Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Net een heel speciaal flesje opengetrokken.
Had volgens de regels van de kunst een ijsdestillaat gemaakt van St. Bernardus 12.
4 flesjes herleidt tot 2 flesjes.
Ijskoud gebotteld en opnieuw een kroonkurk erop. (in de hoop om onder kamertemperatuur opnieuw een beetje CO2 te krijgen).

Net afgekletst, heel weinig druk erop. Uitgeschonken, geen CO2, geen schuim, iets lichter van kleur (beetje paradoxaal aangezien er vooral water uitgehaald is). Geur is super, ruikt om één of andere reden naar hout, is waarschijnlijk omdat het hogere alcoholen deelt met sterke dranken zoals Whiskey die ik met een houtsmaak associeer. Moet dus dringend men definitie van houtsmaak vernieuwen.
Erg boozy natuurlijk.
Redelijk helder en gistloos. Die is sowieso dood bij dit alcoholgehalte, ik schat 18%.
Echt de moeite waard hoor!

Dennoman zei:
Spreek voor uzelf :p met de naft die ik eraan oprij, heb ik bijna nog nen bak extra.
Zonder bedrijfswagen valt dat voordeel ook al weg inderdaad :)

bludgeoned

Legacy Member
Bontus zei:
Net een heel speciaal flesje opengetrokken.
Had volgens de regels van de kunst een ijsdestillaat gemaakt van St. Bernardus 12.
4 flesjes herleidt tot 2 flesjes.
Ijskoud gebotteld en opnieuw een kroonkurk erop. (in de hoop om onder kamertemperatuur opnieuw een beetje CO2 te krijgen).

Net afgekletst, heel weinig druk erop. Uitgeschonken, geen CO2, geen schuim, iets lichter van kleur (beetje paradoxaal aangezien er vooral water uitgehaald is). Geur is super, ruikt om één of andere reden naar hout, is waarschijnlijk omdat het hogere alcoholen deelt met sterke dranken zoals Whiskey die ik met een houtsmaak associeer. Moet dus dringend men definitie van houtsmaak vernieuwen.
Erg boozy natuurlijk.
Redelijk helder en gistloos. Die is sowieso dood bij dit alcoholgehalte, ik schat 18%.
Echt de moeite waard hoor!


Zonder bedrijfswagen valt dat voordeel ook al weg inderdaad :)
Ook al veel zitten twijfelen om eens een Rochefort 10 destilaat te maken. Moet ik dringend eens werk van maken.
Deze week Emelisse RIS Sorachi Ace gedronken en blijf nog steeds onder de indruk van Emelisse. Maken echt pareltjes.

Bontus

Legacy Member
Té lang geleden dat ik nog bieren van hun gedronken heb.
Stellen nooit teleur inderdaad.

Pariah

Legacy Member
Boskeun en dulle teve zijn mijn favoriete bieren van de dolle. Boskeun is een van de best ruikende bieren die ik tot nu toe geprobeerd heb.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

mijas65

Legacy Member
Bontus zei:
Net een heel speciaal flesje opengetrokken.
Had volgens de regels van de kunst een ijsdestillaat gemaakt van St. Bernardus 12.
4 flesjes herleidt tot 2 flesjes.
Ijskoud gebotteld en opnieuw een kroonkurk erop. (in de hoop om onder kamertemperatuur opnieuw een beetje CO2 te krijgen).

Net afgekletst, heel weinig druk erop. Uitgeschonken, geen CO2, geen schuim, iets lichter van kleur (beetje paradoxaal aangezien er vooral water uitgehaald is). Geur is super, ruikt om één of andere reden naar hout, is waarschijnlijk omdat het hogere alcoholen deelt met sterke dranken zoals Whiskey die ik met een houtsmaak associeer. Moet dus dringend men definitie van houtsmaak vernieuwen.
Erg boozy natuurlijk.
Redelijk helder en gistloos. Die is sowieso dood bij dit alcoholgehalte, ik schat 18%.
Echt de moeite waard hoor!


hoe doe je dit ?

klinkt best wel tof om te expirimenteren .

bludgeoned

Legacy Member
mijas65 zei:
Bontus zei:
Net een heel speciaal flesje opengetrokken.
Had volgens de regels van de kunst een ijsdestillaat gemaakt van St. Bernardus 12.
4 flesjes herleidt tot 2 flesjes.
Ijskoud gebotteld en opnieuw een kroonkurk erop. (in de hoop om onder kamertemperatuur opnieuw een beetje CO2 te krijgen).

Net afgekletst, heel weinig druk erop. Uitgeschonken, geen CO2, geen schuim, iets lichter van kleur (beetje paradoxaal aangezien er vooral water uitgehaald is). Geur is super, ruikt om één of andere reden naar hout, is waarschijnlijk omdat het hogere alcoholen deelt met sterke dranken zoals Whiskey die ik met een houtsmaak associeer. Moet dus dringend men definitie van houtsmaak vernieuwen.
Erg boozy natuurlijk.
Redelijk helder en gistloos. Die is sowieso dood bij dit alcoholgehalte, ik schat 18%.
Echt de moeite waard hoor!


hoe doe je dit ?

klinkt best wel tof om te expirimenteren .
https://www.youtube.com/watch?v=5Qv862vR0fE

Inspector Monkfish

Legacy Member
Vandaag eens langsgeweest bij DELICES & CAPRICES. Dit is de buit:

- Zwarte Piet
- Troubadour Westkust
- Stouterik
- Noir de Dottignies

Gezellig shopje wel :)

Noctilucus

Legacy Member
Inspector Monkfish zei:
Vandaag eens langsgeweest bij DELICES & CAPRICES. Dit is de buit:

- Zwarte Piet
- Troubadour Westkust
- Stouterik
- Noir de Dottignies

Gezellig shopje wel :)

En viel dat mee qua prijzen? Het is wel een van de meest schappelijke bierwinkels in Brussel, maar het blijft centrum Brussel.

danzig_6

Legacy Member
Inspector Monkfish zei:
Vandaag eens langsgeweest bij DELICES & CAPRICES. Dit is de buit:

- Zwarte Piet
- Troubadour Westkust
- Stouterik
- Noir de Dottignies

Gezellig shopje wel :)

Zwarte Piet onlangs gedronken en beviel mij ten zeerste!

godf@ther

Legacy Member
Tip: ik heb zojuist een gouden carolus ambrio gedronken met als vervaldatum oktober 2006.

Zéér lekker! Was eigenlijk meer een stoutachtig bier geworden. Als iemand deze dus nog tegenkomt in zijn kelder, niet weggieten! :)

ElMañana

Legacy Member
Wel jammer dat al uw CO2 dan verdwenen is. Kan me voorstellen dat het nog veel beter zou zijn mét neen?

Misschien eens proberen met 2 Sint Bernardussen. Bedankt voor de filmpjes allesinds.

mijas65

Legacy Member
kastje aangeschaft om alles een beetje te organiseren .
kan nog een kast vullen met gerief :crazy: ( de molen BA's , de leffes ( voor bezoek geef ik men goed gerief niet aan :p ) enzo ... )
dscf6032j.jpg

bludgeoned

Legacy Member
Zie ik daar Trignac staan? Zou ik toch in geen honderd jaar mijn geld aan geven. Voor de rest een mooi gevulde kast.
Tot voor een jaar zag mijn kast er ongeveer ook zo uit, nu meer fan van gewone doordrinkers en makkelijk verkrijgbare toppers.

mijas65

Legacy Member
idd trignac , heb deze nog niet gedronken gewoon gekocht om eens te proeven eigenlijk .

en beetje omdat ik elk kasteelbier in 75 cl heb .

bludgeoned

Legacy Member
Ben niet meteen een fan van kasteelbier, en al zeker niet van bier in speciale verpakkingen dat plots handenvol geld kost.

Abio

Legacy Member
Ik ben ook hoe langer hoe meer gewoon aan het genieten van de makkelijkere verkrijgbare "toppers".
De prijzen voor de bieren die ik graag nog zou willen proeven zijn over het algemeen zo absurd dat ik de zoektocht nog amper volhoud.

En al de probeersels van jan-en-alleman voor de zoveelste dubbel of tripel beginnen ook tegen te steken. De kans op iets echt lekker is klein. En alles proeven is niet mogelijk.

Bontus zei:
Net een heel speciaal flesje opengetrokken.
Had volgens de regels van de kunst een ijsdestillaat gemaakt van St. Bernardus 12.
4 flesjes herleidt tot 2 flesjes.
Ijskoud gebotteld en opnieuw een kroonkurk erop. (in de hoop om onder kamertemperatuur opnieuw een beetje CO2 te krijgen).

Net afgekletst, heel weinig druk erop. Uitgeschonken, geen CO2, geen schuim, iets lichter van kleur (beetje paradoxaal aangezien er vooral water uitgehaald is). Geur is super, ruikt om één of andere reden naar hout, is waarschijnlijk omdat het hogere alcoholen deelt met sterke dranken zoals Whiskey die ik met een houtsmaak associeer. Moet dus dringend men definitie van houtsmaak vernieuwen.
Erg boozy natuurlijk.
Redelijk helder en gistloos. Die is sowieso dood bij dit alcoholgehalte, ik schat 18%.
Echt de moeite waard hoor!

Hier ondertussen hetzelfde aan het proeven. En je beschrijft eigenlijk perfect hoe ik het ook ervaar. De reuk is echt goed. Maar geef mij toch maar zeker het origineel, vooral omdat ge toch iets meer hebt voor de prijs :) En dit is toch iets te boozy naar mijn zin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan