Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
bludgeoned zei:
Dus deze van de 900 flessen bedoel ik, met de rode zegel.
Die ja.

Als ik zo de minder positieve dingen erover hoor kan ik ze beter wegtraden :p Maat van mij heeft twee van de zeldzaamste Stormaktsporter-varianten geforceerd voor een enkele fles ervan.

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Die ja.

Als ik zo de minder positieve dingen erover hoor kan ik ze beter wegtraden :p Maat van mij heeft twee van de zeldzaamste Stormaktsporter-varianten geforceerd voor een enkele fles ervan.
Dat was als het grote publiek nog niet wist dat er plots 10000 flessen op de markt kwamen. Hij heeft ze dan nog snel proberen te verpatsen. Vrees ervoor dat het nu nog lukt :)

Dennoman

Legacy Member
Die eerste batches zijn soms moeilijke beestjes. Vaak blijven ze redelijk veel waard ondanks volgende releases met hogere aantallen. Zo zal een eerste batch Tilquin Quetsche vermoedelijk véél waard worden in de toekomst.

Pariah

Legacy Member
Kopen jullie bieren als een soort belegging ofzo? :unsure:

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
Kopen jullie bieren als een soort belegging ofzo? :unsure:

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Dat nu niet, maar het is goed om u bewust te zijn van hoe waardevol sommige flessen al zijn/zullen worden.

bludgeoned

Legacy Member
Pariah zei:
Kopen jullie bieren als een soort belegging ofzo? :unsure:

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Gans het verhaal van zeldzame bieren kopen om die dan meteen te ruilen of doorverkopen ben ik geen fan van.

Bontus:
Gewoon bijhouden en zelf opdrinken. 3 jaar geleden was het alvast nog extreem lekker. Heb er zelf ook nog eentje van liggen.

Pariah

Legacy Member
Ruilen vind ik wel nog cva. Zo ga ik dit weekend 3 flessen cantillon ruilen voor Black Tuesday en 2 flessen goose island bourbon county 2009 en 2012 tijdens mijn verblijf in N-Amerika.

Verkopen vind ik dan ook weer not done.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
Ruilen vind ik wel nog cva. Zo ga ik dit weekend 3 flessen cantillon ruilen voor Black Tuesday en 2 flessen goose island bourbon county 2009 en 2012 tijdens mijn verblijf in N-Amerika.

Verkopen vind ik dan ook weer not done.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ziet er een deftige ruil uit, al hangt het er vanaf welke Cantillon :p
Bontus zei:
Is deze eigenlijk iets waard? Rodenbach Vin de Céréale - 99 at RateBeer
Zo heb ik één fles in kelder.
Hangt er een beetje vanaf hoe oud hij is, maar eigenlijk niet echt. De enige Rodenbachs die iets waard zijn, zijn de Caractère Rouge 2011 (origineel) en de Alexander.

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Ziet er een deftige ruil uit, al hangt het er vanaf welke Cantillon :p

Hangt er een beetje vanaf hoe oud hij is, maar eigenlijk niet echt. De enige Rodenbachs die iets waard zijn, zijn de Caractère Rouge 2011 (origineel) en de Alexander.
Bij mijn weten is er daar maar 1 batch van, dus zijn ze allemaal even oud. Heb de fles hier niet bij me, maar ik dacht 2004. Zal dan enkele jaren later verkocht zijn.

Pariah

Legacy Member
Dennoman zei:
Ziet er een deftige ruil uit, al hangt het er vanaf welke Cantillon :p

Is voor Iris, St.Lam en Lou pepe gueze (allemaal 750ml en vrij makkelijk verkrijgbaar). En in ruil krijg ik Black Tuesday (75cl) en 2 flessen bourbon county (ik dacht dat ze beide 375ml zijn). Dus lijkt mij een prima deal aangezien Black Tuesday alleen al 30 dollar kost en hier in België of online betaal je makkelijk 70-80euro .

ElMañana

Legacy Member
Heb nu zo'n fles Caractere Rouge gekocht bij Geers gisteren. Wanneer zou hij het beste zijn, nu meteen of toch een jaartje (of meer) wachten? Probleem dan is, indien ik dat echt heel lekker vind, dat ik maar 1 fles heb.

mijas65

Legacy Member
gisteren nog een bezoekje in kulminator gedaan .

pannepot vintage van 2005 - amaj vele beter dan de ''verse '' geweldige smaakevolutie !
rochfort 10 van 2003 - deze vond ik best minder was nogal vrij gebalanceerd zonder echt een smaak die eruit sprong . maar zeker drinkbaar !

dan wou ik eens iets drinken wat mijn leeftijd had en ben uitgekomen bij :
eylenbosch kriek van 1987 - de reuk was echt vrij ''geuze zuur'' maar de smaak was echt vrij zoet en best wel lekker .
en het dronk echt gelijk een fruitsapje ben wel benieuwd hoeveel van de 5% nog overbleef na al die jaren .

bludgeoned

Legacy Member
ElMañana zei:
Heb nu zo'n fles Caractere Rouge gekocht bij Geers gisteren. Wanneer zou hij het beste zijn, nu meteen of toch een jaartje (of meer) wachten? Probleem dan is, indien ik dat echt heel lekker vind, dat ik maar 1 fles heb.
Dat hangt echt van je eigen voorkeur af. Sommigen zweren om bier zo vers mogelijk te drinken, anderen laten het liever nog wat rusten. Ik heb de eerste batch behoorlijk jong gedronken en vond hem dan al meer dan geslaagd.
Je moet er trouwens niet mee inzitten om bier op te drinken. Verzamelen is meer iets voor postzegelmannen. Binnen hier en een jaar is er dan wel weer iets anders.

Zelf ook gaan shoppen.
- Beer Geek Breakfast
- Beer Geek Brunch Weasel.
- Emelisse RIS Sorachi Ace
- Rooie Dop double oatmeal stout
- Boon vat 44

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
Is voor Iris, St.Lam en Lou pepe gueze (allemaal 750ml en vrij makkelijk verkrijgbaar). En in ruil krijg ik Black Tuesday (75cl) en 2 flessen bourbon county (ik dacht dat ze beide 375ml zijn). Dus lijkt mij een prima deal aangezien Black Tuesday alleen al 30 dollar kost en hier in België of online betaal je makkelijk 70-80euro .
Op zich kun je het zo bekijken ja. Bourbon County zijn trouwens 355 ml (12 oz), de grote flessen zijn 650 ml (22 oz).

Meestal zijn zulke ruilen altijd wel in het voordeel van beide partijen. Cantillon is op zich verkrijgbaar in het grootste deel van de States in de gespecialiseerde winkels. Ge betaalt er echter wel zeker 30-40 dollar per fles voor. Ik zou dus zelfs zeggen dat ge nog een beetje teveel geeft, maar het is op zich geen afzetterij :)

Gisteren nog eens een Black Tuesday geliquideerd met een maat die het wel kan waarderen. Niet voor beginners alleszins, echt bourbon op bourbon met een toetsje bourbon :)

Dennoman

Legacy Member
mijas65 zei:
gisteren nog een bezoekje in kulminator gedaan .

pannepot vintage van 2005 - amaj vele beter dan de ''verse '' geweldige smaakevolutie !
rochfort 10 van 2003 - deze vond ik best minder was nogal vrij gebalanceerd zonder echt een smaak die eruit sprong . maar zeker drinkbaar !

dan wou ik eens iets drinken wat mijn leeftijd had en ben uitgekomen bij :
eylenbosch kriek van 1987 - de reuk was echt vrij ''geuze zuur'' maar de smaak was echt vrij zoet en best wel lekker .
en het dronk echt gelijk een fruitsapje ben wel benieuwd hoeveel van de 5% nog overbleef na al die jaren .
Bij een recente proeverij nog een Eylenbosch Kriek uit 1987 opengedaan en het waren pure poepegattekes. Chemische bocht eigenlijk, hebben hem onder overleg weggekapt. Leeftijd maakt een bier niet automatisch speciaal. Shit blijft shit, en dat verandert meestal niet met 26 jaar extra erop. Integendeel.

kiewitcity

Legacy Member
in duitsland een blik FAXE van een liter meegenomen.
faxe brewery denmark ,quality extra strong beer 10%.
best wel lekker ,heeft wat weg van blonde guinnes.

Noctilucus

Legacy Member
kiewitcity zei:
in duitsland een blik FAXE van een liter meegenomen.
faxe brewery denmark ,quality extra strong beer 10%.
best wel lekker ,heeft wat weg van blonde guinnes.

Wat is een blonde Guinness?
Die Faxe 10% lijkt me iets in het genre van Gordon's Finest Gold / Platinum / ...

bludgeoned

Legacy Member
Noctilucus zei:
Wat is een blonde Guinness?
Die Faxe 10% lijkt me iets in het genre van Gordon's Finest Gold / Platinum / ...
Guinness bitter misschien?
Maar kan me niet voorstellen dat een malt liquor daaraan doet denken. Echt een stijl die ik nooit zal snappen.

Markey

Legacy Member
Mooi een bier forum.

Ik ben zelf een stout fan. Zeker de Black Albert (en de BA versies!)
Hier nog mensen het probleem dat de struise web shop niet meer werkt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan