Archief - Steam Sales Deel II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKend54l

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Ik heb nog nooit een game gecrackt. Daardoor zorg je ervoor dat er minder pc games zullen uitkomen en als pc gamer moet je nogal dwaas zijn om dat dat continu te doen

Sommige mensen hebben nu eenmaal het verstand daar niet voor. Al hun games op illegale wijze bemachtigen en dan zeuren dat veel games gewoon slecht geport worden....

Essit

Legacy Member
CL4P-TP zei:
Hoe ik het meestal doe:

Ik download een game (illegaal), ik speel het (uit) en als het is op een sale komt dan koop ik het. En zo zal het ook zijn met Borderlands 2 en Far Cry 3.

Ik ga niet riskeren van mijn geld weg te gooien aan een spel waarin ik mss teleurgesteld ga zijn.
(En pas op, ik heb ook echt wel veel games op mijn Steam staan hoor, het is niet dat ik nooit iets koop).

Jah, de tijd van demo's is zo goed als voorbij(en vaak is illegaal het spel downloaden dan de enige manier om zelf te testen).

Maar je kan ook eerst reviews lezen en gameplay filmpjes bekijken tuurlijk voor je iets aankoopt.

smon

Legacy Member
CL4P-TP zei:
Hoe ik het meestal doe:

Ik download een game (illegaal), ik speel het (uit) en als het is op een sale komt dan koop ik het. En zo zal het ook zijn met Borderlands 2 en Far Cry 3.

Ik ga niet riskeren van mijn geld weg te gooien aan een spel waarin ik mss teleurgesteld ga zijn.
(En pas op, ik heb ook echt wel veel games op mijn Steam staan hoor, het is niet dat ik nooit iets koop).
Belachelijk. Je speelt het spel dan op het moment dat het nog €50 kost maar uiteindelijk betaal je daar maar een tiende van.

Chappii (oi22)

Legacy Member
smon zei:
Belachelijk. Je speelt het spel dan op het moment dat het nog €50 kost maar uiteindelijk betaal je daar maar een tiende van.

Een tiende, niet overdrijven hé man. Gewoonlijk aan 50 en max 75%. Seriously, hij koopt ze tenminste nog.

smon

Legacy Member
Hangt er van af hoe lang je wilt wachten, maar de exacte korting is mijn punt niet.

Pseudo

Legacy Member
CL4P-TP zei:
Hoe ik het meestal doe:

Ik download een game (illegaal), ik speel het (uit) en als het is op een sale komt dan koop ik het. En zo zal het ook zijn met Borderlands 2 en Far Cry 3.

"ik wil geen 50/35 euro betalen dus ik download het gewoon illegaal want ik heb het karakter niet om een paar maanden te wachten op een prijsdaling, ondanks dat ik tal van games in mijn library heb staan die ik nog niet gespeeld heb"

Iedereen zou dat eens moeten gaan doen, en alsof je een demo nodig hebt om te kunnen beoordelen of een spel u zal liggen of niet met al dat bronmateriaal

alcatrec

Legacy Member
Vorige maand counter strike complete gekocht voor 30euro, staat nu aan 10euro in de herfstuitverkoop :(

sneax

Legacy Member
Het voordeel dat ik een aantal jaar niet gegamed heb is dat ik ook met een relatief 'goedkope' pc echt al die games vollen bak kan spelen in al hun glorie en ze kosten niks meer. Feit is ook dat sinds ik werk mijn budget ook wat hoger is natuurlijk, 20EUR was vroeger een avondje op café, nu is dat een half uurtje op café.

CL4P-TP

Legacy Member
Essit zei:
Jah, de tijd van demo's is zo goed als voorbij(en vaak is illegaal het spel downloaden dan de enige manier om zelf te testen).

Maar je kan ook eerst reviews lezen en gameplay filmpjes bekijken tuurlijk voor je iets aankoopt.

Tuurlijk, reviews kunnen helpen, maar Black Ops 2 (als voorbeeld) krijgt ook elk jaar een monsterscore ook al is het nog altijd 90% Modern Warfare 1. En nog maar te zwijgen over sites die geld krijgen van ontwikkelaars om hun game een goede score te geven.

Farming Simulator 2013 krijgt op IGN ook een score van 70%. Slaagt ook op niks.
Far Cry 2 kreeg een score van 8.9 van IGN, terwijl dit totaal afgebroken werd door menig gamer, dan wil ik eerst zien wat ik er van vind voor ik zo een spel koop, moest ik het slecht vinden smijt ik zo 50 euro weg (bij wijze van spreken).
Het is nog altijd de mening van 1 reviewer waardoor een spel een score kan krijgen.

smon zei:
Belachelijk. Je speelt het spel dan op het moment dat het nog €50 kost maar uiteindelijk betaal je daar maar een tiende van.

Overdrijf nog wat meer... Vb: Ik heb Just Cause 2 op releasedag gekocht voor 50 euro, een half jaar later te koop in een Steam sale voor 5 euro. Dan heb ik het tienvoud betaald van de "huidige" prijs.
En dat is toch met alles zo? In het begin is het duur en na een tijd wordt het goedkoper?

Pseudo zei:
"ik wil geen 50/35 euro betalen dus ik download het gewoon illegaal want ik heb het karakter niet om een paar maanden te wachten op een prijsdaling, ondanks dat ik tal van games in mijn library heb staan die ik nog niet gespeeld heb"

Iedereen zou dat eens moeten gaan doen, en alsof je een demo nodig hebt om te kunnen beoordelen of een spel u zal liggen of niet met al dat bronmateriaal

99% van de games in mijn library zijn uitgespeeld. Als ik de helft nog zou moeten uitspelen dan ga ik niet ineens 10 nieuwe games dl'en.
Mijn mening is uw mening niet.



Toen ik schreef hoe ik het deed wist ik gewoon dat er hier weer een bende moraalridders ging opspringen, die nog nooit iets illegaals gedownload hebben. Hypocrisie en naïviteit ten top imho.

Ik KOOP nog altijd een pak games, enkel niet op de manier waarop het in principe hoort.
Je zou trouwens is moeten weten hoeveel € van de €50 aankoopprijs écht naar de ontwikkelaar gaat... Als het €10 is zal het veel zijn.


Sorry voor eventuele uitlokking, maar ik ben zeker dat 1/5de (of zelfs meer) van PC-gamers dit ook doet.

Ik ga hier verder ook niet meer op reageren, dus maak er geen woorden aan vuil.




On topic:

Enkel Batman: Arkham City GOTY gekocht :love:

R3L4X

Legacy Member
CL4P-TP zei:
Farming Simulator 2013 krijgt op IGN ook een score van 70%. Slaagt ook op niks.

Nochtans leuk voor eens een uurtje voor de lol te spelen met wat maten, daarbuiten is er zeker wel een publiek voor dat dit 'hardcore' kan spelen.

Maser00

Legacy Member
Tijdens de lessen zitter der echt gasten niet normaal te freake op da spel :p

waffel

Legacy Member
kil911ler zei:
Haha, ik heb de Sales overleefd! \o/

Idem. Het is wel eens wreed nipt geweest, ik zat met 5games in de "review your sales" fase. Toen dacht ik, waffel, wtf zijde mee bezig, ge speelt bekan nooit meer games (uit).

Ik heb wel onlangs To the Moon gekocht, hij is zo prachtig :love:

desP-

Legacy Member
MrKend54l zei:
Sommige mensen hebben nu eenmaal het verstand daar niet voor. Al hun games op illegale wijze bemachtigen en dan zeuren dat veel games gewoon slecht geport worden....

Heeft daar nu eens geen zak mee te maken.

Het is juist door al die shit maar blijven te kopen dat het de laatste jaren zo slecht was op gaminggebied, de hele indie-scene is een echte verademing geweest in de industrie.

Als ge games blijft kopen die geen zak waard zijn dan speelt ge maar in op de hand van halfafgewerkte games af te leveren, ze worden niet gestraft omdat ze ermee wegkomen. Het is niet voor niets dat sommige developers pro-piracy zijn, als een spel een hoog niveau haalt dan is piracy goed voor hun, haalt het een laag niveau dan is piracy vernietigend, ziet ge waar het schoentje wringt nu ?
Ze hebben geprofiteerd van de scene toen demos uitstierven & dat is nu nog maar pas aan het herstellen door de rivaliteit van de indie-scene.

Nu de indie-scene zo sterk staat verwacht ik een veel hogere kwaliteit van toekomstige AAA-titels, ze zullen rap doorhebben dat ze terug hun werk serieus moeten gaan nemen als ze nog willen concurreren met de talloze alternatieven op de markt.

Het hele succesverhaal van EA -> FIFA & CoD is in dit verhaal natuurlijk wel een massale domper maar ik geloof er nog in dat dit kan worden rechtgetrokken.

Sauce

Legacy Member
Mijn Games dat ik gekocht heb via Steamseals;

Tony Hawk Pro Skater HD
Toki Tori
Torchlight II
Jamestown
Sanctum
Sleeping Dogs
Castle crashers
Nation Red

Maar het beste koop van allemaal
Orc must Die 2. Heb het nu al enkele dagen, meteen na werk zit ik erop en blijf ik de co-op spelen tot ik door heb dat ik ben vergeten te eten en ik binnen enkele uren moet gaan werken

Shellshock

Legacy Member
smon zei:
Belachelijk. Je speelt het spel dan op het moment dat het nog €50 kost maar uiteindelijk betaal je daar maar een tiende van.

Dat is toch normaal. Vroeger kostte een auto toch ook stukken van mensen?

Ik vind het echt de ideale wijze om nieuwe games en genres te leren kennen.

Wizzard

Legacy Member
CL4P-TP zei:
Ik KOOP nog altijd een pak games, enkel niet op de manier waarop het in principe hoort.
Je zou trouwens is moeten weten hoeveel € van de €50 aankoopprijs écht naar de ontwikkelaar gaat... Als het €10 is zal het veel zijn.

Volgens jouw redenering gaat er, als het spel €5 kost, dan ook maar €1 naar de ontwikkelaar - dus je doet de ontwikkelaar nog altijd 90% verlies leiden ;-)

Je argumentatie houdt gewoon geen steek, en daar is weinig hypocriet/moraalridder aan. Ik volg je ook met het feit dat ik zelden of nooit het volle pond zal betalen voor een spel, ik zal vaak afwachten om het in een sale of tweedehands te kopen, maar overgaan tot downloaden is gewoon nogal jammer - als je uitkijkt naar een spel, en ervan overtuigd bent dat je het wil, betaal er gewoonweg voor. Geef toch gewoon toe dat het downloaden en achteraf kopen 'om de developer iets te geven' eerder is om je eigen geweten te sussen.

Therapy

Legacy Member
Hij betaalt tenminste nog iets, genoeg anderen die het spel ook cracken en niks betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan