Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

downset

Legacy Member
Ik zeg nergens dat lag en fps met elkaar te maken hebben, ik zeg twee dingen:

1. Een modern up to date systeem haalt een afschuwelijk lage fps.

2. De server is zo laggy dat het spel onspeelbaar is.

Metteh

Legacy Member
1. Een modern up to date systeem haalt een afschuwelijk lage fps.

Ik heb een amd athlon x4 965 en een ati 5770 en haal overal 30fps. Dus up up to date systeem mankeert iets imo.

2. De server is zo laggy dat het spel onspeelbaar is.

welkom op de release van een nieuwe MMO wanneer X aantal honderduizend/miljoen man tegelijk wilt spelen.

downset

Legacy Member
Ik haal ook 40 fps als ik alles afzet en op een resolutie speel van 5 jaar geleden, mijn systeem is perfect in orde dank u.

Geen idee waarom je zo defensief bent omdat ik het durf kritiek te uiten.

Ik vind het ook een tof spel van uitzicht en concept maar het blijft in praktijk onspeelbaar op dit moment. Als je rond je as draait moet het spel alle karakters terug tekenen :(. Hopelijk gaat het inderdaad na de eerste drukte beter binnen een week of zo.

Metteh

Legacy Member
Ik ben nie defensief.

uw drivers van uw graka is updaten. misschien.

tb-303

Legacy Member
downset zei:
Ik haal ook 40 fps als ik alles afzet en op een resolutie speel van 5 jaar geleden, mijn systeem is perfect in orde dank u.

Geen idee waarom je zo defensief bent omdat ik het durf kritiek te uiten.

Is niet defensief, want ik vind dat het spel nog veel fouten heeft waar men iets moet aan doen, maar het klopt niet dat u systeem het zo slecht draait!!!

Probeer u duidelijk te maken dat er aan je pc kant misschien iets niet 100% correct is, ofwel drivers ofwel hardware matig, i dont know.

Maar ik heb een cpu van +4 jaar oud met 4 gig ram en ati 5770 en ik speel op 1680x1050 alles op HIGH enkel die ao staat uit!
EN ik haal evenveel tot betere fps dan u!
(Niet dat ik het schitterend vind om in een stadje 20fps te halen max maar voor mijn oude bakje vind ik dat maar normaal)

En ik kan rond mijn as draaien zoveel ik wil hoor, er verdwijnt niets ;)

En wat latency betreft heb ik bijna altijd en groene connectie en ping tussen de 25-90 wat weergeeft dat er GEEN server lag is.
Natuurlijk zijn er soms slechte momenten met pieken maar dat valt toch serieus mee.

Dan moet ge toch snappen dat er iets nie helemaal juist is, dus mocht ik van u zou het spel daarop nog niet afschrijven want zelf ik vind dat het op mijn oud beestje nog net genoeg rolt om het nog niet op te geven.

Genkenaar

Legacy Member
Zelfs ik heb 25 fps in het midden van een superdrukke taverne in de stad of in een Camp en ik heb maar een 8800GT 512mb (had eerst een ATI HD4870 1gb GDDR5, maar die heeft het 1 dag voor de release begeven).

Ik heb wel een Phenom II 965 X4 3,4GHz ([email protected]) en 4gb DDR2 800mhz RAM.

Is wel op low settings, maar voor zo'n oude video kaart is dat zeker acceptabel.

DreaDNoughT

Legacy Member
Bon , ik heb dat spel daarstraks zien staan en wou het meenemen . Maar dan realiseerde ik mij dat je daarvoor moet betalen . Wat is de prijs voor 1 maand ? Ik heb in de avonden niet veel tijd om uren aan een stuk te gamen wat je op zoon game wel moet doen wil je vooruitgang boeken en guilds afgaan en heel die zever . Ik heb schrik dat ik geen leven meer zal hebben :D

Heb ook gezien dat de aanbevolen systeemvereisten best hoog liggen . Een I7 2.66 en 4 gig ram . Ik heb een Q9450 en een 285GTX met 4 gig ram . Ik denk dat het iets te weinig is om alles open te zetten .

Heb ook geen visa of mastercard , maar heb gezien dat het via gewone overschrijving ook gaat ? ( Maestro )

'Sai

Legacy Member
Xodiax zei:
Bon , ik heb dat spel daarstraks zien staan en wou het meenemen . Maar dan realiseerde ik mij dat je daarvoor moet betalen . Wat is de prijs voor 1 maand ? Ik heb in de avonden niet veel tijd om uren aan een stuk te gamen wat je op zoon game wel moet doen wil je vooruitgang boeken en guilds afgaan en heel die zever . Ik heb schrik dat ik geen leven meer zal hebben :D

Heb ook gezien dat de aanbevolen systeemvereisten best hoog liggen . Een I7 2.66 en 4 gig ram . Ik heb een Q9450 en een 285GTX met 4 gig ram . Ik denk dat het iets te weinig is om alles open te zetten .

Heb ook geen visa of mastercard , maar heb gezien dat het via gewone overschrijving ook gaat ? ( Maestro )

Ongeveer dertien euro per maand. Ikzelf speel iedere dag een uurtje max en kan goed mee atm.

Ikzelf heb een Q9550 die redelijk zwaar overclocked is en gebruik ne ati 5870 die ook oc'ed is met 4 gig aan ram geheugen en kan toch op zéér deftige settings spelen zonder fps drops.

Ralph20

Legacy Member
Wiffy zei:
idem, had het geinstalleerd op een xps m1330 met een 8400m en het draaid gewoon mega log zelfs met low settings kan je nix doen.
Mssn met een iets recentere laptop dat het wel lukt maar ik ben geschrokken dat mijn xps'ke het niet draaid.
Ga het vandaag installeren op mijn iMac.. Dat komt wel in orde ;)

Nou dat is zeker t probleem niet neem ik aan want ik heb net een nieuwe gekocht. Een acer aspire 7741G. Ik heb een mail van de square support site gekregen en daar zeiden ze dat mijn videokaart 't spel niet ondersteunt...
Vond ik een beetje raar want 't is net een nieuwe laptop. Is er niet een manier om het spel dan toch te spelen?:oink:

tinbie

Legacy Member
nee, want je hebt een acer gekocht, en acer zal het spel nooit ondersteunen.
Wie koopt nu nog een acer ?

Ontopic : Je kan dan mssn een nieuwe gekocht hebben, jouw gfx is psies toch niet van de nieuwste.

white-hat

Legacy Member
om maar terug on-topic te gaan.

Heb de game vrijdag in huis gehaald en alvast es getest.

Heb met mijn i7920 & 4870x2 toch wel wat problemen om hem soepel te doen lopen. Ma bon

Met mijn carpenter kan ik momenteel enkel steentjes smijten (uhu) en plankskes maken. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor de hele FF ervaring, maar het heeft me nog geen seconde kunnen boeien.
Zal vanavond nog wat rondneuzen en questjes doen, maar het zal vanaf nu wel bergop moeten gaan of ik zie deze game al snel weer verdwijnen in de kast.

spikie

Legacy Member
white-hat zei:
om maar terug on-topic te gaan.

Heb de game vrijdag in huis gehaald en alvast es getest.

Heb met mijn i7920 & 4870x2 toch wel wat problemen om hem soepel te doen lopen. Ma bon

Met mijn carpenter kan ik momenteel enkel steentjes smijten (uhu) en plankskes maken. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor de hele FF ervaring, maar het heeft me nog geen seconde kunnen boeien.
Zal vanavond nog wat rondneuzen en questjes doen, maar het zal vanaf nu wel bergop moeten gaan of ik zie deze game al snel weer verdwijnen in de kast.
carpenter = timmerman, wa had ge dan verwacht? dat die me zijn hamer en zaag gigantische beesten ging inmaken? :)

ReLiX)OiA)

Legacy Member
Wiffy zei:
nee, want je hebt een acer gekocht, en acer zal het spel nooit ondersteunen.
Wie koopt nu nog een acer ?

Ontopic : Je kan dan mssn een nieuwe gekocht hebben, jouw gfx is psies toch niet van de nieuwste.

Ik speel het spel op standard settings met een Acer Aspire 8942G. Heel vlotjes, geen FPS drops.

white-hat

Legacy Member
spikie zei:
carpenter = timmerman, wa had ge dan verwacht? dat die me zijn hamer en zaag gigantische beesten ging inmaken? :)

Ja zoiets,
Ik ben "Carpenter" geweest in real life en vond het wel hip om die class te kiezen, ik zie echt het nut niet van een Solo-carpenter carriere in FF, tenminste niet als ik geen hippe kick-ass gear hoef te verzamelen om dingen de kop af te slaan.

Obs

Legacy Member
Dat is een craft class hé
Maar ik denk niet dat de game iets voor jou is :)

spikie

Legacy Member
white-hat zei:
Ja zoiets,
Ik ben "Carpenter" geweest in real life en vond het wel hip om die class te kiezen, ik zie echt het nut niet van een Solo-carpenter carriere in FF, tenminste niet als ik geen hippe kick-ass gear hoef te verzamelen om dingen de kop af te slaan.
carpenter = disciple of hand
enige dat die doen is craften

dan hebt ge nog disciples of war en disciples of magic, die trekken op avontuur om beesten af te maken

nighth@wk

Legacy Member
Weet er hier iemand waar je in Limsa Lominsa de bazaar kunt vinden?

kingjulie

Legacy Member
begrijp ik nu goed dat er een reeks classes is die niets doen behalve gans de game time stuff maken? dat klinkt toch vrij saai. Hoe tracht ff dat eigenlijk fun te maken?

Ik speel zelf een archer.

spikie

Legacy Member
kingjulie zei:
begrijp ik nu goed dat er een reeks classes is die niets doen behalve gans de game time stuff maken? dat klinkt toch vrij saai. Hoe tracht ff dat eigenlijk fun te maken?

Ik speel zelf een archer.
de crafters dat in de meeste MMO's gewoon een zijverhaal zijn en weinig gedaan worden zijn in FFXIV volwaardige jobs

craften is fun door de minigames die erbij komen, het is ni gewoon u recipes bij elkaar gooien en dan wachten

ze kunnen hier ook volwaardige jobs van maken dankzij het armory systeem, zijt ge het craften beu dan equipped ge u boog en zijt ge weer archer, zijt ge als archer aan het wachten op party members, guildleve cooldown etc., equip u tool en craft een beetje

Vimes

Legacy Member
nighth@wk zei:
Weet er hier iemand waar je in Limsa Lominsa de bazaar kunt vinden?

Marketwards bedoel je?
"Southern Islands", upper Limsa. Naar daar gaan en dan Menu>Teleport.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan