Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tb-303

Legacy Member
Boze_Poes zei:
Waarom zetten jullie, als FF-fans, de oogkleppen op voor alle fouten die er nog in zitten sinds de CLOSED BETA?

Ik heb zelf ook genoten van meerdere spellen in de reeks, maar FFXIII en FFXIV doen de naam geen eer aan, integendeel!

Dat heeft niets te zien met oogkleppen op hebben, ik speel het ook en ik speel het graag!

Het is niet omdat al die functies zoals geen mailbox en geen ah en geen sorteer mogelijkheden enzenz daarom het spel op zich "slecht" is he!

Final fantasy xi had net dezelfde miserie, en dat heeft een jaar geduurd, maar het spel loopt nog en heeft nog steeds een grote fanbase!!
Kan je van andere mmo rommel niet zeggen na 5-6 jaar ;)
EN het zijn net DIE MENSEN die door de problemen heen zien, vandaar de respons van mensen hier als Obs en Spikie, om er twee te noemen.

En het is net omgekeerd, wij hebben geen oogkleppen maar als hier de 100ste persoon hetzelfde herhaald... tja dan begint dat knap vervelend te worden ;)

Misschien kan je het eens omdraaien, als je het niet goed vind, sluit het af , speel iets anders en stop met 100den keren hetzelfde te herhalen! Dan moeten die die wel door de problemen heen zich amuseren zich niet constant verdedigen.

yoshimura

Legacy Member
tb-303 zei:
blah blah nog meer FFXIV verdedigen.

Kerel,

95% van de mensen die halsreikend uitkeken naar FFXIV en die in beta-launch hebben deelgenomen zijn verbolgen over de 'kwaliteit' van hun lievelings product. Het 'afbreken' van het spel is eigenlijk het opsommen van de 'kwaliteiten' ...

Zelf was ik volledig teleurgesteld, ik had nochtans zoveel gehoopt.

Voor een grote software developer met kennis van mmo is FFXIV anno 2010 een dikke tegenvaller.

Het spel is gewoon niet leuk. Langs geen kanten.

FFXI is nu nog steeds 5 keer beter.

Square Enix heeft NIETS geleerd van FFXI blijkbaar.

Waarschijnlijk gaan we volgend jaar een opgepoetste versie krijgen op PS3 ... maar dat praat het huidige fiasco niet goed.

En dan nog: het overmatig gebruik van copy/paste in de scenery is echt wel storend.

Open world is ver te zoeken, het is meer doolhof/gangen lopen met invisible walls.

Wat was me dat een dikke teleurstelling... het had echt zoveel meer kunnen zijn.


Maar, als jij dit dan leuk vind om te spelen, dan heb je nog niet veel mmo's achter de kiezen blijkbaar.

Innige deelneming.

soulreaper

Legacy Member
Kijk,laat nu nog dat de ene het spel goed vindt,en de andere vindt dat het monkeyballs sucked.Dat is bij alle spellen zo,is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.Maar als Square eerst aan grote game magazines zegt dat ze het niet mogen reviewen voorlopig en dat ze dan een gratis maand weggeven,dan moet je toch gaan inzien dat er iets structureel mis is met de game.

[PFYD-GoHaN]

Legacy Member
Die miserie met FFXI hebben wij hier nooit gekend want bij de NA release was het meeste al opgelost. Na een jaar dus. Ik heb al genoeg beta's gespeeld, open en closed en deze is toch wel de meest rampzalige.

Naar mijn gevoel moet het direct klikken, als 'k het na 5 dagen nog altijd ni plezant vind dan smijt 'k het aan de kant, ben dus blij dat ik het niet gekocht heb. Ze zetten gewoon de trend van FFXI voort, ni luisteren naar hun klanten, totaal geen vooruitgang eigenlijk. Die levequests....

Misschien dat het na een jaar een beetje deftig is maar 'k vrees ervoor. SE heeft al geen goede reputatie en FFXIV bevestigt nog eens waarom. Als neutrale liefhebber van MMO's kunt ge dees onmogelijk een goed spel noemen.

Vimes

Legacy Member
.Hellguy zei:
Ik snap dus echt niet waarom die focking brass nuggets enkel door een goldsmith kan gemaakt worde :( I need ... a lot voor men armory te levele!

Gewoon vragen aan iemand met Goldsmith 10+. Je kan ook brass nuggets kopen van NPC maar komt te duur uit.

3x Copper Ore + 1 Zinc Ore = 12x Brass Nuggets.

Ore kan je kopen van NPC of mijnen.

Darkwave

Legacy Member
Vimes zei:
Gewoon vragen aan iemand met Goldsmith 10+. Je kan ook brass nuggets kopen van NPC maar komt te duur uit.

3x Copper Ore + 1 Zinc Ore = 12x Brass Nuggets.

Ore kan je kopen van NPC of mijnen.

mja idd ik weet het, gistere speciaal naar uldah gegaan zodat Xil een paar brass nuggets kon make voor mij :p

En ook Bronze Chain Coif en Bronze Sollerets boots gemaakt. Kdenk dat die 2 items same mij ongeveer 120 earth shards kostte! Wth gwn :o

Nu nog een deftig chestarmor vinden voor lancer (atm gebruik ik bronze chain mail) en ook al wa gear beginne verzamele voor archer. Ziet er mij ook een leuke DD class uit eigelijk

tb-303

Legacy Member
yoshimura zei:
Maar, als jij dit dan leuk vind om te spelen, dan heb je nog niet veel mmo's achter de kiezen blijkbaar.

Innige deelneming.

Ben 36 jaar , speel games sinds 1985, heb ALLE oude consoles sinds de eerste atari die dat jaar uitkwam, heb ALLE mmo's gespeeld (retail, beta of trail) sinds ultima online in 1997, en werk al 11 jaar in de games branche.

Ik ben tenminstte objectief ipv alleen maar kuddeschapen te volgen die na-bleiten wat anderen constant roepen, of dat nu positief of negatief is.

En btw "kerel", als jij dacht dat ff xiv plotseling van de ene week beta naar de volgende week retail, ging "in orde zijn" dan ben jij toch wel wreed naif en goedgelovig, men kan die tekortkomingen niet oplossen op een week overgang naar retail, dus zegt meer over u mmo "kennis" dan over de mijne.

En er waren veeel ergere launches van mmo's in het verleden ("anarchy online" anyone? Of iets recenter "Vanguard") mmo's die jij waarschijnlijk nog niet kent of die je vergeten bent?
Nogmaals, ff xiv zit vol fouten en tekortkomingen en mocht nog NIET gereleased zijn imo, MAAR ik zit in en linkshell met 100-tal mensen waarvan de helft very close is met elkaar en veel online zijn.
Toch amuseren we ons, met alle tekortkomingen.
Mocht ik daar alleen rondlopen en alles moeten uitzoeken had het misschien ook al opgegeven op dit moment.
Ik heb nog nooit de tekortkomingen ontkent, en mocht ik me niet amuseren dan zat ik niet meer online.

Maar of ik nu met een man of 5-6 in ffxiv party quests aan het doen ben of zit in wow met die gasten in party (geef enkel als voorbeeld) , dat maakt geen reet uit, zolang we samen kunne grinden en wat leves doen zijn we meer dan content en ondertussen zijn ze de rest aan het patchen en het bijwerken.
Bovendien hebben we nog niets moeten betalen, dus tot dat ik mijn geld moet uithalen heb ik allezins niet veel te klagen.
Nu een maandelijkse bijdrage betalen zou ik misschien nog niet doen.

Beramode

Legacy Member
.Hellguy zei:
WoW dat zelfs nu nog altijd geen verhaal heeft ingame...

Anyway aan alle blijters, have fun met uw 9 maand lang zelfde content waar je de lich king (of ubercoole pvp) moet grinden en wrsch daarna weer een 9 maand met cataclysm om helemaal opnieuw te beginnen.

ik moet Katz hier bijtreden, WoW heeft een verhaal maar het zit meer verweven in de achtergrond doorheen de hele wereld. Geen epische mainquests zoals in FF(expansion/nationquests) dat wel, maar hun lore in de grindquests maakt de wereld van Azeroth wel een stuk realistischer, en naar mijn gevoel dieper dan die van vanadiel-en hoogstwaarschijnlijk ook Eorza. FF wereldopbouw en "verhaal"(buiten de mainquests) is zo eenzijdig en beperkt dat je bvb al érg veel moeite moet doen om je ook maar enigszins in te leven in RolePlay.

FF komt hier wel mee weg omdat hun hele gameplay gebaseerd is op pure grind, maar om hieruit te concluderen dat WoW geen verhaal heeft is gewoon onzin en fanboyisme; het is niet omdat je in WoW grindt met quests dat die grind even inhoudsloos is als de grind in FF.(en zie dit niet als kritiek, ik heb mij erg geamuseerd met de grind in XI)

En sorry maar waar slaat dat op van lich king grind?:x Dat was in XI niet anders ze, het laatste hoofdstuk van mijn XI avontuur heb ik bijna uitsluitend doorgebracht met endgame bosses grinden.(en hier heb ik trouwens heel goede herinneringen aan)

En om ontopic te blijven; ik ga uw advies ter harte nemen en mij amuseren in Cataclysm voor wss nog een jaartje meer.. en als ik WoW dan beu ben is XIV hopelijk wat gefixed.

XI zal wel nooit mn nummer 1 mmo zijn maar ik heb er toch goede herinneringen aan, ik hoopte en hoop nog steeds dat XIV hetzelfde kan gaan betekenen

Darkwave

Legacy Member
Beramode zei:
ik moet Katz hier bijtreden, WoW heeft een verhaal maar het zit meer verweven in de achtergrond doorheen de hele wereld. Geen epische mainquests zoals in FF(expansion/nationquests) dat wel, maar hun lore in de grindquests maakt de wereld van Azeroth wel een stuk realistischer, en naar mijn gevoel dieper dan die van vanadiel-en hoogstwaarschijnlijk ook Eorza. FF wereldopbouw en "verhaal"(buiten de mainquests) is zo eenzijdig en beperkt dat je bvb al érg veel moeite moet doen om je ook maar enigszins in te leven in RolePlay.

FF komt hier wel mee weg omdat hun hele gameplay gebaseerd is op pure grind, maar om hieruit te concluderen dat WoW geen verhaal heeft is gewoon onzin en fanboyisme; het is niet omdat je in WoW grindt met quests dat die grind even inhoudsloos is als de grind in FF.(en zie dit niet als kritiek, ik heb mij erg geamuseerd met de grind in XI)

En sorry maar waar slaat dat op van lich king grind?:x Dat was in XI niet anders ze, het laatste hoofdstuk van mijn XI avontuur heb ik bijna uitsluitend doorgebracht met endgame bosses grinden.(en hier heb ik trouwens heel goede herinneringen aan)

En om ontopic te blijven; ik ga uw advies ter harte nemen en mij amuseren in Cataclysm voor wss nog een jaartje meer.. en als ik WoW dan beu ben is XIV hopelijk wat gefixed.

XI zal wel nooit mn nummer 1 mmo zijn maar ik heb er toch goede herinneringen aan, ik hoopte en hoop nog steeds dat XIV hetzelfde kan gaan betekenen

Ik heb nerges gezegd dat er geen verhaal inzit. Ik heb gezegd dat er 0 storytelling inzit, maar wel idd veel lore-verhaal. Als de sfeer jou meer aanspreekt is volledig jou mening, maar ik heb het vele liever zoals FFXI/FFXIV.

Idd je moet in elke mmo, elke endboss grinden, maar mensen beseffen dat precies niet en beginnen dan te bashen op de grind in FFXIV terwijl het in bv wow zogezegd "OK!" is en bij ons forbidden shit is...

Maar goed, al de bashers hier hebben hun point gemaakt! FFXIV sucks balls en wij weten echt niet waarom we het spelen maar toch doen we het! :o Nu mag je allemaal terug in je eigen game-forum/topic gaan zeveren. Zodat de mensen die het spel wel spelen terug over FFXIV kunnen praten.

Lulukai

Legacy Member
ik vond FFXI eigenlijk minder, het duurde gewoon té lang voor ge werkelijk iets kon bereiken..
mss dat da ondertussen al anders is, maar indertijd was dat toch

kga het alleszins is uitproberen ^^ hopen dat ge toch in't begin goed vooruitgang kunt maken

Lulukai

Legacy Member
(het was in FFXI ook enorm lastig om defitge parties te vinden indertijd, is da al anders?)

Beramode

Legacy Member
.Hellguy zei:
...dat 6 jaar oud is EN dat zelfs nu nog altijd geen verhaal heeft ingame...

hier zeg je anders dat er geen verhaal inzit, en storytelling en verhaal zijn imo hetzelfde:wtf:

lore of mainquest vertellen allebei een verhaal, enkel op een andere manier; ik heb nergens gezegd "beter" of "slechter", ik zei alleen dat WoW -algemeen-dieper is enkel geen epische suck-you-in mainquests, wat dan weer een plus is van FF.

en hou op met zo in het defensief te springen wtf, ik heb nergens gezegd dat grinden in FF "forbidden shit" is, integendeel ik zei dat ik me er uren mee heb vermaakt. Ze beginnen hier bijkans schuimbekkend te flippen als er maar iets negatief samen in een zin staat met XIV:ironic:

ik ben een long-time FF fan en XI veteran, en daarbovenop ook nog een WoWer ja >_> als ik teleurgesteld ben in het spel en ik schrijf dat hier -ocharme 1 keer- neer krijg ik direct verwijten van blijter en kuddeschaap, go figure... en als WoW onterecht gebashed wordt om FF beter te doen lijken reageer ik daar ook op ja, een beetje objectiviteit kan geen kwaad?

tis hier nog altijd een forum, geen privé-clubje voor XIV-fanboys

Darkwave

Legacy Member
Beramode zei:
hier zeg je anders dat er geen verhaal inzit, en storytelling en verhaal zijn imo hetzelfde:wtf:

lore of mainquest vertellen allebei een verhaal, enkel op een andere manier; ik heb nergens gezegd "beter" of "slechter", ik zei alleen dat WoW -algemeen-dieper is enkel geen epische suck-you-in mainquests, wat dan weer een plus is van FF.

en hou op met zo in het defensief te springen wtf, ik heb nergens gezegd dat grinden in FF "forbidden shit" is, integendeel ik zei dat ik me er uren mee heb vermaakt. Ze beginnen hier bijkans schuimbekkend te flippen als er maar iets negatief samen in een zin staat met XIV:ironic:

ik ben een long-time FF fan en XI veteran, en daarbovenop ook nog een WoWer ja >_> als ik teleurgesteld ben in het spel en ik schrijf dat hier -ocharme 1 keer- neer krijg ik direct verwijten van blijter en kuddeschaap, go figure... en als WoW onterecht gebashed wordt om FF beter te doen lijken reageer ik daar ook op ja, een beetje objectiviteit kan geen kwaad?

tis hier nog altijd een forum, geen privé-clubje voor XIV-fanboys

Serieus? Jeezes, je moet niet alles persoonlijk pakke hoor, die "forbidden shit" was helemaal niet naar u bedoeld en ik weet dat gij een long-time FF fan / XI veteran speler zijt. Ik zeg gwn dat de mensen moeten stoppen om ffxiv met wow te vergelijken en te denken dat WoW oh zo perfect is zoals sommige laten uitschijnen.

Ik zei dan ook verhaal INGAME, wat voor mij een synoniem is voor storytelling. Als jij mij werkelijk kunt aantonen waar ik oh zo veel over het verhaal zou mogen leren in wow dan mag jij mij dat zeggen maar na al die uren (en dat zijn er veel) dat ik in het spel gestoken heb, weet ik nog altijd niet waarom Molten Core er in de eerste plaats er was lol, idem voor Blackwing & AQ. Enigste dat ik voor de rest weet is dat de lich king de bad guy is. Kheb online dan zitte leze (toen ik het nog speelde) waarom er een Lich king is etc etc, maar zonder online de lore te lezen krijg je er niets over te wete.

En objectiviteit?? Wij hebben elke keer heel objectief gezegd dat het spel nog steeds in beta fase is met veel bugs, incomplete features etc en dat we daarmee akkoord gaan dat het nog niet gereleased zou mogen zijn, maar dat het daarom zeker niet het feit wegneemt dat je plezier in FFXIV kunt beleven.

Gentei

Legacy Member
.Hellguy zei:
Serieus? Jeezes, je moet niet alles persoonlijk pakke hoor, die "forbidden shit" was helemaal niet naar u bedoeld en ik weet dat gij een long-time FF fan / XI veteran speler zijt. Ik zeg gwn dat de mensen moeten stoppen om ffxiv met wow te vergelijken en te denken dat WoW oh zo perfect is zoals sommige laten uitschijnen.

Ik zei dan ook verhaal INGAME, wat voor mij een synoniem is voor storytelling. Als jij mij werkelijk kunt aantonen waar ik oh zo veel over het verhaal zou mogen leren in wow dan mag jij mij dat zeggen maar na al die uren (en dat zijn er veel) dat ik in het spel gestoken heb, weet ik nog altijd niet waarom Molten Core er in de eerste plaats er was lol, idem voor Blackwing & AQ. Enigste dat ik voor de rest weet is dat de lich king de bad guy is. Kheb online dan zitte leze (toen ik het nog speelde) waarom er een Lich king is etc etc, maar zonder online de lore te lezen krijg je er niets over te wete.

En objectiviteit?? Wij hebben elke keer heel objectief gezegd dat het spel nog steeds in beta fase is met veel bugs, incomplete features etc en dat we daarmee akkoord gaan dat het nog niet gereleased zou mogen zijn, maar dat het daarom zeker niet het feit wegneemt dat je plezier in FFXIV kunt beleven.

Ik denk dat er veel van de lore in WoW "verborgen" zit/is als je nooit de Warcraft games hebt gespeeld...?
Als je Warcraft 3 speelt zie je hoe en waarom Arthas in een Lich King verandert, anyway just my 2 cents....

Beramode

Legacy Member
.Hellguy zei:
Ik zei dan ook verhaal INGAME, wat voor mij een synoniem is voor storytelling. Als jij mij werkelijk kunt aantonen waar ik oh zo veel over het verhaal zou mogen leren in wow dan mag jij mij dat zeggen maar na al die uren (en dat zijn er veel) dat ik in het spel gestoken heb, weet ik nog altijd niet waarom Molten Core er in de eerste plaats er was lol, idem voor Blackwing & AQ. Enigste dat ik voor de rest weet is dat de lich king de bad guy is.

ik bedoelde ook ingame duh

mijn objectiviteit was gericht op WoW omdat dat hier nog maar al te graag gebashed wordt. Je leert stukjes en beetjes van het verhaal door de quests, elke cultuur, de achtergrond van elke cultuur. In XI is dat bijna 0,0. En ja je kan wel eens dingetjes missen, zoals deze die je aanhaalt(ik weet die toevallig wel, ligt het dan aan de game of aan jou?)

en nu terug over naar XIV?

yoshimura

Legacy Member
tb-303 zei:
Ben 36 jaar , speel games sinds 1985, heb ALLE oude consoles sinds de eerste atari die dat jaar uitkwam, heb ALLE mmo's gespeeld (retail, beta of trail) sinds ultima online in 1997, en werk al 11 jaar in de games branche.

Ik ben tenminstte objectief ipv alleen maar kuddeschapen te volgen die na-bleiten wat anderen constant roepen, of dat nu positief of negatief is.

En btw "kerel", als jij dacht dat ff xiv plotseling van de ene week beta naar de volgende week retail, ging "in orde zijn" dan ben jij toch wel wreed naif en goedgelovig, men kan die tekortkomingen niet oplossen op een week overgang naar retail, dus zegt meer over u mmo "kennis" dan over de mijne.

En er waren veeel ergere launches van mmo's in het verleden ("anarchy online" anyone? Of iets recenter "Vanguard") mmo's die jij waarschijnlijk nog niet kent of die je vergeten bent?
Nogmaals, ff xiv zit vol fouten en tekortkomingen en mocht nog NIET gereleased zijn imo, MAAR ik zit in en linkshell met 100-tal mensen waarvan de helft very close is met elkaar en veel online zijn.
Toch amuseren we ons, met alle tekortkomingen.
Mocht ik daar alleen rondlopen en alles moeten uitzoeken had het misschien ook al opgegeven op dit moment.
Ik heb nog nooit de tekortkomingen ontkent, en mocht ik me niet amuseren dan zat ik niet meer online.

Maar of ik nu met een man of 5-6 in ffxiv party quests aan het doen ben of zit in wow met die gasten in party (geef enkel als voorbeeld) , dat maakt geen reet uit, zolang we samen kunne grinden en wat leves doen zijn we meer dan content en ondertussen zijn ze de rest aan het patchen en het bijwerken.
Bovendien hebben we nog niets moeten betalen, dus tot dat ik mijn geld moet uithalen heb ik allezins niet veel te klagen.
Nu een maandelijkse bijdrage betalen zou ik misschien nog niet doen.

Me dunkt ben je met heeeel weinig tevreden en amuseer jij je met een FFXIV chat box.

11 jaar in de game branche, waarschijnlijk aandelen bij SE of gerelateerde bedrijven.

Damn, Vanguard was beter in beta, incluis de chuncking. En Vanguard beta was slecht...

tb-303

Legacy Member
yoshimura zei:
Me dunkt ben je met heeeel weinig tevreden en amuseer jij je met een FFXIV chat box.

11 jaar in de game branche, waarschijnlijk aandelen bij SE of gerelateerde bedrijven.

Damn, Vanguard was beter in beta, incluis de chuncking. En Vanguard beta was slecht...


Vraag me laatste tijd meer en meer af waarom ik nog de moeite doe om te discussieren met de zip-heads die niet kunnen verdragen dat niet iedereeen hun mening volgt.

Maar menneke, tis al goed, je hebt gelijk!
Voila tis eruit, einde discussie!

zaj

Legacy Member
heb het op FACTS nog eens gespeeld en twas de enige stand die constant leeg stond :'), aan elke andere stond een rij van 3-4 mensen... nog steeds even grote bucht als de beta, zelf de promoters gaven toe dat het slecht was na er eens mee gepraat te hebben. het enige positieve aan de game is de box art, die mooi is zoals altijd.

tis duidelijk dat de game gemaakt is door 1 of andere B team uit china ipv de AAA teams van square enix.

anyway tziet er niet goed uit als je dit allemaal leest:
http://www.sankakucomplex.com/2010/10/16/ff14-so-bad-they-gave-players-another-month/
http://www.sankakucomplex.com/2010/10/24/square-enix-stock-price-halves-in-2-years/
http://www.sankakucomplex.com/2010/10/08/final-fantasy-xiv-40-a-step-backward-for-the-genre/
http://www.sankakucomplex.com/2010/10/05/square-enix-dont-review-ff14-players-38/
http://www.sankakucomplex.com/2010/09/11/final-fantasy-xiv-ultimate-in-copy-paste-map-design/

vooral dit is epic :
Square Enix has renamed Final Fantasy XIV’s “Horsebirds” to “Chocopo” – this along with a slew of other spelling mistakes has solidified the suspicions of Japanese players that the game was made in China.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan