Archief - De grote AMD thread.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SXe

Legacy Member
Name says it all. Na de grote Intel thread, de grote AMD thread.
Nieuwe CPU's? Nieuwe sockets? Nieuwe chipsets? Post ze hier.

Roedi

Legacy Member
Dit kan een interresant topic worden :) Ik kijk iig vol verwachting uit naar de buldozer cpu's. Met AMD's hardware matige hyperthreading vs Intel's software matige, kunnen ze daar mee wel eens een voorsprong op Intel gaan uitbouwen in multi threaded aplicaties. Ben benieuwd. :)

meino

Legacy Member
interessant artikel.
nu maar hopen dat de dollar in 2011 terug zwak staat ;).

Oli4V

Legacy Member
ik vraag mij eens af wanneer AMD ook met LGA sockets gaat komen voor desktopplatform, want voor servers hebben ze dat nu toch wel al een hele tijd.

flyingdutchman

Legacy Member
SXe zei:
Alé seg, den Dutch heeft een X6 gekocht.

jep, van de man van de post onder u :p.

AMD-Thread, dit gaat iets voor mij worden, ik voel het :p.

Oli4V zei:
ik vraag mij eens af wanneer AMD ook met LGA sockets gaat komen voor desktopplatform, want voor servers hebben ze dat nu toch wel al een hele tijd.

wat heeft het eig voor voordeel tov de huidige methode met pinnekes in de cpu-s?
OK mensen mollen minder snel hun cpu, en hij is makkelijker te lappen, maar wat nog?

Xtala

Legacy Member
Roedi zei:
Dit kan een interresant topic worden :) Ik kijk iig vol verwachting uit naar de buldozer cpu's. Met AMD's hardware matige hyperthreading vs Intel's software matige, kunnen ze daar mee wel eens een voorsprong op Intel gaan uitbouwen in multi threaded aplicaties. Ben benieuwd. :)

Is Hyperthreading niet sowieso softwarematig?
Uiteindelijk emuleer je extra cores, en als je dat hardwarematig doet heb je gewoon een extra core erin gestoken lijkt me.

Jack

Legacy Member
Xtala zei:
Is Hyperthreading niet sowieso softwarematig?
Uiteindelijk emuleer je extra cores, en als je dat hardwarematig doet heb je gewoon een extra core erin gestoken lijkt me.

Niet echt. HT is iets die door de CPU zelf aangeboden wordt aan de OS, je OS heeft dus totaal geen benul dat er geen "echte" cores achter zitten. Trouwens, dat maakt niet veel uit want er wordt toch fysieke hardware gebruikt, immers is HT niet meer dan een truuk om de ongebruikte parrallelle delen in de pipeline van een CPU toch te gebruiken.

Norea

Legacy Member
NU een vraag dat me al lang bezighoud als ik de game start. Bij elke intro van de game staat intel logo wrm amd zo weinig.

Mette2

Legacy Member
Omdat Intel daar meer geld voor over heeft zeker : marketing noemen ze zoiets...

Intel is een gigantisch bedrijf, AMD is in vergelijking maar een mini-bedrijfje, die hebben echt geen geld te veel om zo maar naar de gamedevelopers te gooien.

JackF

Legacy Member
Vermoedelijk sponsoren ze verschillende game/software development studios met als wederdienst het gebruiken van het Intel logo , Nvidia doet dat ook .

Jack

Legacy Member
ik heb al wat reviews opgezocht, maar heeft er iemand hier ervaring met de Phenom II X6? Qua prestatie, overclockbaarheid, enz. Hoe goed is de stock cooler erbij trouwens?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan