Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rivfader

Legacy Member
Bedankt voor de antwoorden! Dan zit er niets anders op de bus naar Grobbendonk eens te nemen. :p

Dennoman

Legacy Member
Er is ook De Caigny in Essen en de Wijnegemse Drankenhal voor spulletjes van Struise en Dolle bijvoorbeeld.

Wie komt er zondag naar het kerstbierfestival afgezakt? Is de enige dag dat ikzelf kan, zou leuk zijn nog eens iemand tegen 't lijf te lopen van hier!

joepo1980

Legacy Member
Rivfader zei:
Is er ergens in Antwerpen een winkel voor de meer zeldzame of duurdere bieren? Hiermee bedoel ik Stille Nacht, Pannepot,...

Ben net terug van de Wijnegemse bierhandel, 1 Macadame (toch tegen de 15 voor 50CL. vind ik toch al voldoende) 10 Kabert, 8 Stille Nacht, 8 Pannepot, enkele Achel EXTRA Bruin, Vicaris generaal, dulle teve e.a. De 75 cl van de Pannepot Reserva, Black Jack en de XXXX Quadruple Ale heb ik laten staan wegens liever aankoop van bijv. 4 Achel Extra = 1 XXXX Quadruple Ale.

Conclusie : Wijnegem toch nog wat te vinden.

mijas65

Legacy Member
mss vrijdag daar ook eens gaan kijken . hoeveel de kabert betaalt ?

Abio

Legacy Member
joepo1980 zei:
Ben net terug van de Wijnegemse bierhandel, 1 Macadame (toch tegen de 15 voor 50CL. vind ik toch al voldoende) 10 Kabert, 8 Stille Nacht, 8 Pannepot, enkele Achel EXTRA Bruin, Vicaris generaal, dulle teve e.a. De 75 cl van de Pannepot Reserva, Black Jack en de XXXX Quadruple Ale heb ik laten staan wegens liever aankoop van bijv. 4 Achel Extra = 1 XXXX Quadruple Ale.

Conclusie : Wijnegem toch nog wat te vinden.


Wel wat lekkers dat je daar gekocht hebt in ieder geval :) Die EXTRA bruin is ook een biertje dat mij kan bekoren. (de rest ook natuurlijk, maar deze wordt niet zoveel over gesproken hier)

Iemand de gerijpte George! Mikkeller al geproefd? Die congac- versie vind ik echt zalig! Nog te verkrijgen bij de Hopduvel (en het spijt mij, maar als ik er kom pak ik weer 3 flesjes mee :) ). De calvados ben ik nu aan het nippen, zeker ook de moeite, maar een trapje lager voor mij als de cognac, die toch wat zachter afsmaakt.

mathieu87

Legacy Member
Heeft er iemand van jullie enig idee waar je nog Orval kan vinden (drankenhandel/warenhuis) in het Brusselse/Gentse/Meetjesland? Ben er al een tijdje naar op zoek, maar die lijkt overal toch spoorloos verdwenen...

Dennoman

Legacy Member
Abio zei:
Wel wat lekkers dat je daar gekocht hebt in ieder geval :) Die EXTRA bruin is ook een biertje dat mij kan bekoren. (de rest ook natuurlijk, maar deze wordt niet zoveel over gesproken hier)

Iemand de gerijpte George! Mikkeller al geproefd? Die congac- versie vind ik echt zalig! Nog te verkrijgen bij de Hopduvel (en het spijt mij, maar als ik er kom pak ik weer 3 flesjes mee :) ). De calvados ben ik nu aan het nippen, zeker ook de moeite, maar een trapje lager voor mij als de cognac, die toch wat zachter afsmaakt.
Binnenkort zet ik ze eens alledrie naast elkaar (Bourbon, Cognac, Calvados). Probleem is natuurlijk dat de Bourbon wel een oneerlijk voordeel heeft omdat die al zeker 2/3 jaar leeftijd erop heeft :D

Ik wou vandaag nog een goeie Black gaan drinken in de Kulminator, maar ik mag kennelijk niet drinken voor mijn bloedonderzoek morgen (verzekeringspapieren). Oh well, zaterdag dan maar :)

mijas65

Legacy Member
bij de molen is hell en verdoemenis 666 trg te koop

alleen terug zo hard gelimiteerd op hun webshop max 2 flesjes per bestelling ...




komen die bij de hopduvel ook binnen meestal ? en is het daar ongelimiteerd kopen ?

Bontus

Legacy Member
mathieu87 zei:
Heeft er iemand van jullie enig idee waar je nog Orval kan vinden (drankenhandel/warenhuis) in het Brusselse/Gentse/Meetjesland? Ben er al een tijdje naar op zoek, maar die lijkt overal toch spoorloos verdwenen...
Soms heb je nog het meeste kans in de minder grote supermarkten. Carrefour ed.

Dennoman

Legacy Member
mijas65 zei:
bij de molen is hell en verdoemenis 666 trg te koop

alleen terug zo hard gelimiteerd op hun webshop max 2 flesjes per bestelling ...




komen die bij de hopduvel ook binnen meestal ? en is het daar ongelimiteerd kopen ?
BierNavigatie is uw vriend. €6,45 ipv €6,25 en verzending is goedkoper/sneller en ge kunt met PayPal betalen gewoon in plaats van die zever met overschrijven.

Ik ga waarschijnlijk nog eens een kleine bestelling doen, dus zeg me anders hoeveel ge er moet hebben om verzendkosten te minimaliseren?

ToasT

Legacy Member
Ik heb net eens een uitstapje gemaakt naar de lokale drankencentrale en wat proevertjes mee gebracht. Chimay Spéciale Cent Cinquante, Boon Oude Geuze, Gruut, Pater Verbiest, De Graal ember, Halle Schelle en Waterloo Double Dark. En niet te vergeten, een nieuwe bak Rochefort 10, de andere is 3 jaar oud dus tijd om er van te genieten.

Ik zou donderdag of vrijdag naar Dranken Geers en de Hopduvel gaan en me wat meer verdiepen in de buitenlandse bieren. Welke aanraders zijn er die ik zeker niet mag vergeten meebrengen? Ik drink graag Rochefort 10 (duh :) ), Urthel Samaranth, Omer, Rodenbach (Grand Cru), ... en een goeie pils natuurlijk.

mijas65

Legacy Member
vandaag de eerste keer naar hopduvel geweest .

man daar kunt ge een fortuin uitgeven :) ...

der lagen ook 2 flessen black thuesday bijna 100 euro voor een fles .
mensen die dit als eens gedronken hebben ? voor zon prijs te verantwoorden verwacht ik toch wel een goeie imperial stout x2 , in ieder gevoel ik kan het er toch ''nooit'' aan geven denk ik .

bludgeoned

Legacy Member
mijas65 zei:
vandaag de eerste keer naar hopduvel geweest .

man daar kunt ge een fortuin uitgeven :) ...

der lagen ook 2 flessen black thuesday bijna 100 euro voor een fles .
mensen die dit als eens gedronken hebben ? voor zon prijs te verantwoorden verwacht ik toch wel een goeie imperial stout x2 , in ieder gevoel ik kan het er toch ''nooit'' aan geven denk ik .
Nog niet gedronken, maar laat je niets wijsmaken. Verwacht niet zoveel extra ten opzichte van andere top imperial stouts.
Net zoals de double black een lekker bier is, is het zeker de meerprijs niet waard. Het extra geld zit dan meestal in het zeldzame karakter van het bier en veel mensen betalen dit blijkbaar graag.
Hopduvel is ook niet meteen een goedkope winkel, maar het aanbod is wel top.

Dennoman

Legacy Member
Twee weken geleden zaterdag een volledige verticale proeverij van Black Tuesday gedaan: '09 tot '12.

148600_10152345514990710_344123448_n.jpg


Alle sterke bieren van The Bruery hebben door hun specifieke bourbonlagering een typische smaak, die nogal op elkaar lijkt. Black Tuesday is een heerlijke stout, begrijp me niet verkeerd, maar hij is wel heel zoet en warm. Extreem boozy natuurlijk, de strafste (2009) is 19,5%, en de recentste (2012) is 19,2%. De 2011 is als ik me niet vergis 18,5% en de 2010 18,2. Of zoiets toch :)

In volgorde (van beste naar minste):

- 2009 (mooi zacht, in balans)
- 2010 (ietsje scherper)
- 2012 (heel boozy, maar niet zo zoet)
- 2011 (heel zoet en te boozy)

De winnaar:

305327_10152345515160710_1763515326_n.jpg


Eigenlijk is Black Tuesday niet zo moeilijk te krijgen. Praktisch eender welke Cantillon-fles die nieuw uitkomt in de brouwerij kun je 1 tegen 1 ruilen met zoiets. In Amerika kosten ze nieuw uit de brouwerij 30 dollar per stuk (40 dollar voor Chocolate Rain als ik me niet vergis, en dan moeten er nog over zijn nadat de Reserve Society-leden hun meug gehad hebben), en hier kost de gemiddelde fles Cantillon 8-10 euro :) Geen nood though, ik ben niet zo een hoarder die volle bak Cantillon gaat inslaan om Amerikaantjes te kunnen kopen.

Er zijn er jammer genoeg zo wel, en die verpesten het voor iedereen.

De 2009 BT is echter een fles waar serieuze ammo voor nodig is, en dan bedoel ik 3 Fonteinen Framboos oid. Daarom heb ik de 100 euro neergeteld bij De Hopduvel, nog geen seconde spijt van gehad. Ik probeer vooral Grey Monday vast te krijgen nu, is de grote Reserve Society-exclusive van dit jaar. Black Tuesday aged op hazelnoten, dus basically hoop ik op Nutella in een fles :D

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Twee weken geleden zaterdag een volledige verticale proeverij van Black Tuesday gedaan: '09 tot '12.

148600_10152345514990710_344123448_n.jpg


Alle sterke bieren van The Bruery hebben door hun specifieke bourbonlagering een typische smaak, die nogal op elkaar lijkt. Black Tuesday is een heerlijke stout, begrijp me niet verkeerd, maar hij is wel heel zoet en warm. Extreem boozy natuurlijk, de strafste (2009) is 19,5%, en de recentste (2012) is 19,2%. De 2011 is als ik me niet vergis 18,5% en de 2010 18,2. Of zoiets toch :)

In volgorde (van beste naar minste):

- 2009 (mooi zacht, in balans)
- 2010 (ietsje scherper)
- 2012 (heel boozy, maar niet zo zoet)
- 2011 (heel zoet en te boozy)

De winnaar:

305327_10152345515160710_1763515326_n.jpg

Geen nood though, ik ben niet zo een hoarder die volle bak Cantillon gaat inslaan om Amerikaantjes te kunnen kopen.

Er zijn er jammer genoeg zo wel, en die verpesten het voor iedereen.
Gelukkig maar. Dat is het perverse aan het ganse traderscircuit. Aan de ene kant is het een fantastisch concept, maar het zou geen doel op zich mogen zijn.
Moet wel een leuke proeverij geweest zijn :)
Hoe was het trouwens bij De Dolle?

mijas65

Legacy Member
bludgeoned zei:
Gelukkig maar. Dat is het perverse aan het ganse traderscircuit. Aan de ene kant is het een fantastisch concept, maar het zou geen doel op zich mogen zijn.
Moet wel een leuke proeverij geweest zijn :)


idd zon proeverij wil ik ook wel eens doen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan