Archief - Uw laatste retro-aankoop - Part III

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benva1983

Legacy Member
Yuri zei:
Ik dacht dat ik wel zo een Xploder liggen had voor ps1 waarmee ik importgames kan afspelen, maarja, moet zeggen dat ik niet zo hou van dat gepruts om niet Europese games af te spelen...

Neen, ik hou er ook niet van. Ik had gehoopt dat de PS3 wel import games af zou spelen maar blijkbaar is dit niet het geval. En ik zie Sony ook niet snel een Chrono Cross of Xenogears uitbrengen voor de Europese PSN. Chrono Trigger is wel uitgekomen op Virtual Console dat vond ik wel tof van Nintendo.

sainsaw

Legacy Member
PS3 speelt wel import games af. En ook op PSN, dat ze erop staan weet ik niet direct, maar het is wel mogelijk om andere stores te bezoeken en ze daar te kopen ( moete wel kaartjes van die lande hebbe )

biotek

Legacy Member
enkel ps3 imports , geen ps2 of psx imports tenzij ze aangepast zijn door sony in de store dacht ik

edit : juist getest ps3 herkent het als een ps1 disk maar krijg melding : cannot play this disk due to region retrictions.

Kenneke10

Legacy Member
T zitten er hier nog een paar die alles hier kopen, en niet veel later alles weer weg doen met winst.
Met altijd smoesjes erbij natuurlijk

Dennoman

Legacy Member
Kenneke10 zei:
T zitten er hier nog een paar die alles hier kopen, en niet veel later alles weer weg doen met winst.
Met altijd smoesjes erbij natuurlijk
Het is op de retromarkt al even erg geworden als met festivaltickets. Hoeveel keer zie je hier op B&S geen tickets verschijnen voor Werchter of Pukkelpop met smoesjes als: "dju, ik heb ze nu gekocht en ik kan toch niet gaan" en dan beginnen ze te bieden aan 25 euro extra per ticket :eek:

Kenneke10

Legacy Member
Als ze iets vinden bij een opkoper, die mensen veroordelen te duur en die maken alles kapot etc

Maar als ze zelf iets verkopen komen stoefen en dan nog het woord eerlijke prijs in de mond nemen.

JimmyPatterson

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Als ze iets vinden bij een opkoper, die mensen veroordelen te duur en die maken alles kapot etc

Maar als ze zelf iets verkopen komen stoefen en dan nog het woord eerlijke prijs in de mond nemen.

Toch iemand die het met me eens is :)

De retro 'scene' hier in België is al niet veel en als de retro verzamelaars dan onder mekaar nog eens voor opkopertje gaan spelen, is het helemaal gedaan.

Nirron

Legacy Member
Zoals al meermaals gezegd. Ik koop alles wat aan een goede prijs is.
Als ik het niet koop zal er waarschijnlijk toch een opkoper met aan de haal gaan.

Iets laten liggen in de goede hoop dat een anonieme verzamelaar die ik niet ken het vind doe ik niet.
Het klein beetje geld dat ik er momenteel aan verdien steek ik terug in de verzameling.

Natuurlijk hoe meer dingen ik toevoeg aan mijn collectie hoe vaker ik dubbele games zal hebben.
En hoe meer winst erop zal maken, maar als ik iets nog niet heb zal ik het nooit doorverkopen.

Ik heb ook vele liever dat verzamelaars dingen opkopen dan pure opkopers.
De verzamelaars houden meestal tenminste wat zorg voor de dingen die ze hebben.

Natuurlijk vind ik ook wel dat je mede verzamelaars een betere deal moet geven qua prijs.

Kenneke10

Legacy Member
Natuurlijk ga je altijd met dubbels enz zitten, die ge ze aan een iets hogere prijs verkoopt.

De laatste tijd zie ik hier personen verzamelingen starten om ze na drie weken te verkopen voor een aanzienlijke meerprijs.

ironhorn

Legacy Member
Ik koop soms ook dingen aan lage prijs om door te verkopen. Dat geld kan ik goed gebruiken naar mijn volgende aankopen toe. Als je naar de balans kijkt, blijft het overgrote deel toch op aankopen staan

on-topic: ouders van mijn vriendin hebben een ganse doos psx spellen voor me gekocht op de rommelmarkt, 5 euro

oa. japanse chocobo racing, japanse brave fencer musashi, darkstalkers, D (mist helaas cd 3 :() en nog vele meer

Ook een paar zonder cd, waaronder een street fighter alpha. Overall erg leuke verrassing! Gelukkig was het geen doos gekopieerde spellen, maar ben zeer blij dat ze ze hebben meegebracht :)

Zelf heb ik op de rommelmarkt enkel rambo III voor de sms, metal slug 4 en sonic heroes voor de ps2 gevonden. (en 2 turtles en 2 transformers) (en dat op 5 markten :/)

KillingRaptor

Legacy Member
Mooi die Japanse PS1 games! Kan je ze ook afspelen eigenlijk? En zitten er leuke exclusives tussen die niet hier zijn verschenen?

ironhorn

Legacy Member
zijn eigenlijk de 2 enige japanse spellen en kan ze helaas niet afspelen (tenzij 1 van mijn psx-en zo gemod is, maar dat zou ik eigenlijk niet weten)

Zaten ook andere obscure spellen in die ik niet kende, maar wel leuk leken. Veel ook met een ander type doosje (officieel van playstation, pal, maar toch anders)

Ringo

Legacy Member
Kenneke10 zei:
De laatste tijd zie ik hier personen verzamelingen starten om ze na drie weken te verkopen voor een aanzienlijke meerprijs.

Die situatie is niet nieuw...Vidiot wees daar al op vorig jaar. Nu ja, de retro-prijzen zijn op korte tijd nog eens de lift ingegaan...iets wat Bizi al opviel op ebay UK.

Wat ik eigenlijk jammer vind is dat er redelijk wat retro-verzamelaars zijn, maar zo weinig mensen waarmee je gewoon iets kan ruilen.

Den_Hidde

Legacy Member
Ringo zei:
Die situatie is niet nieuw...Vidiot wees daar al op vorig jaar. Nu ja, de retro-prijzen zijn op korte tijd nog eens de lift ingegaan...iets wat Bizi al opviel op ebay UK.

Wat ik eigenlijk jammer vind is dat er redelijk wat retro-verzamelaars zijn, maar zo weinig mensen waarmee je gewoon iets kan ruilen.

Idd de prijzen zijn weer gestegen en de nieuwere retro verzamelaars/spelers betalen die. Daardoor zijn wij ook wat gesjarrelt. Want als verzamelaars hier collectief nee zeggen tegen die prijzen dan blijven de opkopers er ook maar mee zitten en hopelijk verlagen ze dan weer hun prijzen. It's a dream.

Dat ruilen komt nog wel voor maar is moeilijk, persoonlijk verzamel ik maar één ding waardoor ruilen al een pak moeilijker wordt :)

JimmyPatterson

Legacy Member
En het is ook zo dat er momenteel jammerlijk gebruik wordt gemaakt van iemand zijn goedheid :) Die persoon meldt een goeie deal dicht bij hem en hij zegt zelf bereid te zijn om er een aantal te kopen voor leden hier en die dan te verzenden. Allemaal goed en wel tot hij de spullen heeft en dan krabben de mensen terug; maar die persoon is zijn geld al wel kwijt hé :) Tenzij hij zijn huis wilt decoreren met bepaalde games is hij er niets mee.

Dit soort dingen maken het voor mij gewoon minder fijn om hier nog te vertoeven:)

Nirron

Legacy Member
Den_Hidde zei:
Idd de prijzen zijn weer gestegen en de nieuwere retro verzamelaars/spelers betalen die. Daardoor zijn wij ook wat gesjarrelt. Want als verzamelaars hier collectief nee zeggen tegen die prijzen dan blijven de opkopers er ook maar mee zitten en hopelijk verlagen ze dan weer hun prijzen. It's a dream.

Dat ruilen komt nog wel voor maar is moeilijk, persoonlijk verzamel ik maar één ding waardoor ruilen al een pak moeilijker wordt :)

Opkopers blijven nu wel al met hun dingen zitten hoor.
De opkopers die massaal retro games hebben zie ik steeds met dezelfde dingen.

Af en toe wat nieuws, maar dat zal ook weer een jaar duren eer dat nieuws verkocht geraakt.

Ze zullen wel nog wat verdienen anders zouden ze het niet doen, maar denk dat ze het meer moeten hebben van de verkoop van nieuwere games.

sluysen

Legacy Member
Nirron zei:
Opkopers blijven nu wel al met hun dingen zitten hoor.
De opkopers die massaal retro games hebben zie ik steeds met dezelfde dingen.

Af en toe wat nieuws, maar dat zal ook weer een jaar duren eer dat nieuws verkocht geraakt.

Ze zullen wel nog wat verdienen anders zouden ze het niet doen, maar denk dat ze het meer moeten hebben van de verkoop van nieuwere games.

zoveel mensen met bakken aan shitty ps2 games op rommelmarkten

red Bulleke

Legacy Member
Ringo zei:
Wat ik eigenlijk jammer vind is dat er redelijk wat retro-verzamelaars zijn, maar zo weinig mensen waarmee je gewoon iets kan ruilen.

Wacht maar tot deze winter mate ;)
Tegen dan is mijn collection weer in huis en kan ik eindelijk alles ontdubbelen en heb me voorgenomen dat 95% van de spullen eerst te ruil zullen worden aangeboden. Ik schat dat het alles samen om een goeie 250 a 300 games gaat...

Den_Hidde

Legacy Member
red Bulleke zei:
Wacht maar tot deze winter mate ;)
Tegen dan is mijn collection weer in huis en kan ik eindelijk alles ontdubbelen en heb me voorgenomen dat 95% van de spullen eerst te ruil zullen worden aangeboden. Ik schat dat het alles samen om een goeie 250 a 300 games gaat...

:applause: I hope dat daar wat nes bij zit :cool:

red Bulleke

Legacy Member
't zal voor u een even grote verrassing zijn als voor mij Hidde... is tegen dan 4 jaar geleden da'k mijn stuff nog samen heb gezien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan