Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dennoman zei:Neen, ik ga morgen de Cognac en Calvados oppikken in de Hopduvel en ook eens langs Geers![]()
Zou wel 10 euro de man gekost hebben, maar we zouden wel binnen 20 minuten bij Geers gestaan hebben.Bontus zei:Mijn kar nog eens gevuld bij Geers.
Benieuwd naar de volgende:
De La Senne Wadesda #3
De La Senne Black In Japan
Struise Tsjeeses Reserva Port Barrel Aged (2,9 euro! niet mals vergeleken met Black Albert aan 2,5 euro)
Struise Ypres
Conqueror 1075 van Windsor & Eton is ook een fantastische black IPA. Er komen wat Engelse biervrienden waarschijnlijk afgezakt naar het Brugs bierfestival, moet ik ze er eentje laten meenemen als ge er ook zijt?Bontus zei:Jammie, dat is alvast een hele goeie. Mijne eerste Belgische Black IPA, weet zelfs niet of er nog andere zijn. Heb er nog 2 op ratebeer staan (Amager Black Nitro & Brodies Dalston BIPA), en denk dat ik van De Molen ook wel al eens één geproefd heb.
Wil gerust dat bier in een trade betrekken jaDennoman zei:Conqueror 1075 van Windsor & Eton is ook een fantastische black IPA. Er komen wat Engelse biervrienden waarschijnlijk afgezakt naar het Brugs bierfestival, moet ik ze er eentje laten meenemen als ge er ook zijt?
De beste BIPA die ik heb gehad is echter die van Emelisse. Heel goed spul.

Hardcore IPA is een DIPA (double IPA). Dat zijn IPA met een beetje extra vanalles: meer alcohol, meer hop en vaak een hogere grainbill zodat je een robuuster bier hebt met meer moutprofiel. Het is sinds ik het ontdekt heb ook naast de stout mijn favoriete bierstijl geworden, en ik kan er wel een paar aanraden.danzig_6 zei:wat heb ik de laatste tijd geproefd dat me zeer goed bevallen is :
de black albert van de struise
aardmonnik van de struise
de troubadour obscura
de brewdog hardcore ipa
de bravoure van de dochter van de korenaar
ivm die brewdog hardcore ipa, meer en meer begin ik die ipa bieren zeer lekker te vinden.
Als jullie nog bieren weten in dezelfde stijl/smaak als die hardcore ipa, laat maar weten!
Zeer frisse, hoppige en sterke smaak.

Ik zou zeker een flesjes Black Albert kopen, het is echt een topbier qua complexiteit en ondanks dat het ook gebrande smaak heeft is het vele malen complexer dan een Guinness.ElMañana zei:Zou straks eens langs Geers gaan.
Heb nog nooit iets gedronken van Struise. Heb enkel Guinness gedronken en dat is niet echt mijn ding, veronderstellende dat de Struise brouwers ongeveer die stijl brouwen. Is het dan weggesmeten geld om een Pannepot/Black Albert te kopen? Of zijn dat wel bieren waar ik van ga kunnen genieten?
Zou verder aanraden om bijvoorbeeld een bier als "Lichtervelds blond" van de Dolle Brouwers zeker mee te nemen. Dat sluit perfect aan bij de algemene Belgische bierstijl maar steekt daar qua kwaliteit bovenuit, en in veel winkels ga je het niet vinden.ElMañana zei:Ook nog echte aanraders die geen stouts zijn?
ElMañana zei:Ook ben ik van plan een Rochefort 10 eens te laten rijpen. Hoe lang zouden jullie die laten liggen? Kan je hetzelfde doen met een Sint Bernardus 12? En word die dan beter?
