Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Sowieso vandaag niet, wegens trouwfeest in de familie. Zal nog te zien vallen hoe laat het ginder gaat worden, en normaal heb ik zondag ook al plannen. Zonde, wou vooral de wet-hopped bieren en de whiskystout van Brouwers Verzet eens proberen :)

Dennoman

Legacy Member
Blijkbaar ga ik alsnog, plannen voor morgen zijn gewijzigd :)

Iemand die langs Antwerpen op Mechelen komt met de auto? Liefst een DD. Daarmee bedoel ik designated driver, maar een dubbele D-cup mag ook.

Dennoman

Legacy Member
Blijkbaar ga ik alsnog, plannen voor morgen zijn gewijzigd :)

Iemand die langs Antwerpen op Mechelen komt met de auto? Liefst een DD. Daarmee bedoel ik designated driver, maar een dubbele D-cup mag ook.

bludgeoned

Legacy Member
Ga ook misschien nog gaan morgen. Lijst is niet top, maar Gent-Brugge is doenbaar. En nu Alvinne niet doorgaat wil ik wel nog een bierfestival doen voor de zomer.

bludgeoned

Legacy Member
Uiteindelijk niet geweest, maar wel een leuke vergelijkingssessie gedaan.
Rodenbach 1981 vs. Aardmonnik 2008. Gek hoe vergelijkbaar waren. Rodenbach kon je ook niet aan zeggen dat hij al zo oud was, zelfs nog voldoende carbonnatie.

Noctilucus

Legacy Member
Fides zei:
Wie gaat er naar het Brugs bierfestival?

Ik ben geweest (tot nu toe 5 op 6 edities meegemaakt), alleen kom ik te weinig regelmatig op dit forum aanwaaien om die vraag tijdig -d.w.z. vooraf- te lezen :p

ToasT

Legacy Member
Misschien een beetje een domme vraag, maar waar kan ik een CO2 fles laten vullen?
Ik heb eentje occassie gekocht voor te gebruiken in mijn aquarium maar aangezien het een industriële fles is, kunnen ze die niet vullen bij mijn local fish shop.
Al gevraagd in de aquarium topic hier, maar daar moest men mij het antwoord schuldig blijven.

Bontus

Legacy Member
ToasT zei:
Misschien een beetje een domme vraag, maar waar kan ik een CO2 fles laten vullen?
Ik heb eentje occassie gekocht voor te gebruiken in mijn aquarium maar aangezien het een industriële fles is, kunnen ze die niet vullen bij mijn local fish shop.
Al gevraagd in de aquarium topic hier, maar daar moest men mij het antwoord schuldig blijven.
Je zegt niet welk soort fles het is, dus qua opvullen weet ik het niet. Maar je kan wel één halen in een drankenhandel. Zo'n fles waarmee tap installaties werken.
Die kwaliteit is voor een aquarium ook goed veronderstel ik. Maar veel goedkoper natuurlijk :)

mijas65

Legacy Member
volgende week woensdag om men bakjes westvleteren 12 :D




en 30 maart is de double black trg te koop bij struise !

ToasT

Legacy Member
Bontus zei:
Je zegt niet welk soort fles het is, dus qua opvullen weet ik het niet. Maar je kan wel één halen in een drankenhandel. Zo'n fles waarmee tap installaties werken.
Die kwaliteit is voor een aquarium ook goed veronderstel ik. Maar veel goedkoper natuurlijk :)
't Is ene om ijscreme mee te maken, zo'n goeie halve meter hoog en 15-20 cm diameter. Zal eens kijken om een foto te maken.
Lokale drankenhandel had ik al geprobeerd, misschien eens proberen bij 1 die ook levert aan café's en zo. Of zouden ze dat kunnen bij Geers?

P1060047_zps5a009d51.jpg
P1060046_zps3cfbfd93.jpg

Bontus

Legacy Member
Stuur misschien de foto door naar drankenhandels.
Ken persoonlijk niets van zo'n soorten flessen.

easypanic

Legacy Member
Bontus zei:
Stuur misschien de foto door naar drankenhandels.
Ken persoonlijk niets van zo'n soorten flessen.

Winkeliers zullen flessen verkopen maar opvullen is een ander geval.

ToasT

Legacy Member
Eens vragen in Geers als ik ga. Die leveren toch ook aan café's dus die gaan minstens weten waar ze zelf die flessen laten vullen

Bontus

Legacy Member
easypanic zei:
Winkeliers zullen flessen verkopen maar opvullen is een ander geval.

Geen enkel gashandel vult flessen bij mijn weten. Is gewoon wisselen van een lege fles voor een volle. Maar ze moeten dat type wel verdelen natuurlijk.

bludgeoned

Legacy Member
Website marcheert niet.
Heb eens op hun facebook gekeken en daar zag ik dat ze de wadesda nr.3 hebben van De La Senne. Die zou je wel moeten bekoren, al is het zeker geen IPA.

Dennoman

Legacy Member
Arabier is uw go-to bier voor de ganse avond, vooral als hij vers is. Het is het eerste commerciële Belgische bier dat volgens de Britse methode werd gedryhopt. De gedroogde hop wordt dan tijdens de gisting van het bier toegevoegd en trekt erin als een soort thee. Dat zorgt voor het vrijkomen van alfazuren en die rauwe hopsmaak die je in veel IPAs hebt. Techniek is nu heel hip in de brouwwereld, Dolle deed het 30 jaar geleden al. Heerlijk bier. Als je van hop houdt, kan ik ook met gerust hart de XX Bitter aanraden. Rebel Local van Brouwers Verzet trachten ze te verkopen als IPA, maar is eigenlijk een lichtjes hoppig blondje. Niks speciaals.

bludgeoned

Legacy Member
Voor de mensen die willen inschrijven voor Toer de Geuze, bussen zijn nu te reserveren. Vorige keer gedaan en echt een aanrader. Precies terug op schoolreis, maar veel plezanter.

Bontus

Legacy Member
Heb de drie extreme hops van Delhaize aangeschaft. Weinig geld voor zo'n leuke IPA's.
Moet nog proeven maar de eerste reacties op ratebeer zien er goed uit.
Zit oa ook Sorachi Ace hop bij, die nu ook in de nieuwe Duvel Tripel hop zit.
Volgend jaar Nieuw-Zeelandse bij Moortgat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan