Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terry_Bogard

Legacy Member
hmm interessant weetje! Thanks

Sent from a galaxy far far away using Tapatalk

Markey

Legacy Member
gister te horen gekregen dat as. donderdag de struise aardmonnik gaan bottelen?.
dus zou over paar weekjes dan te koop moeten zijn

Bubble

Legacy Member
Zo nen Duvel Triple Hop heb ik ook nog in de kelder. Dan toch maar eens ne keer iets kouder leggen en opendoen.

Afgelopende weekend ben ik nog eens langs Geers gepasseerd. Een nieuwe ontdekking voor mij was de Piraat triple hop : lekker volle smaak met een nadronk van een beetje! citrus en bitterheid.

ElMañana

Legacy Member
Ben niet zot van die Triple Hops, ik prefereer telkens de originele.

Pariah

Legacy Member
Heeft er iemand suggesties voor zomerbiertjes? Heb hier saison dupont, catso, arabier maar wat zijn nog verfrissende bieren? Heb voornamelijk bruine zoetere bieren liggen... En iedere dag cantillon is ook wat van het goede teveel :)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

xiempie

Legacy Member
de hoppige bieren van De Ranke (XX bitter, Guldenberg) en De La Senne (Taras Boulba, Zinnebir) zijn altijd wel zeer verfrissend

Noctilucus

Legacy Member
Nog een stem voor Taras Boulba!

Petrus Aged Pale is ook een goeie, zuur zonder extreem te zijn en zonder dat aard-achtige van veel geuzes, dat maakt hem verfrissend en toch uitgesproken van smaak.
Liefmans Oud Bruin en Queue de Charrue zijn vrij toegankelijke oude bruine, zullen je hopelijk beter bevallen dan Duchesse (?), ik krijg bij die 2 niet die indruk van tanines of terpentijn :p
Misschien ook La Corne du Bois des Pendus Blond, behoorlijk citrus gehalte, een beetje richting Orval.

En saisons in het algemeen, al ben ik daar geen kenner van, al was ik wel onder de indruk van Fantôme en Magic Ghost; altijd licht anders en je hebt echt niet de indruk dat ze 8% zijn.

Pariah

Legacy Member
Vnv 3 Fonteinen oude geuze gedronken. Heerlijk! Die taras boulba ga ik eens aanschaffen. Merci!

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Markey

Legacy Member
gister 2 flessen van de nieuwe black damnation weten te kopen. de black berry albert. en een nieuwe batch van de rio reserva. die gaan nu voor een lange tijd de kelder in :P

bludgeoned

Legacy Member
Markey zei:
gister 2 flessen van de nieuwe black damnation weten te kopen. de black berry albert. en een nieuwe batch van de rio reserva. die gaan nu voor een lange tijd de kelder in :P

Rio reserva vond ik echt zwaar tegenvallen
En die black berry is er toch al een tijdje? Al is hij waarschijnlijk nog maar net gebotteld.

Markey

Legacy Member
ik meen dat de black berry alleen maar op vat te krijgen was, en dat ze hem nu pas op fles hebben. dit jaar zouden er nog een hoop nieuwe black damnations uitkomen. hoop niet dat ze alleen maar op de grote fles uitkomen. had ze voor 16 euro per stuk gekocht. blijft een hoop geld

Dennoman

Legacy Member
Markey zei:
ik meen dat de black berry alleen maar op vat te krijgen was, en dat ze hem nu pas op fles hebben. dit jaar zouden er nog een hoop nieuwe black damnations uitkomen. hoop niet dat ze alleen maar op de grote fles uitkomen. had ze voor 16 euro per stuk gekocht. blijft een hoop geld
Voor zover ik Urbain heb begrepen, komen deze enkel op grote fles uit. Ze zijn ook van plan een boxset te releasen voor de eindejaarsperiode.

bludgeoned

Legacy Member
Heb me al lang voorgenomen om hun speciallekes op bierfestivals te nuttigen. €16 heb ik er nu echt niet voor over als je hun Black Albert voor €2.5 en soms zelfs minder kunt kopen.

Abio

Legacy Member
Dennoman zei:
Voor zover ik Urbain heb begrepen, komen deze enkel op grote fles uit. Ze zijn ook van plan een boxset te releasen voor de eindejaarsperiode.

De specialekes rond nieuwjaar... ook een fabeltje dat elk jaar komt bovendrijven, en waar ze nooit effectief werk van maken. Spijtig genoeg...

Pariah

Legacy Member
16euro voor black albert berry vind ik er wel ferm over. Zijn er hier mensen die zelf bier brouwen? Ik zou wel eens zo een brouwcursus willen volgen en zelf IPA's proberen te brouwen :p

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
16euro voor black albert berry vind ik er wel ferm over. Zijn er hier mensen die zelf bier brouwen? Ik zou wel eens zo een brouwcursus willen volgen en zelf IPA's proberen te brouwen :p

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik begin er binnenkort zelf aan. Gewoon idd beginnen met een IPA me dunkt, die zijn het rapste proefklaar en ook het eenvoudigst om te maken. Ik ga waarschijnlijk beginnen met een vast recept om de stappen wat te leren, dat een paar keer doen en dan zelf beginnen tweaken en kloten.

Pariah

Legacy Member
Waar ga je een cursus volgen? Hier bij mij in de omgeving kan ik bij syntrawest of bij Alvinne terecht. Al ben ik wel niet zeker of die curussen dit najaar nog doorgaan bij Alvinne. Site is niet echt up to date.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
Waar ga je een cursus volgen? Hier bij mij in de omgeving kan ik bij syntrawest of bij Alvinne terecht. Al ben ik wel niet zeker of die curussen dit najaar nog doorgaan bij Alvinne. Site is niet echt up to date.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik doe geen cursus, begin er gewoon zelf aan. Mijn maten die de beste homebrews maken, hebben zelf ook ofwel geen cursus gedaan, ofwel nadat ze zelf wat met de basis hebben zitten fieteren. Ene gast maakt nu echt wel bier op hoog niveau, dat zo in vergelijking met Struise of Alvinne zou kunnen staan qua smaakprofiel en dikke kloten op het gebied van maischtijd (mondgevoel) en kracht van de hop. Perfect bij een goeie vettige ouwe kaas.

Pariah

Legacy Member
Allé dan heb je al een voordeel dat je misschien wat gerief kan gebruiken. Want blijkbaar heb je ook redelijk wat materiaal nodig om zelf te brouwen. Jammergenoeg.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan