Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BelgianMini

Legacy Member
Emerxill zei:
Een paar jaar geleden heb ik hier in de kelder van het huis dat we gekocht hebben een ongeopend flesje Westmalle gevonden zonder etiket gevonden.
Het flesje ziet er vrij oud oud en het lijkt erop dat dit flesje uit de tijd komt dat er nog geen etiketten geplakt werden op trappisten (of andere bieren).

Iemand een idee wat zo iets "waard" is? "Waarde" in, is dat nog te zuipen of heeft dat een financiële-of verzamelwaarde?

Ben eens curieus, ik ben niet van plan om dat open te trekken om tot de constatatie te komen dat het pompbakbier is geworden. :)

Gewoon open doen!
Westmalle is zalig bier om te bewaren.
Enkele maanden geleden ook gedronken van minstens 20 jaar oud (geen exacte datum bekend) en was héérlijk!!

Kvothe

Legacy Member
OK gasten, merci voor de tips, zal waarschijnlijk binnen een paar weken naar de dolle brouwers gaan dan :)

Pariah

Legacy Member
Kun je rechtstreeks bij de dolle brouwers kopen? Ben er ooit eens naartoe geweest toen ik 12j ofzo was en toen een eerder zoet bier gedronken. Geen idee of het oerbier of dulle teve was :unsure:

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dennoman

Legacy Member
Pariah zei:
Kun je rechtstreeks bij de dolle brouwers kopen? Ben er ooit eens naartoe geweest toen ik 12j ofzo was en toen een eerder zoet bier gedronken. Geen idee of het oerbier of dulle teve was :unsure:

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ja, ze verkopen hun bieren daar per bak. Goedkoper dan in de drankenhal ook, dat zie je niet vaak meer bij brouwers.

Dennoman

Legacy Member
Nice, wist niet dat ze hem hadden. Yeti was mijn allereerste Amerikaanse bier, wat een manier om te starten :) Beetje te hoppig naar mijn goesting, een stout mag meer domineren in het geroosterde moutprofiel. Wel een schitterend bier!

Pariah

Legacy Member
Vandaag mijn beginnende collectie uitgebreid met een paar flessen cantillon en 3 fonteinen. Kzal die dan eens van de zomer kraken :)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Bontus

Legacy Member
Cantillon is gewoon té zuur voor mij, ga me beperken tot Boon & Girardin.

Pariah

Legacy Member
Geen idee hoe het mij gaat bevallen. Daarmee dat ik ga wachten tot een warme zomerdag :) .Van de bieren die ik tot nu toe al geprobeerd heb is gulden draak toch wel mijn favoriet! Iemand die nog bieren kent in dit genre?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Pariah

Legacy Member
Merci!

Weet er iemand welke bieren ze verkopen bij de Struise int "schoolke"? Had ergens tussen de regels gelezen dat ze daar meer hun probeersels verkopen. En hun toppers in hun shop in Brugge?

bludgeoned

Legacy Member
Pariah zei:
Merci!

Weet er iemand welke bieren ze verkopen bij de Struise int "schoolke"? Had ergens tussen de regels gelezen dat ze daar meer hun probeersels verkopen. En hun toppers in hun shop in Brugge?
Hangt er van af.
Wat wil je precies kopen?
Brugge zal redelijk duur zijn vrees ik, dus beter in je drankencentrale regelmatig eens gaan zien/horen.
Welke regio woon je?

bludgeoned

Legacy Member
Bontus zei:
Cantillon is gewoon té zuur voor mij, ga me beperken tot Boon & Girardin.
Drie Fonteinen zou je dan ook nog moeten bekoren.
Heb het wel voor de zurigheid van Cantillon, al is het niet iets voor elke dag. Boon vind ik dan net weer iets te mals, maar lekker op een warme zomerse dag op een terrasje. Ideale dorstlesser.

Noctilucus

Legacy Member
Pariah zei:
Geen idee hoe het mij gaat bevallen. Daarmee dat ik ga wachten tot een warme zomerdag :) .Van de bieren die ik tot nu toe al geprobeerd heb is gulden draak toch wel mijn favoriet! Iemand die nog bieren kent in dit genre?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Naast die 2 prima tips van Bontus, als je verder te weinig inspiratie zou hebben:
- Straffe Hendrik Quadrupel
- Fort Lapin Quadrupel
- t Gaverhopke Den Twaalf (maar alleen als het etiket een grote 12 heeft, anders zit je vast aan de oude lading die zuuuuuur is)
- Grimbergen Optimo Bruno
- Keyte Dobbel Tripel
- Malheur 12
- Reinaert Grand Cru
- St Bernardus 12

Pariah

Legacy Member
Merci!

nog een vraagske :unsure: volgende maand ga ik naar de USA en nu wil er een Amerikaan van op beeradvocate een paar flessen cantillon (what else) ruilen voor een paar amerikaanse bieren. Wat zijn uitstekende amerikaanse bieren? Liefst een stijl die ze in bij ons niet kennen. Ik zie daar vrij regelmatig vannilla bounty bourbon en van die dingen op het forum passeren. Hij heeft al voorgesteld om caprincho oscuro en Hunahpu's Imperial Stout te traden. Die 2 lijken mij alleszins al interessant voor 2 cantillons? Kwil nu ook niet flessen cantillon van +-12euro/stuk ruilen voor amerikaanse bierkes die aldaar 3dollar ofzo kosten. En aangezien het hele biergebeuren nieuw voor mij is, wou ik hier eens checken.

Pariah

Legacy Member
bludgeoned zei:
Hangt er van af.
Wat wil je precies kopen?
Brugge zal redelijk duur zijn vrees ik, dus beter in je drankencentrale regelmatig eens gaan zien/horen.
Welke regio woon je?

Die black albert wil ik wel eens proberen. ikzelf woon tegen Kortrijk. Ik heb al een deftige drankencentrale gevonden waar ze oa. de dolle verkochten. Struise brouwers ben ik wel nog niet tegen gekomen. Bij streekbieren Yves in Roeselare hadden ze ook een mooi assortiment. En de vader ? van de eigenaar kan waarschijnlijk uren praten over bieren. Jammer genoeg ken ik er zelf nog niet genoeg van :)

Bontus

Legacy Member
bludgeoned zei:
Drie Fonteinen zou je dan ook nog moeten bekoren.
Heb het wel voor de zurigheid van Cantillon, al is het niet iets voor elke dag. Boon vind ik dan net weer iets te mals, maar lekker op een warme zomerse dag op een terrasje. Ideale dorstlesser.
Ik heb niets tegen 3 Fonteinen maar het is wel prijs x2 tov Girardin :)
Dus tenzij het iets nieuws is om te proeven houd ik me bij de geuzes die ik ken, heb al regelmatig ~8 euro voor een fles betaald om achteraf te moeten vaststellen dat het me echt te zuur is :crazy:

Pariah zei:
Merci!

nog een vraagske :unsure: volgende maand ga ik naar de USA en nu wil er een Amerikaan van op beeradvocate een paar flessen cantillon (what else) ruilen voor een paar amerikaanse bieren. Wat zijn uitstekende amerikaanse bieren? Liefst een stijl die ze in bij ons niet kennen. Ik zie daar vrij regelmatig vannilla bounty bourbon en van die dingen op het forum passeren. Hij heeft al voorgesteld om caprincho oscuro en Hunahpu's Imperial Stout te traden. Die 2 lijken mij alleszins al interessant voor 2 cantillons? Kwil nu ook niet flessen cantillon van +-12euro/stuk ruilen voor amerikaanse bierkes die aldaar 3dollar ofzo kosten. En aangezien het hele biergebeuren nieuw voor mij is, wou ik hier eens checken.
Die Cigar City brouwsels zou ik zeker ruilen, je moet niet zozeer naar de prijs kijken die het daar kost (bier is daar sowieso al duurder dan bij ons), maar bij mijn weten worden die 2 stouts die je daar noemt bij ons nergens verdeeld.
Zelf had ik graag al eens een Cigar City bier geproefd, dus als jij de kans hebt...

Reken voor die flessen Cantillon die jij meeneemt naar daar de prijs die jij betaald hebt x2 of x3, en ruil er mee aan die waarde. Doe het anders gewoon voor de liefde van het bier, dan moet je niet persé het onderste uit de kan halen. ;)

Pariah

Legacy Member
idd die cigar city biertjes lijken mij ook wel interessant. Het gaat mij niet zo zeer om de waarde van de bieren. want afspreken met een local vind ik ook wel fijn. Maar kzou gewoon niet graag flessen van + 12euro ruilen met "rommel". En aangezien hij 4 flessen cantillon had gewenst mag ik nu nog een paar suggesties doen :)

bludgeoned

Legacy Member
Pariah zei:
idd die cigar city biertjes lijken mij ook wel interessant. Het gaat mij niet zo zeer om de waarde van de bieren. want afspreken met een local vind ik ook wel fijn. Maar kzou gewoon niet graag flessen van + 12euro ruilen met "rommel". En aangezien hij 4 flessen cantillon had gewenst mag ik nu nog een paar suggesties doen :)
Een fles Cantillon kost ook lang geen €12. Dit weekend bijvoorbeeld de Saint-Lamvinus en Vigneronne gezien voor €8. Voor de flessen Fou Foune/Mamouche ook zoiets betaald.
Dus naar waarde toe zal je zeker niet snel geschoten zijn met Amerikaanse bieren.
Vraag blijft wel als hij wil ruilen met de makkelijk verkrijgbare Cantillons.

Pariah zei:
Die black albert wil ik wel eens proberen. ikzelf woon tegen Kortrijk. Ik heb al een deftige drankencentrale gevonden waar ze oa. de dolle verkochten. Struise brouwers ben ik wel nog niet tegen gekomen. Bij streekbieren Yves in Roeselare hadden ze ook een mooi assortiment. En de vader ? van de eigenaar kan waarschijnlijk uren praten over bieren. Jammer genoeg ken ik er zelf nog niet genoeg van :)
Kortrijk ken ik nu niet meteen.
Zou wel kunnen dat ze nu nog Black Albert hebben bij De Struise, aangezien die onlangs nog zou gebotteld zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan