
Nu 7.15 's ochtends, zit die klotepatcher aan 54.6% va file: D2010.09.19.0000[1/2]

Upload speed: 10 kb
download speed: 0.0 kb

Is dit bij iedereen zo'n probleem? En wat kun je eraan doen.

Systeem is zwaar genoeg en gebruik windows 7.

Je kan altijd eens google op die file en die zo downloaden, als je ze vindt, het gaat een pak sneller alleszinds.

tb-303

Legacy Member
nighth@wk zei:
Gisteravond om 18u30 beginnen patch.
Nu 7.15 's ochtends, zit die klotepatcher aan 54.6% va file: D2010.09.19.0000[1/2]

Upload speed: 10 kb
download speed: 0.0 kb

Is dit bij iedereen zo'n probleem? En wat kun je eraan doen.

Systeem is zwaar genoeg en gebruik windows 7.

Ga naar ffxivcore.com, naar de forums, technical forums en daar vind ge zeker links naar manuele patches maar LEES ALLES goed hoe en waar te plaasten.

nighth@wk

Legacy Member
bedankt, is idd gelukt met die patch te zoeken via google.
Ongelooflijk toch, Square-Enix maakt al jaren top games, fantastische cgi, maar nen simpele patcher is blijkbaar toch een brug te ver.

tb-303

Legacy Member
nighth@wk zei:
bedankt, is idd gelukt met die patch te zoeken via google.
Ongelooflijk toch, Square-Enix maakt al jaren top games, fantastische cgi, maar nen simpele patcher is blijkbaar toch een brug te ver.

Wow gebruikt ondertussen al 5 jaar dit klotesysteem ;)
En als je achjer een router wit moet je leren je ppoorten te configgen want de tijdsduur dat het bij jouw duurt kan enkel te verklaren zijn omdat je achter een router zit ;)
Dan ging het sowieso een stuk vlotter gaan.

downset

Legacy Member
Het spel is onspeelbaar.

Het is mooi, ik hou van de manier van vechten en het rustige tempo. Het questsysteem is interessant en ik had enorm veel zin me hier zwaar in te storten.

Maar het werkt technisch niet goed.
Ik haal met een i7 en 5850 maar +- 20fps. Als men vriendin beweegt zie ik het pas 5 sec later op men scherm. Als ik terug teleport na een quest duurt het meer dan 30 seconden voor mijn karakter terug verschijnt, vervolgens duurt het bijna 1 minuut voor de andere spelers en npc's terug verschijnen. Als ik een mob aanval loopt die geregeld naar waar ik een paar seconden eerder was. Nadat er op men scherm verschijnt dat de mob dood is kan ik er dikwijls nog 2 pijlen inschieten voor hij stopt met vechten.

Het is echt bijna onspeelbaar. Het haalt alle plezier uit het spel. Ik zit op de wutai server, zijn alle servers even laggy?

Metteh

Legacy Member
Het is echt bijna onspeelbaar. Het haalt alle plezier uit het spel. Ik zit op de wutai server, zijn alle servers even laggy?

Da is toch altijd bij de release van bijna eender welke MMO hè. :p das gewoon omdat iedereen nu wilt spelen en na een week of 2 gaat alles wa kalmer aan gaan.

Lag heeft niks te maken met uw eigen systeem, het zijn gewoon hun servers die nu overbelast geraken.

downset

Legacy Member
De fps heeft wel te maken met mijn systeem ik krijg het op 40fps als ik de resolutie terug breng naar 1440x900 met alle andere settings op low. Dat is echt wel primitief voor een high end systeem.

Maar ik ga het deze week even laten rusten en volgende week nog is testen of de lag ten minste beter is.

spikie

Legacy Member
tb-303 zei:
Ga naar ffxivcore.com, naar de forums, technical forums en daar vind ge zeker links naar manuele patches maar LEES ALLES goed hoe en waar te plaasten.
ffxivcore heeft van SE die patches moeten verwijderen, daar zult ge dus geen links meer vinden

downset zei:
De fps heeft wel te maken met mijn systeem ik krijg het op 40fps als ik de resolutie terug breng naar 1440x900 met alle andere settings op low. Dat is echt wel primitief voor een high end systeem.

Maar ik ga het deze week even laten rusten en volgende week nog is testen of de lag ten minste beter is.
zet is gewoon ambient occlusion uit, SE zegt zelf da da momenteel nog heel veel van u systeem vraagt (halveert u fps in sommige gevallen)

nighth@wk zei:
Welke startcity neem ik best?
welke da u het mooiste lijkt, enige verschil is de storyline, ge kunt al vrij snel de andere steden opzoeken (ik kon op lvl8 al teleporten naar de 3 steden)

tb-303

Legacy Member
downset zei:
Het spel is onspeelbaar.

Het is mooi, ik hou van de manier van vechten en het rustige tempo. Het questsysteem is interessant en ik had enorm veel zin me hier zwaar in te storten.

Maar het werkt technisch niet goed.
Ik haal met een i7 en 5850 maar +- 20fps. Als men vriendin beweegt zie ik het pas 5 sec later op men scherm. Als ik terug teleport na een quest duurt het meer dan 30 seconden voor mijn karakter terug verschijnt, vervolgens duurt het bijna 1 minuut voor de andere spelers en npc's terug verschijnen. Als ik een mob aanval loopt die geregeld naar waar ik een paar seconden eerder was. Nadat er op men scherm verschijnt dat de mob dood is kan ik er dikwijls nog 2 pijlen inschieten voor hij stopt met vechten.

Het is echt bijna onspeelbaar. Het haalt alle plezier uit het spel. Ik zit op de wutai server, zijn alle servers even laggy?

Denk dat er 1 en ander toch niet correct werkt bij u, ik heb nog een Duocore 2.4 (is processor van 4 jaar oud) met 4 gig ram en een ati 5770 en ik haal tussen de 10-20fps in steden, en 20-45fps buiten de steden.

Bovendien heeft uw FPS NIETS te zien met server lag ;)
Die pijltjes bovenaan rechts is de server lag en als die groen zijn is alles ok, en dat is bij mij in 99% groen dus veel server lag is er niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan