Veruca
Legacy Member
SusieQ zei:IEDERE f2p mmo heeft een community die niet om aan te zien is, en dat is normaal want je trekt ook alle dickheads aan en spelers die het na paar weekjes al terug opgeven.Als dees f2p gaat zal het er weer 1 minder zijn waar ik op speel.
En het cliche "vernieuwend"...tja leg jij mij eens uit wat dan precies "vernieuwend" is, want die uitdrukking wordt zoveel gebruikt, maar ik heb nog nooit van 1 iemand een deftige uitleg gehad of een voorbeeld van "vernieuwend", dus ik ben benieuwd of jij me (ons) het wel kan uitleggen!?![]()
Goh, WoW is ook betalend, en de community daar is nu ook niet bepaald een toonbeeld van beleefdheid. Het argument van 'het is betalend dus de kindjes blijven weg' is achterhaald, want de grootste kindjes zijn vaak spelers van 20+.
En met vernieuwend bedoel ik bijv. een combat systeem zoals Tera het deed. Gewoon, iets anders dat we nog niet gezien hebben dat de gameplay apart zet van de andere mmo's. Mijn ideale mmo zou zijn dat je gewoon als een lvl 1 char begint, en je tijdens het spelen zelf je class een beetje vorm geeft. Zoals in Fable of Skyrim. Gebruik je veel magie, dan zal je daar sterker in worden. Gebruik je veel een schild, dan zal je beter gaan kunnen tanken. Dat soort zaken.
Let op, ik val hier niemand aan die het spel leuk vindt, he. Dus ik zie ook niet in waarom ik hier mijn argumenten moet gaan 'verdedigen' omdat ik het spel minder vind. FFXIV is voor mij gewoon meer van hetzelfde. WoW, maar dan in een ander jasje. Net zoals Star Wars ook WoW was in een ander jasje. En ik zeg niet dat WoW een slecht spel is, he. Ik heb het vroeger enorm graag en veel gespeeld. Ik ben het spel gewoon zo beu, dat ik graag eens een iets andere mmo speel dan een WoW-variant. (Zo heb ik Champions Online ook veel gespeeld, omdat die compleet anders is dan WoW.)
En veel f2p mmo's zijn begonnen als p2p, dus dat argument van f2p mmo's voelen minder afgewerkt aan is ook niet helemaal juist. En om een perfect voorbeeld te geven dat f2p mmo's ook goed afgewerkt kunnen zijn: Guild Wars 2.
Dat is dus voornamelijk de reden waarom ik de maandelijkse fee een foute keuze vind, maar of dat ook werkelijk zo zal zijn, zal de toekomst enkel kunnen uitwijzen.


