Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Veruca

Legacy Member
SusieQ zei:
IEDERE f2p mmo heeft een community die niet om aan te zien is, en dat is normaal want je trekt ook alle dickheads aan en spelers die het na paar weekjes al terug opgeven.Als dees f2p gaat zal het er weer 1 minder zijn waar ik op speel.

En het cliche "vernieuwend"...tja leg jij mij eens uit wat dan precies "vernieuwend" is, want die uitdrukking wordt zoveel gebruikt, maar ik heb nog nooit van 1 iemand een deftige uitleg gehad of een voorbeeld van "vernieuwend", dus ik ben benieuwd of jij me (ons) het wel kan uitleggen!? :)

Goh, WoW is ook betalend, en de community daar is nu ook niet bepaald een toonbeeld van beleefdheid. Het argument van 'het is betalend dus de kindjes blijven weg' is achterhaald, want de grootste kindjes zijn vaak spelers van 20+.

En met vernieuwend bedoel ik bijv. een combat systeem zoals Tera het deed. Gewoon, iets anders dat we nog niet gezien hebben dat de gameplay apart zet van de andere mmo's. Mijn ideale mmo zou zijn dat je gewoon als een lvl 1 char begint, en je tijdens het spelen zelf je class een beetje vorm geeft. Zoals in Fable of Skyrim. Gebruik je veel magie, dan zal je daar sterker in worden. Gebruik je veel een schild, dan zal je beter gaan kunnen tanken. Dat soort zaken.

Let op, ik val hier niemand aan die het spel leuk vindt, he. Dus ik zie ook niet in waarom ik hier mijn argumenten moet gaan 'verdedigen' omdat ik het spel minder vind. FFXIV is voor mij gewoon meer van hetzelfde. WoW, maar dan in een ander jasje. Net zoals Star Wars ook WoW was in een ander jasje. En ik zeg niet dat WoW een slecht spel is, he. Ik heb het vroeger enorm graag en veel gespeeld. Ik ben het spel gewoon zo beu, dat ik graag eens een iets andere mmo speel dan een WoW-variant. (Zo heb ik Champions Online ook veel gespeeld, omdat die compleet anders is dan WoW.)

En veel f2p mmo's zijn begonnen als p2p, dus dat argument van f2p mmo's voelen minder afgewerkt aan is ook niet helemaal juist. En om een perfect voorbeeld te geven dat f2p mmo's ook goed afgewerkt kunnen zijn: Guild Wars 2.

Dat is dus voornamelijk de reden waarom ik de maandelijkse fee een foute keuze vind, maar of dat ook werkelijk zo zal zijn, zal de toekomst enkel kunnen uitwijzen.

Louistje

Legacy Member
Veruca zei:
Goh, WoW is ook betalend, en de community daar is nu ook niet bepaald een toonbeeld van beleefdheid. Het argument van 'het is betalend dus de kindjes blijven weg' is achterhaald, want de grootste kindjes zijn vaak spelers van 20+.

En met vernieuwend bedoel ik bijv. een combat systeem zoals Tera het deed. Gewoon, iets anders dat we nog niet gezien hebben dat de gameplay apart zet van de andere mmo's. Mijn ideale mmo zou zijn dat je gewoon als een lvl 1 char begint, en je tijdens het spelen zelf je class een beetje vorm geeft. Zoals in Fable of Skyrim. Gebruik je veel magie, dan zal je daar sterker in worden. Gebruik je veel een schild, dan zal je beter gaan kunnen tanken. Dat soort zaken.

Let op, ik val hier niemand aan die het spel leuk vindt, he. Dus ik zie ook niet in waarom ik hier mijn argumenten moet gaan 'verdedigen' omdat ik het spel minder vind. FFXIV is voor mij gewoon meer van hetzelfde. WoW, maar dan in een ander jasje. Net zoals Star Wars ook WoW was in een ander jasje. En ik zeg niet dat WoW een slecht spel is, he. Ik heb het vroeger enorm graag en veel gespeeld. Ik ben het spel gewoon zo beu, dat ik graag eens een iets andere mmo speel dan een WoW-variant. (Zo heb ik Champions Online ook veel gespeeld, omdat die compleet anders is dan WoW.)

En veel f2p mmo's zijn begonnen als p2p, dus dat argument van f2p mmo's voelen minder afgewerkt aan is ook niet helemaal juist. En om een perfect voorbeeld te geven dat f2p mmo's ook goed afgewerkt kunnen zijn: Guild Wars 2.

Dat is dus voornamelijk de reden waarom ik de maandelijkse fee een foute keuze vind, maar of dat ook werkelijk zo zal zijn, zal de toekomst enkel kunnen uitwijzen.
In Guild Wars krijg ik vaak nog steeds dat Micro Transactions gevoel, ik haat dat gewoon.
En ik was WoW meteen beu, maar dit dus niet. De quests gaan veel vlotter vind ik. Maar het zal inderdaad gewoon de wereld zijn die mij aantrekt. Ze vernieuwen inderdaad niet helemaal, maar ze doen alles wat ze doen quasi perfect vind ik. Het enige goede aan TERA trouwens was de combat, de rest vond ik echt enorm saai.

Trouwens: Het spel kost 25 euro de eerste keer. Dan krijgt ge een maand gratis. Dan kost het voor elke maand 11 euro. Dus op 3 maanden tijd betaalt ge even veel als bvb guild wars 2. Als ge het tegen dan beu zijt hebt ge dus eigenlijk geen geld verspild. Als ge het nie beu zijt, speelt ge gewoon verder. Zo zie ik het toch.

Maar ik respecteer uw mening over het spel natuurlijk :)

SusieQ

Legacy Member
Veruca zei:
Goh, WoW is ook betalend, en de community daar is nu ook niet bepaald een toonbeeld van beleefdheid. Het argument van 'het is betalend dus de kindjes blijven weg' is achterhaald, want de grootste kindjes zijn vaak spelers van 20+.

En met vernieuwend bedoel ik bijv. een combat systeem zoals Tera het deed. Gewoon, iets anders dat we nog niet gezien hebben dat de gameplay apart zet van de andere mmo's. Mijn ideale mmo zou zijn dat je gewoon als een lvl 1 char begint, en je tijdens het spelen zelf je class een beetje vorm geeft. Zoals in Fable of Skyrim. Gebruik je veel magie, dan zal je daar sterker in worden. Gebruik je veel een schild, dan zal je beter gaan kunnen tanken. Dat soort zaken.

Let op, ik val hier niemand aan die het spel leuk vindt, he. Dus ik zie ook niet in waarom ik hier mijn argumenten moet gaan 'verdedigen' omdat ik het spel minder vind. FFXIV is voor mij gewoon meer van hetzelfde. WoW, maar dan in een ander jasje. Net zoals Star Wars ook WoW was in een ander jasje. En ik zeg niet dat WoW een slecht spel is, he. Ik heb het vroeger enorm graag en veel gespeeld. Ik ben het spel gewoon zo beu, dat ik graag eens een iets andere mmo speel dan een WoW-variant. (Zo heb ik Champions Online ook veel gespeeld, omdat die compleet anders is dan WoW.)

En veel f2p mmo's zijn begonnen als p2p, dus dat argument van f2p mmo's voelen minder afgewerkt aan is ook niet helemaal juist. En om een perfect voorbeeld te geven dat f2p mmo's ook goed afgewerkt kunnen zijn: Guild Wars 2.

Dat is dus voornamelijk de reden waarom ik de maandelijkse fee een foute keuze vind, maar of dat ook werkelijk zo zal zijn, zal de toekomst enkel kunnen uitwijzen.

Terra was helemaal niet vernieuwend met zijn combat..huh?!! Wat was er dan "vernieuwend" ? Dat je moest dodgen tijdens het vechten? Deden al heel wat andere mmo's hoor! EN ik denk niet dat we nu nog over een goede playerbase kunne spreken ;)

En ff xiv is toch de manier van levellen zoals jij zegt, je levelled wat je equipped, equip je een lance begin ja opnieuw vanaf level 1 lancer, equip je een bow begin je level 1 archer etc etc.... ?!! Denk dat je dan toch niet veel geprobeerd hebt tijdens deze beta als dat je niet opviel :(

Ik zeg ook niet dat jij je moet verdedigen, ik vraag u wat vernieuwend is, en ik krijg ook dit keer geen duidelijk antwoord.

Veruca

Legacy Member
Het woord 'vernieuwend' verklaart zichzelf, vind ik. Maar laat maar, Susie. Ik merk dat FFXIV te nauw aan je hart ligt, dus ik ga hier ook verder geen commentaar op geven want dat gaat toch niets uitmaken. :)

En Louistje, je hebt zeker gelijk wat betreft de wereld/setting van het spel. Ik heb Champions Online en Age of Conan ook langer gespeeld dan de meesten, enkel vanwege de setting. De gameplay van beiden was maar 'meh', maar de rest maakte voor mij veel goed.

En ik ga ook volledig akkoord met je stelling over het kopen van een mmo en dan een maandje spelen. Ik vind dat persoonlijk zeker geen weggesmeten geld. Hoeveel single player games koop je niet aan volle pot waar je zelfs nog geen maand mee doet. :)

Qua combat is Tera redelijk uniek, maar de rest was redelijk saai... ondanks de mooie graphics. Ik begrijp trouwens niet hoe jij, Susie, Tera's combat op hetzelfde rijtje zet als de andere mmo's, maar soit. Ieder z'n mening. :)

Louistje

Legacy Member
Veruca zei:
Het woord 'vernieuwend' verklaart zichzelf, vind ik. Maar laat maar, Susie. Ik merk dat FFXIV te nauw aan je hart ligt, dus ik ga hier ook verder geen commentaar op geven want dat gaat toch niets uitmaken. :)

En Louistje, je hebt zeker gelijk wat betreft de wereld/setting van het spel. Ik heb Champions Online en Age of Conan ook langer gespeeld dan de meesten, enkel vanwege de setting. De gameplay van beiden was maar 'meh', maar de rest maakte voor mij veel goed.

En ik ga ook volledig akkoord met je stelling over het kopen van een mmo en dan een maandje spelen. Ik vind dat persoonlijk zeker geen weggesmeten geld. Hoeveel single player games koop je niet aan volle pot waar je zelfs nog geen maand mee doet. :)

Qua combat is Tera redelijk uniek, maar de rest was redelijk saai... ondanks de mooie graphics. Ik begrijp trouwens niet hoe jij, Susie, Tera's combat op hetzelfde rijtje zet als de andere mmo's, maar soit. Ieder z'n mening. :)
Tera's combat was inderdaad de beste die ik in een MMO heb gespeeld. Jammer dat de rest minder was.
Maar toch vind ik dat FF14 genoeg doet om het redelijk nieuw te doen aanvoelen. Het class/job systeem, meerdere classes, etc.

Vimes

Legacy Member
Crosserke zei:
Nog een grotere ergernis : die kut Fransen weigeren weer engels te spreken in general chat, en als iemand iets zegt antwoorden ze gewoon met 5-6 wall of French text.

Is da nu zo erg... snap nie waarom iedereen zich daaraan ergert. Je verstaat toch wat ze zeggen..

Je moet weten, heel hun game is 't in frans. De UI, de tekst, de naam van de quests & mobs etc. Dan toch logisch dat je in die taal begint te spreken.

syndrom

Legacy Member
ik heb het even geprobeerd dit weekend, maar vond er maar niets aan. Kon me ook totaal niet inleven in de wereld.

Dolf de Wolf

Legacy Member
Is die beta nu gedaan, of kan je voort spelen als je preorder hebr gedaan?

Cirenras

Legacy Member
Juist uurke wakker lol xD
Had tot half 8 vanmorgend gespeeld.
Nu een lange week wachten voor de release :(
Ik hoop dak het aan ga kunnen haha

?therapy?

Legacy Member
Voila, de open beta is gedaan. :(

In het begin geraakte is ook niet in het spel maar na een paar lvl's volledig hooked. :p
Enfin, nu nog wat the secret world spelen tot zaterdag.

sele

Legacy Member
syndrom zei:
ik heb het even geprobeerd dit weekend, maar vond er maar niets aan. Kon me ook totaal niet inleven in de wereld.

Ik had da ook eerste uren, mss moet je het wa meer tijd geven en eens een ander klasse proberen?

sele

Legacy Member
Dolf de Wolf zei:
Is die beta nu gedaan, of kan je voort spelen als je preorder hebr gedaan?

Als je preorder doet kan je al zaterdag spelen, anders maar pas de 27ste denk ik, de beta zelf is net afgelopen...

Louistje

Legacy Member
syndrom zei:
ik heb het even geprobeerd dit weekend, maar vond er maar niets aan. Kon me ook totaal niet inleven in de wereld.
Vanaf lvl 10 en 15 komen er veel meer opties int spel. Ma als ge het echt niks vind dan ist zo eh :)

Yori89

Legacy Member
Na deze bèta toch besloten om mijn centjes en kostbare tijd niet in RR te steken. Dan wacht ik nog liever op GTA5 of Elder Scrolls Online, punt geen commentaar, gewoon slikken, afwachten en zelf ondervinden..

syndrom

Legacy Member
sele zei:
Ik had da ook eerste uren, mss moet je het wa meer tijd geven en eens een ander klasse proberen?

Kweet precies nie, twaren vooral de graphics en de algemene sfeer die me niet lagen.

Louistje

Legacy Member
Yori89 zei:
Na deze bèta toch besloten om mijn centjes en kostbare tijd niet in RR te steken. Dan wacht ik nog liever op GTA5 of Elder Scrolls Online, punt geen commentaar, gewoon slikken, afwachten en zelf ondervinden..
Wat zegt ge allemaal? xd

Louistje

Legacy Member
http://forum.square-enix.com/ARR-Test/threads/53673?p=777400#post777400

Zeer lange, maar interessante post van de developer :)

Met een goeie quote voor sommigen hier: "Of course the real loss is if people get tired of the game on the way to level 15, but as I have written, I feel that it’s critical to make the beginning of an MMORPG one such that anyone can progress, and in the case that there are people that drop out or are not satisfied with the development of the game ahead, I feel this is fine as everyone has their own preferences. To some degree, the ideal for the beginning of the game is to get through it as fast as you can and moving on."

alowen

Legacy Member
Ik vind dit gewoon 'deftig'. Just wat ik nodig heb om wat tijd te overbruggen (wildstar?). Deze claimt tenminste niet het genre opnieuw uit te vinden en dat doen ze ook niet. Het is een heel klassieke mmo maar wel met een hoop te doen. Moet wel nog in het FF sfeertje komen :-).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan