Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DontKnow_id

Legacy Member
Sinds vandaag ook mijn ps vita (wel een 2de hands maar toch), vanavond eens die remote functie proberen.
Hopelijk steekt de vita niet snel tegen.

koolcast

Legacy Member
Klart zei:
Mooi! Bij MS blijft het verdacht stil...

knipselbbe28.png


Video Game Charts, Game Sales, Top Sellers, Game Data - VGChartz

Zo'n 4.5 miljoen ;)

Klart

Legacy Member
Ja, maar da's VGC en die hun cijfers zijn niet echt te betrouwen. MS heeft zelf sinds hun 3,6 shipped & 3,2 sold niets meer naar buitengebracht.

Vandaag zullen we wschl weten of Titanfall de XboxOne in maart beter heeft doen verkopen dan de PS4. Als dit niet zo is, is dit echt wel geen goed nieuws voor MS.

koolcast

Legacy Member
Klart zei:
Ja, maar da's VGC en die hun cijfers zijn niet echt te betrouwen. MS heeft zelf sinds hun 3,6 shipped & 3,2 sold niets meer naar buitengebracht.

Vandaag zullen we wschl weten of Titanfall de XboxOne in maart beter heeft doen verkopen dan de PS4. Als dit niet zo is, is dit echt wel geen goed nieuws voor MS.

Staat duidelijk bij dat het om verkochte exemplaren gaat, onder de tabel ;)

Klart

Legacy Member
koolcast zei:
Staat duidelijk bij dat het om verkochte exemplaren gaat, onder de tabel ;)

Jawel, maar ik wil alleen zeggen dat het geen officiële cijfers zijn bij VGC. Ze geven wel een goede indicatie, maar het zijn niet de "echte", juiste cijfers. Die moeten van MS zelf komen.

Brent-4

Legacy Member
Plannen van Microsoft in China worden blijkbaar concreter. Ze zouden de Xbox One daar in juli op de markt willen brengen.

Microsoft's Xbox One plans in China: cheap games, less censorship?

Now that consoles are legal in China, everybody’s trying to figure out how to get into the market, and it sounds like Microsoft is on the fast track to a China launch. According to a recent BesTV (百视通) earnings call, Microsoft has already set up a joint-venture company in China with BesTV, and will announce the details of the Xbox One’s China launch this month.

The device is expected to launch in China this July, and BesTV is expecting to sell at least 100,000 units.

New CEO

According to BesTV, Microsoft will be appointing the new company’s CEO, so long as it can find someone who meets BesTV’s three conditions: that he or she be able to speak Chinese, understand the Chinese market, and understands Microsoft. The CEO Microsoft picks will also be announced this month.

New games

The joint venture company will also be working on domestically produced game content; both console games and online games. These games will be everything from shooters to exercise games, and will feature different monetization systems like paid downloads or for-purchase in-game equipment.

Lower prices

Perhaps most interestingly, BesTV says that domestic Xbox One games will be cheaper than their overseas counterparts. In fact, company executives said in the conference call that they would cost less than 300 RMB, which means they’ll be under $50 (new games cost around $60 in most countries outside China).

Less censorship?

It also sounds like the game censorship and approval process may be shortened or circumvented somewhat. Since the company will operate in the Shanghai Free Trade Zone, the games approval process will fall to a local Shanghai administrative department rather than the national Ministry of Culture. This may mean that Chinese gamers will have access to less-censored foreign games than was previously possible, or at least access to games that are released in China closer to their global release dates, but it also may not make any practical difference whatsoever.

koolcast

Legacy Member
Klart zei:
Jawel, maar ik wil alleen zeggen dat het geen officiële cijfers zijn bij VGC. Ze geven wel een goede indicatie, maar het zijn niet de "echte", juiste cijfers. Die moeten van MS zelf komen.

Ja klopt, maar zolang MS ons niks verteld is het de beste indicatie, bron.

Klart

Legacy Member
koolcast zei:
Ja klopt, maar zolang MS ons niks verteld is het de beste indicatie, bron.

Yup. Volgens VGC zou in maart het gat tussen MS & Sony zelfs groter zijn geworden, ondanks Titanfall & grote kortingen...

Klart

Legacy Member
Teknohol1c zei:
LOL latere aankondiging ivm met EU en dan gaan ze die daar nog es sneller uitbrengen dan diegenen die in EU op release 2.0 moeten wachten :crazy:

Tja, die launch in EU dat wordt toch niks, dat weten ze zelf ook. De meeste mensen in de non-launch landen geraken makkelijker aan een XboxOne dan aan een PS4.

Klart

Legacy Member
Klart zei:
Yup. Volgens VGC zou in maart het gat tussen MS & Sony zelfs groter zijn geworden, ondanks Titanfall & grote kortingen...

En dit is zo net bevestigd: In de States heeft de PS4 in maart beter verkocht dan de XboxOne, ondanks Titanfall en ondanks serieuze kortingen op Titanfall bundels. Als MS zelfs dan nog op z'n thuisfront verliest...

StNd

Legacy Member
Compleet en absoluut onverwacht dat resultaat! PS4 zou er +-60K meer verkocht zijn dan Xbone, ondanks TF, bundels en kortingen allerhande. Uitstekend resultaat voor Sony, petje af.

Enkele dagen geleden liet Sony nog weten dat ze 7 miljoen PS4s hebben verkocht, MS kon niet achterblijven dus. In een statement laat MS weten dat de Xbone tot op heden 5 miljoen keer is verkocht, aan retailers... Dus geen echte verkoopscijfers, enkel wat ze aan de winkels hebben verkocht. Da's dus minimum 40% achterstand.

Sony heeft goud in handen! (allez, met de PS4 dan toch want de verkoopscijfers voor PSVita zijn echt om te huilen in de US!)

Fir3wulf

Legacy Member
Brent-4 zei:
User Interface voor de PS Vita die ontworpen is door product designer Rafal Czanieck. Het gaat hier wel om een concept.

PSVita UI Concept on Vimeo


Ziet er toch beter uit dan het nu is lijkt me :)

Damn, das nice. Nu staat alles gewoon bij elkaar, aparte tabs voor verschillende media is zeker geen slecht idee :)

BuYcKi

Legacy Member
Mooie vergelijking!

De exclusives bij PS4 zeggen mij toch wel meer.. zeker met dit overzicht: handig.

Xtralecherus

Legacy Member
Is niet echt moeilijk, zijn nog niet veel noemswaardig games voor beide platformen imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan