Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vimes

Legacy Member
Het is niet zo zeer dat het F2P geworden is. Het is gewoon dat zolang spelers (wij) en SE zelf niet voldoende tevreden zijn met de game, gaat de trial gewoon verder en betalen we niks. Ze willen pas de trial stoppen als de game release-waardig is. Het is echt cool dat ze zo open zijn met hun communicatie, iets wat we niet gewend zijn van SE.

Tussen nu en eind van het jaar komen er nog twee content updates.

Ondertussen level ik rustig verder ;)

Mensen op zoek naar Linkshell (guild) kunnen nog steeds terecht op Swords and Roses Final Fantasy XI en XIV Linkshell

Bamboebahr

Legacy Member
Kheb net dit spel gekregen voor m'n verjaardag (de limited edition ofcourse,voor de FF collectie ;)). Helaas gemerkt dat mn laptopje toch dringen een upgrade nodig heeft, want ik kan het spel enkel spelen op de laagste settings en dan gaat het nog niet deftig :x
Wat ik er al van gespeeld heb is wel awesome tot nu toe, dus hopelijk kan ik snel ergens de fondsen samenrapen om die upgrade door te voeren :D

Bamboebahr

Legacy Member
Het ding is, volgens hetgeen er op de doos stond zit ik boven de minimum requirements, maar blijkbaar is mn 3D kaart toch iets te zwak ivg met de rest van mn systeem :)
nuja,ik speel nu ff op super low GFX mn 30 day trial uit en dan doe ik wel verder eens ik mn nieuwe heb ^^

Kheb mij zo'n Miqo'te character gemaakt op de Besaid server, en meteen begonnen in euhm...die boomstad :p (ff naam kwijt)
Character noemt Tao Gara, moest het iemand interesseren :)

Bamboebahr

Legacy Member
Ja,had ik iets te laat gezien :D
zit mn character nu vast aan de "Besaid" server of kan ik random op een andere server inloggen en mn char meenemen?

Vimes

Legacy Member
Als je op Rabanastre wilt spelen, moet je opnieuw beginnen jammergenoeg.

X-mas event begint overmorgen:

325.jpg

325_0.jpg

FINAL FANTASY XIV, The Lodestone

En Goblins & Flans & NMs aangekondigd:
FINAL FANTASY XIV, The Lodestone
321_0.jpg

321_1.jpg


NMs:
321_2.jpg

321_3.jpg

321_4.jpg

321_5.jpg

Darkwave

Legacy Member
ola zalig! De goblins are back! Dang vanaf morge is terug inlogge want da xmas event wil ik nu wel ni misse ^^ en khoop da de NM's ni een te hoge rank requirement hebbe :(

nighth@wk

Legacy Member
Wie speelt hier momenteel nog ff14?
Met de december updates is het speelbaarder geworden. Zoekfunctie voor marketwards is echt een grote verbetering.

Post hier eens jullie ingame nick.

Mijne: Urqunao Thegreat op Rabanastre

DreaDNoughT

Legacy Member
Vandaag eens alles laten updaten en effe getest. Kon mijn gfx settings al een pak hoger zetten. Zo kon mijn AA opstaan en mijn textures kon ik op high zetten. Shadows ook op aan gezet en het loopt hier (in stad als buiten ) rond de 35. Daarvoor haalde ik met lagere settings amper de 30.
Het voelt sneller aan. Menu's poppen sneller open. Interacties met andere zaken is vloeiender en gaat ook al sneller. Andere zakens niet geprobeerd aangezien ik geen guild heb of iemand ken die het spel speelt, dus zal het in mijn eentje moeten klaren :D
Ik ga het nog een kans geven. Is wat foefelen met die andere klasses voor betere armor en dergelijke want hoe je een item moet maken begrijp ik nog altijd niet. Heb al best veel items maar ik kan er geen kloot mee doen.

Edit: Heb het opgegeven na 2 uur sukkelen. Items maken mislukt altijd , vissen lukt langs geen kanten, items verzamelen is een helse karwei en alleen maar wat op knopjes drukken tijdens een gevecht is ook maar eentonig. Spijtig, wou altijd eens een MMO proberen maar dat is dus een dikke faal. Heb er geen tijd en geduld voor.

nighth@wk

Legacy Member
dit gevoel had ik ook bij de launch. Ben toen na 2 weken reeds gestopt. Geef het ff de tijd en you'll like it + we spelen nog altijd gratis :applause:

Lethall

Legacy Member
FINAL FANTASY XIV, The Lodestone

Bericht van de nieuwe producer/director, en er staat ook een survey in voor FFXIV spelers, en ik raad dus iedereen aan om die dus in te vullen.

"Would you welcome changes to FINAL FANTASY XIV that would drastically alter the rules already set in Eorzea?"

Enkel die vraag vond ik enorm lastig, hoe moet ge daar nu gaan op antwoorden met een simpele ja/nee, als ge niet weet wat die changes zijn.

nighth@wk

Legacy Member
Vond deze ook lastige vraag.
Als ze plots alles compleet gaan veranderen dan kunnen ze in feite terug bij het begin terechtkomen.
Gameplay op zich vind ik persoonlijk goed zitten. Enkel interface, content mogen serieus aangepakt worden.

Lethall

Legacy Member
Aangezien ik hier ergens gezien heb dat er hier mensen op rabanastre zitten:

Is er hier iemand die pants/shoes kan craften voor een +-lvl12-15 marauder.

Gisteren wat gil verdiend met een hele hoop bronze nuggets te verkopen, en dan een helm gecraft, en nog vanalles gekocht, maar ik zit al ganse tijd in de market wards te kijken voor pants/shoes, maar daar staat er nooit iets te koop, behalve gear dat echt te hoog boven men rank is

edit:

Snel een vraagske, vandaag is men eerste leve reset, maar ik heb maar 3 regional leve's voor mijn rank + 2 keer 1 local leve voor mijn rank (en nog 4 in totaal als ik rank 10 heb in blacksmithing & armorsmithing).
Dus ik gok dat ik vandaag even een tripke moet doen naar de andere 2 hoofdsteden voor meerdere leve's? Of zijn dat dezelfde daar

Ik vraag het even, aangezien ik niet veel zin heb gans men weg te zoeken naar daar om dan te merken dat dat bijv voor local leve's 1 grote "pool" is :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan