Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obs

Legacy Member
Fliblit zei:
Als er niet veel meer bijkomen maar wel veel vertrekken is het nogal logisch dat de populatie daalt :p

Maar je hebt helemaal geen idee van hoeveel mensen er vertrokken zijn? :)µ
Staat niets van in je bron.
Hoe weet je dan dat het al dan niet problematisch is?
Trouwens aantal spelers is ook niet gelijk aan aantal verkochte games want met de collectors edition heb je 2 keys.



Ik ga trouwens 100% akkoord dat deze game te vroeg gereleased is, daar gaat het niet over.

spikie

Legacy Member
ook ontsnapt mij het nut van de meningen van andere klakkeloos over te nemen en da dan te gaan posten als artikel

als iedereen gaat zeggen da gras rood is, gaat ga da dan ook geloven?

weer een mooi voorbeeld van een redacteur met kwaliteiten :niceone:

Fliblit

Legacy Member
Wat moet ik doen, zelf eerst het spel reviewen? Wat iedere gamesite op het web schrijft afdoen als bullshit en uw mening geloven want gij hebt het zeer kritisch gespeeld en ik niet? Heel het internet is akkoord dat het spel niet af is en toch zit je het hier hersenloos te verdedigen. En nu opeens komt het persoonlijk? :wtf:

Obs

Legacy Member
Heb jij mijn post eigenlijk gelezen fliblit?
Ik probeer zelfs geen mening te verkondigen. Ik haal enkel aan dat je enkel cijfers hebt van verkoop en niet van hoeveel mensen er effectief gestopt zijn van deze initiële kopers(+guesspasses).

Fliblit

Legacy Member
Obs zei:
Maar je hebt helemaal geen idee van hoeveel mensen er vertrokken zijn? :)µ
Staat niets van in je bron.
Hoe weet je dan dat het al dan niet problematisch is?
Trouwens aantal spelers is ook niet gelijk aan aantal verkochte games want met de collectors edition heb je 2 keys.



Ik ga trouwens 100% akkoord dat deze game te vroeg gereleased is, daar gaat het niet over.

Op zich is het al problematisch dat de verkoop zo snel daalt. Van 250k de eerste week (dus de instant-buy mensen) naar 25k de derde week (de mensen die wachten op reviews en dergelijke) is geen goed teken. (klik voor de tabel.)

Cijfers van playerbase zijn inderdaad nog niet beschikbaar, maar denk je zelf niet dat met al deze (terechte) kritiek veel spelers zullen doorzetten? Natuurlijk is er altijd een kern van spelers (zoals bij AoC, WAR, Aion...) maar ik zie het niet zo positief in (vooral het idee van een pay-to-play bèta baart me zorgen :p alsof dat een excuus is)

syndrom

Legacy Member
het heeft toch gewoon geen nut om te discussiëren met mensen die zo blindelings het spel verdedigen, ok er zijn miss pluspunten en je kan hopen op patches en heel de reutemeteut maar face it, dit spel is gewoon niet klaar voor een launch.

Darkwave

Legacy Member
syndrom zei:
het heeft toch gewoon geen nut om te discussiëren met mensen die zo blindelings het spel verdedigen, ok er zijn miss pluspunten en je kan hopen op patches en heel de reutemeteut maar face it, dit spel is gewoon niet klaar voor een launch.

Lol hier wordt niet meer gediscussieerd, gwn blindelings gebashed door mensen die het niet gespeeld hebben of nog niet hoger dan lv 5 geraakt zijn. En daar bovenop proberen jullie ffxiv-spelers die enorm veel plezier aan het spel hebben, gwn te overhalen naar JULLIE mening dat het spel zogezegd suckt. Dat is net zoals ik tegen jouw nieuwe gekochte lekkere auto zou zeggen "damn wa een schraal ding is da! Wrm koopte ni beter "blabla" dieje is echt vele beter!" :ironic:

En serieus syndrom, again voor de 1000de keer: niemand die FFXIV speelt zegt "het is klaar voor de launch" maar dat betekent niet dat het geen belovende toekomst kan hebben. Atm is het voor mij al superfun dus het kan er zeker niet slechter op worde en moet je ons niet proberen te overtuigen dat het spel niet leuk is, anders zoude we niet in dit topic zitte :)

syndrom

Legacy Member
zolang ge u amuseerd ermee fine by me ze, maar kom dan zelf nie af met een spel als wow te bashen of eender welke andere mmo.

Ik wacht wel voor de console release van FFXIV, hopelijk komt hij er dan nog

Obs

Legacy Member
om maar terug ontopic te gaan:

Gisteren succesvol (1st try) een "Iron Saw" (level 22 Carpenter) laten maken door een maat, vanavond eens goed uitproberen zie :)

spikie

Legacy Member
ik zit nog altijd me mijn lvl1 zaag, carpenter 11 :D

toch mss is overwegen van te upgraden

Baha

Legacy Member
.Hellguy zei:
Lol hier wordt niet meer gediscussieerd, gwn blindelings gebashed door mensen die het niet gespeeld hebben of nog niet hoger dan lv 5 geraakt zijn. En daar bovenop proberen jullie ffxiv-spelers die enorm veel plezier aan het spel hebben, gwn te overhalen naar JULLIE mening dat het spel zogezegd suckt.
Ik ga hier nu niet de hele rimram van gekende en terechte kritiek herhalen, maar zal mijn teleurstelling maar kwantificeren omdat dat blijkbaar nodig is om een kat een kat te mogen noemen. Laatste twee closed beta phases rank ~18 als hoogste en nog wat andere jobs rond 10, nu in retail is hoogste rank 15 omdat het gewoon al een serieuze teleurstelling is. Er is belachelijk weinig veranderd tegenover beta. Bijna geen extra content, maar bijna alle fouten zitten er nog in (we hebben dan toch hardware mouse gekregen). Bijna al de klachten die ze nu gaan patchen waren er ook al in de eerste betaphases. Toen kon je nog, iets of wat terecht, zeggen "jaja, maar het is beta". Nu doen ze alsof ze retail nodig hadden om die problemen op te merken en alsof ze kort op de bal spelen met hun snelle fixes. Kom op zeg.
En serieus syndrom, again voor de 1000de keer: niemand die FFXIV speelt zegt "het is klaar voor de launch" maar dat betekent niet dat het geen belovende toekomst kan hebben. Atm is het voor mij al superfun dus het kan er zeker niet slechter op worde en moet je ons niet proberen te overtuigen dat het spel niet leuk is, anders zoude we niet in dit topic zitte :)
Ik heb jarenlang FFXI gespeeld en daar was het ook steevast uitkijken naar de mythische patch die alles fixt. SE heeft in FFXIV gewoon fouten gemaakt die ze door hun ervaring in XI absoluut niet hadden mogen maken. Ze zijn er zelfs in geslaagd dingen die in XI wel zaten en wél werkten compleet om te gooien zodat het onbruikbaar is. Ik weet niet hoeveel mensen hier XI gespeeld hebben, maar SE heeft daar een hele slechte reputatie opgedaan. Ze communiceerden amper en waren cryptisch als ze het al deden, ze insinueerden wel dat ze luisterden naar hun playerbase, maar negeerden pertinente klachten compleet en het duurde maanden tot zelfs jaren tot bepaalde dingen gefixt werden. Ik heb het hier in verleden tijd gezet, maar ik heb totnogtoe, tot mijn grote spijt, geen énkel bewijs gezien dat ze hierin ook maar een beetje veranderd zijn.

soulreaper

Legacy Member
spikie zei:
ook ontsnapt mij het nut van de meningen van andere klakkeloos over te nemen en da dan te gaan posten als artikel

als iedereen gaat zeggen da gras rood is, gaat ga da dan ook geloven?

weer een mooi voorbeeld van een redacteur met kwaliteiten :niceone:

Weeral iemand die niet kan verdragen dat "zijn" game wordt afgebroken...Het spel sucked volgens een HELE hoop mensen,dus waarom kun je het gewoon niet aanvaarden?En nee,ik heb het spel niet gespeeld,maar als je de berichten leest,en niet enkel op "crap websites"...dan moet je toch toegeven dat er iets serieus mis is.

Obs

Legacy Member
Baha zei:
SE heeft in FFXIV gewoon fouten gemaakt die ze door hun ervaring in XI absoluut niet hadden mogen maken. Ze zijn er zelfs in geslaagd dingen die in XI wel zaten en wél werkten compleet om te gooien zodat het onbruikbaar is.

Inderdaad. What's up with that?
Makes no sense @ all.
Precies alsof er niemand van het team van FFXI overbleef of er 0,0 neergeschreven is ofzo.
Is gewoon pure achteruitgang, zeer vreemd.

hia_da

Legacy Member
Housemuziek sucked ook maar nog steeds zit men alle weekends in discotheken.
Als ff-fan speel ik liever een betalende beta dan nog een half jaar te moeten wachten.
Er zit niet te weinig content in retail, er zat te veel content in beta :)

Je kan craften, grinden, leve's en main quests doen, wat wil je nog meer dan als low lvl? NM's die je toch niet kan verslagen?

Darkwave

Legacy Member
Ik snap dus echt niet waarom die focking brass nuggets enkel door een goldsmith kan gemaakt worde :( I need ... a lot voor men armory te levele! Zijn er eigelijk al reeds NM's ingame of nog niemand hoog genoeg om 1 tegen te kome?

Restyle

Legacy Member
Lol kheb het 1 uur gespeeld na 15 mins hadk ik al zo iets van OMG wat is dit zelf knights online van 10 jaar terug speelt beter.
Ksnap niet dat ze zelfs denken zo'n bucht spel te releasen, het schaad de hele reputatie.

Guildwars 2 ziet er anders wel zeeeer belovend uit.

Boze_Poes

Legacy Member
Waarom zetten jullie, als FF-fans, de oogkleppen op voor alle fouten die er nog in zitten sinds de CLOSED BETA?

Ik heb zelf ook genoten van meerdere spellen in de reeks, maar FFXIII en FFXIV doen de naam geen eer aan, integendeel!

'Sai

Legacy Member
.Hellguy;14012927bla bla verdediging van XIV[/QUOTE zei:
Ik heb jarenlang WoW gespeeld, met wat pauzes tussen de 'content' , en ben tevens al sinds ff VII een grote fan van de final fantasy reeks. XIV is gewoon een gedrocht, er is 'niet bij het handje houden' en iets ronduit belachelijk ambetant maken. XIV heeft volgens mij vooral voor dat laatste gekozen.

De lage scores vind ik persoonlijk wel iets te laag, maar het spel suckt wel degelijk.

Wow was inderdaad ook niet zo goed als het nu is, dat is maar normaal ook maar de WoW review scores van toen

http://www.gamerankings.com/pc/534914-world-of-warcraft/index.html


liggen nog steeds een pak hoger dan de review scores van XIV nu.


Al bij al moet ik dit spel gewoon uitspelen omdat het een FF is, maar tzal voor binnen een half jaar zijn.

Om even te reageren op de persoon boven mij: XIII was mss niet zo goed als de rest maar er zijn er toch wel véél die het gesmaakt hebben, de verkoopscijfers waren er ook etc. (en ik vond hem eigenlijk ook nog goed :$)

'Sai

Legacy Member
Restyle zei:
even of topic: Sai vanilla wow was wel degelijk beter dan huidige wow :)
WOTLK was te casual voor mij, maar tbc vond ik beter dan vanilla :) :D

en ik had het meer over het feit dat er op release ook niet zoveel content enz was :p en bugs / crashes als je met teveel op 1 plek liep :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan