Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obs

Legacy Member
lol, wat een slecht idee om dat nu te gaan promoten.
Dat ze dan wat hun verstand gebruiken en terug hands-on promo doen na de fixes :o

Babaluna

Legacy Member
MJ! zei:
Hier moet ik toch ff op reageren... Ik weet niet welke versie van WoW jij gespeeld hebt, maar de mijne had zeker niet ieder halfuur een client/servercrash en/of urenlange queues. Tuurlijk waren er bugs, die zijn er in iedere mmorpg, zelfs na zes jaar... Je zit hier een spel af te schieten dat ondertussen al duidelijk bewezen heeft de sterkste speler op de ganse markt te zijn, en dat doe je dan nog eens met ronduit belachelijke argumenten...
9 maand lang content grinden is lichtjes overdreven? Als de content niet neerligt, kan je hem ook niet farmen. Ik neem aan dat op dit forum niet echt veel mensen LK hc neergelegd hebben? Altijd grappig wanneer weer een fanboy van mmorpg X begint over het grinden van een raid in WoW, wanneer hij in de meeste gevallen de absolute eindbaas nog niet eens gezien heeft.

Anyway, ik heb zelf ook FFXIV gekocht, ik ben een FF fan en was al lange tijd vastbesloten dit spel in huis te halen (zelfs na de beta gespeeld te hebben, iets teveel vertrouwen in SE blijkbaar...). Je kan toch onmogelijk stellen dat dit spel klaar was om uitgegeven te worden? Imo is het gewoon respectloos tov de community. De bugs zijn niet te tellen, de content is gewoon miniem (ja, end-game moeten we nog zien, maar als de lowlvl areas al zo zijn, dan vrees ik voor highlvl content, AoC had tenminste Tortage nog afgewerkt bij release...), de UI is gewoon ronduit irritant, lag, ... Op dit moment zie ik enkel mooie graphics en een inventief class en professions systeem als voordelen.

Ik kan begrijpen dat veel mensen hun hoop stellen op komende updates (hell, ik doe dat ook...) maar hier ff WoW gaan afbreken en FF XIV de hemel in prijzen is er lichtelijk over. En geloof het of niet, in WoW zit wel degelijk een verhaal. Niet zo uitgebreid als de FF verhalen, maar het is er wel. Blijf volgende keer gewoon bij het topic, of probeer je mening te staven met deftige argumenten.

ok dan reageer ik ook effe :)
1) ik speel wow sinds release
2) ik kan FFXI niet spelen ( crappy pc en wacht op ps3 versie)
3) de zin : als je HC LK niet hebt neergelegd heb je niks van het spel gezien ruikt naar elitisisme imo .
4) ELKE mmo met release zal /had problemen met de release .
5) ik gaan werken ^^

yoshimura

Legacy Member
tb-303 zei:
Vraag me laatste tijd meer en meer af waarom ik nog de moeite doe om te discussieren met de zip-heads die niet kunnen verdragen dat niet iedereeen hun mening volgt.

Maar menneke, tis al goed, je hebt gelijk!
Voila tis eruit, einde discussie!

Mercikes hé. Als het nu nog oprecht was...

Er zijn altijd de 'specialekes' die blijven geloven, zo zijn er nog een paar over in de thread blijkbaar.

Maar de harde realiteit ...

Ik ben zelf fan, heb menig FF gespeeld, maar deze verschrikking van een game ... nee. En ik heb geprobeerd.
En SE probeert ook, gratis verlengingen van de free time... :ironic:

De PS3 launch zal hopelijk wel in orde zijn, dan speel ik em misschien opnieuw.
Maar het ziet er niet goed uit.

'Sai

Legacy Member
yoshimura zei:
Mercikes hé. Als het nu nog oprecht was...

Er zijn altijd de 'specialekes' die blijven geloven, zo zijn er nog een paar over in de thread blijkbaar.

Maar de harde realiteit ...

Ik ben zelf fan, heb menig FF gespeeld, maar deze verschrikking van een game ... nee. En ik heb geprobeerd.
En SE probeert ook, gratis verlengingen van de free time... :ironic:

De PS3 launch zal hopelijk wel in orde zijn, dan speel ik em misschien opnieuw.
Maar het ziet er niet goed uit.

Helaas moet ik me bij deze mening aansluiten :)

Obs

Legacy Member
jep en 24 november en ergens in december grote patches, zodat je die nog kan testen gratis.
Zullen eens zien wat het heeft.

MJ!

Legacy Member
Babaluna zei:
ok dan reageer ik ook effe :)
1) ik speel wow sinds release
2) ik kan FFXI niet spelen ( crappy pc en wacht op ps3 versie)
3) de zin : als je HC LK niet hebt neergelegd heb je niks van het spel gezien ruikt naar elitisisme imo .
4) ELKE mmo met release zal /had problemen met de release .
5) ik gaan werken ^^

Damn ik heb hierover gelezen, vandaar de veel te late reply op deze quote :)

Op zich niets mis, maar ff iets verduidelijken omdat mijn post blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd werd. Uiteraard hoef je niet LK HC neer te leggen om iets van het spel te zien. Wat ik bedoelde was dat er heel veel mensen zijn die graag WoW bashen met als grootste slagzin "het constant grinden van content". 99% van die mensen heeft echter nog niet alle content gezien, en dan heb ik het niet enkel over de hc raids. Sommige hebben ICC normal nog niet eens gecleared. Dat argument is dan ook gewoon belachelijk...

Grootste bewijs dat ik niet echt elitair wil/kan overkomen, ik heb zelf LK HC niet neer. Verschillende tries maar geen kill.

On-topic: heb ik het nu goed gelezen in mijn mailbox of heeft SE de FF XIV free month opnieuw met één maand verlengd? Ze worden daar echt wel wanhopig precies... Of ze rekenen zo hard op de grote patches die er zitten aan te komen en willen op die manier hun playerbase tot dan behouden. Ik hoop op het laatste.

-edit- eerst de ganse topic lezen voor je post MJ... Nog een gratis maand dus, en gaan!

Vimes

Legacy Member
Wel, de eerste grote update komt er 24 november. De trial ging net voordien stoppen, wat een slecht idee was, dus ze hebben de trial met een 2e gratis maand verlengd (3 maand trial in totaal voor wie er vanaf CE al bij zit).

kil911ler

Legacy Member
Heb FFXIV gewonnen met een wedstrijd ier op 9lives, maar euh... hoe is de stand van zaken nu azo ongeveer? Speelbaar of best nog ff wachten? :unsure:

Morf

Legacy Member
kil911ler zei:
Heb FFIX gewonnen met een wedstrijd ier op 9lives, maar euh... hoe is de stand van zaken nu azo ongeveer? Speelbaar of best nog ff wachten? :unsure:
Ik neem aan dat je XIV bedoelt en niet IX, ff wachten gaat volgens mij het spel niet radicaal veranderen. Het is een serieuze flop die volgens mij niet te redden valt helaas.

kil911ler

Legacy Member
Ugh ja, FFXIV idd, was wa te vlug daar met et typen :p

En hmm, best jammer eigenlijk :(

Naja, een extra FF dan in me kast ^^

DoomSayerSantos

Legacy Member
Kheb hem ook gewonnen.
Als ik het zo zie ga ik hem nog een paar maanden laten rijpen.

Darkwave

Legacy Member
mss geen slecht idee om tot ten vroegste te w8e op de december patch. Om het een flop te noemen die niet gered kan worden is ook wel zwaar overdreven. Zeker als je ziet hoe FFXI geevolueerd is tot wat het nu is, heb ik zeker nog genoeg hoop voor FFXIV.

soulreaper

Legacy Member
.Hellguy zei:
mss geen slecht idee om tot ten vroegste te w8e op de december patch. Om het een flop te noemen die niet gered kan worden is ook wel zwaar overdreven. Zeker als je ziet hoe FFXI geevolueerd is tot wat het nu is, heb ik zeker nog genoeg hoop voor FFXIV.

Ja,en hoeveel jaar duurde dat??Geef toch toe dat het een flop van jewelste is...

Darkwave

Legacy Member
kvraag me af hoeveel verlies ze maken door het elke maand f2p te laten voor onbepaalde duur. Nuja ze hebbe al wel 600k units verkocht op PC alleen. But next to that, vind ik dees wel zalig nieuws dat de FFXI-top er aan gaat werke ^^

Obs

Legacy Member
Ja, andere firma's kunnen dat niet zo makkelijk opvangen natuurlijk een MMO gratis maken en ook geen microtransactions inkomsten hebben.
maar Square-Enix heeft de middelen, en ze moeten kost wat kost de naam van hun Final Fantasy reeks herstellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan