Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
Pariah zei:
dit weekend nog eens een Oerbier gedronken en damn :drool: echt lekker! Ik ben nog maar een goeie 2 maand bezig met "streekbieren" en Oerbier was mijn eerste. en toen vond ik hem zeker niet slecht, maar ook geen topper. Nu vond ik hem wel echt lekker :). Klopt het als ik zeg dat Oerbier wat stoutachtig meegeeft? Heeft ook die koffie bitterachtig nasmaakje.
Ik zou zeggen van niet. Het heeft weliswaar geroosterde toetsen en serieus wat bitterheid, maar echt denken aan een stout doet het me toch niet.
Blijft ook een van mijn favoriete bieren, een echte klassieker.

Noctilucus

Legacy Member
Pariah zei:
gisteren eens Bellegems oud bruin gedronken. :puke: toch totaal niet mijn ding. heb het zelfs uitgekapt in de gootsteen :unsure: Waarschijnlijk zal die Rodenbach die ik gekocht heb, mij dan ook niet bekoren?

De enige manier om erachter te komen, is door het te proberen. Zoals Bludgeoned al zei, is Rodenbach sowieso een pak toegankelijker, ik vind het zelfs tam in vergelijking.
Bellegems Oud Bruin noemt tegenwoordig trouwens VanderGhinste Oud Bruin, kwestie dat je er niet toevallig nog eens aan mispakt ;)
"Pure" oud bruine kan je dan misschien beter voorlopig links laten liggen, maar veel verwante bieren kunnen echt nog wel de moeite zijn (zoals de Vlaams Roodbruine stijl, mengvormen zoals Liefmans Goudenband, ...) en zelfs minder uitgesproken Oud Bruine zou ik niet meteen over 1 kam scheren omdat Bellegems Oud Bruin niet je ding was.

ElMañana zei:
Geers in Oostakker zal het meeste kans makn denk ik.

Inderdaad, toch wat Black Albert, Pannepot en Pannepeut betreft.

Pariah zei:
dit weekend nog eens een Oerbier gedronken en damn :drool: echt lekker! Ik ben nog maar een goeie 2 maand bezig met "streekbieren" en Oerbier was mijn eerste. en toen vond ik hem zeker niet slecht, maar ook geen topper. Nu vond ik hem wel echt lekker :). Klopt het als ik zeg dat Oerbier wat stoutachtig meegeeft? Heeft ook die koffie bitterachtig nasmaakje.

Het scheelt vaak ook op welke temperatuur je een bier drinkt, wat je ervoor gegeten of gedronken hebt, soms krijg je een verrassend anders resultaat. En je smaak evolueert sowieso, zeker als je meer en meer van de doorsnee bieren gaat afwijken.

ElMañana

Legacy Member
Ben afgelopoen weekend naar de openbrouwerijdag geweest in Vicaris. Was wel een aanrader.

Generaal Speciaal vind ik wel écht niet lekker. Terwijl ik wel fan ben van de gewone Generaal.

Bubble

Legacy Member
Hoe verschilt de Speciaal van de gewone Generaal ? Die ben ik nog niet tegen gekomen.

Dennoman

Legacy Member
Bubble zei:
Hoe verschilt de Speciaal van de gewone Generaal ? Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Lactische vergisting zie ik, dus waarschijnlijk zuur (yoghurt).

ElMañana

Legacy Member
Dennoman zei:
Lactische vergisting zie ik, dus waarschijnlijk zuur (yoghurt).

Dat is inderdaad het geval. Smaakt voor mij té zuur. Is een soort Rodenbach meets Generaal.
Ze verkopen hem enkel in de brouwerij zelf denk ik, in flessen van 75cl. Als zijnde Limited Edition, terwijl het gewoon een foutje was van hun kant ;).

Bontus

Legacy Member
mijas65 zei:
@bontus

net je tripel eens opgedronken , kan niet direct goed smaken uitleggen maar voor zelf te brouwen is dat best wel goed !
vrij ''dik'' bier en de 8.5% zit niet direct verstopt waardoor het helemaal geen bierke is voor door te drinken .
voor een tripel weet deze zich best wel te onderscheiden in mijn ogen .

eentje voor nog te drinken ;) , ben nu best wel benieuwd naar de stout en de variant met chips doordrenkt in porto .

De Emelisse IRS White Label Sorachi Ace is alleszins een topper!
Momenteel van aan het genieten :)

bludgeoned

Legacy Member
Bontus zei:
De Emelisse IRS White Label Sorachi Ace is alleszins een topper!
Momenteel van aan het genieten :)
Jep, echt een topper dat bier.
Kijk al uit naar Borefts dit jaar.

Pariah

Legacy Member
Gisteren een Gouden Carolus tripel gedronken. Was zeer lekker! Samen met tripel karmeliet een van mijn favoriete tripels voor het moment.

Daarnaast ook nog Orval gedronken en die viel mij wat tegen precies. Sowieso probeer ik die nog eens want nu had ik redelijk wat ervoor gedronken.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

godf@ther

Legacy Member
Van Orval moest ik vroeger niks weten, maar nu, njammie :p

Gisteren een piraat gedronken me vervaldatum januari 2013, twas donkeramber van kleur en zeer lekker! Beter als een verse.
In de week ook Gulden draak gedronken me vervaldatum ergens in 2013, maar ik prefereer verse, nu was er te veel alcoholsmaak.

ElMañana

Legacy Member
Boskeun en Stille Nacht gedronken hier in een lokaal cafeetje. Beide bijzonder lekker.

dJeez

Legacy Member

Black Night

Legacy Member
Heb nog een fleske Westmalle Tripel van 75cl (op kurk) staan met een vervaldatum van mei 2012.
Dringend uitdrinken of nog effe wachten?

Bontus

Legacy Member
Black Night zei:
Heb nog een fleske Westmalle Tripel van 75cl (op kurk) staan met een vervaldatum van mei 2012.
Dringend uitdrinken of nog effe wachten?
Is normaal van brouwdatum mei 2009, zal nu goed zijn om te drinken.
En zal wrs binnen nog eens 4 jaar nog steeds even goed zijn.

Black Night

Legacy Member
Bontus zei:
Is normaal van brouwdatum mei 2009, zal nu goed zijn om te drinken.
En zal wrs binnen nog eens 4 jaar nog steeds even goed zijn.

OK, bedankt voor de info!
Volgend weekend dan maar es opentrekken :woohoo:

Is een Duvel Tripel Hop op kurk ook beter ver na vervaldatum?
Heb eentje die net de vervaldatum passeerde...

Noctilucus

Legacy Member
Een Tripel Hop zou ik eerder voor dan een eind na de vervaldatum uitdrinken, het hoppige karakter van een bier vermindert met lang bewaren.

Black Night

Legacy Member
Interesting! Deze staat gepland voor het weekend nadien.

Leuke voornemens ^^

mijas65

Legacy Member
heb hier ook nog een duvel tripel hop staan van 2010 ( de eerste ooit ? ) ook net een maandje vervallen mss toch maar is opdrinken .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan