Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ToNiC

Legacy Member
Ik vraag me af wat het nut nu nog is van Raise bij de CON, ik merk dat er eigenlijk geen penalty is bij het sterven zoals in FFXI en er is altijd wel een camp id buurt waar je kan respawnen.

In FFXI was sterven (naar mijn mening, was maar lvl 25) veel erger omdat je xp verloor en reizen toch wat moeilijker was vond ik (als low lvl uiteraard)

Ik heb bvb nu ook al naar de 3 steden kunnen lopen zonder 1 keer aggro te krijgen en mooi op de weg te lopen. In FFXI had ik al prijs id dunes tov die vervelende goblins of in dat tunneltje met die vleermuizen en ben ik zelfs nooit in de Taru stad geraakt..

1 keer heeft een high LVL me eens meegenomen naar Jeuno en San D'oria (vanuit bastok) en die moest constant spells casten (oa sneak als ik me niet vergis) zodat ik niet aangevallen werd..

Kortom, doodgaan gebeurt minder snel en wordt ook (bijna) niet bestraft en dat neemt wat vd spanning weg vind ik, niet?

spikie

Legacy Member
ik had idd ook liever een exp penalty gehad
nu krijgt ge ff lower hp/mp en u gear da damaged raakt

Platte

Legacy Member
Yo menne

ik ben nu al een paar dagen aan het geilen op FFXIV zelfs met alle negatieve reviews.
(zaken zoals lang lopen en dat er weinig te doen is, pff ik loop in elke MMORPG uren rond terwijl ik echt niets doe dus dat komt goed uit zeker...)
Maar punt is natuurlijk performance.

Zou iemand die het spel ongeveer met mijn systeem speelt het bevestigen dat het draait.

I5 430M; ATI 5730, 4Gb DDR3.

Ik kan bijvoorbeeld Crysis op mid settings draaien tegen 35fps en Mass effect 2 bijna high.

Op de bench had ik een score van 1900 gemiddeld

tb-303

Legacy Member
Platte zei:
Yo menne

ik ben nu al een paar dagen aan het geilen op FFXIV zelfs met alle negatieve reviews.
(zaken zoals lang lopen en dat er weinig te doen is, pff ik loop in elke MMORPG uren rond terwijl ik echt niets doe dus dat komt goed uit zeker...)
Maar punt is natuurlijk performance.

Zou iemand die het spel ongeveer met mijn systeem speelt het bevestigen dat het draait.

I5 430M; ATI 5730, 4Gb DDR3.

Ik kan bijvoorbeeld Crysis op mid settings draaien tegen 35fps en Mass effect 2 bijna high.

Op de bench had ik een score van 1900 gemiddeld

Tis hier al 100-den keren gevraagd en vermeld en iedereen zal weer elkaar tegenspreken maar voor mij persoonlijk is dat niet speelbaar in aanvaardbare graphics! ALs je natuurlijk geen probleem hebt met low/medium graphics dan zal het wel lukken.
Ikzelf speel geen spel meer anno 2010 als ik het niet high kan spelen maar dat is persoonlijk. (dont start de graphics whore bullshit, ge gaat anno 2010 ook niet meer content zijn als je nieuwe auto het uiterlijk heeft van een DAF'ke van 25 jaar geleden ;) )

Ik haal nu 2600 bench in resolutie 1680x1050 op high en zelfs dat is op momenten kantje boordje.

Wat ik wel raar vind is dat jij hier al de zoveelste bent met een i5 processor die zo lage scores haalt, ik heb een 4 jaar oude processor (duo core 2.4!!) met een ati 5770 en 4 ram en heb blijkbaar betere scores dan al die i5 eigenaars die probs hebben, als scheelt mijn graphics card ook wel een stuk in performance met de uwe)

Dawg (oi22)

Legacy Member
Het is ook wel te zien welk soort I5 het is. Hij heeft een I5 430M , dat is maar een notebook CPU

Ik ga FFXIV vanavond installeren (I5 760 @ 4Ghz / GTX 480 / 4GB ram ..), ben benieuwd.

Obs

Legacy Member
CPU is meestal de bottleneck voor deze game.
Er wordt te weinig gebruik gemaakt van de capaciteiten van de grafische kaart.

Dawg (oi22)

Legacy Member
heb je eigenlijk een creditcard nodig om je account te activeren?

Er zitten 30 dagen gratis bij maar als ik me de vorige FF MMORPG herinner, kon je die enkel activeren met een creditcard?

Platte

Legacy Member
hmmpf ik denk dat ik best ga afwachten tot de game naar 30eur ofzo zakt en er performance updates worden uitgebracht.

GTA4 is ook met 1 patch van totaal onspeelbaar naar smooth as fuck gegaan op high dus ik hoop dat het hier ook zo gaat zijn.

nja sorry dak et wss voor de 500ste keer vroeg maar ik kan geen defitge fps benchmarks vinden en zeker niet voor mijn systeem.

Darkwave

Legacy Member
Platte zei:
hmmpf ik denk dat ik best ga afwachten tot de game naar 30eur ofzo zakt en er performance updates worden uitgebracht.

GTA4 is ook met 1 patch van totaal onspeelbaar naar smooth as fuck gegaan op high dus ik hoop dat het hier ook zo gaat zijn.

nja sorry dak et wss voor de 500ste keer vroeg maar ik kan geen defitge fps benchmarks vinden en zeker niet voor mijn systeem.

sorry maar zoals al reeds vele keren vermeldt: er is wel degelijk een FFXIV benchmark uit. Google it ;) als je onder de 2000 scoort op low, moet je het zeker niet kopen want dan is het niet leuk om te spelen. Low gebruikt vooral CPU en high gebruikt vooral GPU.

Kheb het voor 30 euro gekocht van Cheap DVDs, Blu-ray, Games - Free UK delivery | TheHut.com btw

Dawg (oi22)

Legacy Member
Hmm, perfect geinstalleerd.

Als ik de launcher open doe, dan loopt de updater vast en krijg ik "this program is not responding"

Lorre69

Legacy Member
eerste char gemaakt conjurer was dit goede keuze want is eerste keer dat ik echt niet kan kiezen van class :p

ToNiC

Legacy Member
@ GUERILLADAWG: bij de eerste start doet hij meteen een update, dit is via een intern torrent programma. check firewalls, router, antivirus ed..

@ Lorre69: lees deze site eens goed door, ivm de info die je vroeg staat er ook wat in.
FINAL FANTASY XIV, The Lodestone

Gentei

Legacy Member
.Hellguy zei:
sorry maar zoals al reeds vele keren vermeldt: er is wel degelijk een FFXIV benchmark uit. Google it ;) als je onder de 2000 scoort op low, moet je het zeker niet kopen want dan is het niet leuk om te spelen. Low gebruikt vooral CPU en high gebruikt vooral GPU.

Kheb het voor 30 euro gekocht van Cheap DVDs, Blu-ray, Games - Free UK delivery | TheHut.com btw

Mijn score was iets van een 1400 en toch draait de game smooth op high settings (Shadow staan wel off)

spikie

Legacy Member
spel was bij mij speelbaar met i7 en hd5670 met enkele fancy gfx trukskes uit te schakelen

vanavond plaats ik mijn upgrade naar de gtx460 en hopelijk kan ik dan alles openzetten

Obs

Legacy Member
Lorre69 zei:
eerste char gemaakt conjurer was dit goede keuze want is eerste keer dat ik echt niet kan kiezen van class :p

wie zal het zeggen :)
als je het niet aanstaat verander dan van class hé.
De initiële keuze heeft geen belang, je kan toch veranderen zoveel je wil.

spikie

Legacy Member
bwa kben toch blij da ik archer gekozen heb om mee te beginnen ze, 297 gratis arrows is ni slecht :)

eens die op waren naar marauder geswitched

/offtopig: wtf? reclame over AA batterijen op een game forum :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan