Archief - De grote AMD thread.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wasbeer

Legacy Member
bwah raar die zegt 4 cores unlocked ? met de core die ge niet kunt afzette ?
dan zal ik strax eens zien want kon de cores niet zien via cpu-z
en ik heb zelf veel probleme gehad met me asus striker extreme.
daarom dat ik twijfelde met asus nog eens te kopen.

Fraggie zei:
Over AMD gesproken, ik draai momenteel Windows 7 op volgende PC:

AMD Athlon XP 2800+ -> +-2GHz (Barton)
2GB PC3200
nForce 2 chipset
6800GT

en dat draait beter dan Windows XP?! Ongeveer evenveel ram verbruik én dat voor het zelfde aantal geïnstalleerd programma's. Ook stond mijn XP op de laagste kwaliteit en ik zit hier met Winkey + TAB te werken alsof het geen naam heeft ;P.

Score van:
CPU: 3.4
RAM: 4.1
GFX: 5.9
Gaming: 4.6
HDD: 5.3

Echt wel tof..

6600gt = minimum met w7

ma eigenlijk ferm dat w7 lichter is dan xp

Mette2

Legacy Member
Topmodel is meestal (eigenlijk altijd, de laatste jaren toch) een Black Edition.

Vorda

Legacy Member
Topmodel natuurlijk, maar 1065 zou een mooie verrassing zijn mocht hij BE zijn :)

Herr Doktor

Legacy Member
Gerucht is gekomen dat Oracle wel eens een zware overname in de pijpleiding heeft zitten. En je raad nooit welke namen er genoemd worden niet minder dan Nvidia & AMD. :eek: ( dit is uiteraard een gerucht maar als je weet dat Oracle 24 Miljard heeft om te spenderen terwijl AMD 'maar' 7 Miljard waard is het niet ondenkbaar ;) )

Interessant :)

Goblin13

Legacy Member
Vraagje: heb nog een 2de pc met amd2+ socket 939
De eerste quadcore generatie cpu. Kan ik daar een betere snellere cpu insteken? Of socket te oud?

Xtala

Legacy Member
Merdor zei:
Gerucht is gekomen dat Oracle wel eens een zware overname in de pijpleiding heeft zitten. En je raad nooit welke namen er genoemd worden niet minder dan Nvidia & AMD. :eek: ( dit is uiteraard een gerucht maar als je weet dat Oracle 24 Miljard heeft om te spenderen terwijl AMD 'maar' 7 Miljard waard is het niet ondenkbaar ;) )

Interessant :)

Gezien de miserie die ze al gehad hebben met Sun, lijkt het mij sterk dat ze AMD of nVidia zouden kunnen overnemen eigenlijk.
Alhoewel ze hier natuurlijk geen (praktisch) monopolie mee krijgen.

Herr Doktor

Legacy Member
Xtala zei:
Gezien de miserie die ze al gehad hebben met Sun, lijkt het mij sterk dat ze AMD of nVidia zouden kunnen overnemen eigenlijk.
Alhoewel ze hier natuurlijk geen (praktisch) monopolie mee krijgen.

Oracle zoekt een hardware fabrikant ( of fabrikanten ) over te nemen dus alles is mogelijk.....

Mette2

Legacy Member
Volgend jaar naar 32nm, het jaar daarop al naar 28nm : AMD stapt in 2012 over op 28nm-processors | Core | Tweakers.net Nieuws

Global Foundries begint zijn vruchten af te werpen :applause:

[Exklusiv] Roadmaps der kommenden "Fusion"-APUs und "Zambezi"-CPUs

Nieuwe roadmaps, bulldozer komt volgend jaar in April/Mei, eerst 8-cores, daarna 6-cores en 4-cores...

Er is weer een interessante roadmap opgedoken : http://www.planet3dnow.de/photoplog/file.php?n=12567&w=o

Vooral dus de laatste kolom die op de nieuwe socket AM3+ zullen passen.

dibardi

Legacy Member
Mette2 zei:
Daar hebben ze Llano voor denk ik...

Ik dacht dat Llano alleen voor desktop was, allez, dat eerder desktop-richting uitgaan ipv sub-notebook?
AMD toont 'die shots' van Bulldozer-octocore en Llano Fusion-apu | Core | Tweakers.net Nieuws

EDIT:

Blijkbaar gaat Llano ook naar de notebooks, maar ik twijfel eraan of de notebooks met Llano wel genoeg batterijduur hebben, want Llano heeft 4 cores?
http://www.anandtech.com/show/2933
Een sub-notebook heeft toch de capaciteiten van een gewone notebook, maar met een langere accuduur?

Ik denk daarom dat Llano meer gebruikt gaat worden in de mainstream-notebooks, tenzij ik iets verkeerd lees

dibardi

Legacy Member
Ooh, Llano is nu gepland voor Bulldozer.
Llano gaat dan de strijd aan tegen de i3/i5, maar ik denk wel dat AMD de kans mist om met hun Bulldozer tegen de SB te concurreren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan