Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bosiwollig

Legacy Member
okay ik snap het denk ik. Dus eigenlijk doet de ati het werk?
want als dat zo is wrm zou je dan een zware nvidia kopen als de ati toch het beeld maakt?

Vorda

Legacy Member
Door die instructies die zeggen "dit en dat moet je nu aanpassen en anders doen", dat is net PhysX. AMD kan die wel uitvoeren, maar hij moet ze van ergens krijgen. En die "ergens" is de PhysX kaart.

bosiwollig

Legacy Member
aaah okay dus die nvidia maakt zelf geen beelden. Hij zegt gewoon aan de main gpu wat er bj het beeld moet bijgevoeg/ aangepast worden. Maar is de goedkoopste nvidia kaart daar niet goed genoeg voor? Of is het doorgeven van die PhysX toch redelijk belastend?

Spikyjos

Legacy Member
Maakt het merk eigenlijk iets uit/is er een verschil bij de 6870 kaarten op alternate?
Want die Saphire heeft een aantrekkelijke prijs.

chromeplus

Legacy Member
de €200 van sapphire is goed genoeg meen ik. heb zelf nog een 3850 sapphire gehad.
ik ga maar wachten met mijn aankoop tot de herfstvakantie, anders staan die mannen van alternate aan mijn deur zonder dat er iemand thuis is.

Wasbeer

Legacy Member
ik lees hier wel veel NVIDIA in een ATI topic ..
dus ... genoeg offtopic aub post het dan maar in het groene team zijn topic

Boze_Poes

Legacy Member
Zwaar mierengeneuk, maar... ATI is nu AMD, AMD heeft een groen logo. :(

Wasbeer

Legacy Member
ge meent da ? ik dacht dat die naam verandering pas in augustus ging komen ?
en belachelijk dat amd nu een groen logo heeft :(

jm188

Legacy Member
ik heb nu een 8800 GTS op een ASUS P5K-E mobo

kan ik nu, als ik een 6850 koop, mijn 8800 in men tweede pcie slot steken en gebruiken als dedicated PhysX kaart? (aangezien de verkoopwaarde van men 8800 toch 0,0 is)


edit: laat al maar: net de lijst van supported games gezien op de nvidea site, tis precies niet eens de moeite waard

Vorda

Legacy Member
Het is inderdaad niet echt de moeite waard, maar technisch gezien is het mogelijk.

Twinturbo

Legacy Member
Bij alternate.be hebben ze nu de eerste AMD HD 6850 en 6870 eindelijk binnen.
Wel enkel de XFX versies. AMD HD 6xxx reeks

De prijzen zijn dezelfste als die van de nederlandse Alternate. Als dit blijft kunnen we binnenkort dus de Sapphire HD 6850 en HD 6870 aan respectievelijk 149.90 en 199.90 euro verwachten.

jm188

Legacy Member
doe mij toch maar die asus: custom cooling en bios OC limieten liggen hoger

spoon

Legacy Member
Twinturbo zei:
Bij alternate.be hebben ze nu de eerste AMD HD 6850 en 6870 eindelijk binnen.
Wel enkel de XFX versies. AMD HD 6xxx reeks

De prijzen zijn dezelfste als die van de nederlandse Alternate. Als dit blijft kunnen we binnenkort dus de Sapphire HD 6850 en HD 6870 aan respectievelijk 149.90 en 199.90 euro verwachten.

dan gaan we nog maar even wachten tot alle kaarten binnen zijn voor we ne pc bestellen

Mette2

Legacy Member
Twinturbo zei:
Bij alternate.be hebben ze nu de eerste AMD HD 6850 en 6870 eindelijk binnen.
Wel enkel de XFX versies. AMD HD 6xxx reeks

De prijzen zijn dezelfste als die van de nederlandse Alternate. Als dit blijft kunnen we binnenkort dus de Sapphire HD 6850 en HD 6870 aan respectievelijk 149.90 en 199.90 euro verwachten.

Ik hoop het, maar ze zijn in ieder geval nu al beter geprijsd dan de concurrentie, de goedkoopste GTX460 1GB bij alternate is 200€, en de goedkoopste GTX470 kost 250€.

bosiwollig

Legacy Member
die gtx 470 van 170 euro is van de azerty site verdwenen :s of misschien kijk ik erover.

Phaetor

Legacy Member
Inderdaad, hij is weg.
Ik zie wel een andere van 190€ ofzoiet.
Als we even op tweakers kijken zijn de prijzen nu begin 200€. Maar dan zou ik alsnog voor de AMD 6870 kiezen wegens obvious reasons, sinds die ongeveer gelijk opgaat met de 470 als ik het goed voor heb :)

Tenzij je al een 460 of een 470 hebt, dan is het wel zéér fijn om nu een 2e kaart bij te stoppen moest je dat willen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan