Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkwave

Legacy Member
SusieQ zei:
Raar dat sword en roses naar moogle gaan, want de meeste zijn toch 1.0 users? :s
EN de enige legacy eu server is Ragnarok.

Mja sommige gaan actief blijven op Ragnarok. Maar de meeste willen compleet opnieuw beginnen omdat het uiteindelijk een complete nieuwe ervaring is tov 1.0 en ook de content is volledig anders vanaf lv1. Kben zelf ook nog aant twijfele, maar ik denk dat ik toch ook opnieuw van 0 ga beginne op Moogle ^^

Cirenras

Legacy Member
Juist 15 gedinged met main class.
Zaterdag nachtje door en hopelijk 25 fzo geraken en conjurer lvlen eens ik 30 ben op gladiator

Crosserke

Legacy Member
god die 2de class levelen is hopeloos.
Ben al bijna 2 uur bezig van lvl 12 tot 13.5 te raken omdat ik nergens questen heb en kzit aan mn limit van levequests.

Ben al 30 min aant rondlopen door de 3 steden maar nergens niks useful meer te vinden.
Ik snap niet hoe sommige mensen 3 classes tot 20 hebben gekregen, die sidequests moeten toch op zijn.

Apathy

Legacy Member
FATEs, levequests, guildhests, leftover quests die je nog hebt, mobs grinden, dungeons (15 & up)
Ik zou vooral eens FATEs proberen te grinden.

Greny

Legacy Member
Heb het enkele dagen geleden al gevraagd maar geen antwoord gekregen.(iedereen druk aan gamen :)
Is er zoiets als pvp world , dus zoiets als wvw in Gw 2 ?

SusieQ

Legacy Member
Crosserke zei:
zo een 2de class is toch een mixed bag of feelings.

Aan de ene kant nice dat je een xp boost krijgt berekend aan de hand van hoe groot het level verschil is tussen je main spec en je 2de spec.
Aan de andere kant een pain in the ass omdat ik al bijna 2 uur bezig ben met boring repeatable Levequests en low lvl quests in de 3 steden aan het oppikken.

Vanaf een 3de class moet het pas sucken want dan ben je ( normaal gezien ) alle low lvl side quests in de steden kwijt omdat je die al gedaan hebt, das puur mobs grinden en levequests tot je dungeons kan.

Achja ik ga endgame toch bard dus als mn conjurer 15 is ben ik er toch ff vanaf ( al lees ik wel dat je job ook nog spells kan leechen van een 3de class, maar dat kan toch wel ff wachten )

Nog een grotere ergernis : die kut Fransen weigeren weer engels te spreken in general chat, en als iemand iets zegt antwoorden ze gewoon met 5-6 wall of French text.

Fucking kut volk in games :/

Neen, vanaf dat je level 20 bent ga je gewoon op een chocobo op verkenning om alle bind points te gaan inpakken, en zo ook de 2 andere steden unlocken waar je NIET ben gestart.

Daar kan je dan ook alle low level quests doen, MET die andere classes ;)

Crosserke zei:
god die 2de class levelen is hopeloos.
Ben al bijna 2 uur bezig van lvl 12 tot 13.5 te raken omdat ik nergens questen heb en kzit aan mn limit van levequests.

Ben al 30 min aant rondlopen door de 3 steden maar nergens niks useful meer te vinden.
Ik snap niet hoe sommige mensen 3 classes tot 20 hebben gekregen, die sidequests moeten toch op zijn.

Huh? Lees net deze reply. Wil je nu zeggen als je in de andere hoofdsteden komt dat daar ook geen low level quests zijn, als je met een char level 1 daar rondloopt? :s

Apathy

Legacy Member
SusieQ zei:
Huh? Lees net deze reply. Wil je nu zeggen als je in de andere hoofdsteden komt dat daar ook geen low level quests zijn, als je met een char level 1 daar rondloopt? :s
Jawel. Je kan het zo opvatten: buiten je class quest en levequests, kan je elke quest in het spel maar 1 x doen. Dus 1 x Limsa Lominsa, 1 x Ul'dah enz

sele

Legacy Member
dam servers voor NA en EU zijn al uit men lijst en wou net effe spelen nog tot 11uur :(

edit:

[EU] Beta Test Extended for Worlds Hosted on the North American and European Datacent
Thank you very much for your participation in the FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Beta Test.

We are currently experiencing technical difficulties with Worlds hosted on the North American and European datacenter which is preventing certain characters from logging into the game.

An emergency maintenance, taking place between 4:30 and 7:30 Aug. 19, 2013 (GMT), is currently underway to address characters experiencing this issue.

Phase 4 of the Beta Test was originally scheduled to conclude on Aug. 19, 2013 at 9:00 (GMT). However, given the fact that affected characters are numbering in the tens of thousands and the time it will take to address the situation including the time required for the emergency maintenance, we will be extending the Beta Test until Aug. 19, 2013 15:00 (GMT) for Worlds hosted on the North American and European datacenter.

We hope for your continued participation in the FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn Beta Test.

* The Beta Test will end as scheduled on Aug. 19, 2013 9:00 (GMT) for Worlds hosted on the Japanese datacenter.

We deeply apologise for the inconvenience caused by this prolonged issue and thank you for your patience. (49)

bieren

Legacy Member
Hey vraagske de pc en de ps3 versie spelen die samen of zijn dat 2 aparte spelleks?

Zou wel tof zijn dat je op de 2 platforme met het zelfde manneke kunt spelen.

Crosserke

Legacy Member
zover ik weet kan je gematched worden met mensen op het ander platform in dungeons etc, dus ik zie niet in waarom je op de ps3 niet aan je character kunt.

Ontopic : net een FATE of 10 gegrind van 13.5 naar 15 op conjurer , archer was al lvl 20 dus nu kan ik dadelijk door richting bard in early access.
Heb het nu wel ff gehad tot zaterdag en moet dringend gaan pitten :unsure:

Louistje

Legacy Member
Crosserke zei:
zover ik weet kan je gematched worden met mensen op het ander platform in dungeons etc, dus ik zie niet in waarom je op de ps3 niet aan je character kunt.

Ontopic : net een FATE of 10 gegrind van 13.5 naar 15 op conjurer , archer was al lvl 20 dus nu kan ik dadelijk door richting bard in early access.
Heb het nu wel ff gehad tot zaterdag en moet dringend gaan pitten :unsure:
Ja ik denk dat FATE's de beste manier zijn om uw verdere classes te lvl'en vanaf een bepaald lvl.
Slaapwel xd

Louistje

Legacy Member
bieren zei:
Hey vraagske de pc en de ps3 versie spelen die samen of zijn dat 2 aparte spelleks?

Zou wel tof zijn dat je op de 2 platforme met het zelfde manneke kunt spelen.
Jep, ge kunt met uw Square-Enix account ook gewoon inloggen op de PS3 en daar met al uw characters spelen ;)

Veruca

Legacy Member
Heb het spel dit weekend ook wat zitten testen. Persoonlijk begrijp ik de hype wel niet echt. Graphics en sound zijn dik in orde, maar character creation is zoooo beperkt, combat system is maar 'meh' en rassen zijn enorm bland. Ook de xp verdeling vind ik maar raar. Als ik een mob van 6 levels hoger kill, krijg ik evenveel xp als wanneer ik een mob van mijn level afmaak. Een beetje vreemd.

De grootste dooddoener voor mij is dan toch wel de maandelijkse fee is. Vooral omdat zoveel gelijkwaardige mmo's de f2p module hebben aangenomen. Mocht FFXIV nu enorm vernieuwend zijn, tot daaraan toe... maar dat ik het in mijn ogen toch helemaal niet.

Veel plezier aan de mensen die het gaan blijven spelen, maar deze ga ik toch laten schieten. :)

Louistje

Legacy Member
Veruca zei:
Heb het spel dit weekend ook wat zitten testen. Persoonlijk begrijp ik de hype wel niet echt. Graphics en sound zijn dik in orde, maar character creation is zoooo beperkt, combat system is maar 'meh' en rassen zijn enorm bland. Ook de xp verdeling vind ik maar raar. Als ik een mob van 6 levels hoger kill, krijg ik evenveel xp als wanneer ik een mob van mijn level afmaak. Een beetje vreemd.

De grootste dooddoener voor mij is dan toch wel de maandelijkse fee is. Vooral omdat zoveel gelijkwaardige mmo's de f2p module hebben aangenomen. Mocht FFXIV nu enorm vernieuwend zijn, tot daaraan toe... maar dat ik het in mijn ogen toch helemaal niet.

Veel plezier aan de mensen die het gaan blijven spelen, maar deze ga ik toch laten schieten. :)
Ik snap uw comments half. Het probleem met F2P MMO's is voor mij dat ze niet polished genoeg aanvoelen. Ze zijn precies nog niet afgewerkt. Alsook altijd die fking micro transactions... FF14 voelt voor mij gewoon supersmooth en ik vind de wereld ook prachtig. En ik hou van Final Fantasy, dus natuurlijk ben ik hier een beetje bevooroordeeld :)

bieren

Legacy Member
Louistje zei:
Ik moet wel zeggen dat de PC versie veel vlotter speelt vind ik (heb allebei de versies gespeeld)

Tis vooral als ik relaxed wil spelen in de zetel dat ik de ps3 versie koop, of als ik wat minder tijd heb.

SusieQ

Legacy Member
Veruca zei:
Heb het spel dit weekend ook wat zitten testen. Persoonlijk begrijp ik de hype wel niet echt. Graphics en sound zijn dik in orde, maar character creation is zoooo beperkt, combat system is maar 'meh' en rassen zijn enorm bland. Ook de xp verdeling vind ik maar raar. Als ik een mob van 6 levels hoger kill, krijg ik evenveel xp als wanneer ik een mob van mijn level afmaak. Een beetje vreemd.

De grootste dooddoener voor mij is dan toch wel de maandelijkse fee is. Vooral omdat zoveel gelijkwaardige mmo's de f2p module hebben aangenomen. Mocht FFXIV nu enorm vernieuwend zijn, tot daaraan toe... maar dat ik het in mijn ogen toch helemaal niet.

Veel plezier aan de mensen die het gaan blijven spelen, maar deze ga ik toch laten schieten. :)

IEDERE f2p mmo heeft een community die niet om aan te zien is, en dat is normaal want je trekt ook alle dickheads aan en spelers die het na paar weekjes al terug opgeven.Als dees f2p gaat zal het er weer 1 minder zijn waar ik op speel.

En het cliche "vernieuwend"...tja leg jij mij eens uit wat dan precies "vernieuwend" is, want die uitdrukking wordt zoveel gebruikt, maar ik heb nog nooit van 1 iemand een deftige uitleg gehad of een voorbeeld van "vernieuwend", dus ik ben benieuwd of jij me (ons) het wel kan uitleggen of voorbeelden van vernieuwend te geven!? Misschien krijg je dan wel een telefoontje van 1 of andere uitgever! :)

SusieQ

Legacy Member
Louistje zei:
Jep, ge kunt met uw Square-Enix account ook gewoon inloggen op de PS3 en daar met al uw characters spelen ;)

Ja, MAAR vanaf retail moet je wel een fysisch ps3 exemplaar kopen. (en dan GEEN nieuwe account maken met die key of course).

SusieQ

Legacy Member
Louistje zei:
Ik moet wel zeggen dat de PC versie veel vlotter speelt vind ik (heb allebei de versies gespeeld)

Dat is waar, de ps3 versie is veel minder mooi. Ik was ook van plan om een bijkomend exemplaar te kopen op mijne ps3, maar nadat ik de graphics heb gezien en hoe vlot het loopt, toch beslist om op pc te blijven.

Voor de rest lig in in een even lekkere zetel achter mijn pc, als die in de salon voor mijn tv. En ik kan perfect met mijne ps3 controller het spel spelen als ik wil ook op de pc versie, en de pc monitor is ook niet echt klein , dus geen enkele reden voor de rest om het nog op ps3 te spelen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan