Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vimes

Legacy Member
kingjulie zei:
begrijp ik nu goed dat er een reeks classes is die niets doen behalve gans de game time stuff maken? dat klinkt toch vrij saai. Hoe tracht ff dat eigenlijk fun te maken?

Ik speel zelf een archer.

Je kan job switchen wanneer je maar wil hé. Tool/wapen kopen en equippen en voila je bent nu een andere class.

Als iemand begint als carpenter bijv. en ie koopt later een zwaardje, equip het, kan hij gladiator levellen etc.

'Sai

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Werkt FF ook via gametime cards zoals WoW en NCsoft of...?

nja op dit moment geen fysieke gamecards. Je kunt wel crysta kopen via bancontact en dergelijke en daar dan gametime mee kopen.

spikie

Legacy Member
ik dacht da ze in game mania een release datum hadden voor die cards

maar is idd ook gewoon via overschrijving te betalen

tb-303

Legacy Member
spikie zei:
ik dacht da ze in game mania een release datum hadden voor die cards

maar is idd ook gewoon via overschrijving te betalen

3/11 is de voorlopige datum.

tb-303

Legacy Member
Voor diegene die liever iets gerichter zoeken naar een item op de retainers/players heeft de beste ffxiv database een eigen bazaar functie opgezet!

Bazaar - Final Fantasy XIV Database - ffxiv.yg.com

En bazaar manager!

Bazaar Manager - Final Fantasy XIV Database - ffxiv.yg.com

Nu hopen dat SE het licht ziet en nu zo iets implementeert als een ah ingame, want zelfs de hardcore mmo players die harop riepen "dit is cool, beetje zoeken, dit is geen wow" beginnen het nu toch wel beetje op de zenuwen te krijgen van het totaal ontbreken van een handig verkoop systeem ingame.

Veruca

Legacy Member
Ik heb dit weekend de benchmark eens laten lopen. Met m'n Geforce GT 230 kom ik er precies niet. :p

tb-303

Legacy Member
Veruca zei:
Ik heb dit weekend de benchmark eens laten lopen. Met m'n Geforce GT 230 kom ik er precies niet. :p

nee dat denk ik ook niet, denk bij upgrade maar ineen aan een 460 minstens als je vlot wil spelen ;)

Gentei

Legacy Member
[QUOTE='Sai]nja op dit moment geen fysieke gamecards. Je kunt wel crysta kopen via bancontact en dergelijke en daar dan gametime mee kopen.[/QUOTE]

hoe werkt dat juist?

Ik heb wel geen visa....misschien tijd om er 1 aan te vragen lol, maar hoe werkt die overschrijving juist?

ToNiC

Legacy Member
Je kan ook betalen met PAYPAL, daar kan je geld op storten via je zichtrekening..

Veruca

Legacy Member
tb-303 zei:
nee dat denk ik ook niet, denk bij upgrade maar ineen aan een 460 minstens als je vlot wil spelen ;)

Hehe, ja. De vraag is natuurlijk of de investering van een nieuwe kaart het waard is, als het enkel dient om FFXIV te kunnen draaien. :)

spikie

Legacy Member
tb-303 zei:
Voor diegene die liever iets gerichter zoeken naar een item op de retainers/players heeft de beste ffxiv database een eigen bazaar functie opgezet!

Bazaar - Final Fantasy XIV Database - ffxiv.yg.com

En bazaar manager!

Bazaar Manager - Final Fantasy XIV Database - ffxiv.yg.com

Nu hopen dat SE het licht ziet en nu zo iets implementeert als een ah ingame, want zelfs de hardcore mmo players die harop riepen "dit is cool, beetje zoeken, dit is geen wow" beginnen het nu toch wel beetje op de zenuwen te krijgen van het totaal ontbreken van een handig verkoop systeem ingame.
ook is er www.ffxivpro.com, van de makers van ffxiah.com

Geckx zei:
Vergis ik mij nu of is FF14 volledig DirectX 9.0 ??
idd

RazorBlade0075 zei:
hoe werkt dat juist?

Ik heb wel geen visa....misschien tijd om er 1 aan te vragen lol, maar hoe werkt die overschrijving juist?
info vind ge op
FINAL FANTASY XIV, The Lodestone
How to Add Crysta

'Sai

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
hoe werkt dat juist?

Ik heb wel geen visa....misschien tijd om er 1 aan te vragen lol, maar hoe werkt die overschrijving juist?

gewoon bancontact ? bvb kbc online en dergelijke. Zoals je je gsm zou herladen op het internet kun je crysta zetten op je account.

Geckmeister

Legacy Member
spikie zei:

Das een behoorlijke afknapper imo..

Vandaar dus dat het spel zo slecht loopt bij de meeste. DX9 is danig verouderd dat je heel moeilijk hoogstaande graphics kan leveren aan speelbare fps.

Ik had op z'n minst DX10.1 verwacht. Hopelijk komt er nog een update zodat de engine volop gebruik kan maken van DX11, dan koop ik het, anders vrees ik ervoor..

spikie

Legacy Member
Geckx zei:
Das een behoorlijke afknapper imo..

Vandaar dus dat het spel zo slecht loopt bij de meeste. DX9 is danig verouderd dat je heel moeilijk hoogstaande graphics kan leveren aan speelbare fps.

Ik had op z'n minst DX10.1 verwacht. Hopelijk komt er nog een update zodat de engine volop gebruik kan maken van DX11, dan koop ik het, anders vrees ik ervoor..
ge baseert u aankoop aan de hand van welke directx versie gebruikt word?

imo een voorspelbare zet van SE, directx 10 en hoger draaien niet op windows xp en zo zouden ze dus een hoop potentiele klanten verliezen

DreaDNoughT

Legacy Member
Daarstraks gaan halen in de game mania . Nu ben ik een MMO leek en zou ik wat tips willen krijgen . Ik ga op de server Rabanastre spelen ( omdat iedereen hier zit ) . Misschien ergens een gilde waar een beginner terecht kan ? Wat zijn de basis zakens voor een MMO ?

Geckmeister

Legacy Member
spikie zei:
ge baseert u aankoop aan de hand van welke directx versie gebruikt word?

imo een voorspelbare zet van SE, directx 10 en hoger draaien niet op windows xp en zo zouden ze dus een hoop potentiele klanten verliezen

Neen ik baseer mijn aankoop niet op de directx versie, maar wel op de gameplay. En aangezien veel mensen klagen dat ze zelf met een high-end systeem het spel maar op medium settings kunnen spelen..

Daarenboven zijn de graphics gewoonweg stukken beter bij DX11 en voor een Final Fantasy game vind ik dat toch redelijk belangrijk. mmorpg of niet.

Trouwens, alle spellen die DX10 of 11 zijn, hebben ook een DX9 modus hoor zodat XP gebruikers of mensen zonder recente grafische kaart het spel ook perfect kunnen spelen. Zijnde het wel met mindere graphics, maar het is wel perfect te spelen.
Dus dat argument voor SE gaat niet op, ofwel zijn ze al jaren aan de game bezig en waren ze te lui/gehaast om de code aan te passen voor DX11.
Ofwel is er wel een update gepland in de nabije toekomst.

Ofwel is het er wel al in, maar weten we het gewoon niet :p

Ikzelf kan het niet zeggen, want ik heb het spel (nog) niet. En op inet vind ik nogal tegenstrijdige hits.

spikie

Legacy Member
meen mij wel te herinneren da ze ooit gezegd hebben dat er dx10 of 11 ondersteuning aankomt

de truk om het goe te kunnen draaien is enkel ambient occlusion uitzetten, doet ni veel voor u gfx maar u fps verdubbeld bijna
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan