Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bludgeoned zei:Gisteren voor de eerste keer naar ZBF gegaan.
Toppers:
- Extase van Dochter van de Korenaar. Stukken beter dan hun Belle-Fleur.
- Foederbier van Rodenbach: dit is echt hoe een Rodenbach zou moeten smaken.
- Tilquin Oude geuze van het vat
- Struise Weltmerz werd geapprecieerd, vooral dan door de twee dames die me vergezelden.
- Rio Reserva viel wat tegen.
- Oakey Mokey van Brouwers verzet voelde wat vreemd aan, maar toch geslaagd.
- De Dochter van de Korenaar l’Ensemble Barrel Aged Barley Wine viel wat tegen, maar kan ook wat door de verzadiging komen.
Conclusie:
Goeie bieren te proeven tegen een fantastische prijs. Al is het aanwezige publiek niet meteen wat ik bij een bierfestival verwacht.

Enkel de naked ladies. Blijkbaar hadden ze nog een paar deftige zaken mee, maar al iets te veel ontgoocheld geweest door hen. Dus zal niet snel nog iets van hen kopen/proeven.Pariah zei:Toevallig iets van Alvinne geprobeerd?
En wat bedoel je met het aanwezige publiek? als er hier in de streek een bierfestival is, loopt het meestal vol met van die marginalen die zo snel mogelijk dronken willen worden.![]()
Er was mijns inziens gewoon veel volk dat ik niet meteen associeer met lekker bier. Maar viel relatief goed mee, behalve wat fars gedoe in toiletten, voorsteken, bezette stoelen beginnen innemen als er iemand achter bier was,...Dennoman zei:Ik heb idd opgevangen dat er veel zat volk was. Dat krijg je met zulke grote festivals: veel marginalen die denken dat bier enkel kappen, kappen, kappen is.
Atrox zei:Blijkbaar geeft Sint-Bernardus 12 een veel mindere kater dan Chimay Blauw![]()
Dennoman zei:Rochefort 10 > Sint-Bernardus Abt >>>>>>>>>>>>>>>> Westvleteren 12, sowieso.
Wat er in mijn glas zit, is van tel. Nu, bieren die écht moeilijk te vinden zijn, zal ik waarschijnlijk wel onbewust vanuit een andere bril bekijken als een "specialleke", maar 't is niet alsof deze moeilijk te vinden zijn. Als ge de juiste mensen kent is ook Westvleteren makkelijk zat.Abio zei:Prijs/beschikbaarheid meegerekend of puur het bier op zichzelf?
kiewitcity zei:sint bernardus mmmmmmm..na en stuk of acht is het toch fataal in het kopke.
.Dennoman zei:Veel mensen vinden hem iets te zeer op de zoetige kant spelen. Ik ben ook wel akkoord dat het iets te zeer naar de "poepegattekes" neigt. Het is weer zo'n typisch bier dat voor een toprestaurant ('t Zilte) gemaakt is. De relatie tussen bier en gastronomie is eigenlijk belachelijk infantiel hier in België. Fruit moet blijkbaar synoniem zijn met snoepjes en zoetigheid als het om bier gaat.
Buiten Jeroen Meus, die tenminste nog actief de oude geuze/kriek promoot, is het eigenlijk om te janken wat foodpairing met bier betreft in dit land. In Amerika hebben de meeste grote ambachtelijke brewpubs een eigen chef aangesteld die exclusief met de bieren van die craft brewery kookt. Hier zijn zelfs dé toprestaurants rond bier (zoals De Bistronoom of De Heeren van Liedekercke) beperkt tot pairings met wat in feite spul is dat ge in de supermarkt kunt kopen.
Het is nog altijd een stiekeme droom van me om op termijn iets open te doen dat bier en gastronomie op een mooie manier verenigt. Bier lijkt tegenwoordig altijd een bijkomstigheid te zijn als het om verfijnde keuken gaat, terwijl ik het net veel meer potentieel vind hebben dan wijn.
Duidelijk de eerste versie niet gedronken dan. Daar kreeg ik echt geen ganse fles van binnen. Batch 2 en 3 is inderdaad veel zachter. Perfect voor een groot publiek en doet het goed als aperitief.Dennoman zei:Veel mensen vinden hem iets te zeer op de zoetige kant spelen. Ik ben ook wel akkoord dat het iets te zeer naar de "poepegattekes" neigt. Het is weer zo'n typisch bier dat voor een toprestaurant ('t Zilte) gemaakt is. De relatie tussen bier en gastronomie is eigenlijk belachelijk infantiel hier in België. Fruit moet blijkbaar synoniem zijn met snoepjes en zoetigheid als het om bier gaat.
Heb hier nog 2 flessen van de eerste batch staan. Misschien maar eens kraken, wordt er naar ik hoor niet beter op met de leeftijd.bludgeoned zei:Duidelijk de eerste versie niet gedronken dan. Daar kreeg ik echt geen ganse fles van binnen. Batch 2 en 3 is inderdaad veel zachter. Perfect voor een groot publiek en doet het goed als aperitief.
Van Rodenbach blijf ik toch het meest houden van de Vin de Céréale en het Foederbier.
Dus deze van de 900 flessen bedoel ik, met de rode zegel.Dennoman zei:Heb hier nog 2 flessen van de eerste batch staan. Misschien maar eens kraken, wordt er naar ik hoor niet beter op met de leeftijd.