Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Mag op zich prima, maar als ge bedoelt dat het misschien wat onstabiel is, da's natuurlijk een andere zaak :)

Dennoman

Legacy Member
In plaats van mijn tripje naar de Struise heb ik mijn voet zwaar verstuikt op het station Gent-Dampoort en ben huiswaarts moeten keren. Ook leuk.

549763_10152675329605710_669041450_n.jpg

Noctilucus

Legacy Member
n9ne zei:
Nice.

Ergens interessant leesmateriaal te vinden voor een beginner? Ik heb de vorige pagina es gelezen en versta er al de helft niet van, haha. Moet morgen sowieso naar de drankencentrale, kan dan evengoed al wat biertjes meebrengen.

Het boek "Tasting Beer" van Randy Mosher heb ik altijd wel interessant gevonden (over de verschillende bierstijlen, ingrediënten, hoe bier te proeven, etc. zonder teveel in detail te gaan)
En anders gewoon een paar bekende bier review sites nalezen op stijlen en wat zo'n stijl nu specifiek maakt.

Bontus zei:
Zou graag eens wat feedback krijgen op eigen brouwsels.
Wie wat proefervaring heeft en graag eens wil recenseren laat het eens weten hier of in PM.

Heb 2 recepten die redelijk succesvol zijn:
- Een tripel van 8%
- Een stout van 9%

Het is moeilijk om deze bieren zelf te beoordelen. Van andere zou ik graag horen wat zij vinden van die bieren (met de stijl in het achterhoofd).
Bijvoorbeeld: te donker voor een tripel, te bitter voor een tripel, te kruidig voor een tripel...

Weet nog niet hoe ik flesjes kan verdelen, met de post opsturen is niet zo'n goed plan denk ik.

Opsturen kan op zich wel, zolang je ze veilig inpakt (lees: inpakken in absorberend materiaal zodat de één of andere handige harry de doos als het ware uit zijn klauwen kan laten vallen, vaak een vereiste als je wil dat een pakket heelhuids aankomt)
Ik zou ook wel interesse hebben, al heb ik vaak wel een voorkeur voor bieren die afwijken van de "standaard" dus geen idee of dat je wel voldoende helpt...

BelgianMini

Legacy Member
Bontus zei:
Zou graag eens wat feedback krijgen op eigen brouwsels.
Wie wat proefervaring heeft en graag eens wil recenseren laat het eens weten hier of in PM.
...

Ik wil wel eens een poging doen. Ben geen professioneel proever, maar wel gepassioneerd door bier.

mijas65

Legacy Member
Bontus zei:
Zou graag eens wat feedback krijgen op eigen brouwsels.
Wie wat proefervaring heeft en graag eens wil recenseren laat het eens weten hier of in PM.

.

ik wil altijd wel is om 2 flesjes komen ;)

ben niet de grootste kenner maar sta open voor zon dingen te proberen .

Bontus

Legacy Member
Bedankt voor de feedback.
Druk weekend voor de boeg, ga daarna wat rond contacteren.
Moet ook nog een brouwsel bottelen, dus dat is sowieso nog te vroeg om te proeven.

danzig_6

Legacy Member
vorige week een uitstekende IPA gedronken.
Martin's IPA, tevens ook een mooie fles (die van 75cl)

indien jullie nog zo'n bieren kennen in deze soort dan mag je mij deze zeker aanbevelen!

ElMañana

Legacy Member
Is er eigenlijk een soort biertour ofzo in die streek?

Een aantal brouwerijen die de moeite zijn om te bezoeken in dezelfde streek, en waar je eventueel kan proeven?
Zou graag zo eens een "bier"weekendje doen.

ElMañana

Legacy Member
Is er eigenlijk een soort biertour ofzo in die streek?

Een aantal brouwerijen die de moeite zijn om te bezoeken in dezelfde streek, en waar je eventueel kan proeven?
Zou graag zo eens een "bier"weekendje doen.

bludgeoned

Legacy Member
In welke streek bedoel je? Als je van geuze houdt is er binnenkort de tour de geuze.

bludgeoned

Legacy Member
@Danzig: Is in mijn ogen alles behalve een IPA. Vond het ook niet meteen een goed bier, enkel de fles kon nog enigszins bekoren. Ik zou dus niet meteen in het IPA genre zoeken.

danzig_6

Legacy Member
hij was idd te licht van smaak voor een volwaardige IPA te zijn maar vond hem zeker niet slecht.
twas een eerder zeer toegankelijke IPA, dat is inderdaad waar.
Het leuke aan dit bier was dat mijn mede tafelgenoten deze ook lekker vonden en dit hun misschien de weg opent voor het meer serieuzere IPA werk.

Heb al wat serieuze IPA's gedronken en vind deze enorm lekker.
(Viven imperial IPA, brewdog hardcore IPA,...)

Jammer genoeg zijn deze niet zo makkelijk te vinden in de handel in mijn buurt wegens niet echt populair bij de gemiddelde Belgische bierdrinker.
Heb al eens aan mijn bierhandelaar gevraagd om IPA bieren binnen te doen maar hij vraagt namen.
Daarmee dat ik dit hier eens vraag.

TRIPPIN BUNNY

Legacy Member
bludgeoned zei:
In welke streek bedoel je? Als je van geuze houdt is er binnenkort de tour de geuze.

Ik drink enorm graag oude geuze, waar kan je info vinden over deze tour de geuze?

bludgeoned

Legacy Member
danzig_6 zei:
hij was idd te licht van smaak voor een volwaardige IPA te zijn maar vond hem zeker niet slecht.
twas een eerder zeer toegankelijke IPA, dat is inderdaad waar.
Het leuke aan dit bier was dat mijn mede tafelgenoten deze ook lekker vonden en dit hun misschien de weg opent voor het meer serieuzere IPA werk.

Heb al wat serieuze IPA's gedronken en vind deze enorm lekker.
(Viven imperial IPA, brewdog hardcore IPA,...)

Jammer genoeg zijn deze niet zo makkelijk te vinden in de handel in mijn buurt wegens niet echt populair bij de gemiddelde Belgische bierdrinker.
Heb al eens aan mijn bierhandelaar gevraagd om IPA bieren binnen te doen maar hij vraagt namen.
Daarmee dat ik dit hier eens vraag.
Schieven IPA
Svea
Ignis en flamma
Belle Fleur
Hoepel geen IPA Arabier en de rest van het assortiment van de la senne eens bekijken. Zinnebir bv zou je kunnen smaken

Dennoman

Legacy Member
mijas65 zei:
wie gaat er hier zaterdag allemaal naar struise voor de double black ?
Ziet ernaar uit dat de releasedate zeker niet gehaald zal worden. Communicatie laat weer enorm te wensen over langs hun kant, zoals gewoonlijk. Ik zeg het, geweldige brouwers en ik ga door een vuur voor hun bieren, maar die communicatie naar het cliënteel toe moet echt wel beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan