Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
Mooie lijst.
3 van mijn favoriete brouwers. Voor de la Senne!
En gewoon rechtop.

Dennoman

Legacy Member
Liggend dient enkel voor bieren met een echte kurk (geen kunststof dus). Hierdoor hou je de kurk vochtig zodat hij gezwollen blijft en niet krimpt, zodat er geen lucht aan uw bier kan. Lucht en licht zijn de twee grootste vijanden voor bier, temperatuur maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.

Gewoon staand dus :)

En ja, "oudbiersmaak" is niet voor iedereen weggelegd. Als je eens een deftige porto of madeira op de kop kan tikken, krijg je wellicht een idee van wat je moet verwachten. Rozijnen, druiven, wijn, booze, kruidigheid. Zoals Bontus aanhaalt: praktisch alle bieren gaan meer en meer op elkaar lijken naarmate ze ouder worden. Westvleteren en Rochefort zijn inderdaad heel goeie bieren hiervoor, andere aanraders zijn Stille Nacht en Oerbier van de Dolle Brouwers en (jaja) Kasteelbier Bruin.

Shit, eigenlijk had ge ook de Stouterik van De La Senne moeten meepakken als ze die hadden. Dat is nog steeds de beste "gewone" stout die ik ooit heb gedronken. Letterlijk ettelijke keren meer smaak dan Guinness en nog steeds niet te straf.

godf@ther

Legacy Member
Welke adresjes in Amsterdam zijn er de moeite voor te bezoeken i.v.m. bier?

andrejes

Legacy Member
godf@ther zei:
Welke adresjes in Amsterdam zijn er de moeite voor te bezoeken i.v.m. bier?
Bierkoning voor flessen kopen, en Biertempel, Arendnest en in de wilderman voor te nuttigen!!

godf@ther

Legacy Member
Ok, weten jullie hoeveel het daar op cafe kost en welke amerikaanse bieren moetk zeker drinken? Ik hou nie van te bitter en te extreme stouts, de rest mag :p

Dennoman

Legacy Member
godf@ther zei:
Ok, weten jullie hoeveel het daar op cafe kost en welke amerikaanse bieren moetk zeker drinken? Ik hou nie van te bitter en te extreme stouts, de rest mag :p
Ja man, alsof dat een vraag is die makkelijk te beantwoorden is :p

De horeca in Nederland in het algemeen en Amsterdam in het bijzonder is redelijk duur. Vooral in de BeerTemple moogt ge u voor sommige glazen van 25 cl aan €5-6 verwachten. Het zijn dan ook wel fameuze knoeperds van bieren soms. Het personeel daar is heel behulpzaam en kent ook wel effectief iets van bier af, wat je niet veel ziet.

Zeker ook eens langsgaan bij het Arendsnest, in de Wildeman en bij De Prael. Superlekkere Nederlandse bieren die me eigenlijk geïntroduceerd hebben in internationale craft.

godf@ther

Legacy Member
Ok goe, die maandagavond is het bottle night in de beertemple, €10 voor 5 bieren (die zij kiezen), daar zal ik dus aan meedoen :p

Dennoman

Legacy Member
Hoe is het nog op biervlak jongens? Gisteren eindelijk mijn Rare Bourbon County opengedaan, was echt heerlijk. Inderdaad wel plat als een vijg zoals Abio al zei, zonde van het uiterlijk. Verder de perfectie benaderend, maar behoorlijk boozy voor 13% (raar dat ik dat tegenwoordig moet zeggen eigenlijk :lol:). Nog een jaartje erop en dan zal het nog wel wat zachter zijn denk ik. De gewone 2009 Bourbon County, ook 13%, drinkt immers perfect nu. Het basisbier voor Rare stamt uit 2008, maar misschien heeft die bourbon toch nog een jaartje nodig om wat zachter en fruitiger te worden.

552980_10152439822710710_317989550_n.jpg

mijas65

Legacy Member
Dennoman zei:
Hoe is het nog op biervlak jongens? Gisteren eindelijk mijn Rare Bourbon County opengedaan, was echt heerlijk. Inderdaad wel plat als een vijg zoals Abio al zei, zonde van het uiterlijk. Verder de perfectie benaderend, maar behoorlijk boozy voor 13% (raar dat ik dat tegenwoordig moet zeggen eigenlijk :lol:). Nog een jaartje erop en dan zal het nog wel wat zachter zijn denk ik. De gewone 2009 Bourbon County, ook 13%, drinkt immers perfect nu. Het basisbier voor Rare stamt uit 2008, maar misschien heeft die bourbon toch nog een jaartje nodig om wat zachter en fruitiger te worden.

552980_10152439822710710_317989550_n.jpg

dan toch eens aan de mooie collectie begonnen ;)

gisteren je proevertje '' fade to black '' eens geprobeert .
als hij nog vrij fris was vond ik het best wel verrasend goed .
naarmate hij warmer werd kwamen er meer en meer de pepers door en werd het minder mijn ding .

mijn bierkennis is weer beetje ruimer geworden :)

Estrebian

Legacy Member
Weet er toevallig iemand waar je Rodenbach Caractère Rouge kunt vinden? In onze lokale drankenhandel heb ik er een tijdje zien staan maar nu niet meer. Liefst regio Roeselare of Gent.

bludgeoned

Legacy Member
Geers had er nog dacht ik vorige keer ik er was, Hopduvel misschien ook nog.
Bel hen gewoon op voorhand, dan ben je zeker.

Dennoman

Legacy Member
Ik had gehoord dat Geers nu zonder zat. En dat terwijl ze nog zeker 20 dozen hadden staan de vorige keer dat ik er was, dacht dat ze er nooit vanaf gingen raken. Maar ja, gewoon eens bellen, zowel bij Hopduvel als Geers zijn ze heel behulpzaam :)

Hier nog eens een geuzedagske gedaan. Eerst naar de Verzekering, dan naar De Cam. Heerlijk :)

Bontus

Legacy Member
Beetje Cantillon Cuvée des Champions (zie ratebeer voor recensie) bij een Duvel gegoten. Erg raar maar smaakt ineens sterk naar peren :p

ToasT

Legacy Member
Ik heb hier onlangs nog een Guinness Export gevonden die al een jaar over datum is, zou dat nog drinkbaar zijn??

Zaterdag ga ik nog eens langs bij Dranken Geers, tips zijn welkom voor wat ik zeker niet mag vergeten van mee te nemen :)

Bontus

Legacy Member
ToasT zei:
Ik heb hier onlangs nog een Guinness Export gevonden die al een jaar over datum is, zou dat nog drinkbaar zijn??
Die zal nog exact hetzelfde smaken denk ik zelfs.
ToasT zei:
Zaterdag ga ik nog eens langs bij Dranken Geers, tips zijn welkom voor wat ik zeker niet mag vergeten van mee te nemen :)
Zie vorige paar pagina's, dezelfde vraag is hier al uitvoerig beantwoord.

Atrox

Legacy Member
Ichtegems Grand Cru gedronken, heerlijk. Iemand enig idee waar ik die kan kopen?

Ook mijn twee jaar oude westmalle tripel uitgedronken, smaakte beter dan een jonge fles

bludgeoned

Legacy Member
Strubbe is niet echt moeilijk vindbaar, dus ik vermoed dat Willems die wel zou moeten hebben in de buurt van A'pen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan